leobus Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 Cock heeft geen koolstof kabels. Wel carbo nanotube kabels. En dat is totaal iets anders. Zoek maar eens uit wat het is en waar het vandaan komt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 1 hour ago, carl said: Hoe ben je eigenlijk op die Carbon kabel terechtgekomen Roger. Binnenkort krijg ik er een van Marc terug gelukkig. Ja, die ligt hier al maanden te verlangen naar zijn baasje. Het is een "Original Prefer O.F.C. CARBON screened cable MGK-18", bij audiofielen ook wel bekend als de MKG-18, tout court. Ik heb zelf wel wat Prefer-kabels in de set, maar dan ontdaan van de buitenmantel, en uiteraard, behandeld. Dat ga ik bij een geleende kabel niet doen. Maar de Cock-kabels zijn mogelijk beter. Heb zelf ook nog iets audiofiels te melden, alhoewel, audiofiel... Gisteren de schijf van de Humax voorzien van een kopie van Ubuntu met TVMosaic. Was best een gedoe om dat voor elkaar te krijgen. En ik moest ook de eerder opgenomen radio-uitzendingen nog veilig stellen vóór het destructieve werk. Daar zat nog een stukje opname in van een oude Top-2000 met dat prachtige nummer Annabel van Frank Boeijen, opgenomen op 29-12-2011 Maar ja, nu boot de Humax niet meer (natuurlijk). Was te verwachten. Maar die is ook niet te beroerd om de schijf opnieuw klaar te maken voor gebruik, dus een nieuwe poging ligt op de loer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 43 minutes ago, carl said: Bij een kabel is het wel zo dat die in de ene situatie beter klinkt dan de andere. Ik ben wel nieuwsgierig naar de koolstofkabel van Cock. Ik had weer de pech dat ik geen verschil hoorde toen ik een koolstof interlink tussen de vv en cd speler had. Ik had de kabel van Hocuspocus op groen. Nu heb ik hem niet meer. Hoewel pech Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 1 hour ago, vintagemod said: Het maak geen reet uit als je maar de juiste kabel in de juiste installatie combinatie zet En hoe bepaal je dat in de praktijk Wol? Je zegt het vaak, maar er staat nooit bij hoe je dat bereikt of bepaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 2 hours ago, mumsoft said: ... dat prachtige nummer Annabel van Frank Boeijen, opgenomen op 29-12-2011 Dat is toch van Hans de Booij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 3 hours ago, vintagemod said: Ik denk van Goeroe Cock. Het enige wat Cock denkt is dat hij geen goeroe is en nooit zal worden. Dat jij hem zo noemt is jouw projectie. Probeer die twee zaken te scheiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 Ik ben niets zonder jou Annabel! Ok lekker meezingen jongens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 51 minutes ago, Sodejuu said: Dat is toch van Hans de Booij Je zult gelijk hebben, ik schreef het uit mijn hoofd. Hoe dan ook, indertijd hoopte ik het weer te zullen horen in de Top 2000, en toen het 's nachts kwam heb ik het opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 4 hours ago, leobus said: Cock heeft geen koolstof kabels. Wel carbo nanotube kabels. En dat is totaal iets anders. Zoek maar eens uit wat het is en waar het vandaan komt. Groet, Leobus Ik krijg bezoek maar vanavond weet ik het (misschien). Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 Ja, "gewoon" koolstof nano buis. Zo gewoon dat de Batavieren het al gebruikten om pijl en boog van te maken. Stenen puntje op de pijl en je hebt een geweldig wapen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 Nooit geweten dat die Batavieren zo high-tech waren. Heeft overigens niet echt geholpen dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 6 minutes ago, leobus said: Ja, "gewoon" koolstof nano buis. Zo gewoon dat de Batavieren het al gebruikten om pijl en boog van te maken. Stenen puntje op de pijl en je hebt een geweldig wapen. Groet, Leobus De Batavieren trokken de Rijn af, zeggen ze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 (edited) Beste Wol, Ik werkte vroeger bij het bedrijf dat de "koolstofnanobuisgarens" mede heeft ontwikkeld. Dat was bij mij op de afdeling. Dus ik weet echt wel wat het is. En het is niet GEWOON een garentje. Het is knap moeilijk om zoiets te maken. Maar bij ons op de afdeling liepen best wel knappe koppen. Geen batteraven dus. (Ik heb een Maastreechse schoonmoeder en een Hunselse vrouw, dus ik weet wat een Batteroaf is.) Groet, Leobus Edited 30 september 2018 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 2 hours ago, vintagemod said: Zeg bateraaf tingie en Leo leest dit maar eens https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koolstofnanobuis, die dat geschreven hebben zijn die dan achterlijk dan. mvg wol Nee, die zeggen dat het niet bestaat... Quote Wikipedia heeft geen artikel met de naam "Koolstofnanobuis,". Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 (edited) Dit artikel gaat alleen maar over een enkele nanobuis. Dit gaat niet over een garen van nanotubes. Een interlink van 1 micrometer lang en 1 nanometer dik lijkt mij niet erg praktisch. En juist het fabriceren van garen van nanotubes werd bij ons ontwikkeld. Dus kunnen we nu kabels maken. Valt me trouwens op dat in het artikel veel eigenschappen genoemd worden, maar niet de electrische geleiding. En daar gaat het ons uiteindelijk om. groet,, Leobus Edited 1 oktober 2018 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 Leuk artikel in wikepedia: bacteriedodend en muizen gaan dood als het materiaal in de longen zit. Doet me aan asbest denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 1 hour ago, carl said: Leuk artikel in wikepedia: bacteriedodend en muizen gaan dood als het materiaal in de longen zit. Doet me aan asbest denken. Dat laatste klopt misschien wel. Het staat op een lijst met verdacht carcinogene stoffen. Verwerken moet dus met bescherming tegen inademen. In een kabel moet het in een niet doorlatend materiaal gestopt worden. Geeft niet, want we moeten sowieso isoleren. En het laatste stukje in de connector krijgt een metalen busje opgeklemd, want anders kan je niet solderen. Dus daar zit het ook ingepakt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 De vraag is altijd met dit soort produkten wat er gebeurt als het in het afvalstadium komt Leo. Dat gebeurt niet zo gecontroleerd en vaak weet je niet waarin het wordt gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 Zo is dat. Laatst nog een tv-uitzending gezien over de problematische opbergsytemen van radioactief afval. Diep in zoutlagen, maar o wee als er water bijkomt. Verpakt in beton, waarin scheurtjes komen.Gelukkig hoeven we het maar een jaar of 1000 goed te houden. Après moi le déluge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 (edited) Don't worry. De Romeinen gebruikten al beton. Een groot gedeelte van het Colosseum in Rome is van beton en dat staat al twee keer zo lang (al zitten daar tegenwoordig al behoorlijke scheuren in). Het probleem van de mens is dat ze iets uitvinden en dan gelijk met toepassen beginnen. Eventuele mankementen en tekortkomingen is een probleem voor later. En dan wordt ook nog aan symptoombestrijding gedaan ipv bronbstrijding. Daar zijn voldoende voorbeelden van. Ipv dat vliegtuigmotor stiller wordt gemaakt, wordt de omgeving aangepast (geluidsisolatie, wat veel duurder is). Bij een dieselmotor wordt een roetfilter ingezet, maar eigenlijk zou de verbranding beter/efficienter moeten (en dat kan). En zo kun je er nog wel een aantal opnoemen. Edited 1 oktober 2018 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 @Carl en Mumsoft. We hebben het hier niet over materialen die niet afbreekbaar zijn. In de verbrandingsoven wordt het gewoon CO2. Dat kan je van asbest en Uranium niet zeggen. Maar wie gaat zo'n kabel nou weggooien? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 Jij niet, ik niet, maar uiteindelijk... Gelukkig is het niet zo eng als radioactiviteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 (edited) 1 hour ago, Sodejuu said: Het probleem van de mens is dat ze iets uitvinden en dan gelijk met toepassen beginnen. Eventuele mankementen en tekortkomingen is een probleem voor later. En dan wordt ook nog aan symptoombestrijding gedaan ipv bronbstrijding. Daar zijn voldoende voorbeelden van. Ipv dat vliegtuigmotor stiller wordt gemaakt, wordt de omgeving aangepast (geluidsisolatie, wat veel duurder is). Bij een dieselmotor wordt een roetfilter ingezet, maar eigenlijk zou de verbranding beter/efficienter moeten (en dat kan). En zo kun je er nog wel een aantal opnoemen. Wijze woorden Roger. Probleem Leo is dat de nanotubes in veel toepassingen worden gebruikt met allerlei problemen vandie. Je zou dit soort produkten op zijn minst moeten coderen zodat het buiten de normale afvalketen wordt gehouden. Om het nog even uit te leggen. We waren indertijd bezig met het ontginnen van oude stortplaatsen. In die oude stortplaatsen zit namelijk veel materiaal wat tegenwoordig geld waard en je hield dan waardevolle grond over waar op gebouwd kon worden. Probleem was vaak dat in het gestorte puin asbest zat. Dan worden de kosten ineens anders. Edited 1 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 Carl, als je het bij het restafval gooit, gaat het de verbrandingsoven in. Woeschsch, weg is het. Niks aan de hand. Asbest en al die zware metalen in de afvalbergen zijn niet brandbaar en dus veel riskanter. Je redeneert even teveel vanuit je verleden met asbest. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat voorzichtigheid en evt gevaren onderzoeken nuttig zijn. Daarom staat het ook op de lijst VERDACHT carcinogeen. Er moet nog nader onderzocht worden. Overigens is dat "verdacht" mijn kennis van 5 jaar geleden. Misschien is het nu al gewoon carcinogeen of totaal ongevaarlijk of iets daar tussen in afhankelijk van de soort nanotubes. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 oktober 2018 Report Share Posted 1 oktober 2018 Misschien weet Cock er iets over, die werkt er tenslotte mee, en gaat vast niet over één nacht ijs. Moet ik ook niet doen. Had net een prima verbinding-op-afstand met mijn Ubuntu desktop, werkt dat ineens niet meer. Hier updates, daar updates, maar nog steeds lauw loene (of is het lou loene?). Dus maar weer aangesloten op toetsenbord, muis en beeldscherm, opgestart, en wat denk je: doet-ie het meteen op afstand ook weer. Gooi mij maar in mijn pet.. Nieuw onderzoek is nodig. Gelukkig heeft niemand daar last van, of bedenkingen bij, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts