thingman Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 Ik riep ook niet dat er niets beters zou zijn, Tubejack! Tis wel zo dat goed geluid door nog veel meer tot stand komt dan door een of andere voeding of een dacding. Door dingen die veel minder met portemonnee inhoud en veel meer met wijs beleid te maken hebben. Maar dat is lastig voor de high-end mythe. Die kan onder zulke omstandigheden geen stand houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 30 minutes ago, thingman said: Maar dat is lastig voor de high-end mythe. Die kan onder zulke omstandigheden geen stand houden. Yes!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 (edited) 7 hours ago, Pjotr said: Yep, en de meeste mensen drinken allemaal kraanwater........ niks mis mee Slechts een enkeling veroerlooft het zich om uitsluitend eeuwenoud bronwater te drinken. In een groot deel van NL komt het kraanwater uit de grond en dat is behoorlijk oud hoor Peter. Dat water smaakt ook prima. PS een ouderwetse digitaal testvergelijk zou me overtuigen. Tijd om weer eens bij elkaar te komen? Edited 19 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 Ik ben nog bezig met de plaatsing van de speakers. De plek is goed, het plaatje wat ze maken is heel mooi, maar die vloer....... Het lastigste is dat m'n speakers zo zwaar en groot zijn. Het is telkens weer hard werken om ze van en op de plek te krijgen. Daarnaast gaan ze wel erg diep in het laag, 36 Hz 0dB en 20Hz -8dB. (volgens metingen van Van den Hul).Heb nog een beetje last van een staande golf. Niet zo verwonderlijk gezien het formaat van de luisterruimte. Flutterecho's heb ik hier geen last van . Die had ik wel in de betonnen galmbak/pijpenla die onze woonkamer is. Als de (ont-)koppeling van/met de vloer gelukt is staan de basstraps op het programma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 Nog even een toevoeging, nu het toch over geld ging. Mijn streaming-gebeuren, de Raspberry, SD-kaart,harde schijf, jitterbug, dac en kabels kost zo rond de €350. Het klinkt vééééél duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 Maar je hebt hem nog niet vergeken met een van 8000 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 Dat klopt! Maar ik durf te wedden dat er geen platenspeler is van €375,- incl. element die het niveau haalt. Ik zat pas nog naar oude opnames, jaren 50-60 van Harry Belafonte, Louis Armstrong, Ella Fitzgerald, en Nina Simone te luisteren waarvan de meesten 16 bits 44.1 en enkelen Hi-Res. Die weergave redt je echt niet met een instapmodel draaitafel (en al helemaal niet als het vinyl/bakeliet nog uit die tijd stamt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 1 hour ago, carl said: In een groot deel van NL komt het kraanwater uit de grond en dat is behoorlijk oud hoor Peter. Dat water smaakt ook prima. Dacht juist dat het beter smaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 (edited) Hier komt grondwater uit de kraan, da's pas fijn. Als het kraanwater uit de grond komt is er meestal iets lek. Edited 19 september 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 5 minutes ago, vintagemod said: dat is voor mij topsport. Die topsport bedrijf ik al jaren Wiel. Met de UWV als hoofdsponsor kan ik ook niet veel anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 10 hours ago, Tubejack said: Hetzelfde kun je, je afvragen bij een versterker Hans. Waarom kopen mensen een Array M-10 mono eindversterker a 4675 Euro.? Waar je er 2 van moet hebben en ook nog een voor-versterker b.v. de Array P-10 passieve voorversterker a 2375 Euro en dan heb ik het nog niet over platen draaien. Volgens mij koop je iets, omdat je er de waarde van inziet. Zo simpel. Anders reden we allemaal in een Fiat Panda (niks mis mee..) Ik vind een versterkercombinatie niet echt met een DAC vergelijkbaar. De economische levensduur is ook wat langer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 september 2018 Author Report Share Posted 19 september 2018 (edited) 20 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik vind een versterkercombinatie niet echt met een DAC vergelijkbaar. De economische levensduur is ook wat langer. Het gaat ook niet zozeer om de prijs. Er zijn best grote verschillen. Waarom klinken sommige DAC's gewoon haast analoog? En waarom zijn dat veelal juist de duurdere types.? Het is ongeveer eenzelfde effect, als je een middag bij Cock gaat luisteren en daarna thuis. Voor wie gaat, veel plezier op de X FI audio show, daar staan vast hele mooie DAC's Edited 19 september 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 1 hour ago, Pjotr said: Dacht juist dat het beter smaakt. Oppervlakte water schijnen ze tegenwoordig ook goed schoon tekrijgen met allerlei zuiveringstrappen. Of het zo lekker smaakt als grondwater? Daar zit wel weer vaak kalk in wat je proeft. Misschien tegelijkmet een DAC test, een waterleidingtest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 september 2018 Report Share Posted 19 september 2018 12 minutes ago, carl said: Oppervlakte water schijnen ze tegenwoordig ook goed schoon tekrijgen met allerlei zuiveringstrappen. Of het zo lekker smaakt als grondwater? Daar zit wel weer vaak kalk in wat je proeft. Misschien tegelijkmet een DAC test, een waterleidingtest. Ik was er al bang voor: Ook het kraanwater ontkomt er niet aan: Het ene kraanwater is niet het andere kraanwater. Je zou er b.w.v.s. een heel eigen forum over kunnen opzetten... met of zonder wichelroedelarij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 september 2018 Author Report Share Posted 20 september 2018 (edited) 12 hours ago, carl said: Maar je hebt hem nog niet vergeken met een van 8000 euro Bijna, deze Accuphase DC-37 is €8500 Mooi [....] Eén van de allermooiste DA converters ongeacht de prijs, zo puur en analoog dat je vergeet naar een digitale bron te luisteren. [...] https://audioaanzee.nl/product/dc-37/. Er worden 2 ESS9018S dac's chips gebruikt per kanaal heb je dus 8 DA converters paralel [...] One 32-bit HyperstreamTM DAC chip (ES9018 from ESS Technology Inc.) is used per channel, each comprising eight circuits driven in parallel. This improves overall performance by a factor of about 3 as compared to a single converter circuit, thereby achieving outstanding low-distortion results. [...] Bron: De DAC die hier speelt heeft dezelfde ESS9018S DAC, maar dan slechts één i.p.v. 2 Dus per kanaal 4DA converters i.p.v. 8 bij de Accuphase. Het is wel aardig. Jammer dat hij niet meer verkocht wordt. Met 2 K enigsinds betaalbaar, maar geen "blingbling" zoals deze Accuphase. Het beste is geweest Overigens hebben wij hier in Zaandam het lekkerste water van Nederland het wordt gefilterd en opgepompt uit de duinen. Hier wonen volgens mij de meest ruimdenkende mensen. Wat water al niet doet Edited 20 september 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 september 2018 Report Share Posted 20 september 2018 1 hour ago, Tubejack said: Overigens hebben wij hier in Zaandam het lekkerste water van Nederland het wordt gefilterd en opgepompt uit de duinen. Hier wonen volgens mij de meest ruimdenkende mensen. Wat water al niet doet Opschepper! Bovendien klopt het niet want alles wat je beweert, is juist hier het geval. Oei, nu ben ik de opschepper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 september 2018 Author Report Share Posted 20 september 2018 3 minutes ago, leobus said: Opschepper! Bovendien klopt het niet want alles wat je beweert, is juist hier het geval. Oei, nu ben ik de opschepper. Wat staat, waar? Wat klopt niet? Duinwater is gewoon het lekkerste water. De rest is gewoon hard werken en zelf uitzoeken. Zo scheutig zijn de meeste audio leveranciers niet met informatie. Accuphase is hier echter een zeldzame uitzondering Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 september 2018 Report Share Posted 20 september 2018 (edited) Als ik dat fraai gesorteerde Engels drop in die Accuphase zie, dan vraag ik me werkelijk af waarom dat 8500 euro moet kosten. Zet de Pass phono kloon van Roger er eens naast. Dat ziet er even fraai uit. Dat duinwater blijft natuurlijk in duinen geïnjecteerd oppervlaktewater vermoedelijk uit de Maas. Ik heb vroeger wel met deskundigen gesproken en die zeggen dat ze het volledig schoon krijgen. Ik heb altijd twijfels gehad omdat ze uit der aard maar op een beperkt pakket stoffen analyseren. Wat ze ook vaak doen is het mengen met ander water om ze onder de normen te brengen. Edited 20 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2018 Report Share Posted 20 september 2018 51 minutes ago, Tubejack said: Wat staat, waar? Wat klopt niet? Duinwater is gewoon het lekkerste water. De rest is gewoon hard werken en zelf uitzoeken.............. https://www.krnwtr.nl/haarlem-heeft-lekkerste-kraanwater-van-nederland/ Overigens: "Terwijl in Delft met bacteriën besmet water uit de kraan komt, brengt de TWM sinds donderdag, als eerste waterbedrijf in Nederland, een eigen merk bronwater op de markt: 'Prise d'Eau'. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Tilburgse schouwburg ('de plaats bij uitstek voor illusies') werden de eerste kunststof literflessen van hun schroefdoppen ontdaan. Prise d'Eau blauw is gewoon hetzelfde water als het kraan-vocht waarmee Tilburgers en Goirlenaren dagelijks hun bad vullen of het toilet doorspoelen. Aan Prise d'Eau rood is slechts koolzuur toegevoegd. De flessen liggen rond de kerstdagen voor iets meer dan een gulden in de schappen van de supermarkt. Voor praktisch hetzelfde geld levert TWM in Tilburg en Goirle 1000 liter via het leidingnet. Directeur Stok zegt dan ook te hopen dat deze Midden-Brabanders 'hun gezond verstand gebruiken' en hun 'bronwater' gewoon uit de kraan blijven tappen. “Maar als mensen koste wat kost een illusie in stand willen houden en de voorkeur geven aan water op fles, dan wil ik daar best aan verdienen.” Het 2000 jaar oude bronwater wordt opgediept uit een rijkserkende bron in het beschermde waterwingebied van de TWM, ten zuidwesten van Tilburg. Met een produktiecapaciteit van 60.000 liter bronwater per uur, rekent men er in Tilburg op binnen een jaar 'enkele procenten' van de Nederlandse markt in handen te hebben. Maar de TWM wil meer. Als het goed is komt het gebottelde Tilburgse leidingwater namelijk binnen afzienbare tijd ook in het buitenland op de markt, waar de bronwaterconsumpie per hoofd gemiddeld vier tot acht keer zo hoog ligt als hier. Zo bestaan er 'geheime' contacten met een importeur uit België, waar grote merken als Spa en Chaudfontaine de dienst uitmaken. Stok is er niet bang voor: “We gaan het hol van de leeuw verkennen.” Bron: Trouw, 9 september 1995. Dit was gèèn papieren grap! Binnen enkele dagen waren alle kratten uitverkocht! Mijn Zwager in Tilbug heeft nog een paar kratten staan als curiositeit. Beginnen een aardige verzamelaarswaarde te krijgen " Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 september 2018 Report Share Posted 20 september 2018 Als de familie uit Rotterdam naar Den Haag kwam voor een verjaardag, namen ze altijd grote jerrycans mee om van dat heerlijke, schone duinwater te kunnen profiteren. Ik mocht eens een keer logeren in R'dam bij die familie, en jakkes, wat was dat water daar goor! En dan nog die weeë lucht van de nabijgelegen cacaofabriek waar ik onpasselijk van werd. Nu is het beter. Nu is alles beter, behalve overal elders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 september 2018 Author Report Share Posted 20 september 2018 (edited) 2 hours ago, carl said: Als ik dat fraai gesorteerde Engels drop in die Accuphase zie, dan vraag ik me werkelijk af waarom dat 8500 euro moet kosten. Zet de Pass phono kloon van Roger er eens naast. Dat ziet er even fraai uit. Dat duinwater blijft natuurlijk in duinen geïnjecteerd oppervlaktewater vermoedelijk uit de Maas. Ik heb vroeger wel met deskundigen gesproken en die zeggen dat ze het volledig schoon krijgen. Ik heb altijd twijfels gehad omdat ze uit der aard maar op een beperkt pakket stoffen analyseren. Wat ze ook vaak doen is het mengen met ander water om ze onder de normen te brengen. Ik heb nog nooit mensen horen klagen, dat een BMW zo duur is Carl. Beide prachtige techniek, met een fraaie vormgeving. Daar betaal je gewoon voor. Bij Accuphase is dat niet anders. Waarom niet even opzoeken Carl? PWN pompt water uit het IJsselmeer in Andijk. Bron: https://www.pwn.nl/hier-zuiveren-wij-uw-water Edited 20 september 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 september 2018 Report Share Posted 20 september 2018 De waterkwaliteit in Brabant is ook uitstekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2018 Report Share Posted 20 september 2018 (edited) 11 minutes ago, Groovy said: De waterkwaliteit in Brabant is ook uitstekend. Kun jij dat nog herinnen Peter als Tilburger: Ergens eind jaren '80 had het Tilburgse waterbedrijf ook al eens kraanwater in glazen flessen gestopt als 1 aprilgrap. Dat waren groene glazen flessen met een blauw bedrukt etiket weet ik nog wel. Gingen toen meen ik voor een kwartje per fles. Er werd toen niet bij vermeld dat het om kraanwater ging. Maar het liep wel goed........ Water is net Audio Of is het nou andersom? Edited 20 september 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 september 2018 Report Share Posted 20 september 2018 Nee,daar staat mij niets van bij. Water is nu nog goedkoper dan Audio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 september 2018 Report Share Posted 20 september 2018 1 hour ago, Groovy said: De waterkwaliteit in Brabant is ook uitstekend. Ik vermoed dan ook dat dit grondwater is En waar komt dat water uit het IJsselmeer trouwens vandaan? Maar nog over audio. Natuurlijk is een BMW duur Jack, maar daar zit heel wat meer ontwikkeling en techniek in dan in een Accuphase (en ik vermoed ook meer belasting). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts