Tubejack Posted 6 juni 2019 Author Report Share Posted 6 juni 2019 1 hour ago, mumsoft said: O, je kunt 90 worden en helder blijven, hoor. Maar een externe disk is voor mij een losse harde schijf, niks on-lines. Kwestie van definitie? Hoe dan ook, nog geen fillempie gezien. Tolkien is nu in de Bios Komt wel Marc, nu met iets heel anders bezig. Moet even uitvissen welk video formaat het handigst is. Heb het programma "handbreak" waarmee je AVI in tal van formaten kan omzetten. Ga geen Youtube filmpjes maken, uit principe niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 Nou, het lijkt wel een mac-only geval. Maar mp4 doet het hier ook heel goed, videootjes van youtube komen ook altijd in dit mp4-formaat. Verder heb ik de ballen verstand van videoformaten, het zijn er ook zoveel. AVI is dacht ik best oud al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 2 hours ago, Tubejack said: En wat denk je wat die externe disk is? "*zucht*" het niveau van dit forum... Zoiets houdt juist je hersens soepel. Op de receiver die ik nu aan het opknappen ben, zitten nóg meer meter èn knopjes. Hij gaat naar iemand op leeftijd Voor jullie iets te moeilijk begrijp ik Ja, mijn niveau is tegenwoordig bedenkelijk. Dat filmpje wordt door mijn browser uitgescholden voor afbeelding, maar idd. het komt van jouw site: https://jbredero.home.xs4all.nl/filmpjepioneer/IMG_1225.mp4. Alleen, als ik erop klik gebeurt er niks. En zo ook niet: fillumpie Maar als je de link in een nieuwe tab opent, dan is het goed te zien. Ik denk dat de forumsoftware het niet doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 Ehhhh... nou doen ze het wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 (edited) 9 hours ago, mumsoft said: En wàt een bakbeest. Met al die knopjes is het helaas niks voor de dementerende medemens. Nee, doe me dan dit maar: het toppunt van eenvoud. Eén knop... Ik heb zelf ooit zo'n set gehad en zou er zo weer eentje kopen. Voor de nostalgie.... Edited 6 juni 2019 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 (edited) Ja, maar jouw link is niet zo eenvoudig... Kijk, mama, zonder han.. knoppen Edited 6 juni 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 (edited) En deze speler zonder kastje, en ook geen SD card nodig. Edited 6 juni 2019 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 1 hour ago, mumsoft said: Ja, maar jouw link is niet zo eenvoudig... Kijk, mama, zonder han.. knoppen Ik heb blijkbaar op hetzelfde moment het plaatje veranderd, want nu issie wel goed zichtbaar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 (edited) 1 hour ago, René N. said: Nee, doe me dan dit maar: het toppunt van eenvoud. Eén knop... Ik heb zelf ooit zo'n set gehad en zou er zo weer eentje kopen. Voor de nostalgie.... Ik heb de set René en ik moet hem weer eens opstellen. Binnenkort is mijn logeerkamer klaar. Edited 6 juni 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 (edited) 9 hours ago, mumsoft said: Tolkien is nu in de Bios Vanavond wezen bekijken. Een sfeervolle, gevoelige en integere film. Alleen voor echte fans de moeite waard verwacht ik. Er zaten zo'n 7 mensen in een kleine zaal, inclusief wij twee, en dat voor een première. Deed me ook een beetje denken aan Dead Poets Society... Edited 6 juni 2019 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 11 minutes ago, René N. said: Ik heb blijkbaar op hetzelfde moment het plaatje veranderd, want nu issie wel goed zichtbaar.... Ja, dat moet wel, dus toen dacht ik: laat ik eens een raspberry zien. dat is hier ook voor het eerst natuurlijk . Vraagje aan HansP: wat is het voor een ding(etje)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 5 minutes ago, thingman said: Vanavond wezen bekijken. Een sfeervolle en integere film wel. Alleen voor echte fans de moeite waard. Er zaten zo'n 6 mensen in de zaal, inclusief wij twee. Deed me ergens ook denken aan Dead Poets Society... Aha, ik wil er zeker heen, ben toch best een fan. Dus ik moet me haasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 juni 2019 Report Share Posted 6 juni 2019 1 minute ago, mumsoft said: Aha, ik wil er zeker heen, ben toch best een fan. Dus ik moet me haasten. Lijkt me wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2019 Report Share Posted 7 juni 2019 (edited) Vind vast wel een gaatje, komende week. Ben nu thuis in de historie aan het duiken, vond een 'Bilder'-cd van een bezoek aan een kerk in Wismar, van een vakantie in 2010 2005. Daarop ook orgelmuziek (in mp3-formaat, maar wat kan mij dat schelen). Wel lastig uitzoeken of ik die al eens op de Olive gezet had. Edited 7 juni 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juni 2019 Report Share Posted 7 juni 2019 21 hours ago, HansP said: En deze speler zonder kastje, en ook geen SD card nodig. Voor Marc: http://wiki.friendlyarm.com/wiki/index.php/NanoPi_NEO_Plus2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 7 juni 2019 Report Share Posted 7 juni 2019 2 hours ago, Sodejuu said: Voor Marc: http://wiki.friendlyarm.com/wiki/index.php/NanoPi_NEO_Plus2 Dat computertje (Ubuntu 18.04LTS) gebruik ik om dan via mijn ROON server de muziek te laten af spelen. Het grote voordeel is dan het eMMC 8Gb geheugen, er voor zorgt als een soort SSD schijf dat het bliksemsnel opstart, en dan als ROON Endpoint functioneert. Dan via de USB (Amanero) naar de I²S ingang van de Soekris DAC, waar dan ook een galvanische scheiding zit, een bijna niet te kloppen combinatie. Alleen maar muziek wat de klok slaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2019 Report Share Posted 7 juni 2019 Mooi, snapt deze meneer het ook weer. Interessant dingetje, maar niet te kloppen? In mijn handen is die niet veilig. En mijn Rasps gebruik ik voor muziek én beeld, geen Roon erbij nodig. Niettemin, gefeliciteerd met deze opzet. Hoe kleiner hoe fijner, zeg ik maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 7 juni 2019 Report Share Posted 7 juni 2019 (edited) Goed lezen , " BIJNA" En voor 'kijken' heb ik dan wel het slimme TV tje, (LG Oled) die heeft ook een Netwerkaansluiting, en dan kan er op de 2 servers die draaien toch ook wel een filmpjes server, maar daar maak ik zelden gebruik van. Edited 7 juni 2019 by HansP Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 juni 2019 Report Share Posted 7 juni 2019 Ik heb een domme TV (LG led). Die hangt aan m'n slimme PC zodat ik bijna alles kan kijken en via het netwerk bedien ik ook nog de Rasp met Volumio om heel veel te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juni 2019 Report Share Posted 7 juni 2019 Ik vond een aardige vergelijking tussen de Rasp en de Neo (wel leuk die naam, doet me denken aan de Matrix): https://www.techrepublic.com/article/raspberry-pi-challenger-tiny-nanopi-neo-plus2-is-cheap-but-powerful/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juni 2019 Report Share Posted 8 juni 2019 Ben toch wel geïntegreerd, eh, geïntrigeerd, maar... geen HDMI, dus geen beeldscherm(pje) erbij? Hoe bedien je hem dan, of hoeft dat niet, omdat Roon erover gaat? Het is met die dingetjes zo, dat het best ingewikkeld lijkt om er sla van te bakken, maar als je het eenmaal gedaan hebt denk je, gut, is dat nou alles? En vergeet je alle moeite. Dat was hier met de rasp ook niet anders, die moet en zal van een ssd-kaartje opstarten, en dan blijk je met alle IT-rommel in huis toch maar één mogelijkheid te hebben zo'n kaartje te formatteren. is dat eenmaal gebeurd, en draait het zaakje als de welbekende tierelier, dan denk je daar niet meer aan. Zo'n nanopietje lijkt me wel wat, vooral als je toch geen beeldscherm erbij wilt of hebt, maar ik zie dus nog niet helemaal voor me hoe je dat doet. Sodejuu nog bedankt voor die enorme link, een korte samenvatting zou op zijn plaats zijn. Vinnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 8 juni 2019 Report Share Posted 8 juni 2019 @ mumsoft, ik bedien het in eerste instantie met Putty, en na de belangrijkste dingen als apt-get update en upgrade, install squeezelite, Webmin als grafische interface installeren, kan ik hem al dan gebruiken met Logitech Media Server, ik gebruikte dan Vortexbox, specifiek voor Audio bedoelt en een Fedora distro, en de Neo +2 naar Ubuntu 18.04 LTS en het Roon pakket met met de prompt installeren en hij draait dan ook Als ROON endpoint en kan met de meeste DAC's samenwerken, maar dat kan ook met LMS werken. Alsa is dan ook geinstalleerd en dan heb je eigenlijk als niets meer nodig. Ik kan het hier thuis ook zo demonstreren, dus je kunt het hier ook zien/horen, ook met andere Dac's. In dit topic staat ook wel het eenenander. http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=22106&start=850 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 9 juni 2019 Report Share Posted 9 juni 2019 Ik heb ook zelf een muziekstreamer samengesteld. Ik heb dat op basis van een Intel NUC gedaan en ik tak de audio af via hdmi. Een complete beschrijving van de installatie van de software vind je hier: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=79026.0 Zelf heb ik Debian gebruikt als besturingssysteem en mpd als muziekstreamersoftware. Die kan zowel lokale als internet-bronnen afspelen en hij is bloedsnel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansP Posted 9 juni 2019 Report Share Posted 9 juni 2019 2 hours ago, Bloom said: Ik heb ook zelf een muziekstreamer samengesteld. Ik heb dat op basis van een Intel NUC gedaan en ik tak de audio af via hdmi. Een complete beschrijving van de installatie van de software vind je hier: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=79026.0 Zelf heb ik Debian gebruikt als besturingssysteem en mpd als muziekstreamersoftware. Die kan zowel lokale als internet-bronnen afspelen en hij is bloedsnel. Die van jou had ik al gezien, maar ik heb MPD niet meer in gebruik, naar mijn idee kan het wat comfortabeler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 9 juni 2019 Report Share Posted 9 juni 2019 Ik heb mpd gekozen omdat het bloedsnel is en de bediening kan via een brede waaier aan apps, webinterfaces of GUI's. En alles zit standaard in Debian en kan dus volautomatisch bijgewerkt worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts