Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

On 27-9-2018 at 1:27 PM, thingman said:

Alsof je daar iets aan zou hebben om jezelf ergens van te kunnen overtuigen. Dat gaat niet gehoord worden zo. Carl is op snelle hoorbare resultaten uit, niet op het zelf ordenen van dingen. Dan gaat het helemaal langs je heen. Toch nog anderen willen overtuigen, Marc? :)

Ik was destijds al snel overtuigd door de tegel, al na een kwartier of zo. En na de verrichtingen door Berret en (op zijn aanwijzingen) door mijzelf, twijfel ik al helemaal niet meer.

On 27-9-2018 at 1:27 PM, thingman said:

Alsof je daar iets aan zou hebben om jezelf ergens van te kunnen overtuigen. Dat gaat niet gehoord worden zo. Carl is op snelle hoorbare resultaten uit, niet op het zelf ordenen van dingen. Dan gaat het helemaal langs je heen. Toch nog anderen willen overtuigen, Marc? :)

We zien wel. Carl heeft 3 dezelfde kabels, kan hij toch lekker langzaam zelf proberen verschil te horen? En zo niet, dan niet.:mellow:

Carl is op snelle hoorbare resultaten uit, niet op het zelf ordenen van dingen. Dan gaat het helemaal langs je heen. Toch nog anderen willen overtuigen, Marc? :)

Carl is op hoorbare resultaten uit Toine. De richting is goed en grote stappen zijn dan vaak verraderlijk. 

Edited by carl

10 hours ago, Pjotr said:

Om dadelijk weer in de moerschoot te verdwijnen? :o:huh:

Ik ben eigenlijk wel behoorlijk tevreden met het geluid Peter. Dan moet je oppassen dat je niet ineens een heel ander geluid binnenhaalt wat uiteindelijk tegenvalt. Met de nieuwe voeding heb ik net wat meer body in de Auralic gekregen en dat bevalt. Met  de absorbtiepanelen van Peter is links/rechts geheel in balans gekomen (irriteert me niet meer), door Chrystal cable klinkt de Oracle combi net wat verfijnder. Dus ik verwacht wel wat van de behandeling van de kabel door Marc. Er is altijd wel een verbinding waar die het juist goed doet. Ben echt benieuwd.

14 minutes ago, carl said:

Ik ben eigenlijk wel behoorlijk tevreden met het geluid Peter. Dan moet je oppassen dat je niet ineens een heel ander geluid binnenhaalt wat uiteindelijk tegenvalt. Met de nieuwe voeding heb ik net wat meer body in de Auralic gekregen en dat bevalt. Met  de absorbtiepanelen van Peter is links/rechts geheel in balans gekomen (irriteert me niet meer), door Chrystal cable klinkt de Oracle combi net wat verfijnder. Dus ik verwacht wel wat van de behandeling van de kabel door Marc. Er is altijd wel een verbinding waar die het juist goed doet. Ben echt benieuwd.

Jep, dat is meer dan overduidelijk! Waarom zou je dan nog "kleine stapjes, grote stapjes"? Na zo'n lange reis mag je ook wel eens lekker uitrusten en van het resultaat gaan genieten: Luisteren ipv verder prutsen. Je kunt het straks toch niet meenemen....

Rust roest. Wie wil er nou achter de geraniums gaan hangen? Ja, als je niks meer kunt, niets meer lukt en je met alles geholpen moet worden. Dat is vreselijk! Ik hoop die toestand nooit mee te maken.

17 minutes ago, mumsoft said:

Rust roest. Wie wil er nou achter de geraniums gaan hangen? Ja, als je niks meer kunt, niets meer lukt en je met alles geholpen moet worden. Dat is vreselijk! Ik hoop die toestand nooit mee te maken.

Carl zei toch niet dat hij een  stel Geraniums als set heeft Mum :rolleyes:?

19 hours ago, TL 200 said:

Ik was destijds al snel overtuigd door de tegel, al na een kwartier of zo. En na de verrichtingen door Berret en (op zijn aanwijzingen) door mijzelf, twijfel ik al helemaal niet meer.

Ja, bij jou snap ik dat helemaal. Maar niet iedereen neemt hetzelfde waar, vandaar dat ik opmerk dat het voor Carl dus niet zo gaat werken. Te objectief vastgeketend aan de zintuigen, zeg maar.

9 minutes ago, robx said:

....................................... tijdsdomein en fasedomein. 

fijne avond 

Dat zijn restjes Spidoiaans. Dus eigenlijk zou Spido dat moeten uitleggen maar dat kan hij helaas niet meer...  :( Spido had trouwens ook nog een frequentiedomein. Maar dat is bij wol zoekgeraakt lijkt het.

Bij leven en welzijn heeft Spido het zelf ook nooit uit kunnen leggen. Dus leg je er maar bij neer Rob, we zullen het nooit weten.

Edited by Pjotr

Ach Pjotr, ik ben te eigenwijs om het op te geven. 

Ennuh laat ik nou stiekem denken dat tijd (door het fr-spectrum heen) en fase (dus geen draaiingen) hetzelfde zijn ...  Maakt me extra nieuwsgierig om wat bij te leren. 

wederom fijne avond

7 hours ago, Pjotr said:

Jep, dat is meer dan overduidelijk! Waarom zou je dan nog "kleine stapjes, grote stapjes"? Na zo'n lange reis mag je ook wel eens lekker uitrusten en van het resultaat gaan genieten: Luisteren ipv verder prutsen. Je kunt het straks toch niet meenemen....

Het leven is inderdaad vergankelijk Peter, maar ik moet toch altijd bezig zijn. Als mijn zoon zelfstandig woont krijgt hij mijn Kenwood en is er weer ruimte voor een draaitafelprojectje :P  Een klassiek apparaat wat op te knappen is, maar volgend jaar op zijn vroegst: een Garrard  401 of Linn LP 12. Helaas blijft  die Linn ook tweede hands erg duur.

Edited by carl

Ik heb nog een oude Dual 1229 in een Wega jasje op zolder staan. Die moet wel het nodige onderhoud hebben natuurlijk. Ik denk dat tussenwiel en element zeker niet goed meer zijn. 70 tiger jaren weet je! Interesse? 

Groet,

Leobus

12 minutes ago, carl said:

Een klassiek apparaat wat op te knappen is, maar volgend jaar op zijn vroegst: een Garrard  401 of Linn LP 12. Helaas blijft  die Linn ook tweede hands erg duur.

Een LP12 is toch heel wat anders dan een 401. Ik had indertijd geluk en kocht een redelijk recente LP 12 voor €650,-. Toch lijkt zo'n ding erg veel op een verzwaarde Thorens. De 401 van m'n kennis is trouwens verkocht. 

28 minutes ago, carl said:

Het leven is inderdaad vergankelijk Peter, maar ik moet toch altijd bezig zijn. Als mijn zoon zelfstandig woont krijgt hij mijn Kenwood en is er weer ruimte voor een draaitafelprojectje :P  Een klassiek apparaat wat op te knappen is, maar volgend jaar op zijn vroegst: een Garrard  401 of Linn LP 12. Helaas blijft  die Linn ook tweede hands erg duur.

Kun je niet gewoon een hobby zoeken Carl? :lol: Maar ik begrijp je punt wel.... het doen/uitzoeken is gewoon deel van de audiohobby. Of het nodig is doet niet ter zake.

@Robx

Wat betreft dat fase, tijd en frequentiedomein: Fase en frequentie over de tijd zijn verschillende kanten/eigenschappen van hetzelfde verschijnsel: Een harmonisch trilling. Die trilling kan licht zijn of geluid of in chemische oscillatie. Noem maar op. Voorwaarde is wel dat die trilling harmonisch is: D.w.z. één constante grondfrequentie heeft en constant van amplitude is. Muziek is dat allesbehalve, dus tja meer dan een kreet is het in dat verband ook niet. Het is alleen handig als engineering tool, net zoals een duimstok dat ook is. En zeg nou zelf, hoeveel mensen zie je op de X-Fi met duimstokken lopen.......?

Edited by Pjotr

34 minutes ago, leobus said:

Ik heb nog een oude Dual 1229 in een Wega jasje op zolder staan. Die moet wel het nodige onderhoud hebben natuurlijk. Ik denk dat tussenwiel en element zeker niet goed meer zijn. 70 tiger jaren weet je! Interesse? 

Groet,

Leobus

Ik heb in mijn studententijd een 1219 gehad Leo. Ik denk dus meer aan een heel basale draaitafel waar je dus bijvoorbeeld twee armen op kan zetten e.d. Linn is weer een ander verhaal, zo’n beetje de ultieme Thorens (sorry Spido). 

Edited by carl

We hebben het over volgend jaar Roger! Wat gaat Stijn trouwens kopen - een Fat Bob :P

Maar om nog even aan te geven wat kleine stappen zijn, ik ben de kabel van Analog Service aan het vergelijken met de Kimber PBJ. Ik denk dat die van Analog Service het in de Oracle/ Pass schakel beter doet dan in de Auralic schakel. Daar klinkt het net te warm. Probleem wordt als Marc Trollensnot op de Kimber gaat aanbrengen. Dan ga ik opnieuw vergelijken.

Edited by carl

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...