carl Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 Je zou hem ook als verpakking kunnen gebruiken voor een accessoire Roger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 Of als naaldendoosje voor 78 toerenplatenspelers. Staat wel leuk naast zo'n hoorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 Ik zou wel 1 of 2 blikjes willen kopen om kleine audio spullen in te bewaren. Zien er fraai uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 54 minutes ago, Sodejuu said: @Pjort, De Transrotor Fein voeding heeft een Atmel µproc erin zitten. Die kan wel eens de draad kwijt raken naar blijkt. De nieuwe Konstant Studio en M1 etc. zijn gewonen Wienbrug oscillatoren,. Daar kan weinig mee mis gaan. De µproc van de Fein helaas dus wel. En het vervelende is is dat de M1 ook nog beter klinkt dan de Fein. Ik heb de Fein nu eenmaal, dan ga ik op dit moment geen geld uitgeven voor een M1. Ik heb 24 blikjes. Een heb ik gebruikt om de inhoud van het Nivea blikje in te doen. Nu kan ik nog wel 23 Nivea blikjes kopen en dat goedje in mijn blikjes doen en als audiosmeersel à la Peter Belt te verkopen, maar dat ga ik zeker niet doen. Ik vind wel een toepassing. Desnoods bedenk ik een product wat ik in mijn toko kan verkopen en doe dat in zo'n blikje. Maar ideeën zijn welkom. Ehh dacht dat alle TR voedingen analoog waren, ook de Fein, maar goed. Een Atmelletje reset altijd zichzelf bij het aanzetten automatisch. Het is geen W10 of OS-X of zo hoor wat er in zit. Maar als zo'n simpel controllertje uit zichzelf vast loopt of de draad kwijt raakt, is er wel iets loos. En als dat vaker voor komt, met het ontwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 Loodkorrels of straalgrid met siliconenkit vermengen en in het blikje doen. Na het uitharden gaatjes in de bodem. Mooie platenpuck. Misschien is de diameterte groot.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 Leuk zo'n blikken doosje naast je MC. Dat gaat naalden kosen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 11 minutes ago, Pjotr said: Leuk zo'n blikken doosje naast je MC. Dat gaat naalden kosen... Ohja.. Geen goed idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 1 hour ago, audiovorden said: Ik zou wel 1 of 2 blikjes willen kopen om kleine audio spullen in te bewaren. Zien er fraai uit. Dus gewoon op de X-Fi verkopen Roger. Je bent met mij erbij al drie kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 september 2018 Author Report Share Posted 11 september 2018 Dank voor je reactie Wol. Iets dat niet lukt, is ook een waardevolle ervaring. Het was in ieder geval bijzonder, om ruim 3 weken de een van de oudste medewerkers te zijn. Verder, heb ik alweer genoeg nieuwe plannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 (edited) 2 hours ago, vintagemod said: Ik heb je bijdrage toch maar gelezen en ja, die hoofdtelefoonversterker in blik is amateuristisch, maar het is een uitprobeersel en niet voor de verkoop bedoeld. Ik snap echt wel hoe het werkt. Toch krijg ik van omstanders wel zeer positieve reacties en een goede kennis zag heb, heeft 'm gefotografeerd en op facebook gezet. Een ander kennis wil 'm zo als die is hebben. Niet omdat het handig is, of goed gemaakt, maar juist omdat het in zo'n knullig blikje zit. Stomme gadgets verkopen ook, kijk maar naar die achterlijke Crosley platenspelers. En zeker als het in een herkenbare en onverwachte "verpakking" zit. Sites als bijvoorbeeld Think Geek handelen alleen maar in dat soort nerdy dingen (https://www.thinkgeek.com/) Is het een serieus apparaatje? Nee, daarom verleent Schiit ook geen ene moer aan ondersteuning. Je kunt de printjes als onderzetters kopen per 4 stuks voor $12, het schema en de stuklijst downloaden, maar verder helemaal niks, geen behuizing, geen onderdelen, helemaal niks. Het is dus niet bedoeld voor serieus of portable gebruik. Het ding zou ook in deze ingeblikte vorm ook geen kapitaal gaan kosten. Het gaat hier over ettelijke tientjes. En ik weet dat je iets tegen dit Pass ontwerp hebt, maar zoals ik 'm bouw zit er geen enkele elko in de signaalweg. Dat heb ik al meerdere keren aangehaald. P.S. Complimenten voor je bijdragen (allebei). Dat is dus wat ik bedoel met goede kritiek Edited 11 september 2018 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 Er passen vast wel audiofiele voetjes in een blik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 (edited) 49 minutes ago, vintagemod said: Schema is interessant ,alleen voor die twee eindtorren had ik symetrisch gemaakt,had ik geen elco in de uitgang of ik had iets met buis met kleine fets gemaakt,of alles met kleine fets. mvg wol Roger en ik hebben die Pass phono indertijd uitgebreid vergeleken met een veel duurdere die top of the pops was volgens Mike Fremer. Hij had zelf niet door dat het ding zo goed was. Dat bewijst toch dat het ontwerp een succes is, toch? Ik heb de idee dat ik spekkoper ben geweest. Neemt niet weg dat het ontwerp misschien te verbeteren is. Edited 11 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 16 minutes ago, carl said: Roger en ik hebben die Pass phono indertijd vergeleken met een veel duurdere die top of the pops was volgens Mike Fremer. Dat bewijst toch dat het ontwerp een succes is, toch? Ik heb de idee dat ik spekkoper ben geweest. Ehhhhhhhhhhhhhhhhh nee.........................??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 Anders dan vergelijken met andere geslaagde andere ontwerpen kan je niet Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 september 2018 Author Report Share Posted 11 september 2018 Ikzelf zou die blikjes weggeven aan goede klanten, als "blik" van waardering. Doe er snoepjes in, winegums of Engelse drop of zo. Voor onderweg in de auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 (edited) 18 minutes ago, carl said: Anders dan vergelijken met andere geslaagde andere ontwerpen kan je niet Peter. Idd, maar je noemde het top of the pops. Dingen met elkaar vergelijken is toch geen bewijs voor succes? Zie dat bewijs toch meer in de velen die de Pearl met veel plezier nagebouwd hebben. Edited 11 september 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 (edited) Er reden (rijden?) veel mensen in een Opel Kadet, dat is toch ook geen bewijs dat het een goede auto is Peter. Het best wat je kunt doen is zelf vergelijken en kijken of het bevalt. Ik heb veel goede phonotrappen in huis gehad en deze springt er wel uit. De Einstein vond ik eigenlijk wel beter in mijn herinnering, maar heb ze nooit direkt vergeleken. Goed idee Jack als Roger van de dropjes kan afblijven tenminste. Dat zou mij niet lukken Edited 11 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 6 minutes ago, carl said: Goed idee Jack als Roger van de dropjes kan afblijven tenminste. Dat zou mij niet lukken Zou er chocolade singletjes in stoppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 september 2018 Author Report Share Posted 11 september 2018 (edited) 21 minutes ago, carl said: Goed idee Jack als Roger van de dropjes kan afblijven tenminste. Dat zou mij niet lukken Gewoon dicht sealen die doosjes. Vanochtend een deel van The Wall gedraaid, man-o-man wat klinkt dat goed "soepel in misschien een betere subjectieve benaming" via de Thorens TD-2001/DL103 en aangepaste buizen pre. Digitaal kan ook erg goed, magisch vaak. Maar het mooie van analoog bij goed materiaal vind ik ontbreken van elke "hardheid" in het geluid. Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Edited 11 september 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 Ik volg dit topic met spanning! Heb nog een ongebruikt filmblik van SteinMusic hier liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 10 minutes ago, mumsoft said: Ik volg dit topic met spanning! Heb nog een ongebruikt filmblik van SteinMusic hier liggen. Zo'n grote? Daar past wel een hele Limburgse vlaai in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 Siltech deed z'n kabels vroeger in filmblikken. Daar heb ik er hier ook nog een van liggen, maar in mijn blikjes kan hooguit een verloopje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 (edited) 33 minutes ago, Tubejack said: Gewoon dicht sealen die doosjes. En er Vinyl lucht in stoppen? Zoiets is al eens vertoond: http://www.oscarvangelderen.nl/post/Fish-Air--on-Servaas-and-the-art-of-doing-business-N35.html Persoonlijk prefereer ik chocolaatjes Edited 11 september 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 18 minutes ago, Pjotr said: Zo'n grote? Daar past wel een hele Limburgse vlaai in 18 cm middellijn. Plus of min een paar milimeter, anders gaat Sodejuu er weer van alles proberen in te stoppen wat niet past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 1 minute ago, mumsoft said: 18 cm middellijn. Plus of min een paar milimeter, anders gaat Sodejuu er weer van alles proberen in te stoppen wat niet past. Ohw, dat zijn de kleintjes. Daar hebben wij eens sjoelschijven van gemaakt door er cement in te gieten. De gang was sjoelbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts