Pjotr Posted 12 mei 2019 Report Share Posted 12 mei 2019 35 minutes ago, Tubejack said: Nu ik er langer over nagedacht heb, ik denk het niet. Die Soekris ziet er prachtig uit. Maar het lijk me haast een onmogelijk taak, om de R2R ladder dac, net zo nauwkeurig te maken dan degene die in de Schiit zit. Dat hoeft ook niet. Hij klinkt i.i.g. heel erg goed. En persoonlijk vind ik de Soekris tot nu toe het beste wat ik gehoord heb op een set met de resolutie die het ook laat horen. Trouwens degene die jij hebt is het instapmodel van Schiit met ook veel minder nauwkeurigheid dan hun topmodel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 mei 2019 Report Share Posted 12 mei 2019 18 minutes ago, Pjotr said: Dat hoeft ook niet. Hij klinkt i.i.g. heel erg goed. En persoonlijk vind ik de Soekris tot nu toe het beste wat ik gehoord heb op een set met de resolutie die het ook laat horen. Trouwens degene die jij hebt is het instapmodel van Schiit met ook veel minder nauwkeurigheid dan hun topmodel. Ja, in die "nauwkeurigheid" zit het dus blijkbaar allemaal niet. Ik heb ook zo'n lor van 175 euro maar d'r komt me toch muziek uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 mei 2019 Author Report Share Posted 12 mei 2019 44 minutes ago, Pjotr said: Dat hoeft ook niet. Hij klinkt i.i.g. heel erg goed. En persoonlijk vind ik de Soekris tot nu toe het beste wat ik gehoord heb op een set met de resolutie die het ook laat horen. Trouwens degene die jij hebt is het instapmodel van Schiit met ook veel minder nauwkeurigheid dan hun topmodel. Ik heb hem v.n.l. aangesloten aan mijn CXC loopwerk, die is net als de dac 16 bit. Net weer een een tijd geluisterd echt top. Voor hi-res gebruik ik een andere dac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 mei 2019 Author Report Share Posted 12 mei 2019 33 minutes ago, thingman said: Ja, in die "nauwkeurigheid" zit het dus blijkbaar allemaal niet. Ik heb ook zo'n lor van 175 euro maar d'r komt me toch muziek uit! Ik ben van mening dat dit wel degelijk uitmaakt ,dat begint al bij het uitlezen van een CD. We kunnen wel eens een DAC dag houden, dan neem ik er een paar mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 mei 2019 Report Share Posted 12 mei 2019 2 hours ago, Tubejack said: Ik ben van mening dat dit wel degelijk uitmaakt ,dat begint al bij het uitlezen van een CD. We kunnen wel eens een DAC dag houden, dan neem ik er een paar mee. We hebben nog niet zo lang geleden bij Hans een dac dag gehad toch? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 mei 2019 Author Report Share Posted 12 mei 2019 41 minutes ago, leobus said: We hebben nog niet zo lang geleden bij Hans een dac dag gehad toch? Groet, Leobus Helemaal vergeten Groet Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 mei 2019 Report Share Posted 12 mei 2019 (edited) 22 hours ago, Tubejack said: Dat vind ik wel bijzonder Hans, dat je een buizen set het best vond klinken. Volgens mij speelden de AudioNecs vie de AudioNec versterker die in het rek stond. Maar zeker ben ik daar niet van. Maar deze klonk met transistoren op de hifi de Luxe zeker nog een stuk beter. En dan met de grootste Kroma luidsprekers. Alhoewel de kleinere set (witte) vloerstaanders er dicht bij in de buurt kwamen. De versterking was overigens van Bricasti. Edited 12 mei 2019 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 mei 2019 Report Share Posted 12 mei 2019 Grappig, blijkt de Bricasti versterker ook veel transistoren per kanaal te hebben. N.l. 16 stuks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 mei 2019 Report Share Posted 12 mei 2019 3 hours ago, Hans van Liempd said: Grappig, blijkt de Bricasti versterker ook veel transistoren per kanaal te hebben. N.l. 16 stuks. En dan 10W per transistor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 mei 2019 Author Report Share Posted 13 mei 2019 5 hours ago, Pjotr said: En dan 10W per transistor? Hier 10watt per buis Maar vertel waarom is nauwkeurigheid bij een R2R dac niet zo belangrijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 mei 2019 Report Share Posted 13 mei 2019 Zolang het maar geen CO2 is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 mei 2019 Author Report Share Posted 13 mei 2019 4 hours ago, vintagemod said: Ik heb de Soekris nooit gehoord ,lijkt wel intressant ,ik ga hem eerstdaags beluisteren . Chord doet het ook met fpga . Eigelijk wil ik de meerwaarde horen van fpga t.o.v. Dsp,maar ik denk niet dat het lukt d.m.v. software. Elke software klinkt weer anders. Je zou toch maar iets moeten kiezen om gek van te worden al die verschillen In de praktijk valt het wel mee. Verschillen zijn er zeker, met name in resolutie en hoe vloeiend/ vanzelfsprekend het klinkt. Maar ook weer niet schokkend vind ik, tussen een dac van $250 en een van $2500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2019 Report Share Posted 13 mei 2019 5 hours ago, vintagemod said: Audionec stamt van lineaum,ik noem het een verdunde kast die rammelt ,kan leuk zijn,heb ik liever een appogee ribbon,zoals in de centaur minor of centaur ,allermooiste is een ionofane ,maar zijn ook weer problemen ,hoorn gaat luidt of open ,minder luid maar wel puur natuur maar als je breedbandig wilt ,buiten laten spelen vanwege de ozon,ene weten schaper zegt slecht voor de gezondheid en de ander wetenschapper zegt onzin. Ik denk dat je nog nooit een AudioNec speaker gehoord hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2019 Report Share Posted 13 mei 2019 2 hours ago, vintagemod said: Audionec niet gehoord maar wel zelfgebouwd ,is als zelfbouw te maken in vele varianten . Ik volg dat al heel lang zeker minimaal 10 jaar. Het is indrukwekkend geluid ,maar daar hou ik niet van een aantal weken kom je dat de kots uit. Het is juist niet indrukwekkend, maar gewoon natuurlijk. Stemmen zijn onovertroffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 Laten we dan maar eens een forum dag organiseren met deze LS. Wordt die eigenlijk geïmporteerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 28 minutes ago, carl said: Laten we dan maar eens een forum dag organiseren met deze LS. Wordt die eigenlijk geïmporteerd? Nee, Apogee is al enkele decennia geleden failliet gegaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 Apogee is terug tot leven gewerkt en bestaat dus opnieuw. Wel met torenhoge high-end prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 (edited) 6 hours ago, Bloom said: Apogee is terug tot leven gewerkt en bestaat dus opnieuw. Wel met torenhoge high-end prijzen. Klopt, dat is al 15 jaar zo, maar het zit toch een beetje anders. Graeme Keet heeft de Apogee merknaam gekocht nadat hij erin geslaagd was vervangingsmembranen voor originele Apogees te vervaardigen en te verkopen, mechanisch zelfs beter dan de originelen. Hij heeft daarna een wereldwijd netwerk van restaurateurs in het leven geroepen en dat werkt! Dat is de reden dat die oudjes nu nog als nieuw kunnen spelen, alhoewel er heel veel op de stort zijn beland toen er nog geen vervanging bestond en de fabriek failliet was gegaan. Ik heb zelf ook een set van zijn nieuwe membranen liggen voor als de originele het opgeven of te slecht geworden zijn, maar zover lijkt het helemaal nog niet. Ook heb ik 10 jaar geleden een aldus gerestaureerde Duetta-sig gehad. Er is geen fraaiere speaker dan de D-sig voor een gemiddelde huiskamer, voor geen enkel bedrag, maar mijn huidige woonruimte is te klein. Vandaar dat er nu een wat kleiner model is gekomen... Wat hij ook heeft gedaan is zelf ribbonspeakers gaan ontwerpen onder de merknaam Apogee Perigee. Die hebben niet veel met het originele spul van doen behalve de werkwijze. En ze hebben inderdaad andere prijzen, maar vergis je niet: destijds had Apogee zelf ook zeer dure grote systemen (Grand en Fullrange). Edited 14 mei 2019 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 $85.000 voor the Grand in 1996. http://www.reality-audio.com/the_grand.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 De Duetta Signature heb ik een aantal jaren geleden eens gehoord bij iemand in het Antwerpse en dat was een revelatie. Ze zijn nog altijd met voorsprong de beste luidsprekers die ik ooit heb gehoord. Ik kan ze echter ook niet plaatsen. In mijn ruimte ben ik volledig tevreden met mijn Audiostatic DCM3-T7 (op basis van gemodificeerde ES-300). Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 (edited) 47 minutes ago, TL 200 said: $85.000 voor the Grand in 1996. http://www.reality-audio.com/the_grand.html Dat was wel inclusief een paar duizend watt aan Krell versterking voor die prijs, TL! @Bloom Wat ik er nog bij vergat te vertellen is dat de door Graeme Keet ontworpen luidsprekers onder de merknaam "Perigee" worden verkocht. Ik heb het hierboven maar even aangepast... Edited 14 mei 2019 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 (edited) 11 minutes ago, Bloom said: De Duetta Signature heb ik een aantal jaren geleden eens gehoord bij iemand in het Antwerpse en dat was een revelatie. Ze zijn nog altijd met voorsprong de beste luidsprekers die ik ooit heb gehoord. Ik kan ze echter ook niet plaatsen. In mijn ruimte ben ik volledig tevreden met mijn Audiostatic DCM3-T7 (op basis van gemodificeerde ES-300). And rightly so... da's ook een machtig fraaie speaker... Ikzelf kan ook meer dan voldaan zijn en blijven met een Apogee Centaur, maar toch ben ik altijd nog op zoek naar een paartje Apogee Stage -- de kleinste fullrange ribbon van het stel. Ook die heb ik ooit gehad op m'n luisterzolder. De Centaur en de Stage delen hetzelfde mid/hoog membraan, alleen de Centaur heeft een conus voor het laag terwijl de Stage het bekende trapezium basmembraan heeft. Ongetwijfeld weet jij ook dat de uitvinder / ontwerper van Apogee speakers Jason Bloom heette? Edited 14 mei 2019 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 26 minutes ago, thingman said: Ongetwijfeld weet jij ook dat de uitvinder / ontwerper van Apogee speakers Jason Bloom heette? Yep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 Wie eens wil komen luisteren naar mijn setup, is van harte welkom. Contacteer me maar voor een afspraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 mei 2019 Report Share Posted 14 mei 2019 1 hour ago, thingman said: And rightly so... da's ook een machtig fraaie speaker... Ikzelf kan ook meer dan voldaan zijn en blijven met een Apogee Centaur, maar toch ben ik altijd nog op zoek naar een paartje Apogee Stage -- de kleinste fullrange ribbon van het stel. Ook die heb ik ooit gehad op m'n luisterzolder. De Centaur en de Stage delen hetzelfde mid/hoog membraan, alleen de Centaur heeft een conus voor het laag terwijl de Stage het bekende trapezium basmembraan heeft. Ongetwijfeld weet jij ook dat de uitvinder / ontwerper van Apogee speakers Jason Bloom heette? Ik ken de centaurs erg goed. Voordelen zijn inderdaad een erg natuurlijk geluid in het midden. Nadelen zijn er ook. Het hoog blijft qua niveau wat achter en het laag gaat niet erg diep. Het rendement is bovendien erg laag. De Stage heeft in het laag hetzelfde, die gaat ook niet erg diep. De grotere Apogees die ik ooit heb beluistert, blonken niet uit door een strak laag. Op de High-End hebben we de Diptyque gehoord, een Ribbon Magnetostaat die wel wat van de Apogees weg heeft. Helaas kwam dat daar helemaal niet uit de verf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts