Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Afhankelijk van hoe de stekker, van het verlengsnoer met de schakelaar, in het stopcontact zat kan er best nog wel ergens spanning op hebben gestaan in de Fonera. Als je hem dan helemaal afkoppelt is het weg en daardoor duurde het nu mss. langer voor hij weer opstartte.

Weer druk bezig met de hifi op zolder en wel het levelen van mijn TNT platform en de Oracle.  Helaas moet ik nu verder met het opruimen van de kelder. Kan je maar beter met slecht weer doen en ik verwacht beter 😀 In de pause weer lekker luisteren naar de radio. Ik houd af en toe wel van die kletsprogramma’s waar op onderwerpen veel dieper wordt ingegaan dan op TV. En als ik aan het “werk” ben graag Bluesradio.

Een goede radiogids vind ik www.oorboekje.nl

Edited by carl

Vanavond echt van muziek zitten genieten. Het was wel live. We zijn naar de Art Carfunkel en Paul Simon story geweest in Musis Sacrum in Arnhem. Die gasten en hun band zijn echt goed. Genieten dus. Kan geen set tegen op.

groet,

Leobus

7 hours ago, leobus said:

Vanavond echt van muziek zitten genieten. Het was wel live. We zijn naar de Art Carfunkel en Paul Simon story geweest in Musis Sacrum in Arnhem. Die gasten en hun band zijn echt goed. Genieten dus. Kan geen set tegen op.

groet,

Leobus

Wat herkenbaar Leo :)

On 3/14/2019 at 3:59 PM, mumsoft said:

Soms duurt zoiets lang. Net als die mooie, warme zomer, maar voor je het weet, is die mooie zomer alweer voorbij. (Kent u dat liedje?)

Laten we niet op de zaken vooruit lopen, ik had vandaag zo'n akkefietje.

De Fonera, in een oude schoenendoos gevonden, deed hier zijn fijne werk, uur na uur. Ik zette hem aan en uit met een schakelaartje in het netsnoer. Na meting kwam ik erachter dat-ie nauwelijks 0,1 Watt vrat. En ik vond ook dat hij nogal lang over deed om verbinding maken, via wifi met de router boven. Dus dan maar niet meer uitschakelen? In de afgelopen testperiode stond-ie al wat dagen prima ononderbroken te werken.
Maar vanochtend zette ik hem oudergewoonte per ongeluk weer uit, en besloot daarop dat schakelaartje te elimineren. Niet zo moeilijk, stekkerdoosjes zat zonder zo'n knipschakelaar. Aangesloten, aangezet (in het stopcontact gedaan), en gaan met die banaan?  Ja, dat had je gedacht. De Fonera gaf geen sjoege meer. Drie ledjes, een voor power, en die knipperde als een zenuwachtig oud wijf. Maf, ik had hem al bijna een half jaar in gebruik, aan- en uitgezet, de laatste 3 dagen constant, nooit geen probleem, maar nu ineens wel? Losgehaald, in een ander stopcontact, knipper-knipper-knipper. Multimetertje tevoorschijn gehaald. Zou de voeding stuk zijn? Nee, een nette 7,5 Volt komt eruit. Dus is de Fonera zelf stuk? Jakkes!

Op internet zoeken, hoe heet zo'n ding, wifi-extender, versterker (nee), eigenlijk is het een wifi-antenne op afstand. Maar de schavuit had het wel door dat het baasje hem bijna had opgegeven, en besloot zijn vervelende spelletje te staken. Want ik keek opzij, en zag dat het powerledje plotseling weer voluit brandde. Zomaar. Ik geloofde mijn ogen niet.

:o:D:D:D
Ik moest er hard om lachen. Zoo grappig !!

Net Hans op bezoek gehad met een door hem gevlochten kabel. Alleen moesten er nog de stekkers op. Hans heeft er een gedaan en ik de andere drie met het soldeerstation van Peter. Toch wel erg leuk om elke keer weer een klein stapje vooruit te maken. Het geluid is absoluut wat coherenter met wat meer druk in het het laag. Ik ga nu aan de gang met een DIY kabel  tussen phonoversterker en voorversterker. Ik heb er zin in. Trouwens toch ook wel weer bizar met die ellende in Utrecht op de achtergrond. 

Edited by carl

Net m'n nieuwe Rega RP1 aangesloten in m'n "mancave". Geen high-end tafel, maar eenmaal aangesloten op m'n Nakamichi Amplifier 1 en spelend over een setje Translator Impact 20, en met Yello (Stella) draaiend... dit klinkt toch echt wel heel erg lekker!

Iets heel anders. Ik heb laatst het chassis van mijn draaitafel geaard. Dit om statische elektriciteit beter te laten afvloeien. Toch lijkt het  of ook de achtergrond stiller is geworden. Goede tweak trouwens en ik raad hem iedereen aan.

Dus 2x geaard,tonearm en chassis.
Dat kan ook wel eens problemen opleveren als de arm op een metalen chassis staat.
Ik heb dat ooit geprobeert op de Garrard 301 en dat leverde een forse brom op.

Na een avondje luisteren vind ik het toch een stuk beter. Het beeld is gevuld en inderdaad bij praktisch alle opnamen meer druk in het laag. 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...