Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

On 7-12-2018 at 9:43 PM, carl said:

Was vanmiddag lunchen bij het café waar ik de rekening mag betalen als mijn dochter trouwt. Zaten we naast Shirma Rouse!

Shirma Rouse heeft niets met een audiofiele dag te maken hoor. Teveel naar haar luisteren maakt je doof. Wat een schreeuwlelijk zeg!

1 hour ago, hansko said:

Betaalt je vrouw ook mee?

Mijn pensioen is iets hoger Hans en ik heb het natuurlijk toegezegd in mijn overenthousiasme. Daarnaast stellen we eind augustus ons huis en tuin ter beschikking voor het huwelijksfeest ;)

PS ik heb de Harmonizers van Marc overgenomen. Ik heb ze uitvoerig kunnen uitproberen en dat is toch de beste manier van kopen. Net het geld van de ASN overgeschreven.

Edited by carl

On 12/7/2018 at 9:43 PM, carl said:

Was vanmiddag lunchen bij het café waar ik de rekening mag betalen als mijn dochter trouwt. Zaten we naast Shirma Rouse!

Ik dacht dat je de rekening van die lunch dan mocht betalen. Dat je je portemonnee was vergeten of zo.

1 hour ago, audiovorden said:

Ik zou nog verder kunnen uitweiden over mijn ervaringen met de grounding box.

Of over mijn ervaringen met de Airforce DIY kabels die ik sinds kort gebruik.

Of over mijn nieuwe TVC die steeds beter gaat klinken.

Maar ja, het is geen humor!.

Dus ik laat het maar hierbij. 

Dat is een ander topic hoor... 

1 hour ago, audiovorden said:

Dus ik laat het maar hierbij. 

Dat vind ik jammer. Omdat ik nl. oprecht geïnteresseerd ben in jouw ervaringen met de groundingbox. En ik denk niet dat ik de enige ben hier. Vooral na mijn ervaringen met al wat Berret mij gebracht heeft (en natuurlijk niet te vergeten die geweldige tegel die ik van Mumsoft heb gekregen) ben IK in ieder geval wel overtuigd van het feit dat, laat ik het maar homeopathie voor de audio noemen, wel degelijk effect heeft. Er is meer tussen Hemel en Aarde.......

Edited by TL 200

Gisteravond Audioclub Limburg met een DAC vergelijking en dat smaakt naar meer. Ik had nooit geloofd dat de geluidsverschillen tussen DACS zo groot waren. De vraag is toch een beetje of dat ook niet een beetje ligt aan de niveauverschillen tussen Dacs. Ik denk dat dat wel meevalt, maar voor de sessie bij Hans zijn de niveauverschillen zeker een aandachtspunt. Wat de beste Dac was zou ik niet weten, maar ik vermoed wel dat Chord Hugo het meest neutraal is: typisch ouderwetse Britse klankkleur. De grote Metrum vond ik eigenlijk ook wel prima, maar de kleine klonk daarentegen zeer matig. De stem viel veel te groot uit wat ik altijd zeer storend vind. Er was nog een Chinese DAC met de naam Hollo waar veel mensen voor vielen. Toch had ik de idee dat die wat te overdadig en dus kunstmatig klonk. 

Edited by carl

6 minutes ago, carl said:

Gisteravond Audioclub Limburg met een DAC vergelijking en dat smaakt naar meer. Ik had nooit geloofd dat de geluidsverschillen tussen DACS zo groot waren. De vraag is toch een beetje of dat ook niet een beetje ligt aan de niveauverschillen tussen Dacs. Ik denk dat dat wel meevalt, maar voor de sessie bij Hans zijn de niveauverschillen zeker een aandachtspunt. Wat de beste Dac was zou ik niet weten, maar ik vermoed wel dat Chord Hugo het meest neutraal is: typisch ouderwetse Britse klankkleur. De grote Metrum vond ik eigenlijk ook wel prima, maar de kleine klonk daarentegen zeer matig. De stem viel veel te groot uit wat ik altijd zeer storend vind. Er was nog een Chinese DAC met de naam Hollo waar veel mensen voor vielen. Toch had ik de idee dat die wat te overdadig en dus kunstmatig klonk. 

We gaan er wat mij betreft, geen wedstrijd van maken. gewoon luisteren en zelf maar beoordelen of je er iets aan hebt of mee kunt. Iedereen luistert anders en vind andere aspecten in de weergave belangrijk.

Maar dat er best wel grote verschillen zijn, had ik al eerder ervaren.

Kijk eens naar Audio GD 😉 

Mijn ladder dac R2R7 versloeg er in een vergelijk vele. En compleet naar je smaak af te stellen zowel NOS als diverse OS settings. Top ding 🎶🎵

28 minutes ago, Hans van Liempd said:

We gaan er wat mij betreft, geen wedstrijd van maken. gewoon luisteren en zelf maar beoordelen of je er iets aan hebt of mee kunt. Iedereen luistert anders en vind andere aspecten in de weergave belangrijk.

Maar dat er best wel grote verschillen zijn, had ik al eerder ervaren.

De wedstrijd vind altijd pas plaats in je eigen luisterruimte Hans 😋Maar in Limburg heb ik er toch een paar gehoord die ik hier niet /nauwelijks wil uitproberen. Heb jij een idee om de uitgangsniveaus gelijk te trekken ?

Ik zit hier dus een avondje te luisteren op zolder: Sony Rollins, Charlie Mingus, Stevie Ray, Ry Cooder en direct Albert King en allemaal op vinyl. De Harmonizers van Cock hebben toch wel weer een dimensie toegevoegd, jammer dat ze het bij Marc niet deden, maar weer geluk voor mij. Als ik nu een minder ding over mijn set mag zeggen is, dat hij wel enige tijd (een uur) nodig heeft met opwarmen. Waar het aan ligt?

Edited by carl

8 hours ago, carl said:

Ik zit hier dus een avondje te luisteren op zolder: Sony Rollins, Charlie Mingus, Stevie Ray, Ry Cooder en direct Albert King en allemaal op vinyl. De Harmonizers van Cock hebben toch wel weer een dimensie toegevoegd, jammer dat ze het bij Marc niet deden, maar weer geluk voor mij. Als ik nu een minder ding over mijn set mag zeggen is, dat hij wel enige tijd (een uur) nodig heeft met opwarmen. Waar het aan ligt?

Buizen zijn hier, met een paar minuten speelklaar.  Alles waar een halfgeleider inzit, dus transitoren, Fet's en IC's heeft soms baat bij een langere opwarmtijd.  Sommige laten dat daarom 7 dagen 24 uur gewoon aanstaan.  Tegen de eventuele warmte (van het altijd laten aan staan) daar moet wel je apparatuur tegen kunnen.  Zelf begin ik er niet aan. 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...