Tubejack Posted 18 februari 2019 Author Report Share Posted 18 februari 2019 26 minutes ago, Pjotr said: Wacht maar totdat ze dagelijks belt of oma/opa even kunnen oppassen vanavond Alléén vanavond maar???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 februari 2019 Report Share Posted 18 februari 2019 Je hebt ervaring Jack? Volgens mij doe je dat maar al te graag Wel een probleem morgen voor haar - ze moet eigenlijk in onderhandeling over de arbeidsvoorwaarden voor haar nieuwe baan. Maar ja de baan heeft ze al, nog even de vraag wanneer ze precies begint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 februari 2019 Report Share Posted 18 februari 2019 58 minutes ago, rbh said: Ik ga juist naar speksteen Leuk. Zelf iets maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 19 februari 2019 Report Share Posted 19 februari 2019 Ja, wil m'n huidige speakers eens in speksteen maken. Ben er heel tevreden over dus als het niks is kan ik zo weer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 februari 2019 Author Report Share Posted 19 februari 2019 (edited) 9 hours ago, carl said: Je hebt ervaring Jack? Volgens mij doe je dat maar al te graag Wel een probleem morgen voor haar - ze moet eigenlijk in onderhandeling over de arbeidsvoorwaarden voor haar nieuwe baan. Maar ja de baan heeft ze al, nog even de vraag wanneer ze precies begint. Inmiddels ruime ervaring Carl. Het is soms, net alsof het mijn eigen kind is. Waar je kan, help je. Nog gefeliciteerd opa Carl Edited 19 februari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 februari 2019 Author Report Share Posted 19 februari 2019 32 minutes ago, rbh said: Ja, wil m'n huidige speakers eens in speksteen maken. Ben er heel tevreden over dus als het niks is kan ik zo weer terug. Leuk, wat voor luidsprekers heb je nu rbh? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2019 Report Share Posted 19 februari 2019 1 hour ago, Tubejack said: Leuk, wat voor luidsprekers heb je nu rbh? Volgens mij PerfectPerformer King. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2019 Report Share Posted 19 februari 2019 2 hours ago, rbh said: Ja, wil m'n huidige speakers eens in speksteen maken. Ben er heel tevreden over dus als het niks is kan ik zo weer terug. Piet de Vries maakte toch de kasten voor Klaas, laat je hem de kasten maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 februari 2019 Report Share Posted 19 februari 2019 Toch vreemd dat niemand die LS heeft overgenomen. Zeker als iemand de kasten maakte moet dat toch geen groot probleem zijn: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 19 februari 2019 Report Share Posted 19 februari 2019 (edited) De King kwam 17 jaar geleden. Speel nu al een jaar of 5 met een grote doos met daarin JBL pro woofer, tweeter en hoorn middentoner. Tussendoor ook iets van 3 jaar met de Penaudio Charisma gedraaid. De aanschaf van 2 JBL K145 woofers met Alnico V magneet zijn voor mij de aanleiding de kast ook eens aan te pakken. Edited 19 februari 2019 by rbh Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 februari 2019 Report Share Posted 20 februari 2019 (edited) Vandaag op bezoek geweest bij een verbouwde TD 318. De Thorens arm was vervangen door een Origin Live arm. Erg mooi gedaan en ik wilde graag weten of het kan. Maar ik zet op mijn TD 320 nog geen nieuwe arm met het Nagaoka MP 200 element klinkt die nu zonder meer al zeer en zeer goed. Edited 20 februari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 februari 2019 Author Report Share Posted 20 februari 2019 2 hours ago, carl said: Maar ik zet op mijn TD 320 nog geen nieuwe arm met het Nagaoka MP 200 element klinkt die nu zonder meer al zeer en zeer goed. MP200 vind ik een mooi, iets warm klinkend pick-up element. Samen met heldere 6922 buizen een prima combi. Bij mij vind ik het nog iets te warm klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 februari 2019 Report Share Posted 20 februari 2019 (edited) Ik werk met twee draaitafels op zolder Jack. Als een plaat te dun klinkt kan ik altijd overschakelen van de Oracle op de TD 320. Niet dat dit vaak gebeurt. Ik vind trouwens de TD 320 een fantastische draaitafel. Ik vraag me af wat er gebeurt met een veel betere arm en element er op. Niet dat ik dat ga doen want ik zoek er liever nog een draaitafel bij. Mijn zoon wil namelijk mijn TD 160 als hij eigen woonruimte heeft en als ik me beneden kan verbeteren, waarom niet? Ik zou eigenlijk wel een Logic willen hebben of een Systemdeck. Een draaitafel in originele staat en die wat prijs nog niet overgewaardeerd is. Liefst zonder arm want het moet een “project” zijn. Edited 21 februari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 februari 2019 Members Report Share Posted 22 februari 2019 Soms moet je ook nog wat te hobbyen hebben. Een pak euro's stukslaan en het beste kopen wat er is (ok, dat is in the eye of the beholder) is niet zo moeilijk. Ik zoek met regelmaat naar leuke projecten, van die dingen die je weinig tot niet tegenkomt, iets waar iedereen van zegt: ''He, wat is dat nou?" Zoiets heb ik weer gevonden, een RCA BQ-2A Transcription draaitafel uit eind jaren 50... ...uiteindelijk zal het zoiets worden (ok, wel 2 armen, andere kleurstelling etc, maar dit is het idee in een notendop)... Soms moet je jezelf een beetje kietelen! Misschien is het uiteindelijk ook wel helemaal niets, maar als je het niet probeert, kom je er ook niet achter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 Heel erg fraai Marco. Kan je ook een foto maken van de mechaniek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 (edited) Ik houd daarvan. Zo had ik ooit een Russco studio pro b, een tussenwieler met veel rumble. De RCA is denk ik ook met tussenwiel. Edited 22 februari 2019 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 februari 2019 Members Report Share Posted 22 februari 2019 Hij staat nog in de VS, dus duurt nog wel even voor hij hier is, gereviseerd is en spelend is... Maar hieronder wat interieur kiekjes... ... idd een tussenwielaandrijving, voor iedere snelheid een eigen tussenwiel... Tis weer eens wat anders zullen we maar zeggen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 Wat van ver komt, is lekker. Maar soms is geluk om de hoek te vinden. Ben zelf danig onder de indruk van het werk van ene Bas Rieter, een Hollander die Retrospect heeft ontwikkeld. Waar gehakt worden vallen spaanders (soms), en de vorige update liet de muziekliefhebber in de kou staan, want daarin weigerden de Nederlandse radiozenders hun dienst. Dat is nu aangepast, heb daar ook mijn steentje in bijgedragen, update toegepast, en ik kan nu weer genieten van Radio 4. (en 1, en 2 en 5 en 3 en... en...). Het aardige is, dat er ook beeld bijzit. Nu trouwens de filmmuziekweken op NPO Radio 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 Gaaf ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 Gebouwd voor de eeuwigheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 (edited) Ik had net bezoek van mijn oude buurman die me indertijd al zijn klassieke platen heeft gegeven. Erg muzikaal en hij zingt al 40 jaar in een koor.Hij wilde ze nog wel eens horen. Eerst een plaat op de TD 320 combi en daarna op de Oracle combi. Wat een ruimtelijkheid zei hij terwijl hij nagenoeg doof is aan een oor! Hij vond in mijn collectie onder meer een plaat van Schubert “ Sonate for Arpeggione and piano” . Decca en 49 jaar oud. Ik zet hem voor het volgende bezoek van Marc opzij - fantastisch! Edited 22 februari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 Leuk, die plaat is bijna net zo oud als ik. Arpeggione is denk ik harp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 februari 2019 Members Report Share Posted 22 februari 2019 4 hours ago, Groovy said: Ik houd daarvan. Zo had ik ooit een Russco studio pro b, een tussenwieler met veel rumble. De RCA is denk ik ook met tussenwiel. Al eens een echt goed gereviseerde Australische (voordat het Philips werd) Commonwealth gehoord? Dat kan best een pijnlijk moment zijn, die zijn ZO verschrikkelijk mooi! https://www.artisanfidelity.com/new-products/commonwealth-12d3 Alleen een foto doet hem geen recht toe, klik maar even op het linkje, deze is gedaan door Artisan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 Yep, Een kennis van mij heeft er een uit Australié meegenomen toen hij vandaar uit naar Nederland verhuisde. Hij vond het de beste dt die hij ooit heeft gehad,en hij heeft hem nog steeds. Die heb ik meermalen gehoord. Of dat een philips model is weet ik niet,het is een rond model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 februari 2019 Report Share Posted 22 februari 2019 (edited) Zojuist iemand uitgezwaaid die op luisterbezoek kwam,altijd leuk. Edited 22 februari 2019 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts