Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Ben met een leuke Linux distributie aan het spelen antiX.  Het heeft ongelofelijk weinig resources nodig. Speel nu hi-res files en de CPU belasting komt niet boven de 2%.  Spotify draait ook als een zonnetje  :) 

Edited by Tubejack
typo

Vandaag weer even lekker bezig met vinyl. Drie nieuwe platen waarvan de duurste krassen had.  Ik had de platenspeler even niet gebruikt en dan moet het element even inspelen. Daarna was het weer top en daar kan geen streaming tegen op. Wel de VTA net even anders ingesteld. Ik denk dat ik mijn scherpte wel kwijt ben. 

On 1/12/2019 at 12:42 PM, carl said:

Vandaag even een verschrikkelijke audio schock: de hifi winkel in Beek houdt op te bestaan. Rob Wilms gaat vervroegd met pensioen en Herman van Dungen verkoopt het pand. Ik heb Rob nog niet gesproken, maar ik vermoed dat het wel zwaar voor hem werd. Altijd de indruk gehad dat de zaak uitstekend liep, ook in barre tijden. Ik ben van het begin af klant bij Rob en heb nagenoeg al mijn spullen bij hem gekocht. Ik heb Rob altijd zeer gewaardeerd want ik kreeg altijd eerlijk advies. Een groot gemis.

Kan het alleen maar beamen, fijn mens en een fijne zaak. Ook ik heb bijna alle spullen bij hem gekocht zowel de Franco Serblin Accordo's als de Line Magnetic versterker. Heel jammer dat het stopt.

15 hours ago, carl said:

Vandaag weer even lekker bezig met vinyl. Drie nieuwe platen waarvan de duurste krassen had.  Ik had de platenspeler even niet gebruikt en dan moet het element even inspelen. Daarna was het weer top en daar kan geen streaming tegen op. Wel de VTA net even anders ingesteld. Ik denk dat ik mijn scherpte wel kwijt ben. 

Het is net wat Marc zegt : "jouw streaming".  Vinyl en scherpte ? :o

Net te horen gekregen dat mijn pensioen omhoog gaat en wel met 2,50.  Volgens Ellie moet ik voor commentaar te leveren wachten op mijn AOW. Volgens haar komt de heffingskorting daar tot uiting.

14 minutes ago, carl said:

Net te horen gekregen dat mijn pensioen omhoog gaat en wel met 2,50.  Volgens Ellie moet ik voor commentaar te leveren wachten op mijn AOW. Volgens haar komt de heffingskorting daar tot uiting.

De heffingskorting laat je altijd gelden voor het hoogste inkomen als je meerdere inkomens hebt. Wat dat inkomen is doet er niet toe. Het is eigenlijk een soort van voorschot. Uiteindelijk wordt het toch weer verrekend na je uiteindelijke jaaropgave.

Ik ga het tegen Ellie zeggen Peter. Gelukkig heb ik nog wat achter de hand ;)  Ik zeg al 20 jaar dat we in BV NL te veel willen en dan blijft er minder over.

Gelukkig hadden ze van Duets van Rob Wasserman een ander exemplaar. Knappe plaat.

Edited by carl

En de platenspeler klinkt helemaal weer als van ouds. Hij zit ook weer op de Pass Kloon. Had even overgeschakeld om te kijken of het daar aan lag - maar Roger is gelukkig heel kwaliteitsbewust ^_^

Mooi Jack.

Hier na het leggen van de laminaatvloer de set weer opgebouwd en aangesloten.
Nog geen vloerkleed maar het klinkt toch niet verkeerd.
De laminaat is 2mm dikker dan de vorige,zou dat invloed kunnen hebben.

1 hour ago, Groovy said:

Mooi Jack.

Hier na het leggen van de laminaatvloer de set weer opgebouwd en aangesloten.
Nog geen vloerkleed maar het klinkt toch niet verkeerd.
De laminaat is 2mm dikker dan de vorige,zou dat invloed kunnen hebben.

Zeker Groovy :) Er zit via mijn buizen voorversterker een lekker stevige laag in. Het midden en hoog zijn prachtig.  Had net de laatste LP van Daft Punk op :wub:

Een dikkere vloer lijkt me beter, wat trillingen en resonanties betreft. Wij hebben een houten vloer van 22mm massief eiken verlijmd op het beton.  Leeg zonder vloerkleed, stoffen bankstel etc galmt het een beetje.  

2 hours ago, Tubejack said:

Zeker Groovy :) Er zit via mijn buizen voorversterker een lekker stevige laag in. Het midden en hoog zijn prachtig.  Had net de laatste LP van Daft Punk op :wub:

Een dikkere vloer lijkt me beter, wat trillingen en resonanties betreft. Wij hebben een houten vloer van 22mm massief eiken verlijmd op het beton.  Leeg zonder vloerkleed, stoffen bankstel etc galmt het een beetje.  

Bijna niet te vermijden Jack. Als je tafels in de kamer hebt zou je er Akotherm onder kunnen plakken. Achter kasten werkt het ook. Doen cafés ook vaak met succes.Kost verder geen drol. Een MP 200 klinkt erg goed is mijn ervaring, wel wat voller/krachtiger dan een MC. 

Edited by carl

1 hour ago, carl said:

Bijna niet te vermijden Jack. Als je tafels in de kamer hebt zou je er Akotherm onder kunnen plakken. Achter kasten werkt het ook. Doen cafés ook vaak met succes.Kost verder geen drol. Een MP 200 klinkt erg goed is mijn ervaring, wel wat voller/krachtiger dan een MC. 

In onze cafés zit er kauwgum onder geplakt. Nooit geweten dat dat voor de akoestiek was.

On ‎12‎/‎28‎/‎2018 at 10:17 PM, audiovorden said:

Testen kost tijd. Ik heb nu wat kristallen in een kommetje met koperen strips. En deze aangesloten op de massa van mijn DAC. Het werkt verbluffend. Er is ook al een meer professioneel ogende DIY- grounding box gebouwd door een audiovriend van mij. Ik heb al een exemplaar in bestelling. Overigens ben ik getipt en van testmateriaal voorzien door Peter de Bruyn van Acoustic Dimension. De credits gaan naar hem.

Inmiddels heb ik mijn kistje met een paar kilo mineralen binnen. Sterker nog, ik heb er zelf twee. Ik bedoel natuurlijk mijn grounding- of aardingsbox. Het is een wijnkistje gevuld met bergkristallen en enkele koperen strips die contact maken met een aansluitterminal.  Je kan de grounding box aansluiten op 1 of meerdere audioapparaten. Ik blijf mij erover verbazen dat zoiets invloed heeft op het geluid. Maar ik profiteer er maar van. Met dank aan Peter de Bruyn van AD. Voor een impressie van hoe zoiets er uit ziet verwijs ik naar het YouTube linkje van Wol. Ook op website van Akiko audio en Nordost/QRT is meer info te vinden over de werking en aansluiting van een grounding box en/of of conditioner. 

Edited by audiovorden

2 hours ago, carl said:

WeI hebben achter onze set, over 9 meter lengte en zo' n 3 meter hoog gordijnen. Dat werkt goed. Net als een groot vloerkleed. Verder zit op de betonnen muren glasvezel en vinyl latex.  Dat Akotherm is misschien iets om mee te experimenteren. Goede tip. 👍🏻 Een MP-200 klinkt inderdaad krachtig, dat vind ik aantrekkelijk. Ben er nog niet uit welke buizen phono-pre nu de beste match is voor dit element. Er staat nu iets uit de jaren 80 te spelen wat ik ooit half afgebouwd, voor van een paar € heb gekocht.  In de 1e trap zitten originele nieuwe NOS 7025 buizen.  Dat was een speciale ruis arme versie van de ECC83 die in de 2e trap zitten hele mooie Philips :wub:

detailRB.jpg  

Edited by Tubejack
typo

1 hour ago, TL 200 said:

Ik vind het wel jammer dat ze zo'n kleur hebben. Slaat natuurlijk nergens op maar ik vind het zo goedkoop lijken. 

Het iets goedkopere broertje de MP-150 die ik voor een kennis heb gemonteerd is groen.... :o  Ook dàt wendt  ;)  Klinkt ook geweldig. Weet je er gebeurt met mij als bezitter van een zo' n element?. Er verschijnt juist een big smile  als ik naar de kleur kijk van de MP-110, de MP-150 en MP-200. :) Alledrie zijn ze erg opvallend. Alledrie erg goed. Alledrie: value for money" .  Die kleuren zijn daarom juist erg goed gekozen.!  Grijze eenheidsworsten zijn er genoeg..... 

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...