Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

12 hours ago, Tubejack said:

...Het front staat bij deze Yamaha stijf van de nicotine. In een sopje met Dubro en een zachte doek haal je dat in twee, drie sop beurten er wel af.  ...

Dasty gebruiken. Dan heb je het er in 1 keer vanaf

4 hours ago, Sodejuu said:

Dasty gebruiken. Dan heb je het er in 1 keer vanaf

Jup! Echt Superspul en het kost geen drol! Verkrijgbaar bij de Wibra: https://wibra.eu/nl/assortiment/huis-en-tuin/schoonmaak/dasty-ontvetter/

Wel eerst even proberen of het plastic er tegen kan, meestal is dat wel het geval:

"Niet te gebruiken op materialen samengesteld uit policarbonaten (doorzichtig plastic [Plexiglas], zoals vizier van helm, koplampen auto/motor, douchecabines etc.)"
http://www.dastyitaly.it/ol/det_prodotto.asp?ID=55

Edited by Pjotr

5 liter voor een tientje, zal wel chemische rommel zijn.

Ga vanavond, Deo volente, naar Verdi's Requiem in Amersfoort, waar mijn zusje in het koor meezingt. Is midden in het mooie Amersfoort, maar bussen komen niet verder dan de rand. Wordt het ook nog eens rotweer.
Maar dacht gisteren toch nog eens Verdi's Requiem te beluisteren. Verdi schreef prachtige opera's, maar dit requiem is eerder larmoyant, beetje massaal, en niet echt mooi. Schoenmaker blijf bij je leest? Opera was echt 'zijn ding', requiems niet zo, vrees ik.
Toch, gisteravond de oude Olive aangezet, en Verdi opgezocht, Requiem in twee uitvoeringen, die van Ferenc Fricsay opgezet, maar nee hoor... een of andere maffe foutmelding bij het kiezen van de eerste track. Ander mobieltje geprobeerd: ook niet. In arren moede dit requiem op het display van de Olive gezocht (Verdi zit ergens onderaan :wacko:), en alsnog kunnen draaien, tot het bedtijd was.
Zat ik wel met een vraagteken, what the hell was hier nu aan de hand?

Dus vanochtend nog eens geprobeerd, nu op de pc. Nog erger, helemaal geen verbinding. Zit de kabel wel goed vast? Toch wel. Alleen, het ledje op de Arcadyan router brandde niet, en wel als ik de kabel in een andere aansluiting stak. Na nog wat switchen is het me nu wel duidelijk, dat net die ene poort op de router het niet meer doet. Dat had ik niet verwacht, die oude bedaagde Olive geeft nog geen krimp, en die lang niet zo oude router van Telfort laat het deels afweten. :blink:

Probleem opgelost, culprit gevonden. Nu Telfort eens vragen wat ze me geleverd hebben. Never a dull day.

Ja, zie jij al iemand met een laptop waar honderd kilo zware pluggen aan hangen? En het zijn de pluggen niet, maar het is een ethernetpoort die het laat afweten. Had ik daar zulke tankpluggen ingestoken, dan was de oorzaak meteen duidelijk. 🙄

36 minutes ago, Tubejack said:

Mag ook niks kosten ;)

Wat je zegt. 

Een tabletje er bij gekocht. € 59,- ! 7 inch Lenovo en ideaal voor BubbleUPnP. Het Huawei tabletmet Android 7  blijft de muziek stoppen en nummers herhalen. Kennelijk heeft BubbleUPnP bij Huawei de strijd verloren. Het leek n.l. wel een wedstrijd. BubbleUPnP kreeg een update en het werkte weer, even later een update van Huawei en het was weer hommeles. 

Op dat goedkope ding zit Android Go. Een uitgeklede versie voor tablet met minder dan 1 Gb intern.  Dit lijkt nu wel te blijven werken. Mijn Nokia 6.1  telefoon met Android One / Android 9 werkt overigens ook prima. En de oude Lenovo's met Android 4.4 ook. Helaas zijn na 6 jaar de accu's goeddeels versleten.

Dit goedkope ding gebruik ik nu alleen voor BubbleUPnP. Het scherm is niet super, en de snelheid ook niet, maar voor het doel prima bruikbaar.

Een computer is voor mij net een lichtknopje. Die moet het gewoon doen en mij vooral geen tijd kosten, laat staan ellende. En daarvoor wil ik graag een redelijke prijs betalen.

1 hour ago, carl said:

Een computer is voor mij net een lichtknopje. Die moet het gewoon doen en mij vooral geen tijd kosten, laat staan ellende. En daarvoor wil ik graag een redelijke prijs betalen.

Koop een Mac Carl, dan ben je van veel: "gedoe" af.   

Ik heb een i pad voor de hobby. Stukken schrijven e.d. doe ik nog steeds via een laptop met Windows. Daarvoor heb ik gekozen vanwege de uitwisselbaarheid met mijn toenmalig werk. Het zo houden is gewoon gemakkelijk.

Excuus voor de vervuiling van dit topic door te reageren op PC's.

Nieuw probleem  Platen draaien gaat nu fantastisch met de van de Veen voor-  en endversterker. Het klinkt verbluffend goed. Zo goed zelfs, dat ik daar eigenlijk voorlopig niets meer aan wil veranderen. Hoe verleidelijk het ook is, om daar b.v. een mooie Jelco arm op de TD-2001 te zetten. (kan altijd nog) 

Maar digitaal is nu  slechter, in deze opstelling met voorversterker in de keten.  Het klinkt wat "hard" en geforceerd. Ook mijn mooie Magnum Dynalab tuner, klinkt lang zo mooi niet meer. 😢   

@Tubejack, ga jij nou maar voorlopig gewoon genieten van je Thorens TD2001 draaitafel in combi met je Van de Veen voor/eind versterker met je nieuwe NOS buizen. Want het gaat tenslotte om de muziek. Daar hebben we het al zo vaak over gehad.....dat het uiteindelijk om de muziek gaat. Als je zo nodig wilt sleutelen aan je apparatuur of van anderen, dan heb ik hier nog wel een Tuner voor je die je zo mag hebben om aan te sleutelen......voor je eigen hobby.:biggrin:;)

Wat ik moet veranderen in de lijntrap van de voorversterker I.p.v. ECC82  een buis met meer roomhead (lees langere anodes) Mijn leraar Menno van de Veen had daar ooit een poging toe gewaagd met JJ ECC99.  Maar die buizen zijn kwalitatief niet zo goed. Dus na een paar jaar strandde die upgrade. Ik heb nu een ander type met SQ kwaliteit = min 10.000uur en dat lijkt goed te gaan. Nota bene jaren terug nog gekregen van een vriend ook 🙂 Nooit aan gedacht 😮 Even afwachten, want het moet nog 50...100uur inspelen.  Het klinkt belovend. 🙋🏼‍♂️

Hé blijf je daar wonen vroeg mijn vrouw😂
Samen met mijn zoon de Elipson 1404 in de luisterkamer gezet.
Dat klinkt erg goed, hele duidelijke afgebakende stemmen en instrumenten.  Een stereoplaatje waar je u tegen zegd.
Het laag klinkt heel gecontroleerd en krachtig.
Wel wat meer demping achter de louvre deurtjes.
Ondanks de vrij kleine kamer 3x3 meter doen de Elipsons het erg goed.
Luisteren is een feest.

Edited by Groovy

44 minutes ago, Groovy said:

Hé blijf je daar wonen vroeg mijn vrouw😂

Dat heb je met luisterkamers. Sinds mijn set op de zolder staat, samen met een TV etc. hebben we nog geen avond in de woonkamer gezeten. Ik was gewaarschuwd, door Goodtube. "Doe dat maar niet want je zit er altijd" Maar eigenwijs als we zijn........

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...