Groovy Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 Zekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 (edited) Ik heb mijn zoon even geholpen zijn stereo aan te sluiten op zijn nieuwe kamer in Nijmegen. Ik heb uiteindelijk zijn LS maar naar huis meegenomen om te kijken of ze eigenlijk wel werken. Er zat al zoveel stof op de units dat dat al iets verklaart. Bij mij klinken ze nu redelijk na schoonmaak en nu ik er even mee speel beginnen ze nog beter te klinken. Morgen nog even zijn versterker hier uitproberen. Kan dat stof op de units zoveel uitmaken? Edited 24 oktober 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 Daarvan zijn wij juist geen ervaringsdeskundigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 (edited) Ik heb de Cabasse Galliotes maar weer eens teruggezet na de kabels zorgvuldig te hebben afgeknipt. Klinkt beneden weer meer dan prima. Edited 24 oktober 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 Afgeknipt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 (edited) 1 hour ago, Groovy said: Afgeknipt ? 'Tis net tuinieren. De een bemest ze en Carl snoeit ze van tijd tot tijd....... Edited 24 oktober 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 oktober 2019 Author Report Share Posted 24 oktober 2019 2 hours ago, Groovy said: Afgeknipt ? Carl snap het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 Ik heb iets gemist denk ik Waren ze geoxideerd of gewoon te lang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 Mijn audiofiele dag bestond uit een (luister)bezoek aan Cock in Rotterdam. Eigenlijk ook een zakelijke dag, want Cock wilde graag mijn oude buizenvoorversterker overnemen voor een kennis van hem. Dus twee vliegen in een klap. Eigenlijk drie, want René N was ook mee, en zo konden we al rijdend naar Rotterdam weer even bijpraten. Het was tenslotte al weer drie jaar geleden dat we samen bij Cock waren geweest. Ik zal niet een uitgebreid verslag doen, want dat kan René veel beter. Maar het was wel een eye-opener voor mij. Want er werd bijna alleen maar mono geluid afgespeeld op een draaitafel met een mono-element. Of hoe dat dan ook mag heten. Bij het opzetten van de plaat hoor je (bijna) geen plaatruis. En dan gaat de muziek klinken. En hoe!. Bizar. Mono klinkt heel driedimensionaal. Eenmaal gehoord wil je niet meer terug. Mooie volle stemmen, een bijna griezelige live-ervaring. Terug naar de essentie van hoe het moet klinken. En als we dan toch even terug gaan naar een gewoon stereo geluid van jazz op een CD klinkt dat vlak en niet realistisch. Nee, geef mij maar dat echte geluid van een mono-elpee afgespeeld op een mono-element. Terug naar de realiteit. Ik tik dit stukje al luisterend naar een opname in stereo van Bill Bruford (tip van Cock). Ook wel mooi, maar ja wel stereo. Cock bedankt voor de leerzame en gezellige dag. Idem dank aan René. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 18 minutes ago, audiovorden said: Mijn audiofiele dag bestond uit een (luister)bezoek aan Cock in Rotterdam. Eigenlijk ook een zakelijke dag, want Cock wilde graag mijn oude buizenvoorversterker overnemen voor een kennis van hem. Dus twee vliegen in een klap. Eigenlijk drie, want René N was ook mee, en zo konden we al rijdend naar Rotterdam weer even bijpraten. Het was tenslotte al weer drie jaar geleden dat we samen bij Cock waren geweest. Ik zal niet een uitgebreid verslag doen, want dat kan René veel beter. Maar het was wel een eye-opener voor mij. Want er werd bijna alleen maar mono geluid afgespeeld op een draaitafel met een mono-element. Of hoe dat dan ook mag heten. Bij het opzetten van de plaat hoor je (bijna) geen plaatruis. En dan gaat de muziek klinken. En hoe!. Bizar. Mono klinkt heel driedimensionaal. Eenmaal gehoord wil je niet meer terug. Mooie volle stemmen, een bijna griezelige live-ervaring. Terug naar de essentie van hoe het moet klinken. En als we dan toch even terug gaan naar een gewoon stereo geluid van jazz op een CD klinkt dat vlak en niet realistisch. Nee, geef mij maar dat echte geluid van een mono-elpee afgespeeld op een mono-element. Terug naar de realiteit. Ik tik dit stukje al luisterend naar een opname in stereo van Bill Bruford (tip van Cock). Ook wel mooi, maar ja wel stereo. Cock bedankt voor de leerzame en gezellige dag. Idem dank aan René. Ik heb hier eigenlijk niet zoveel aan toe te voegen, want anders val ik herhaling . Wél dat Cock zijn CD speler van een hele goede voeding heeft voorzien en dat nóg beter zou moeten klinken dan de vorige keer. Nu moet ik bekennen dat de verschillen mij deze keer niet écht opvielen. Ik denk dat dat in een eigen set wel het geval zou zijn, want dan kan het voor jezelf duidelijk genoeg zijn. Maar niet na een tijdje terugkomend, daarvoor is het verschil in dit geval wellicht te subtiel. Voor mij dan. Heeft niets met mono te maken, maar wilde het wel even benoemen. Ook het feit dat we na het beluisteren van wat mono platen naar de CD terug gingen en weer stereo konden beluisteren. Dan is dat mono toch wel heel relaxed (ondanks de dynamiek ) en natuurlijk, hoe mooi die CD's bij Cock ook klinken. Tijdens het luisteren naar die mono platen viel het me op dat ik helemáál niet meer technisch luisterde maar gewoon opging in de muziek. Eigenlijk hoort dat ook zo, dat je de muziek over je heen laat komen en de emotie het laat winnen van het technisch luisteren. En dat gebeurde hier gewoon. Wat ook opviel was dat de verschillen in goede platen en mindere platen (opname?/persing?) hier wellicht nóg groter waren dan bij stereo. Daar waar de ene plaat "gewoon mooi" was, was er een aantal dat er zó uitknalde qua dynamiek, ruimtelijkheid en natuurlijkheid, héél bijzonder was dat..... Ik heb er weer van genoten! Cock, weer bedankt voor de gezellige luisterdag en Lourens voor het gezelschap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 (edited) Dat vinyl bij Cock zo relaxed klinkt weet ik uit eigen ervaring, heeft ook te maken dat hij met een LCR phono-versterker speelt en die is uiteraard van eigen Sonore-makelij. Een wereld-apparaat: een betere vind je niet zo snel. Edited 24 oktober 2019 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 Leuk René! Een oud radioman zei ooit eens tegen mij. "Laten die jongelui eerst maar eens een fatsoenlijke mono mix leren maken voordat ze überhaupt aan stereo denken". Hij doelde toen op de opnametechnici en de lui achter de mengtafel. Dat was lang geleden, nog van voor de CD. Een goede mono opname maken die ook "diepte" heeft is nog niet zo simpel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 6 minutes ago, Pjotr said: Leuk René! Een oud radioman zei ooit eens tegen mij. "Laten die jongelui eerst maar eens een fatsoenlijke mono mix leren maken voordat ze überhaupt aan stereo denken". Hij doelde toen op de opnametechnici en de lui achter de mengtafel. Dat was lang geleden, nog van voor de CD. Een goede mono opname maken die ook "diepte" heeft is nog niet zo simpel. Ja, ik heb dat recent ook ergens gehoord of gelezen, ik geloof ergens op Youtube of zo. Terug naar de basis eigenlijk . De verschillen waren zó bijzonder, van tot .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 17 minutes ago, Ove Rickland said: Dat vinyl bij Cock zo relaxed klinkt weet ik uit eigen ervaring, heeft ook te maken dat hij met een LCR phono-versterker speelt en die is uiteraard van eigen Sonore-makelij. Een wereld-apparaat: een betere vind je niet zo snel. Dat van die LCR phono geloof ik zeker, maar wat speelt er níet mee bij Cock. Daar is de hele keten écht op orde.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 oktober 2019 Report Share Posted 24 oktober 2019 (edited) 1 hour ago, Groovy said: Ik heb iets gemist denk ik Waren ze geoxideerd of gewoon te lang. Ik doe dat inderdaad soms om eventuele oxidatie te vermijden. En ik had het toch allemaal los. Morgen doe ik het boven ook maar eens. Hoewel ik heb nieuwe platen en die verdienen eigenlijk de voorkeur. Fraai spul wat die Freddie King bijvoorbeeld maakt. Edited 24 oktober 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 oktober 2019 Report Share Posted 25 oktober 2019 11 hours ago, audiovorden said: ....... Terug naar de essentie........ Héé , gebruikt men zomaar de leus van Puresound. Daar zit copyright op. Haha Vooruit dan maar, voor deze ene keer zullen we het door de vingers zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 oktober 2019 Report Share Posted 25 oktober 2019 2 hours ago, audiofreak said: Héé , gebruikt men zomaar de leus van Puresound. Daar zit copyright op. Haha Vooruit dan maar, voor deze ene keer zullen we het door de vingers zien. Tja, als je zo op de haverkist gaat zitten............ Van wie heeft Puresound het dan weer geplagieerd? https://www.google.nl/search?sxsrf=ACYBGNS8S_AOyjX1GX2s93gWAXBtKHtDlQ%3A1571995821839&source=hp&ei=rcCyXcHIMI2WsAecj4iwCQ&q=Terug+naar+de+essentie&oq=Terug+naar+de+essentie&gs_l=psy-ab.3..35i39j0i22i30l4.2719.2719..3831...0.0..0.60.60.1......0....2j1..gws-wiz.VtijkTHc-PU&ved=0ahUKEwiB06_kjLflAhUNC-wKHZwHApYQ4dUDCAU&uact=5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2019 Author Report Share Posted 25 oktober 2019 4 hours ago, audiofreak said: Héé , gebruikt men zomaar de leus van Puresound. Daar zit copyright op. Haha Vooruit dan maar, voor deze ene keer zullen we het door de vingers zien. Nou van dat copyright trekken sommige verkopers op MP zich niets van aan. Hele lappen tekst worden gekopieerd. En als je er wat van zegt krijg je allerlei vage verhalen. Mijn docht zegt juist "pap daar moet je trots op zijn.... ik trots? "Ja dat ze kennelijk jouw teksten zo goed vinden." MP zelf doet er niets tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 oktober 2019 Report Share Posted 25 oktober 2019 Van trots kun je niet leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 oktober 2019 Report Share Posted 25 oktober 2019 2 hours ago, Pjotr said: Tja, als je zo op de haverkist gaat zitten............ Van wie heeft Puresound het dan weer geplagieerd? https://www.google.nl/search?sxsrf=ACYBGNS8S_AOyjX1GX2s93gWAXBtKHtDlQ%3A1571995821839&source=hp&ei=rcCyXcHIMI2WsAecj4iwCQ&q=Terug+naar+de+essentie&oq=Terug+naar+de+essentie&gs_l=psy-ab.3..35i39j0i22i30l4.2719.2719..3831...0.0..0.60.60.1......0....2j1..gws-wiz.VtijkTHc-PU&ved=0ahUKEwiB06_kjLflAhUNC-wKHZwHApYQ4dUDCAU&uact=5 22 minutes ago, Tubejack said: Nou van dat copyright trekken sommige verkopers op MP zich niets van aan. Hele lappen tekst worden gekopieerd. En als je er wat van zegt krijg je allerlei vage verhalen. Mijn docht zegt juist "pap daar moet je trots op zijn.... ik trots? "Ja dat ze kennelijk jouw teksten zo goed vinden." MP zelf doet er niets tegen. Oh My GOD...... wat zijn we weer serieus bezig, zeg!! Lees mijn post en LET vooral op de SMILEY aan het einde van mijn post. Hebben JULLIE NIETS beter te doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2019 Author Report Share Posted 25 oktober 2019 4 minutes ago, audiofreak said: Oh My GOD...... wat zijn we weer serieus bezig, zeg!! Lees mijn post en LET vooral op de SMILEY aan het einde van mijn post. Hebben JULLIE NIETS beter te doen? Tuurlijk Onno net 3 mensen geholpen met hun audioapparatuur. Ondertussen een soort "workshop" gegeven. Verder denk ik, dat mijn dochter gelijk heeft... Ik ga zo even de frisse lucht in en vanmiddag aan een Yamaha set Ik hoorde nog een mooie vanochtend: "boos is verstand dat ff niet werkt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 oktober 2019 Report Share Posted 25 oktober 2019 32 minutes ago, audiofreak said: Oh My GOD...... wat zijn we weer serieus bezig, zeg!! Lees mijn post en LET vooral op de SMILEY aan het einde van mijn post. Hebben JULLIE NIETS beter te doen? Nahja, bij Monster Cable liep iets dergelijks flink uit de hand: https://www.startpage.com/do/dsearch?query=monster+Cable+patent&cat=web&pl=ext-ff&language=nederlands&extVersion=1.3.0 Zelf Disney moest er aan geloven. ( Let op de smilies ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2019 Author Report Share Posted 25 oktober 2019 Beetje vies Yamaha CA-710 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 oktober 2019 Report Share Posted 25 oktober 2019 Even voor een leek, hoe maak je zoiets nu schoon Jack. Ik veronderstel tenminste dat het niet alleen stof is, maar ook vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 oktober 2019 Author Report Share Posted 25 oktober 2019 1 minute ago, carl said: Even voor een leek, hoe maak je zoiets nu schoon Jack. Ik veronderstel tenminste dat het niet alleen stof is, maar ook vet. Het ergste stof, buiten met een kwast. Dan de stofzuiger met zachte borstel. Afhankelijk van het vuil heb ik tal van schoonmaak middelen. Het front staat bij deze Yamaha stijf van de nicotine. In een sopje met Dubro en een zachte doek haal je dat in twee, drie sop beurten er wel af. Soms moet ik dingen als knoppen en schakelaars ultrasone reinigen. Verder gewoon veel geduld. 40 jaar verzameld vuil is niet zomaar weg. Maar ik denk dat het mooi wordt. Er zitten hele leuke "wappers" op. Yamaha heeft dat nu weer helaas alleen in de dure modellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts