mumsoft Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 Dan moet je er wel een boel hebben. Ik heb er maar 1, en RobX denk ik ook. Er zaten Speaker Match Plus dingen in, die hier al lang beneden hun best mogen doen. Zoals veel van die dingen werken ze niet in mijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 1 hour ago, mumsoft said: Dan moet je er wel een boel hebben. Ik heb er maar 1, en RobX denk ik ook. Er zaten Speaker Match Plus dingen in, die hier al lang beneden hun best mogen doen. Zoals veel van die dingen werken ze niet in mijn set. Hadden we ook. Toen ik destijds bij het Erasmus Medisch Centrum werkte werden de resultaten van angiografie niet zo als nu op een HDD opgeslagen, maar op film. Ook toen al genoeg mensen met een vaatvernauwing om héél véél van die filmblikken over te houden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 Ah, ja, zo stikt het hier van de ethernetkabels. En ook arcnet-kabel, die ik kon misbruiken als antennekabel, mismatch of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 3 hours ago, mumsoft said: .Zoals veel van die dingen werken ze niet in mijn set. Gek he, dat heb ik nu ook vaak Marc. Ik laat dan voor de zekerheid mijn zoon van 25 meeluisteren. Met kabels en onderzetdingetjes hoor ik trouwens wel verschillen - zeer hoorbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 september 2018 Author Report Share Posted 11 september 2018 (edited) 8 hours ago, Tubejack said: Gewoon dicht sealen die doosjes. Vanochtend een deel van The Wall gedraaid, man-o-man wat klinkt dat goed "soepel in misschien een betere subjectieve benaming" via de Thorens TD-2001/DL103 en aangepaste buizen pre. Digitaal kan ook erg goed, magisch vaak. Maar het mooie van analoog bij goed materiaal vind ik ontbreken van elke "hardheid" in het geluid. Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Even gezocht op dit forum. En al in 2009 staat al het antwoord: Waar het op neer komt, is dat CD veel minder vervorming heeft, maar dat meer van deze oneven-geordend is, terwijl vinyl meer vervorming heeft, maar het is euforische tweede orde. Bron: Edited 11 september 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 (edited) 18 minutes ago, Tubejack said: Waar het op neer komt, is dat CD veel minder vervorming heeft, maar dat meer van deze oneven-geordend is, terwijl vinyl meer vervorming heeft, maar het is euforische tweede orde. Helemaal helder Jack, top! Wist niet dat vinylplaatjes een ook extreem gevoel van vreugde kennen Ook al is het dan 2e orde. Edited 11 september 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 september 2018 Author Report Share Posted 11 september 2018 9 minutes ago, Pjotr said: Helemaal helder Jack, top! Wist niet dat vinylplaatjes een ook extreem gevoel van vreugde kennen Ook al is het dan 2e orde. Bijna Pjotr, vinyl kan je dat euforische gevoel geven. Dat iets, zo simpel is niet? Vandaag ook weer even geluisterd naar deze versterker. Heel simpel een Logitech Duet aangesloten en 2 B&W DM-110 boxjes en dan Smooth Jazz streamen. Man-o-man wat klinkt dat lekker. En raad een waar die versterker een lichte voorkeur heeft ... juist even harmonische. Net als veel top spul van b.v. Yamaha uit de jaren 70 en 80. Ga weer lekker platen draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 (edited) Ach, als je maar lol hebt en je haar goed zit dan maakt de orde ook niet meer uit Edited 11 september 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 ik zit me af te vragen welke orde een harde schijf heeft, en ook, die USB-stikkies. Die van de cd en lp is al behoorlijk uitgekauwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 september 2018 Author Report Share Posted 11 september 2018 1 minute ago, mumsoft said: ik zit me af te vragen welke orde een harde schijf heeft, en ook, die USB-stikkies. Die van de cd en lp is al behoorlijk uitgekauwd. Ik vermoed net als al het andere digitale, on-even. Tape is m.i. weer even. Dat van een LP en CD mag dan in jouw ogen uitgekauwd zijn. Maar meer dan: "er over praten" heb ik nog niet gezien. Waar zijn die metingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 Ja Mum, wat heb je met de metingen gedaan? Zeg Jack, overdrijf je nou niet een beetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 Niks, en mijn moeder ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 11 september 2018 Report Share Posted 11 september 2018 (edited) 2 hours ago, mumsoft said: ik zit me af te vragen welke orde een harde schijf heeft, en ook, die USB-stikkies. Die van de cd en lp is al behoorlijk uitgekauwd. Tussen HDD en SSD (waaronder je ook stickies kunt scharen) zitten inderdaad forse verschillen. Toevallig net doorgeploeterd. De twee heersende ordes zijn eigenlijk op alle punten onvergelijkbaar. Als muziekbron vind ik ouderwetse hdd's duidelijk minder geschikt dan stickies. Het zal het magnetisme wel zijn... Edited 11 september 2018 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 september 2018 Author Report Share Posted 12 september 2018 (edited) 11 hours ago, Pjotr said: Ja Mum, wat heb je met de metingen gedaan? Zeg Jack, overdrijf je nou niet een beetje? Tuurlijk overdrijf ik Maar ik vind als je iets wil weten, dat je zelf ook wel wat moeite mag doen. Het is (denk ik), wel iets wat de moeite waard is om verder uit te zoeken. Mijn 2e CD-speler was een Philips CD-850 met de toen revolutionaire "bitstream" DA-converters . Zelf vond ik het beter klinken als ik het opnam op een Alphine AL-85 deck en b.v. een TDK SA cassette. Ik heb het deck trouwens nog steeds, het moet alleen opgeknapt worden en van nieuwe snaren voorzien. Maar eerst heb ik andere projecten. Zoals alle videobanden, muziek, digitale foto's ,TV-opnames, plakboeken, fotoboeken, digitaal op te slaan. Ik heb een netwerk gemaakt met netwerkschijven op meerdere locaties buiten ons huis, die automatisch ' s nachts back-uppen. Het werkt al 2 maanden goed Edited 12 september 2018 by Tubejack Typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 september 2018 Report Share Posted 12 september 2018 Dat is behoorlijk ambitieus! Je ogen zijn groter dan je buik, is mijn ervaring. En dan ook nog een baan ernaast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 september 2018 Author Report Share Posted 12 september 2018 Just now, mumsoft said: Dat is behoorlijk ambitieus! Je ogen zijn groter dan je buik, is mijn ervaring. En dan ook nog een baan ernaast? Valt mee, ben bezig met een leuke Linux pc, in elkaar aan het sleutelen. Daar komt een oude maar solide scanner aan, waarmee je ook boeken kun scannen. Die hele opstelling wil ik mijn werkplaats benden zetten. Zodat je af-en-toe een album kunt scannen, zonder er gek van te worden Voor video banden heb ik een nieuwe recorder gekregen etc voor de rest de oude media. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 september 2018 Report Share Posted 12 september 2018 Nou, ik geef het je te doen. Heb je hier de boekenkast weleens gezien? Ik laat de boeken de boeken, tijdschriften gaan hier in de papierafvoer tzt, oude videobanden laat ik lekker liggen, platen bewaar ik zuinig, en foto's heb ik opgegeven. Digitale foto's staan sowieso al ergens op, de kunst is er een mooi kijkboek van te maken. En daar wil ik me af en toe wel op storten. Maar ik wil niet dood gaan met stapels harde schijven om me heen. En daar begint het nu al op te lijken! Heb twee harde schijven met zgn 'tv-archief' (dwz opgenomen maar nog nooit bekeken tv-uitzendingen), vier schijven met Olive-data, en een stuk of vier met andere 'media', waaronder youtubes en geripte dvd's. Is zat, nu al teveel. En dan ben ik nb nu weer bezig de mogelijkheid te onderzoeken om met iptv opnames te maken (zonder teveel kosten). Ik verklaar mezelf weleens voor gek. Maar jij bent gekker, geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 september 2018 Author Report Share Posted 12 september 2018 59 minutes ago, mumsoft said: Maar jij bent gekker, geloof ik. Vast, ik wil ze ook nog on-line zetten, voor mijn kinderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 september 2018 Report Share Posted 12 september 2018 1 minute ago, Tubejack said: Vast, ik wil ze ook nog on-line zetten, voor mijn kinderen Vraag ze eerst eens of ze daar wel op zitten te wachten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 september 2018 Report Share Posted 12 september 2018 On 7-9-2018 at 10:15 PM, Tubejack said: Niet communicatief genoeg. Weet je ik heb echt enorm mijn best gedaan. Misschien was dat wel fout of te bedreigend. Ik zag na 2 dagen, al allerlei verbeter modellen. Niet leuk voor je Jack, ik denk niet dat het aan jou ligt. Als je als nieuwkomer met verbeterpunten komt wordt dat idd. vaak als bedreigend gezien. Lig er maar niet wakker van. Ze hebben niet door dat ze zichzelf ernstig tekort doen door jou te laten lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 september 2018 Report Share Posted 12 september 2018 (edited) Ik heb het de laatste tijd erg druk gehad met verjaardagen en andere familieverplichtingen. Tussendoor heb ik zo ongeveer m'n hele set behandeld volgens de instructies van Berret. Vraag me niet hoe, maar het werkt. De stroomkabel voor de set heb ik ook nog een stuk ingekort. Nu ben ik nog bezig met het hoger plaatsen van de speakers. Het valt niet mee om dat zo te doen dat de houten vloer niet meeklinkt. Ik heb het minste last als de speakers gewoon op hun spikes op de vloer staan maar zitten de tweeters wat laag.Ze moeten zo'n 5 cm omhoog en ik denk dat ik de plinten die nu nog onder de LS zitten er af ga halen en nieuwe eronder zet. Als het niet lukt met iets onder de spikes dan moet er maar iets boven nietwaar. De allerlaatste optie is het afzagen van de stoelpoten maar het schijnt dat je dat nooit bij je eigen stoel moet doen. Edited 12 september 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 september 2018 Report Share Posted 12 september 2018 Jack for CEO! Dan heeft-ie gelijk geen tijd meer voor die gekke dingen. Kan hij de stoelpoten onder iemand anders afzagen. Joechei! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 september 2018 Author Report Share Posted 12 september 2018 1 hour ago, Pjotr said: Vraag ze eerst eens of ze daar wel op zitten te wachten... Ik zal het even het in de familie app groep gooien Zal wel los lopen Pjotr van buiten kan niemand erbij. Net Linux Mint op een SSD geïnstalleerd, wat snel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 september 2018 Author Report Share Posted 12 september 2018 (edited) 3 hours ago, mumsoft said: Jack for CEO! Dan heeft-ie gelijk geen tijd meer voor die gekke dingen. Kan hij de stoelpoten onder iemand anders afzagen. Joechei! Dat laatste, zou ik nou weer niet zo gauw doen...... Wat is gek? Niks is te gek, ok mijn Synology DS-1517 met 8GB en SSD, wat een beest Linux scan pc werkt, met grotendeels oude spullen Edited 12 september 2018 by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 september 2018 Report Share Posted 14 september 2018 Ik zie het jou ook niet doen hoor, dat gezaag. Ben vanmiddag naar de film Maria by Callas geweest, hier in het Kijkhuis, samen met een goede oude vriend. Wat kan dat mens zingen hè. Kippevel, traantjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts