leobus Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 Wol, het woord "nano" is tegenwoordig het modewoord in de audioindustrie. Dat lijkt wetenschappelijk en daardoor verkoop je meer aan onbenullen die het verschil tussen koolstof en CNT (carbo nano tubes) niet weten. Die speakers hebben waarschijnlijk geen carbo nanotube garens gebruikt. Je moet niet alles geloven wat er in folders staat. CNT kabel wordt in de audio alleen door twee leveranciers geleverd. Van den Hul en Sonore. Maar welke speakers waren dat. Kijk ik het ff na voor je. En dan nog even over CNT in de versterker van Cock. Daar zitten de CNT kabels overal in. Maar inderdaad niet in de printplaten, want er zijn helemaal geen printplaten. Wanneer durf je daar nou een keer te gaan luisteren en wat te gaan leren? Lijkt me leuk om daar bij te zijn trouwens. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) 15 hours ago, Pjotr said: Laat me raden: Je zeiljacht was korter dan 20m? ( Of je stuurboordlicht was stuk?) Een huisje in NL huren is duurder dan het huren van zo’n boot Peter. Overigens is geld uitgeven van een ander makkelijk als je geen benul hebt van de verdiencapaciteit van het land. Het is politiek erg makkelijk om je een deelbelang toe te eigenen. Ik stem daarom altijd voor een partij met een integrale visie, al ben ik niet met alles eens. Edited 2 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 nou daar ga ik eens een jaartje over nadenken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) "Verdiencapaciteit" Mooi buzz woord Carl. Nou had ik begrepen dat verdiencapaciteit betrekking heeft op het vermogen van mensen om geld te verdienen. Met name is dat ter sprake bij mensen die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn. Die verdiencapaciteit is bepalend voor de hoogte van de aanvullende uitkering. Hoe het bepaald wordt is niemand duidelijk. Iets met natte vingers en zo. Wist niet dat het met een land ook kon. Maar ok, begrijp dat je daarom in Griekenland voor extreem links aangezien wordt Edited 2 oktober 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) Oh sorry zo bedoel ik dat helemaal niet Peter. Ik heb het over de verdiencapaciteit van NL als geheel. Als die er niet meer is dan valt werkgelegenheid, uitkeringen, goede gezondheidszorg e.d. snel weg want dat wordt daar allemaal van betaald. Sommige politieke partijen zien dat ecomisch succes als een vanzelfsprekendheid (de geldpot droogt nooit op - het gas in ieder geval wel) en richten zich alleen (!) maar op de oplossing van de door hun geconstateerde onrechtvaardigheden. Ik vind dat onverantwoord en richt mijn stemgedrag daarop. In die zin ben ik ook behoorlijk streng op milieu. En dat gelul over strenger straffen en Crime Fighten wat je bijvoorbeeld bij de VVD altijd hoort vind ik bijvoorbeeld walgelijk. Edited 2 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 Ja Carl dat vind ik ook walgelijk. Ze moeten het eindelijk eens doen. Bijvoorbeeld levenslange dwangarbeid in Siberie als je een oud mensje van 99 in haar huis overvalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) I.d.d. Rob en alle treinen verbieden omdat die niet kunnen stoppen voor een bolderkar en radeloze mensen die er steeds maar voor blijven springen! Edited 2 oktober 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 Het ene is een werkzame oplossing zonder nadelen (tuig definitief verwijderen), wat jij noemt is even volkomen iets anders. Je moet alleen het verschil even willen zien tussen rovend tuig en een ongeluk of een radeloos mens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 Het ging mij dan weer om de daadwerkelijke creativiteit van onze minister om problemen aan te pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 Ok ... ik snap je. Daarvan verwacht ik helaas weinig. Ik verwacht alleen veel van meer belastingen en minder rechten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 7 minutes ago, Pjotr said: Het ging mij dan weer om de daadwerkelijke creativiteit van onze minister om problemen aan te pakken. Die heeft die kar toch met ingang van vandaag verboden. Typisch geval van als het kalf verdronken is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) Ja Hans, en omdat er 1 kalf in de sloot is beland. hoe erg ook, verbieden we kalveren? Hier staat het technisch verslag te lezen waarop de minister haar beslissingen neemt: https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=0d026c8c-22f3-487a-9f4f-8f91869ded6f&title=Feitenrelaas eerste bevindingen onderzoek n.a.v. Stint-ongeval.doc Soldeer wat bij 70 graden smelt? Erg deskundig allemaal. Stoom die door de behuizing loopt? De minister had die dingen direct moeten verbieden in afwachting van gedegen onderzoek over wat de werkelijke oorzaak is geweest. Sterker de RDW heeft hier behoorlijke steken laten vallen bij de toelating van die dingen als ik zo lees. Dit is onderbuik-paniekpolitiek. En sukkelen we verder met verdien capaciteiten en dividend belastingen gezeur waar uiteindelijk niemand op zit te wachten. Edited 2 oktober 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) Eens. Keur meteen deugdelijk of hou als overheid je inadequate mond. en laat ons niet zitten met idioten die bewezen hebben te gevaarlijk te zijn voor ons burgers die zich wel gedragen. ps ... natuurlijk werkt straffen niet bij het ongedierte dat bejaarden overvalt en zo. Maar permanent verwijderen werkt voor ons wel, 100% zeker. Edited 2 oktober 2018 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 @Robx: houd je je bloeddruk een beetje in de gaten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 1 hour ago, Pjotr said: Ja Hans, en omdat er 1 kalf in de sloot is beland. hoe erg ook, verbieden we kalveren? Hier staat het technisch verslag te lezen waarop de minister haar beslissingen neemt: https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=0d026c8c-22f3-487a-9f4f-8f91869ded6f&title=Feitenrelaas eerste bevindingen onderzoek n.a.v. Stint-ongeval.doc Soldeer wat bij 70 graden smelt? Erg deskundig allemaal. Stoom die door de behuizing loopt? De minister had die dingen direct moeten verbieden in afwachting van gedegen onderzoek over wat de werkelijke oorzaak is geweest. Sterker de RDW heeft hier behoorlijke steken laten vallen bij de toelating van die dingen als ik zo lees. Dit is onderbuik-paniekpolitiek. En sukkelen we verder met verdien capaciteiten en dividend belastingen gezeur waar uiteindelijk niemand op zit te wachten. is inderdaad wel erg amateuristisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) 3 hours ago, robx said: Ja Carl dat vind ik ook walgelijk. Ze moeten het eindelijk eens doen. Bijvoorbeeld levenslange dwangarbeid in Siberie als je een oud mensje van 99 in haar huis overvalt. Ik denk dat je veel beter de pakkans kunt vergroten Robx dan stoere taal over hogere straffen e.d. bezigen. Daarbij werkt een beleid als Amerika ook niet waar iedereen wordt opgesloten. Daar los je niets mee op. Begin eens door een einde te maken aan de drugscriminaliteit: legaliseer soft drugs en maak een einde aan de produktie van en handel met hard drugs. PS 1 de eerste opmerking is dan weer links PS 2 de overheid bestaat uit mensen zoals jij en ik. Helaas maakt iedereen fouten. Edited 2 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) Sorry 2 maal Edited 2 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) 1 hour ago, Pjotr said: En sukkelen we verder met verdien capaciteiten en dividend belastingen gezeur waar uiteindelijk niemand op zit te wachten. Voor mij was het wel een eye opener toen ze bij het ministerie begonnen over die verdiencapaciteit Peter. En van mij mogen bedrijven als Shell en Unilever aangepakt worden. Ik denk niet dat de dividend belasting een goed middel is. De politiek mag ook wel eens verder denken dan 2 miljard. Edited 2 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) fouten maken ... ja, ik heb er ook erg veel gemaakt. de vraag is meer hoe lang je dat volhoudt, en telkens dezelfde vooral. groet ps de laatste volzin ziet ook wel op pakkans : er zijn normen. regels. dan moeten we daar als samenleving geld aan besteden dat die regels gevolgd worden. Daar mankeert het enorm aan, door slap zalvend ontwijkend gedoe van politici (ik zeg nog niet wie). Edited 2 oktober 2018 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 oktober 2018 Author Report Share Posted 2 oktober 2018 Pff wat zijn jullie "druk hier" Tijd voor een plaatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 3 minutes ago, vintagemod said: Werkstraf omzetten in werkkamp dat had Lubbers al in 1996 ,en de gerechts kosten zelf betalen ook de advocaat ,als ze worden in het ongelijk gesteld ,is toch niet normaal dat een jongetje van acht zijn moeder in het gezicht slaat. Het begint al bij kinderen van acht jaar ,maakt niks uit meisje of jongen ,die boel treiteren ,dingen niet door de beugel kan ,of een agent uitschelden ik maak je kapot en de regering doet niks die kijken de andere kant op ,werkkamp er mee. Dat gaat de gemeenschap veel geld kosten,je weet nu al ongeveer die over 7 en 8 jaar de tas van de omaatjes af klauwen en ze doen niks en ze mogen niks doen ,niet te filmen. mvg wol Volgens mij kun je van je verhaal best een film maken. 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) Hai Rob, ik heb bij de overheid gewerkt en daar wordt echt wel serieus gewerkt. Het is wel zo dat de technische ontwikkelingen vaak zo snel gaan dat de overheid die niet altijd goed bij kan houden. Dat heeft zeker ook te maken met bestuurlijke keuzes (bezuinigingen). Vandaar dat ik de verdiencapaciteit van de NL economie zo belangrijk vind. En er loeren best wat gevaren om de hoek: Brexit, internationale handelsoorlog, schuldenproblematiek Italië, asielvraagstuk en klimaat. Over de aanpak van criminaliteit zouden we het wel eens kunnen worden. Zelf denk ik dat de inspanning vooral moet gaan naar praktische handhaving en niet steeds weer naar nieuwe regels en nog erger reorganisaties. Ik denk ook dat ze iets aan het niveau van de politie moeten doen. Aan de andere kant dat met die terroristen is toch prima gedaan. Edited 2 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 (edited) Genoeg over politiek en Stints? We gaan weer muziek luisteren. Vandaag een paar platen tandenschuim weggegooid. Ze waren totaal vergaan na 13 jaar. Dat was gelijk een goede reden om de boel weer eens grondig schoon 't maken en op te ruimen. De winter mag beginnen... Edited 2 oktober 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 13 hours ago, vintagemod said: Nu de vraag is dat niet voldoende dat ik zeg fase of tijds domein . Vroeger demonstreerde ik met drie setjes fase ,half fase -tijd en tijds domein ,om mensen wakker te schudden,omdat het ideale niet bestaat al geef je 2 ton ,het blijft compromissen Nee, eigenlijk is het niet genoeg, want ik leer graag wat bij. Die fase heeft toch te maken met hoe de stroom of de elektronen intern lopen en hoe heeft dat invloed op het geluid, Wol? En het tijdsdomein heeft dat te maken met de geluidsgolven van de conussen of zit dat intern in de elektronica? Hoe kun je drie setjes daarmee samenstellen, wat combineer je dan? 13 hours ago, vintagemod said: In drukwekking was een phillips buizenen versterker 1,20 lang en 0,80 breed schat ik en de triode was zo groot als een expansie vat en noot geweten dat Phillips die produceerde Dat is leuk! Was dat in de jaren 1960? Dat moet een beest van een versterker zijn geweest. Zijn er brochures van of oude artikelen? Iemand met oude documentatie op dit forum? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2018 Report Share Posted 2 oktober 2018 20 minutes ago, Hans van Liempd said: Genoeg over politiek en Stints? We gaan weer muziek luisteren. Ik ben naar voetbal aan het kijken Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts