Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Uhm, snap je niet. Kan maar naar één ding tegelijk luisteren, en nu dus de Top 2000, op NPO Radio 2. Misschien dat Radio 10 die ook heeft, maar toch zeker niet Christmas at York Minster, mag ik aannemen?

4 minutes ago, mumsoft said:

Uhm, snap je niet. Kan maar naar één ding tegelijk luisteren, en nu dus de Top 2000, op NPO Radio 2. Misschien dat Radio 10 die ook heeft, maar toch zeker niet Christmas at York Minster, mag ik aannemen?

Geen idee, als ik me irriteer aan een zender zet ik wat anders op.  Ik kan ook maar naar één zender tegelijk luisteren dus momenteel Radio 10. Die hier in Zaandam snoeihard op vanaf de zuid-as Amsterdam op 103.6Mhz binnenkomt.  Heeft daar een zender van maar liefst 15,1Kw staan.  Klinkt erg lekker met deze tuner   Daaaag digitaal   👋🏻

1 hour ago, mumsoft said:

Nu maar hopen dat ze bij Radio 10 het allemaal ook analoog doen. 😜 Bij OM Radio worden tenminste nog echte plaatjes gedraaid, meestal.

Dat kan niet hé, veel muziek is al vanaf de jaren 80 digitaal opgenomen. Maar dat geeft niet. 👋🏻  Ik ga het hier niet uitleggen, blijf bezig 😜

Edited by Tubejack
typo

Ok, dank. Problemen, analoog of digitaal, kunnen vele oorzaken hebben. Neem Radio 2 nu, met de top 2000. In de radio-addon onder Kodi heb ik Radio 2 nog niet bij "mijn zenders" opgenomen, en dat valt nu ook niet te doen. Geen enkele zender werkt nu. In de Olive heb ik al lang Radio 2 staan, en die werkt wel. Maar nu de rasp? De top 2000 wordt ook op tv uitgezonden, in NPO 1 Extra. Die staat echter niet in de Nederland 24 addon, daar vind je alleen NPO 2 Extra a.k.a. NPO Cultura. Dan bij IPTV wellicht? Jawel, daar vind je bij "NPO Cultura" juist niet NPO 2 Extra, maar NPO 1 Extra, ofwel de Radio 2000. Met beeld. Het kan raar lopen, hè.

8 hours ago, mumsoft said:

Ok, dank. Problemen, analoog of digitaal, kunnen vele oorzaken hebben. Neem Radio 2 nu, met de top 2000. In de radio-addon onder Kodi heb ik Radio 2 nog niet bij "mijn zenders" opgenomen, en dat valt nu ook niet te doen. Geen enkele zender werkt nu. In de Olive heb ik al lang Radio 2 staan, en die werkt wel. Maar nu de rasp? De top 2000 wordt ook op tv uitgezonden, in NPO 1 Extra. Die staat echter niet in de Nederland 24 addon, daar vind je alleen NPO 2 Extra a.k.a. NPO Cultura. Dan bij IPTV wellicht? Jawel, daar vind je bij "NPO Cultura" juist niet NPO 2 Extra, maar NPO 1 Extra, ofwel de Radio 2000. Met beeld. Het kan raar lopen, hè.

Wij hebben IPTV van XS4ALL (KPN). Omdat ik ook mobiel bel via KPN krijg ik naast korting op mijn abonnement, ook gratis het pluspakket vele extra zenders op de TV. Werkt prachtig. Dit   zijn de zenders die we kunnen bekijken. Het zijn er erg veel. Radio 2 kan ik via FM via een antenne op het dak of een raamantenne ontvangen,  ook via de kabel, DAB+, het internet en via het IPTV kastje via de digitale of analoge aansluitingen. En dan vergeet ik er vast nog een paar.  Mogelijkheden zat. :)

Kodi werkte niet met mijn hardware,  ik heb het niet meer nodig.  Alle denkbare audio/TV  diensten draaien  prima. 👋🏻

Edited by Tubejack
typo

Ik heb net ff geprobeerd de Top2000 via de PC te beluisteren, maar de internetstream klinkt echt erbarmelijk. Nu heb ik zelf niet zoveel met de Top2000, omdat het gemiddelde liedje niet om aan te horen is en je krijgt altijd dezelfde meuk naar je hoofd geslingerd. Mensen weten te weinig van andere muziek dan die ze op de radio horen. Ergo krijg je weer heel veel van hetzelfde. Jammer. Bovendien is de manier van kiezen ook niet helemaal vrij. Je krijgt de keuze uit 3000 liedjes en je mag er een aantal zelf toevoegen. Die laatsten krijgen geen kans, want geen mens weet wat je daar aangegeven hebt. Dus blijft de keuze beperkt uit 3000 nummers, die ook nog eens commercieel kapotgedraaid zijn.
Voor mij dit jaar WEER geen Top2000 :(

Ach, ik vind het af en toe (1 keer in het jaar is genoeg af en toe) best lekker de droesem van een pop-historie te horen, ouwe liefdes, en oude griezels natuurlijk ook. Vroeger was alles beter, dus die eerste top 2000 van het jaar 2000, daar kan niks tegenop. En pc's, dat soort dingen waarmee je je administratie doet, en je foto's bewerkt, je stukjes schrijft en de fora afstruint zijn bijna per definitie niet geschikt als audiofiel luisterapparaat.

47 minutes ago, Sodejuu said:

Ik heb net ff geprobeerd de Top2000 via de PC te beluisteren, maar de internetstream klinkt echt erbarmelijk. Nu heb ik zelf niet zoveel met de Top2000, omdat het gemiddelde liedje niet om aan te horen is en je krijgt altijd dezelfde meuk naar je hoofd geslingerd. Mensen weten te weinig van andere muziek dan die ze op de radio horen. Ergo krijg je weer heel veel van hetzelfde. Jammer. Bovendien is de manier van kiezen ook niet helemaal vrij. Je krijgt de keuze uit 3000 liedjes en je mag er een aantal zelf toevoegen. Die laatsten krijgen geen kans, want geen mens weet wat je daar aangegeven hebt. Dus blijft de keuze beperkt uit 3000 nummers, die ook nog eens commercieel kapotgedraaid zijn.
Voor mij dit jaar WEER geen Top2000 :(

Los daarvan, R2 klinkt sowieso erbarmelijk. Over welk kanaal, internet of kabel maakt niet uit. Dat ligt niet aan het transmissiekanaal, het is tot stevig in de vervorming "geprocessed" door de heren technici. Luisterde 's-avonds nog wel eens ernaar tijden het klussen. Best aardige programmering dan. Maar zelfs dan is de vervorming niet te pruimen... :wacko:

Edited by Pjotr

3 hours ago, Pjotr said:

Los daarvan, R2 klinkt sowieso erbarmelijk. Over welk kanaal, internet of kabel maakt niet uit. Dat ligt niet aan het transmissiekanaal, het is tot stevig in de vervorming "geprocessed" door de heren technici. Luisterde 's-avonds nog wel eens ernaar tijden het klussen. Best aardige programmering dan. Maar zelfs dan is de vervorming niet te pruimen... :wacko:

Ik heb in de auto meestal R2 op staan. Ook niet geweldig, maar ik kan er naar luisteren. Via 't web is het echter niet te harden. De internetstream in nog eens uitgekleed en mist elke vorm van fatsoenlijk geluid.

Ieder zijn meug, hè. Hier de Top 2000 via een raspberry, dat waardeloze prulding dat hier bijna de hele dag voor mijn plezier aanstaat. En ondertussen bezig een bijna vergeten cd van het Leipziger Thomanerkoor te editten. En gisteren was ik al begonnen aan Pucini's Tosca, tot ik erachter kwam dat het een dubbele aanschaf moet zijn geweest, die nu iemand anders zal hebben gekregen.

Het aardige van de top 2000 is toch, dat er steeds leuke nummers langskomen, die je mogelijk al ergens in de verzameling hebt, maar die je al zo lang niet gedraaid hebt.

Het is altijd feest in december het begint met de evergreen top 1000 op NPO radio 5, Dan de top 4000 op radio 10 en nu de top 2000 op NPO radio 2. Met als toetje daarna de nummers die net de top 2000 niet gehaald hebben.  De buizen maken overuren 😅

Edited by Tubejack

5 hours ago, TL 200 said:

Ach, muziek hoeft niet altijd audiofiel verantwoord te zijn om er van te kunnen genieten. Het gaat om de emotie die het oproept.

Dat is de spijker op zijn kop. Die krijgt er een dikke bult van. Dat is ook precies wat al die structuurfrutseltjes doen, de emotie vergroten. En dat is precies wat een hoop audiofielen niet hoeven, of erkennen.

7 hours ago, Tubejack said:

Het is zo simpel.

Statler+and+Waldorf+balcony.jpg

Altijd, elk jaar weer dezelfde nummers...

97% bagger en voor die 3% highlights offer je dan al die dagen op, terwijl het wat mij betreft zo leuk is om zelf je top 100 of 1000 samen te stellen (en te beluisteren). Zo doe ik het overdag, in m'n rijdende werk. Ik doe aldus 4-6 weken met mijn top2000. Liever zelf kiezen aan welk moois ik m'n oren blootstel dan eeuwig datzelfde rijtje aanhoren. Ieder z'n meug.

Edited by thingman

Ik zie of hoor dat anders. Eens in het jaar is maar eens in het jaar, en een mooi eindejaarsfestijn. Niet 3% maar 30% lekkere muziek en hernieuwde kennismaking, en de rest veelal onbekend en 3℅ pure ellende. Een dag of 360 nog over voor je hoogsteigen keuze, hartediefjes (zie het betreffende topic).

1 hour ago, thingman said:

Altijd, elk jaar weer dezelfde nummers...

97% bagger en voor die 3% highlights offer je dan al die dagen op, terwijl het wat mij betreft zo leuk is om zelf je top 100 of 1000 samen te stellen (en te beluisteren). Zo doe ik het overdag, in m'n rijdende werk. Ik doe aldus 4-6 weken met mijn top2000. Liever zelf kiezen aan welk moois ik m'n oren blootstel dan eeuwig datzelfde rijtje aanhoren. Ieder z'n meug.

Wat ons opvalt, dat het in de hoogste regionen zo'n beetje hetzelfde blijft. Maar dat er juist steeds meer artiesten zijn, waar wij totaal geen binding mee hebben en/of die we om e.e.a. andere reden gemist hebben. Een of meerdere "generatie kloofjes" bij ons dus.  Ik luister regelmatig naar nieuwe muziek via Qobuz, maar het gebeurt niet vaak dat ik een mooi album, een nieuwe groep, of artiest tegenkom die ik de moeite waard vind.  Maar goed daar ging het allemaal niet om, het ging over de kwaliteit van NPO radio 2 die is al jaren inderdaad niet best.  Wat kun je er nog meer aan doen? Mailtje naar Arie Slob sturen? Uiteindelijk wordt de NPO vanuit de belasting betaald.

* Edit, Gedaan via de website van de Christen Unie.  In het kort, onlangs heeft de NPO weer 40miljoen extra gekregen, daar mogen wij luisteraars en belastingbetalers  toch wel enige kwaliteit voor terug verwachten.  Niet ? ;)

Edited by Tubejack
typo

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...