Pjotr Posted 21 september 2018 Report Share Posted 21 september 2018 2 hours ago, carl said: Zal iedereen Goeie Mie kennen TL 200? Zij verzekerde mensen in haar omgeving, vergiftigende ze en verpleegde ze vervolgens liefdevol. Na hun dood streek ze de verzekeringspremie op. Ze is dacht ik de grootste moordenaar in de NL geschiedenis Dat is nou ook weer overdreven Carl. Ze staat wel te boek als de grootste gifmengster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 september 2018 Report Share Posted 21 september 2018 Zo, vandaag lekker bezig om MoOde te installeren. Wat een draak van een installatie eigenlijk! Ik hoopte dat het gewoon een app zou zijn die bv onder Kodi werkt (zoals zovele), maar het is een compleet os voor de pi op een eigen ssd-kaartje. Eerste uitdaging is dus om een geschikt SD-kaartje te vinden, en dan om die te vullen met de MoOde-image, nee, sorry, een Rasbian-versie van éen bepaalde datum. Daarvoor moet ik de hulp inroepen van een bejaard EEE-pc-tje waarmee de SD-kaart geschreven kan worden. Iets anders daarvoor heb ik niet in huis. Staat die erop, dan kun je er een pi mee opstarten. Nou, fijn, maar je kunt er dan nog niks mee, want in eerste instantie is het een kindje dat nog niet lopen of praten kan. Er moet een scherm en een toetsenbord aan, en die moest ik lenen van mijn hoofd-pc. Dan kun je instellen dat er een SSH-sessie mee mogelijk wordt, zodat je er met een pc op afstand contact mee kunt maken. En dan begint het pas... Dat wil zeggen: dan pas kun je MoOde zelf installeren, en dat gaat een uurtje kosten, waarbij de pi diverse keren herstart. En dat is-ie nu aan het doen. Momenteel is de pi niet te bereiken. Ik had hem MarcMoode genoemd, maar ik denk dat GoeieMie beter is Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 september 2018 Report Share Posted 21 september 2018 Och, hij had het ip-adres maar even veranderd, dus kon ik er niet bij. Op de TV was alleen een streep te zien. Maar, hij is er: ** Installation time : 01:07:58 //////////////////////////////////////////////////////////////// // END //////////////////////////////////////////////////////////////// ** Final reboot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 september 2018 Author Report Share Posted 22 september 2018 Veel plezier op de X FI ik ga zo de DTD wandelen. Vergeet ik nog https://metrumacoustics.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 (edited) 12 hours ago, Pjotr said: Dat is nou ook weer overdreven Carl. Ze staat wel te boek als de grootste gifmengster. Sterker nog volgens Guiness de grootste gifmengster van de wereld: meer dan 100 in drie jaar tijd. Edited 22 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 (edited) 31 minutes ago, carl said: Sterker nog volgens Guiness de grootste gifmengster van de wereld: meer dan 100 in drie jaar tijd. Edited 21 minutes ago by carl Meer dan 100? Zow hé, dan is er gesjoemeld Hier komt men niet verder dan 27: https://indebuurt.nl/leiden/mysteries/mysterie-dit-is-het-echte-verhaal-over-goede-mie~11965/ Edited 22 september 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 Nou, toch maar liefst 100 pogingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 (edited) 30 minutes ago, mumsoft said: Nou, toch maar liefst 100 pogingen. Ja kunst. Menig automobilist vandaag de dag haalt dat ook makkelijk Edited 22 september 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 14 hours ago, mumsoft said: Zo, vandaag lekker bezig om MoOde te installeren. Wat een draak van een installatie eigenlijk! Ik hoopte dat het gewoon een app zou zijn die bv onder Kodi werkt (zoals zovele), maar het is een compleet os voor de pi op een eigen ssd-kaartje. Eerste uitdaging is dus om een geschikt SD-kaartje te vinden, en dan om die te vullen met de MoOde-image, nee, sorry, een Rasbian-versie van éen bepaalde datum. Daarvoor moet ik de hulp inroepen van een bejaard EEE-pc-tje waarmee de SD-kaart geschreven kan worden. Iets anders daarvoor heb ik niet in huis. Staat die erop, dan kun je er een pi mee opstarten. Nou, fijn, maar je kunt er dan nog niks mee, want in eerste instantie is het een kindje dat nog niet lopen of praten kan. Er moet een scherm en een toetsenbord aan, en die moest ik lenen van mijn hoofd-pc. Dan kun je instellen dat er een SSH-sessie mee mogelijk wordt, zodat je er met een pc op afstand contact mee kunt maken. En dan begint het pas... Dat wil zeggen: dan pas kun je MoOde zelf installeren, en dat gaat een uurtje kosten, waarbij de pi diverse keren herstart. En dat is-ie nu aan het doen. Momenteel is de pi niet te bereiken. Ik had hem MarcMoode genoemd, maar ik denk dat GoeieMie beter is Beste Marc, Wat knap alemaal van je. Er is werkelijk geen zin in bovenstaande tekst die ik begrijp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 Dan moet je maar eens langskomen, dan kan ik het uitleggen. Maar dat MoOde geeft me nog wel wat hoofdbrekens, tzt hoop ik helemaal uit te zijn. @Pjotr 27 dooien in 3 jaar lukt menig automobilist niet, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 Eindelijk na ruim 4 maanden (ongeveer) mijn luisterkamer (is op de begane grond)weer in gebruik genomen. Was tijdelijk ziekenboeg. Maar mijn vrouw is weer aan de beterende hand (heup) en kan weer trappen lopen. Normaal kan dit al vrij snel na een vervangende heupoperatie, maar zij heeft er een vervelende complicatie bij opgelopen, waardoor lopen haast niet mogelijk was. Het gaat nu de goede kant op. Heb het wel gemist, ondanks dat de huiskamer set ook leuk speelt. Maar onze muzieksmaken verschillen nogal. Dus nu weer aan de strijkkwartetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 2 hours ago, mumsoft said: Dan moet je maar eens langskomen Ga ik doen. Maar uitleggen hoeft niet hoor. Dit soort zaken gaan bij mij het ene oor in en ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 20 hours ago, mumsoft said: Ai, shit. Nou als je komt moet je maar een jerrycannetje voor me meenemen. Is me te zwaar. Ik zal twee emmers vol drogen, hoef je alleen maar gedestilleerd water meer toe te voegen................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 Gisteravond kwart voor elf een enorme bliksemflits onmiddellijk gevolgd door een gigantische knal en een sissend geluid in de lucht. De TV schakelde zich uit en direct weer aan. Ik schrok me wezenloos en heb snel alles van het stroom en kabel/internet afgehaald. Ik had wel wat horen rommelen in de verte maar deze kwam totaal onverwacht. Gelukkig werkt alles nog en lijkt er geen schade te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 september 2018 Author Report Share Posted 22 september 2018 (edited) He wat een mazzel. Ik heb daarvoor een overspanning beveiliging in de meterkast, maar ja als hij direct inslaat ben je evengoed de Sjaak. Wat anders, niemand naar de X FI ? Edited 22 september 2018 by Tubejack typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 1 hour ago, hansko said: Eindelijk na ruim 4 maanden (ongeveer) mijn luisterkamer (is op de begane grond)weer in gebruik genomen. Was tijdelijk ziekenboeg. Maar mijn vrouw is weer aan de beterende hand (heup) en kan weer trappen lopen. Normaal kan dit al vrij snel na een vervangende heupoperatie, maar zij heeft er een vervelende complicatie bij opgelopen, waardoor lopen haast niet mogelijk was. Het gaat nu de goede kant op. Heb het wel gemist, ondanks dat de huiskamer set ook leuk speelt. Maar onze muzieksmaken verschillen nogal. Dus nu weer aan de strijkkwartetten. Mooi! Eindelijk, zeg dat wel. En als je komt zal ik mijn mond houden, als me dat lukt. Cock lukt dat van zijn leven niet, al klinkt het bij hem beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 25 minutes ago, Tubejack said: He wat een mazzel. Ik heb daarvoor een overspanning beveiliging in de meterkast, maar ja als hij direct inslaat ben je evengoed de Sjaak. Wat anders, niemand naar de X FI ? Die? Denk het niet, ik evenmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 7 hours ago, hansko said: Beste Marc, Wat knap alemaal van je. Er is werkelijk geen zin in bovenstaande tekst die ik begrijp. Heb ik ook zo vaak als iemand met afko's en typenummers strooit. Dus dat snap ik wel. Ik zal iets proberen te verduidelijken: MoOde is een audiofiele audioplayer waar Ivan mij opmerkzaam op maakte. http://moodeaudio.org/ Kodi was XBMC. Is een "open source Home Theater software". https://kodi.tv/ Niet gebruikt voor MoOde, maar is wel aanwezig op mijn twee Rasberry's. Een Raspberry is een klein computertje, zonder beeldscherm of toetsenbord. Voluit een Raspberry Pi. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi Weet iemand waar die toevoeging Pi voor staat? Heeft dat te maken met The Life of Pi, of het getal pi? MoOde draait op zo'n Raspberry. Als Operating System (os) moet er eerst Raspbian op. Denk aan Windows, maar dan kleiner. Windows is... oh nee, daar ga ik niet aan beginnen. Tenslotte, dat spul moet ergens op staan of inzitten. Windows meestal op een harde schijf, Raspbian samen met MoOde op een SD-kaartje, dat je gemakkelijk in een Raspberry schuift. Zo, nou is alles véél duidelijker, nietwaar? De installatie van MoOde was helemaal niet zo duidelijk voor mij. Die eindigde zonder foutmelding, maar verder deed MoOde niks. Op het beeldscherm verscheen alleen een prompt. Ik heb wat zitten prutsen voor ik erachter kwam dat de interface gewoon een webpagina is. Die informatie ontbreekt helaas in de instructies. Ligt misschien voor de hand, maar is het voor mij niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 september 2018 Report Share Posted 22 september 2018 5 hours ago, Tubejack said: He wat een mazzel. Ja, zeg dat wel. Hier vlak bij is bij een aantal de stroom (aardlek?) uitgevallen en er is in ieder geval 1 TV stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 september 2018 Author Report Share Posted 23 september 2018 9 hours ago, TL 200 said: Ja, zeg dat wel. Hier vlak bij is bij een aantal de stroom (aardlek?) uitgevallen en er is in ieder geval 1 TV stuk. Verzekeringswerk Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 september 2018 Report Share Posted 23 september 2018 15 hours ago, mumsoft said: Heb ik ook zo vaak als iemand met afko's en typenummers strooit. Dus dat snap ik wel. Ik zal iets proberen te verduidelijken: MoOde is een audiofiele audioplayer waar Ivan mij opmerkzaam op maakte. http://moodeaudio.org/ Kodi was XBMC. Is een "open source Home Theater software". https://kodi.tv/ Niet gebruikt voor MoOde, maar is wel aanwezig op mijn twee Rasberry's. Een Raspberry is een klein computertje, zonder beeldscherm of toetsenbord. Voluit een Raspberry Pi. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi Weet iemand waar die toevoeging Pi voor staat? Heeft dat te maken met The Life of Pi, of het getal pi? MoOde draait op zo'n Raspberry. Als Operating System (os) moet er eerst Raspbian op. Denk aan Windows, maar dan kleiner. Windows is... oh nee, daar ga ik niet aan beginnen. Tenslotte, dat spul moet ergens op staan of inzitten. Windows meestal op een harde schijf, Raspbian samen met MoOde op een SD-kaartje, dat je gemakkelijk in een Raspberry schuift. Zo, nou is alles véél duidelijker, nietwaar? De installatie van MoOde was helemaal niet zo duidelijk voor mij. Die eindigde zonder foutmelding, maar verder deed MoOde niks. Op het beeldscherm verscheen alleen een prompt. Ik heb wat zitten prutsen voor ik erachter kwam dat de interface gewoon een webpagina is. Die informatie ontbreekt helaas in de instructies. Ligt misschien voor de hand, maar is het voor mij niet. Ohhhhh. Nu snap ik het ............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 september 2018 Report Share Posted 23 september 2018 Ja ja. Nou ik nog. Ik krijg er nog geen geluid uit. Zal wel komen doordat het een audiofiele audioplayer is, en ik heb het examen niet gehaald. Een platenspeler aansluiten, dat kan ik nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 september 2018 Report Share Posted 23 september 2018 7 minutes ago, vintagemod said: TL 200 ,je loopt achter dali 5 is uit. mvg wol Die kom ik vast nog wel een keer tegen Wol, bedankt voor de tip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 september 2018 Report Share Posted 23 september 2018 MoOde Audio heb ik opgegeven. Heb ik totaal niet nodig, is net zoiets als Volumio maar dan lastiger te installeren. Waar ik nog wel naar ga kijken is wat Ivan wèl heeft gelinkt: primephonic. Ik heb ze op e.o.a. manier door elkaar gehaald. Zonde van de tijd. Nou ja, ik ben niet naar de X-Fi geweest, dat scheelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 september 2018 Author Report Share Posted 23 september 2018 1 hour ago, mumsoft said: MoOde Audio heb ik opgegeven. Heb ik totaal niet nodig, is net zoiets als Volumio maar dan lastiger te installeren. Waar ik nog wel naar ga kijken is wat Ivan wèl heeft gelinkt: primephonic. Ik heb ze op e.o.a. manier door elkaar gehaald. Zonde van de tijd. Nou ja, ik ben niet naar de X-Fi geweest, dat scheelt. Mooi, maar werkt zo te zien alleen op Apple. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts