Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

14 hours ago, TL 200 said:

Knapt de kat op? Altijd vervelend als beesten ziek zijn. Vaak moet je maar raden wat er aan scheelt. En wat het beste voor ze is willen ze vaak niet.

Ja gaat iets beter.  Nog wel een zielig hoopje (normaal een stoere kater) Hij had een abces in zijn staart er is flink in gesneden. Zal straks wel even een foto plaatsen.  

banjer.jpg

Edited by Tubejack

8 hours ago, mumsoft said:

Achejee. Miauw

Vandaag mocht het rode verband eraf.  Banjer (zo heet onze grote kater) vond dat heel spannend en het deed waarschijnlijk ook pijn. Daar wil echt geen mep van hebben. Gewikkeld in een handdoek en rustig tegen hem praten en spinnen zoals ik elke dag doe werkte verbluffend.  De wond is mooi gehecht van binnen met oplosbare hechtingen. Van buiten moeten ze er over een week uit.   Audio staat op en laag pitje...

Mooi om te horen: onze jongste had m'n set nog niet gehoord na het gehaktificeren en haar reactie was vanavond: " Veel mooier dan eerder papa, ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, minder plastic"? Ze bedoelde de natuurlijkheid!

Edited by TL 200

Vandaag even een verschrikkelijke audio schock: de hifi winkel in Beek houdt op te bestaan. Rob Wilms gaat vervroegd met pensioen en Herman van Dungen verkoopt het pand. Ik heb Rob nog niet gesproken, maar ik vermoed dat het wel zwaar voor hem werd. Altijd de indruk gehad dat de zaak uitstekend liep, ook in barre tijden. Ik ben van het begin af klant bij Rob en heb nagenoeg al mijn spullen bij hem gekocht. Ik heb Rob altijd zeer gewaardeerd want ik kreeg altijd eerlijk advies. Een groot gemis.

Vandaag weer een echte audiofiele dag gehad.. Dag... nou ja, 'n  uur, waarvan ook nog een half uur bijkomen bij zat. 

Afgelopen vrijdag was hier iemand om naar m'n set te luisteren en wat spullen voor de nieuwjaarsbijeenkomst af te geven. Hij is meer klassiekliefhebber dan ik, maar vond dat er bij koren in het midden weinig gebeurde. Ikzelf had dat niet opgemerkt, omdat ik vaak combo muziek of vocale jazz draai, Dan staat er vrijel altijd een artiest in het midden en die kwam m.i. keurig uit het midden. Maar toch.

Ik zat n.l. al een tijdje te denken over hou het zou klinken wanneer ik de luidsprekers iets dichter bij elkaar zou zetten. Nou zijn die krengen onnoemelijk zwaar, dus veel zin had ik daar niet in. Maar vanavond moest het er dus maar van komen. Ze staan nu 14 cm dichter bij elkaar. De afstand tussen de speakers is nu 245 cm. Er is nu dus een perfecte luisterdriehoek, de afstand van een speaker tot m'n oor is dat n.l. ook.

Een van de gedraaide stukken (die we vrijdag ook speelden), lijkt er wat meer in het midden te doen. Erg groot vind ik het verschil echter niet. Nou weet ik ook, dat er niks zo moeilijk is dan een koor realistisch op te nemen en dan zeker zo'n bombastisch stuk als dit Testament of Freedom. Dus dat laat ik maar zo, hij zal binnenkort wel weer een keer komen luisteren.

Maar wat wél veranderd is, dat de sprankeling in het middengebied beter aanwezig is. Bij  "The man in the long black coat" van Bob Dylan b.v. is er wel meer energie in het midden. Ook het laag, wat bij dit nummer wat zompig kan zijn is wat beter doortekend.

Spido zei lang geleden al.. "laat Hans maar schuiven". 

10 hours ago, Hans van Liempd said:

Maar jouw luidsprekers zijn niet zo zwaar. De Watts wegen ca. 20kg en de Puppy's zo'n 50 kg. En dan dat natuursteen nog. 

Wat een: "lichtgewichten" Zou ook Spido zeggen :rolleyes:. Even gemeten, de afstand tussen de luidsprekers hier, is precies 1 meter 70.  Je hoeft niet  persé op de bank te zitten.

Edited by Tubejack

Net de Auralic bij Hans gebracht en nog even geluisterd naar zijn streaming combi in vergelijking met de Auralic. Een stream die ik de laatste tijd veel gehoord heb is Charles Lloyd en de Marvels. Tot mijn verbazing leek de combi van Hans veel meer op het geluid dat ik thuis hoor dan mijn Auralic op zijn set. Een van de raadselen van de hifi :huh:

Wel weer heel gezellig.

28 minutes ago, carl said:

Net de Auralic bij Hans gebracht en nog even geluisterd naar zijn streaming combi in vergelijking met de Auralic. Een stream die ik de laatste tijd veel gehoord heb is Charles Lloyd en de Marvels. Tot mijn verbazing leek de combi van Hans veel meer op het geluid dat ik thuis hoor dan mijn Auralic op zijn set. Een van de raadselen van de hifi :huh:

Wel weer heel gezellig.

Ik vermoed dat dit door het uitgangniveau komt. De Auralic lijkt wat zachter te spelen. Ook al heeft de Pink Faun een lager uitgangsniveau dan de meeste apparaten. 

Wij komen altijd tijd te kort, we hebben nu nog amper kunnen luisteren. Dus gezellig was het zeker. 

Edited by Hans van Liempd

5 minutes ago, carl said:

Ik begrijp dat je hem al begint te doorgronden Hans. Hoe vindt je de interface?

Werkt prima. Al vond ik de instellingen van de mini onder het Tidal logo onlogisch en lastig te vinden. 

Voor muziek sturen heb ik vooral BubbleUPnP gebruikt. Daar kan ik twee apparaten mee van muziek voorzien. Voor omstellingen ga ik dan weer naar de iPad. 

22 hours ago, Hans van Liempd said:

En dan dat natuursteen nog. 

Mijn tegels zijn een stuk groter dan de speakers gelukkig en daardoor heb ik nog wat ruimte om te schuiven. Moeten die tegels eerst wel ongeveer goed liggen natuurlijk. Voor de verhuizing heb ik beneden de afstand tussen de tegels onderling en de afstand tot de muur opgemeten en in de nieuwe ruimte e.e.a. op de vloer uitgetekend.

4 minutes ago, TL 200 said:

Mijn tegels zijn een stuk groter dan de speakers gelukkig en daardoor heb ik nog wat ruimte om te schuiven. Moeten die tegels eerst wel ongeveer goed liggen natuurlijk. Voor de verhuizing heb ik beneden de afstand tussen de tegels onderling en de afstand tot de muur opgemeten en in de nieuwe ruimte e.e.a. op de vloer uitgetekend.

De natuursteen platen liggen hier op kogels. Verschuiven zit er dus nauwelijks in. 

Edited by Hans van Liempd

6 minutes ago, TL 200 said:

Ik kan de speakers nog wat verschuiven Hans op de tegels. De tegels moet ik ook tillen.

Dat had ik begrepen. Bij mij valt er weinig te schuiven met dat gewiebel. 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...