Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Helaas zit er geen analoge ingang op. De speakers worden op de groene connector aangesloten en de voeding gaat in de zwarte. De rest is draadloos, dus alleen "blauwe tand" in (blauwe opzet printje). Ik zou het zaakje moeten gaan ontleden om te zoeken waar er eventueel een analoge ingang gemaakt kan worden.

Je zou een bluetooth dongle op je PC kunnen zetten.( https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-4-0-usb-micro-dongle-adapter/9200000074716452/?&Referrer=ADVNLGOO002018-G-56923522445-S-294357559827-9200000074716452&gclid=CjwKCAjw9sreBRBAEiwARroYmx0QdbSAxH8Ctrlbqa0Cmai_9lxiGM9Myf2yFMzudxSYptlBTPB-QBoC88MQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds )

9200000074716452_3.jpg

Edited by Sodejuu

Vanmorgen bij de audioshow van Audioexpert geweest. Klein maar fijn zal ik maar zeggen.

Voor de eerste keer de Kef Blades goed en homogeen horen klinken op een Hegel geïntegreerde versterker. De demoruimte is qua akoestiek veel beter dan de grote zaal in de Muzerije waar de shows eerdere werden gegeven. De ruimte in de Verkade Fabriek heeft meer de afmetingen van een huiskamer en is van een akoestisch plafond en gordijnen voorzien. Ook al is de ruimte rondom van ramen voorzien, de muziek en sets kwamen hier erg goed uit de verf.

In dezelfde ruimte werden later de Focal luidsprekers op Primare gedemonstreerd. Ook dat ging (maar dan voor een aanzienlijk lagere prijs) ook voortreffelijk. Wel bestond het demoprogramma uit elektronische en live opgenomen muziek. De weergave van akoestische instrumenten had van mij ook wel gemogen.

In de grote ruimte stonden bij afwisseling KEF en Focal luidsprekers te spelen. Meer als achtergrond bij de koffie, maar de Focals lieten in Hier toch erg goed horen wat ze konden. Dan waren er nog een aantal Focal Hoofdtelefoons op mooie hoofdtelefoonversterkers te beluisteren. 

Morgen is het ook nog, ben je dus in de buurt, dan is het zeker aan te raden even binnen te lopen. 

Ik denk dat de gemiddelde kamer in NL onder de 30 meter zit Hans. Met open keuken misschien iets meer. Ik denk ook dat mensen in het algemeen te grote LS hebben. 

Mijn woonkamer is ongeveer 30 vierkante meter..
De toch behoorlijk grote Elipson ls doen het goed.
Ook grote ls in een kleine ruimte kan best mits de akoustiek in orde is.

Daar heb je zeker een punt Peter. Eigenlijk nooit begrepen dat Elipson die goude ouwen niet meer op de markt brengt. Die Engelsen gaan met meer respect met hun klassiekers om.

Edited by carl

Bij vintage wordt dan altijd aan een ouderwets geluid gedacht Peter. Ik denk dat als je de LS opnieuw ontwerpt met moderne componenten dat ze geluidsmatig bijna niet te verslaan zijn. Ik zou kiezen voor de 1404 van je, de 1303 en een monitor en dan heb je een prima LS programma.

2 hours ago, carl said:

Bij vintage wordt dan altijd aan een ouderwets geluid gedacht

Wat is een ouderwets geluid? Als ik sommige opnames uit de jaren 50 hoor denk ik wel eens dat veel moderne technici zich moeten schamen voor wat er nu zo af en toe wordt uitgebracht. Hetzelfde geldt ook voor de apparatuur, ik hoorde laatst nog een paar B&W monitoren waarvan het middengebied toch echt beduidend minder is dan die van mijn speakers. Dat komt natuurlijk vooral door de Kef B110 / T27 combinatie die erin zit, net als in de beroemde BBC LS3/5a.

3 hours ago, mumsoft said:

Ik heb hier een echte vintage audiolamp. Nu met een nog meer vintage stroomvoorziening (lees: gelijkstroom) heb ik eindelijk weer eens de indruk dat mijn set beter klinkt.

Proficiat! Als jij "eindelijk die indruk hebt" zal er wel iets gebeuren, wat me uiteraard niet verbaast met deze upgrade... Hoeveel volt?

Vanmiddag druk bezig geweest met het faseren van mijn set: als het niet baat dan kan het geen kwaad. Of het beter klinkt valt moeilijk te zeggen want die Pass Kloon had uitgestaan en de gigantische voeding heeft wel een dag nodig om weer op te laden :huh: 

Edited by carl

Ik ben vandaag bezig geweest om een goedkoop Eminent streamertje via UPnP werkend te krijgen. Het werkt soms, dan weer een nummer en vaak ook niet. Morgen weer verder.

Wanneer het zou willen werken, kan ik de muziek van Tidal en NAS ook eenvoudig in de huiskamer afspelen. De Pc opstarten is een heel gedoe. Zeker wanneer hij niet dagelijks gebruikt wordt (ivm allerlei updates). 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...