Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

De Jenzen koper folie in olie condensatoren zijn nu een half jaar later aardig ingespeeld.  Het zijn grote/zware onhandige condensatoren die vrij lastig te integreren zijn in een buizenversterker. En bovendien niet goed tegen warmte kunnen.  Maar met een beetje creativiteit.... :)

koperfolieinollie.JPG

Ze zitten in mijn laatste creatie met een TKD volume regelaar die gesponsord is door Sonore audio  :) Het geluid van b.v. een CD  is spectaculair te noemen. Ik heb ook DC gekoppelde versterkers die gewoon minder details laten horen.  Gister weer adembenemend zitten te luisteren op de bank samen met mijn vrouw.

Goed omgebouwd (zie mijn site)  is dit het beste dat Menno van de Veen ooit gemaakt heeft.

2ul40-s2.JPG

Mocht je zo' n versterker hebben, doe hem nooit meer weg ;)

2 hours ago, Groovy said:

Dat benne mooie dingen:)

Er staat momenteel 1 te koop op MP voor maar €800 = heel goedkoop.  Je moet hem dan nog wel zelf verbouwen, met alle updates komt er nog +/- €650 ... 700 materiaal bij. 

Edited by Tubejack

Gisteren naar de High-end audioshow in Brussel geweest. Mooie show en bijzonder mooie sets gezien en gehoord. Het best vonden we Reference Sounds met Wilson Audio en d agostino. AudioNec was er ook. Deze werd tweede, omdat ze een kleine openbaffle hadden mee gebracht, Het laag bleef wat achter, maar anders had deze voor ons zeker gewonnen. Zeer homogeen en natuurlijk. De grote Magico's werden doir Nagra monoblokken aangestuurd. Dit ging op zich prima. Alleen het laag was te ongecontroleerd, waardoor alles nogal opgeblazen werd. Dan waren er een aantal merken die het heel aardig deden en nog wat die het aanhoren niet waard waren. Waarom draaien ze oude Stones platen op een set van minmaal € 50.000,- op een audioshow? Dat klinkt toch erbarmelijk slecht.

3 hours ago, Groovy said:

Wel geen buizen maar ik zit al goed in de versterkers:)

O ik heb genoeg versterkers Groovy.  Maar geen is er zoals deze.  Jammer dat het voor Menno Veen te duur is om weer een reeks bouwpakketten te laten maken. 

Edited by Tubejack

12 hours ago, Tubejack said:

Mocht je zo' n versterker hebben, doe hem nooit meer weg ;)

En ik wilde hem júist binnenkort te koop gaan zetten :huh:. Of zal ik hem nog een keertje in mijn huidige set gaan proberen dan.....?

6 hours ago, Sodejuu said:

vandaag een tussenpaus klaar gemaakt voor Ove.

IMG-20181125-WA0000_zpsup2ox8ds.jpeg

Het is eigenlijk geen echte Oracle meer. De aandrijving van de door Sonore gemodificeerde Oracle  gaat volgens mijn herinnering met een losse motor en riem aan de buitenkant van het plateau. De aandrijving van een originele Oracle lijkt meer op een Thorens. Volgens Roger is (daarom?) ook de vering uitgeschakeld. Toen klonk hij wel mooi.

Edited by carl

De motor van de Jobo 2800 losgehaald schoongemaakt en spaarzaam gesmeerd.
De motor ontkoppeld van de bevestgingsplaat met dunne rubberen ringetjes en weer strak aangedraaid.
Het chassis opgehangen in rubbers,nu geen rumble meer door de luidsprekers

Blocked,ik zie het niet.
Maar waarschijnlijk bedoel je de brede met 12 inch Sme,die heb ik niet meer.
Nu heb ik de normale 9 inch uitvoering.

Edited by Groovy
aanvulling.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...