Pjotr Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 9 hours ago, Tubejack said: Die bruine weerstandjes zijn precisie 1% die blauwe en groene 2....5%. Alle onderdelen zijn van goede kwaliteit, maar ook niet overdreven. Er zit zo te zien, niets audiofiels in. De meeste onderdelen kun je bij Farnell bestellen. Teken van een goed ontwerp. ??? De blauwe/groene hebben op de foto een bruin tolerantiebandje: Dat is dus ook 1% Die blauwe/groene zijn goedkope metaalcomposiet of metaaloxide, géén metaalfilm. De een verguist ze, vindt ze scherp klinken en ziet daar liever koolweerstanden. De ander hoort dat niet en vindt het wel best. Die bruine zijn wel echte Vishay metaalfilm. En die zitten dan waarschijnlijk op een plek dat het er gehoormatig ook echt toe doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 januari 2019 Author Report Share Posted 24 januari 2019 12 minutes ago, Pjotr said: ??? De blauwe/groene hebben op de foto een bruin tolerantiebandje: Dat is dus ook 1% Die blauwe/groene zijn goedkope metaalcomposiet of metaaloxide, géén metaalfilm. De een verguist ze, vindt ze scherp klinken en ziet daar liever koolweerstanden. De ander hoort dat niet en vindt het wel best. Die bruine zijn wel echte Vishay metaalfilm. En die zitten dan waarschijnlijk op een plek dat het er gehoormatig ook echt toe doet Geen kool in ieder geval. In de phono versterker waar ik nu mee speel, zit alleen maar koolfilm en toch ruist het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 Dat hoeft ook helemaal niet als het goed ontworpen is. Overigens kunnen die ander egoedkope weerstanden het net zo goed doen als die op plekken zitten waar het er gehoormatig eigenlijk niet toe doet. Daar ziet het er wel naar uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 10 minutes ago, vintagemod said: heel lang geleden kreeg ik kevlar doek 1m bij5 meter van iemand van dupon het voelde net of er een soort glade grove structuur in zat een soort geruite struktuur Ja, en? Wat heeft dat dan met glasvezel te maken? Overigens weet ik wel iets van het doek dat je beschrijft. Dupont heeft een concurrent in Nederland die precies hetzelfde materiaal en ook evenveel maakt. En toevallig heb ik daar gewerkt. Er ligt hier nog een rol van dat doek in de garage. Doe je 25 lagen van dat spul op elkaar, heb je een kogelbestendig vest. Er zitten twee lagen van dat spul in de wanden van mijn spekerkasten. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 3 minutes ago, vintagemod said: En over weerstanden ben ik bout klaar alles is goed zet hem wel op de juiste plaats in en dat geld voor alles. En jezelf? Zet hem wel op de goede plaats hè Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 (edited) On 1/23/2019 at 6:13 PM, Tubejack said: De van den Hul The Grail phono lijkt me mooi, die heeft een LCR (spoelen/condensatoren/weerstanden) RIAA filter in plaatst van een RIAA filter met alleen weerstanden en condensatoren zoals 99% van de "gewone" phono-trappen. Dan heb je ook nog condensatoren in élke phono-versterker. Die dingen wil je eigenlijk niet, ze houden alleen maar geluid tegen. Aardig om te zien dat van den Hul ook "gewone" onderdelen gebruikt zoals de bekende WIMA MKP10. Dat is een kenmerk van een goed ontwerp. Het ziet er professioneel uit. Heb je deze wel eens getest Carl? Ik ben met Roger een keer op bezoek geweest bij A 21 Jack en we hebben daar een van de Hul phonotrap (de goedkope) vergeleken met de dure Avid en mijn Whest. Mijn Whest stond duidelijk minder hard aan dan de andere twee. ik vond de Avid beter klinken dan de van de Hul. De Whest was weer duidelijk minder dan de van de Hul. Kort daarna heb ik thuis een Audio Flight (top of the pops) vergeleken met Rogers Pass Kloon. Ik heb ze beiden een week in huis gehad en heb met name naar de Pass geluisterd. Roger heeft er toen een voor mij gebouwd. Voor mij voor het geld tot nu toe het beste wat je kan krijgen. Edited 24 januari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 januari 2019 Author Report Share Posted 24 januari 2019 (edited) 1 hour ago, carl said: ik vond de Avid beter klinken dan de van de Hul. De duurste Avid Pulsar II ziet er ook top uit, maar heeft zo te zien geen LCR RIAA filter. Iets wat die van den Hul wél heeft. Kennelijk is dat niet zo belangrijk??? Hmmm. Voorlopig voldoet mijn buizen bakje. Helaas 3 serie condensatoren in de muziekweg. Wel goede, voorzover je het goed kunt noemen natuurlijk.... Dit vind ik mooi http://www.pmillett.com/LR_phono.html Geheel DC gekoppeld met LCR, Nu nog zoiets met buizen. Edited 24 januari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 januari 2019 Author Report Share Posted 24 januari 2019 3 minutes ago, vintagemod said: Krijg je weer dat gezeik welke buis Gezeik? uitdaging bedoel je. Misschien de 7721. Veel moeilijker zijn de (interstage) transformatoren. Ik denk dat het gewoon te duur en te complex wordt Maar dromen mag hé Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 (edited) 19 minutes ago, vintagemod said: Zo is het ook met Carl,er is geen top voorversterker,het moet gewoon in de combinatie passen. En in het rek, of was dat de eindtrap? Maar je hebt gelijk Wol je kunt met de beste componenten een slechte match maken. Je set moet uitgebalanceerd zijn, en niet alleen het plateau van de draaitafel. Edited 24 januari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 januari 2019 Author Report Share Posted 24 januari 2019 21 minutes ago, vintagemod said: Interstage klinken levendiger en geeft meer dynamiek ,maar haalt informatie weg,of is dit of dat. bouw maar eens een buizeneind In otl of en uitgangs trafo,en hoor de verschil met de zelfde eind buis. OLT = te veel gedoe met buizen paralel, wat ook weer kan wringen met elkaar. Zowel een condensator als interstage haalt muziek weg.... Het blijft behelpen Wol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 1 hour ago, vintagemod said: Zo is het ook met Carl,er is geen top voorversterker,het moet gewoon in de combinatie passen. Het is natuurlijk een waarheid als een koe, aan de andere kant op een goede en neutrale set moet veel passend te maken zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 januari 2019 Author Report Share Posted 24 januari 2019 9 minutes ago, carl said: Het is natuurlijk een waarheid als een koe, aan de andere kant op een goede en neutrale set moet veel passend te maken zijn. Er zijn wel degelijk top ontwerpen zoals bovenstaande RIAA amp. Maar niet iedereen snap dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 Heeft er hier iemand een neutrale set? Met alle respect hoor maar als ik lees hoeveel moeite er soms gedaan wordt om e.e.a. naar wens aan de praat te krijgen valt het allemaal niet mee om je MyFi voor elkaar te krijgen. En dat terwijl het met een paar penseelstreken ook kan. Ik ben dik tevreden nu. Met mijn MyFi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 Even hierop voortbordurend; iedereen luistert op z'n eigen manier naar muziek. Zoveel verschillende smaken qua muziekweergave. De één zweert bij analytisch, de ander bij een warmer geluid. Dan heb je o.a. nog klassiek, disco, hardrock, Egerländer Blasmusik en Gerard Joling. Ik geloof niet dat er één set is die alle genres dusdanig weer kan geven dat het ook nog bij alle liefhebbers van een bepaald genre in de smaak valt. Smaak??? Ja, smaak!!! Vandaar dat ik MyFi schreef. Iedereen is op z'n eigen manier bezig om z'n eigen set naar z'n eigen smaak samen te stellen en te tunen. MyFi is niet altijd YourFi. Maar wel een mooi onderwerp van discussie of gewoon een gezellig gesprek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 56 minutes ago, Tubejack said: Er zijn wel degelijk top ontwerpen zoals bovenstaande RIAA amp. Maar niet iedereen snap dat. Dat ben ik helemaal met je eens Jack. Ik ben niet met Wiel eens dat het met name in de comi zit. Topprodukten doen het in goede sets al vlug goed is mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 januari 2019 Author Report Share Posted 25 januari 2019 (edited) 9 hours ago, TL 200 said: Even hierop voortbordurend; iedereen luistert op z'n eigen manier naar muziek. Zoveel verschillende smaken qua muziekweergave. De één zweert bij analytisch, de ander bij een warmer geluid. Dan heb je o.a. nog klassiek, disco, hardrock, Egerländer Blasmusik en Gerard Joling. Ik geloof niet dat er één set is die alle genres dusdanig weer kan geven dat het ook nog bij alle liefhebbers van een bepaald genre in de smaak valt. Smaak??? Ja, smaak!!! Vandaar dat ik MyFi schreef. Iedereen is op z'n eigen manier bezig om z'n eigen set naar z'n eigen smaak samen te stellen en te tunen. MyFi is niet altijd YourFi. Maar wel een mooi onderwerp van discussie of gewoon een gezellig gesprek. Hoewel dat wel het belangrijkste is, gaat bij mij als ontwerper, niet alleen om de muziek, maar ook, om zoveel mogelijk van die muziek te kunnen horen.! Het is zo mooi als blijkt dat er meer muziek op een geluidsdrager stond dan je ooit eerder hebt ervaren. Goed voorbeeld is het Cambridge CXC loopwerk dat ik nu gebruik om CD's af te spelen. Magisch! Edited 25 januari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 Wat dacht je van een beter element,zonder dat profiteer je niet optimaal van je topontworpen phonotrap. Helaas heb ik geen van beide maar toch kan ik genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 @Tubejack Dit wilde ik gisteren nog posten voor je. Test van de Nagaoka MP-110 en MP-200 http://www.puresound.be/recensies/archive/2014/november/article/nagaoka-mp110-en-mp200-op-de-testbank/ Overigens ben ik een poosje in de race geweest voor een Nagaoka MP-500, maar via een tip van Sodejuu ben ik uitgekomen bij een Goldring 500 MM element. En daar heb ik geen spijt van. Nagaoka MP-500http://www.nagaoka.eu/index.php?item=nagaoka-mp-500&action=article&group_id=10000003&aid=46&lang=en Goldring 2500 https://www.goldring.co.uk/goldring-2500-cartridge.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 januari 2019 Author Report Share Posted 25 januari 2019 Ik lees dat jullie, het niet snappen. Het gaat niet om geld, dure dingen of dikdoenerij..... niets van dit alles. Al met weinig middelen kun je een groots resultaat bereiken. @Audiofreak in een vorig post, heb ik zelfs een stukje geciteerd van die pagina op Puresound.be ...... Het is mooi om uit mijn MP-200 en DL-103 zoveel mogelijk muziek te peuteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 47 minutes ago, Tubejack said: Ik lees dat jullie, het niet snappen. Het gaat niet om geld, dure dingen of dikdoenerij..... niets van dit alles. Al met weinig middelen kun je een groots resultaat bereiken Ik hoor niet bij die "jullie" hoor. Misschien heb ik het nooit of niet duidelijk genoeg geschreven. In dat geval hoop ik dat ik het nu heb rechtgezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 Geen High End maar wel leuk,van de kringloop. Daar ben ik weer even zoet mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 Precies, dah bedoel ik nou ook, dom dom, Hoe komen ze erop Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 Vandaag een soldeerdagje gehad, alle interlinks voorzien van andere slang met daaromheen een geweven kous. De slangetjes zijn nu wat dunner, zodat de vlechten er precies in passen. Deze zijn plat, dus staan nu mooi rechtop in de lucht. Ziet er nog mooi uit ook nu. allemaal dezelfde stekkers en afwerking. De aanleiding tot deze actie was, dat de polyurethaanslang die ik eerder gebruikte hard werd en brak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 4 hours ago, Tubejack said: Ik lees dat jullie, het niet snappen. Het gaat niet om geld, dure dingen of dikdoenerij..... niets van dit alles. Al met weinig middelen kun je een groots resultaat bereiken. Zeker als je zelf kunt bouwen Jack De toekomst van de High End zijn mensen als jij en Roger die op basis van oude ontwerpen rechtstreeks producten op de markt zetten die een fractie van de retailerprijs kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 (edited) Voor mij zijn dat Cock en Berret, en een zekere Theo van Wermeskerken. Edited 25 januari 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts