Groovy Posted 2 maart 2019 Report Share Posted 2 maart 2019 Leuk verhaal. Eigenlijk een miskoop de Chorales,maar het is toch nog goed gekomen. Misschien waren de t27 tweeters wel beter dan de orginele die in Chorales zaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 maart 2019 Report Share Posted 2 maart 2019 Succes met je rug TL - ik heb ervaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 14 hours ago, TL 200 said: Vandaag door de rug gegaan bij het halen van een partij eiken meubelen, het naar boven slepen van een wasmachine en het naar beneden slepen van de oude. Wel erg audiofiel want die oude produceerde zo'n 135dB tijdens het centrifugeren. Aangezien die al minstens tien jaar was en ik er al twee keer een nieuwe pomp, een aandrijfriem en koolborstels had ingezet en de slang naar de pressostaat had schoongemaakt vond ik het nu wel genoeg, Lagers vervangen is een rotklus en toen eergisteren het verwarmingselement het opgaf hebben we de stekker er uitgetrokken. Hij roeste in vrede! Sterkte met de rug. Maare....., die oude wasmachine was vast geen Miele. Want dan had je zulke ellende niet gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 Gisteren weer eens een échte audiofiele poetsdag gehad sinds tijden. De Fat Bob draaitafel glimt weer zo hard dat het zeer aan je ogen doet. Niet de leukste klus na ruim 3 uur poetsen en poetsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 maart 2019 Author Report Share Posted 3 maart 2019 16 minutes ago, audiofreak said: Gisteren weer eens een échte audiofiele poetsdag gehad sinds tijden. De Fat Bob draaitafel glimt weer zo hard dat het zeer aan je ogen doet. Niet de leukste klus na ruim 3 uur poetsen en poetsen. Maar als het dan klaar is..... Waarmee poets je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 1 hour ago, audiofreak said: Gisteren weer eens een échte audiofiele poetsdag gehad sinds tijden. De Fat Bob draaitafel glimt weer zo hard dat het zeer aan je ogen doet. Niet de leukste klus na ruim 3 uur poetsen en poetsen. Nu de platen nog Onno Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 Platen moet je draaien, niet poetsen als in: de plaat poetsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 15 hours ago, Groovy said: Leuk verhaal. Eigenlijk een miskoop de Chorales,maar het is toch nog goed gekomen. Misschien waren de t27 tweeters wel beter dan de orginele die in Chorales zaten. Nou, niet echt een miskoop, ik kocht ze (ongezien) voor heel weinig van een collega. Die wist ook niet dat de tweeters vevangen waren. Origineel hoorden er T-27 in te zitten. De woofers uit de Chorales zijn naar m'n broer gegaan. Ik had betere B200's (met veel grotere magneten) in m'n transmissielijnenen die zijn dus samen met de philips tweeters uitendelijk naar 't polootje gegaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 1 hour ago, audiofreak said: Sterkte met de rug. Maare....., die oude wasmachine was vast geen Miele. Want dan had je zulke ellende niet gehad. Nee, dat was een Whirlpool. Dat was er eentje van nog geen €400. Als die met zo'n €100 aan nieuwe onderdelen ruim tien jaar, waarvan minstens 7 jaar elke dag, wast dan valt het nog mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 1 hour ago, audiofreak said: De Fat Bob draaitafel glimt weer zo hard dat het zeer aan je ogen doet Dus nu platen draaien met een lasbril op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 1 hour ago, TL 200 said: Nou, niet echt een miskoop, ik kocht ze (ongezien) voor heel weinig van een collega. Die wist ook niet dat de tweeters vevangen waren. Origineel hoorden er T-27 in te zitten. De woofers uit de Chorales zijn naar m'n broer gegaan. Ik had betere B200's (met veel grotere magneten) in m'n transmissielijnenen die zijn dus samen met de philips tweeters uitendelijk naar 't polootje gegaan. En zo viel alles op zijn plek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 3 hours ago, Tubejack said: Maar als het dan klaar is..... Waarmee poets je? Ik poets met PEEK. Een poetsmiddel wat men veel gebruikt in de autoindustrie. Mijn oude autodealer gebruikt het altijd om plexiglas en gewoon lampenglas van auto koplampen die dof zijn geworden weer mooi op te poetsen. Wat een APK eis is dat de koplampen helder zijn en niet dof. Dit spul werkt goed. Zie hier : PEEK polish Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 1 hour ago, TL 200 said: Dus nu platen draaien met een lasbril op? Hahahahahahahahahaha Nee dat weer niet. Wel met mijn zonnebril. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 2 hours ago, carl said: Nu de platen nog Onno Moet ik eerst weer een platenwasmachine gaan kopen. En die ik op het oog heb is serieus geld, maar dan heb je ook een hele goede. Deze is dat : Nessie platenwasmachine Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 2 hours ago, TL 200 said: Nee, dat was een Whirlpool. Dat was er eentje van nog geen €400. Als die met zo'n €100 aan nieuwe onderdelen ruim tien jaar, waarvan minstens 7 jaar elke dag, wast dan valt het nog mee. Aiiii, Whirlpool. Daar moet je net geluk mee hebben. Mijn ouders hadden er ook een Whirlpool en ook alleen maar grote ellende met die machine. Na 2 jaar van ellende ermee warenmijn oders het zat en kochten ze een Miele op mijn aanraden. En die Miele heeft ruim 15 jaar dienst gedaan bij hen, totdat mijn moeder naar het verpleeghuis ging. Die Miele is toen naar mijn nichtje gegaan en die wast er nu nog steeds mee. Die Miele is nu minstens 27 jaar oud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 Sommige reclameslogans gaan ook al zo lang mee: Miele, er is geen betere! Maar ik heb zelf geen leuke associaties met wasmachines, ik zie me verdorie weer met de wastas over straat sjouwen naar de wasserette, moest van mijn moeder. En ik heb ook nooit zo'n ding in huis gehad. Dan liever wat prutsen met Retrospect op de rasp, en helpen die fijn aan de praat te krijgen. Nu doet 24 Classics het ook weer. is niet alleen klassiek hoor, ook een hoop modern zoals Bauckholt, Ligetti, Maaike Nas (die ik in levende lijve al eens ontmoet heb, en composer of the year was, ik meen in 2017). En de was? Die wordt hier binnenkort opgehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 (edited) Och Marc, troost je met de gedachte dat ik ruim 2 jaar elke dag op de hand waste (Militaire gevechtspakken en overall's enz). Ook dat was geen pretje. Edited 3 maart 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 14 minutes ago, mumsoft said: Sommige reclameslogans gaan ook al zo lang mee: Miele, er is geen betere! Of deze straatreclame ....... Loop niet te piele, KOOP een MIELE !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 Maar over de was gesproken, vandaag afwasdag. Heb ik ook geen machine voor. Zet wel een lekker plaatje op, dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 Tja, punt is wel dat een oude Miele wel 30 jaar mee gegaan kan zijn, van een nieuwe moet je het nog maar afwachten... Vraag het de deskundige: De reparateur. Die zegt: Iedere gemiddelde tot betere wasmachine gaat vandaag de dag hooguit 10 jaar mee, ook een Miels. En dan mag je blij zijn. De rest is smaak en luxe. Toen wij 5 jaar geleden aan een nieuwe toe waren zei de deskundige over Miele "Er is geen duurdere". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 Onze Miele wasmachine gaat ook al zo'n 25 jaar mee. Toen werd ook al gezegd dat ze niet meer zo degelijk waren dan de oude. Die deskundige verkoopt liever nieuwe machines (denk ik). Onze vaatwasser van 5 jaar oud (Bosch) was ook stuk. Tja zei de monteur bij de tweede poging tot reparatie "niks meer aan te doen, dat wordt een nieuwe". Toen heb ik toch vastgehouden aan reparatie, het ding heeft daarna nog 13 jaar zonder een probleem gedraaid. Net zoals de Miele combi magnetron die na bijna 20 jaar nog steeds werkt (is overigens een Sharp binnenwerk). Na 8 jaar draaide een motortje niet meer, dat zat vast op het gebruikte vet. Met een handleiding van internet, netjes gedemonteerd, schoongemaakt en weer met deugdelijk vet in elkaar gezet. Van de andere kant, de schokdempers in de Miele wasmachine waren na ca. 15 jaar versleten. Gezocht op internet naar vervangers. Originele kostte toen € 64,-, namaak € 16,-. De laatste zitten er nu al weer 13 jaar zonder problemen in. Ik denk dat de spullen veel te snel weggegooid worden. Reparatie is heel vaak mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 (edited) 30 minutes ago, Hans van Liempd said: Onze Miele wasmachine gaat ook al zo'n 25 jaar mee. Toen werd ook al gezegd dat ze niet meer zo degelijk waren dan de oude. Die deskundige verkoopt liever nieuwe machines (denk ik). Die deskundige was géén verkoper Hans, niet de boel verdraaien , maar een goede kennis die dagelijks die dingen repareert voor zijn werk. Het maakt hem weinig uit welk merk dat is. En het is wat hij vandaag de dag in de praktijk meemaakt. Bosch, Siemens, Miele, Zanussi enz. het gaat allemaal even vaak stuk. Of even vaak niet stuk. 'Tis maar hoe je het bekijkt. Het is daarom niet noodzakelijkerwijs van slechte kwaliteit. Het staat natuurlijk ieder vrij om aan de naam een zeker placebo effect toe te kennen en daarvoor te willen betalen Naja over 30 jaar weten we meer Edited 3 maart 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 maart 2019 Author Report Share Posted 3 maart 2019 Met dochters heb je áltijd was Heb je die niet, dan kan het lang mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 Mijn zus had een Miele koelkast,die was 20 jaar oud toen mijn zoon hem kreeg. Hij heeft er nog 7 jaar mee gedaan. Maar een oud apparaat verbruikt veel meer energie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 3 maart 2019 Report Share Posted 3 maart 2019 (edited) Tja, die wasmachines. Jaren geleden, toen we nog met guldens betaalden, vroeg ik aan een verkoper of een bovenlader (wasmachine en centrifuge naast elkaar) langer meeging dan een voorlader. Hij vertelde dat dat niets uitmaakt bij gelijke prijs. Hij zei dat bij normaal gezinsgebruik een wasmachine ongeveer 100 gulden per jaar kostte. Dus een Philips van Fl.700 zou 7 jaar en een Miele van Fl.2000 zo'n 20 jaar meegaan. Dat zal wel aardig kloppen. Hier hebben ze altijd wat langer gedraaid zonder al te grote onkosten. Heb destijds die Whirlpool gekocht omdat ik daar zelf reparaties aan kon verrichten, was van binnen praktisch gelijk aan de Philips die we daarvoor hadden. Die van 700 gulden die ook een jaar of tien gedraaid heeft. Edited 3 maart 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts