Arcman Posted 7 november 2019 Report Share Posted 7 november 2019 Over MIT, Bestaan heel veel meningen over. Jammer dat deze vaak gebaseerd zijn op "horen zeggen" of ervaring met een verdwaalde solitaire 13e hands kabel van Marktplaats. Ik lees nooit iemand die MIT consequent in zijn set heeft geïmplementeerd (dat gezien hun filosofie m.i. een must is). Is ook niet gemakkelijk want het kost een vermogen. Wil je (tweedehands) instappen in een redelijk recente top-serie, dan moet je toeslaan als zich de schaarse kans voordoet. Ik ben er sceptisch aan begonnen, maar ik durf te beweren dat ik nooit eerder dit kwaliteitsniveau heb bereikt. Maakt ook minder uit welke hardware ik aansluit, het leidt altijd tot een boeiende realistische sound die recht doet aan de hardware en de software. Is typerend voor de audiohobbyisten, ergens een mening over hebben zonder echte ervaring. Dit nog gekoppeld aan luiheid, zelfingenomenheid en een gebrek aan durf maakt dat velen niet verder komen dan middelmaat (zonder te generaliseren of dat iemand hier zich aangesproken moet voelen). Grauwsluier, scherp hoog? Geen issue. Als ik vandaag niet had moeten werken had ik zowaar melding kunnen maken van een audiofiele dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2019 Report Share Posted 7 november 2019 20 hours ago, TL 200 said: Er zijn verschillende MIT kabels.Vanaf 32 seconden heel snel lezen of de pauzeknop gebruiken. Bedankt voor die video. Het is nu echt helemaal duidelijk. MIT is simpelweg de beste kabel. Ze zeggen het hier echt zelf, zelf gehoord op mijn JBL hoofdtelefoon met 3,5mm jackplugje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 7 november 2019 Report Share Posted 7 november 2019 49 minutes ago, Pjotr said: Bedankt voor die video. Het is nu echt helemaal duidelijk. MIT is simpelweg de beste kabel. Ze zeggen het hier echt zelf, zelf gehoord op mijn JBL hoofdtelefoon met 3,5mm jackplugje! Heb het ook gehoord.https://www.youtube.com/watch?v=bgK87tmRVeY Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 november 2019 Report Share Posted 7 november 2019 Ik heb betere, maar dat hoort Pjotr niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2019 Report Share Posted 7 november 2019 34 minutes ago, audio cor said: Heb het ook gehoord.https://www.youtube.com/watch?v=bgK87tmRVeY Vond dat filmpje van TL200 duidelijker........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2019 Author Report Share Posted 7 november 2019 2 hours ago, Arcman said: Is typerend voor de audiohobbyisten, ergens een mening over hebben zonder echte ervaring. Dit nog gekoppeld aan luiheid, zelfingenomenheid en een gebrek aan durf maakt dat velen niet verder komen dan middelmaat (zonder te generaliseren of dat iemand hier zich aangesproken moet voelen). Die zit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2019 Author Report Share Posted 7 november 2019 Dit is dan ook leuk voor dit forum. Ik ben van mening dat Direct Drive draaitafels niet onder hoeven te doen voor snaar aangedreven exemplaren. Ik ben deze Pioneer PLX-1000 aan het testen. Het is een "zwaargewicht" je tilt je er een breuk aan. Zeer mooi gemaakt, ik snap niet dat het kan voor zo weinig geld. Nergens speling in de lagers . Het voel allemaal solide aan. Heel wat steviger dan mijn andere draaitafels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 november 2019 Report Share Posted 7 november 2019 Ziet er puik uit. Maar weet je zeker dat er geen baksteen in zit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 november 2019 Author Report Share Posted 7 november 2019 1 hour ago, mumsoft said: Ziet er puik uit. Maar weet je zeker dat er geen baksteen in zit? Baksteen heeft te lage soortelijke massa. Het chassis is gegoten aluminium en voelt zeer solide. Veel steviger dan een Sony PS-6750 of een Thorens TD-2001. Het is echt verbluffend dat je dit voor €599 kunt kopen. Het zijn denk ik wel de laatste exemplaren, deze speler was eerder duurder. https://www.stereophile.com/content/gramophone-dreams-4 Klein stukje uit de vertaalde conclusie: [.....] Ja mensen, de Pioneer PLX-1000 speelt muziek zoals een direct-drive record-speelmachine met een hoog koppel. Daarom heb ik er zo van genoten. Het gaf tastbare kracht en soulvolle energie aan pop, R&B, jazz en electronica. Riemen kunnen de opwinding, het natuurlijk gevormde detail en de duidelijk uitgesproken voorwaartse beweging van de PLX-1000 niet raken. En wie had het zich kunnen voorstellen? Deze nieuwe Pioneer toont ook het complexe klankkarakter en de elegante structuren van klassieke muziek beter dan elke betaalbare riemaandrijving die ik heb meegemaakt. Dus. . . Dat ben ik, zie je, staand op mijn Bed-Stuy-buk, zwaaiend met mijn handen en smeek je: "Geef je vooroordelen op! Je hebt niets te verliezen behalve je uitgedroogde oude elastiekjes!" De nieuwe PLX-1000 van Pioneer is niet alleen een waardige opvolger van de legendarische Technics SL-1200MK2, het is een serieuze kandidaat voor de beste platenspeler van audiofiele kwaliteit voor minder dan $ 2000. Onverschrokken aanbevolen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2019 Author Report Share Posted 8 november 2019 12 hours ago, Arcman said: . Als ik vandaag niet had moeten werken had ik zowaar melding kunnen maken van een audiofiele dag. Wat anders Arcman, een dag heeft 24 uur, dus "werken" kan nooit een argument zijn om géén audiofiele dag te hebben. Of je moet 2 banen hebben. 4 uur moeten reizen etc. Maar meestal is een kwestie van prioriteiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 Hoi Jack, Bedankt voor de complimenten. Maar gisteren geen audiofiele dag, omdat na werk een cursus, vrouw en een hond ook nog wat aandacht vragen. Audio vindt hier plaats in eenzaamheid in de mancave (zolder). Dus ook hier de nodige compromissen. Ik heb het audiogebeuren ook heel lang gecombineerd met de woonomgeving, maar als ik te vaak gestoord wordt bij het luisteren is het snel gedaan met de huiselijke gezelligheid.....Overigens is veel bezigheden combineren mij niet vreemd, maar daarin heb ik vanwege gezondheidsredenen pas op de plaats moeten maken. Heb zelf ook lang meegedraaid in het Zaanse hardloopcircuit. Dus verwijzingen van jou in deze richting herken ik direct. Die Pioneer draaitafel had ik ook in het vizier om eens wat praktijkervaring mee op te doen. Door toeval en een overenthousiaste vriend heb ik echter de vintage richting gekozen. Dus nu een TD-124, Roksan Xerxes en een EMT. Dus momenteel even genoeg te dokteren op draaitafelgebied. M.v.g. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 14 hours ago, Arcman said: Over MIT, Is typerend voor de audiohobbyisten, ergens een mening over hebben zonder echte ervaring. Dit nog gekoppeld aan luiheid, zelfingenomenheid en een gebrek aan durf maakt dat velen niet verder komen dan middelmaat (zonder te generaliseren of dat iemand hier zich aangesproken moet voelen). Grauwsluier, scherp hoog? Geen issue. Als ik vandaag niet had moeten werken had ik zowaar melding kunnen maken van een audiofiele dag. Zo, u durft. U kent dus kennelijk ons. Voor de goede orde. Ik heb ooit een kapitaal uitgegeven aan zowel MIT interlinks als aan MIT speakerkabels. En de opmerking over grauwsluier komt van mij. Heb dus ervaring. Helaas was de kwaliteit van die kabels toen zo goed bekend, dat ik ze met zwaar verlies heb moeten verkopen. En het principe van een slechte kabel compenseren met een netwerk, spreekt mij ook niet aan. Maak liever meteen een goede kabel. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 Jammer dat het tonen van durf, heeft geresulteerd in een financieel debacle. Zonder op alle grieven in te gaan, vindt ik uw laatste opmerkingen interessant. Had u deze mening aangaande gecorrigeerde kabels reeds toen u aan het MIT avontuur begon? Of stond u in eerste instantie neutraal tegenover de filosofie van MIT? 26 minutes ago, leobus said: En het principe van een slechte kabel compenseren met een netwerk, spreekt mij ook niet aan. Maak liever meteen een goede kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 In de tijd dat ik de MIT’s kocht had ik nog maar weinig ervaring op het gebied van Audio. Toen toch te veel ingegaan op adviezen van verkopers met hun eigen belangen. Later door o.a lidmaatschap van de AVMN , luisteren bij anderen, luisteren bij mij met hun kabels en veel eigenbouw experimenten tot andere inzichten gekomen. Heb nu Sonore interlinks en eigenbouw speakerkabels. De enige interlinks, die ik ken, en nog beter zijn, zijn de Sonore en Van den Hul carbo nanotubes interlinks. De speakerkabels van Sonore heb ik al diverse malen gehoord - ook in vergelijk met andere kabels- en ook die zijn erg goed. Voor mij echter niet haalbaar. Vergelijk met de toplijn van MIT heb ik nooit gedaan of gehoord. Maar die is voor mij sowieso ook niet haalbaar. En wat betreft de grieven: ik vond uw opmerkingen op zijn minst generaliserend, maar ook aanmatigend. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 17 hours ago, Arcman said: Is typerend voor de audiohobbyisten, ergens een mening over hebben zonder echte ervaring. Dit nog gekoppeld aan luiheid, zelfingenomenheid en een gebrek aan durf maakt dat velen niet verder komen dan middelmaat (zonder te generaliseren of dat iemand hier zich aangesproken moet voelen). Grauwsluier, scherp hoog? Geen issue. Als ik vandaag niet had moeten werken had ik zowaar melding kunnen maken van een audiofiele dag. Ik heb wel degelijk ervaring met oudere Transparents en MIT. Transparent heb ik een tijdje geleend bij de hifiwinkel. Ik ben niet op dat pad verder gegaan. Een vriend speelde met MIT. We hadden de idee dat die het systeem agressiever maakte. Nu ik wat MIT interlinks van een vriend te leen heb, heb ik hetzelfde idee. Marco geeft 14 december een thuisshow. Misschien een idee om twee of drie kabels daar te vergelijken waaronder MIT. Misschien zijn de nieuwe wel een stuk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2019 Author Report Share Posted 8 november 2019 On 11/6/2019 at 12:45 PM, Arden said: Ik heb de laatste tijd wat andere ervaringen met MIT, en dan vooral met die Magnum line. Blijkbaar zit er in die speakerkabel ook nog een filter die het terugkomende signaal van de speaker filtert/absorbeerd of weet ik veel wat, daardoor zou je bijna geen dempingsfactor meer nodig hebben. Werkt met mijn single ended versterkers dus weer wel heel goed. Niks benauwends of versluierends, een spectaculair open en groot beeld met veel controle in het laag. Zal dus zeer van je set af hangen... Dit verklaard veel. Die MIT kabels doen wel degelijk iets. M.a.w. bij een versterker met een hoge demping factor heb je waarschijnlijk niet nodig of kan het blijkbaar averechts werken. Arcman wat voor versterker gebruik jij ? En Leobus met welke versterker heb je toen getest? Ik heb net van een klant een DL-103 tijdelijk te leen gekregen, ik ga hem inbouwen in de Pioneer en na het inspelen A/B testen met de TD-2001 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 (edited) Jack, ik weet het niet meer precies. Ik vermoed dat het de Arcam Delta 60 versterker was met een Mission cd speler met bijbehorende losse dac. (DAD5 en DAC5) Speakers? Waarschijnlijk nog de Dynaudio Gemini’s. Groet, Leobus Edited 8 november 2019 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 Ik heb woensdagavond nog opgemerkt, wanneer je een warm geluid wilt, MIT kabels, afschermingen en netfilters moet gebruiken. Vandaar dat ik die niet heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2019 Author Report Share Posted 8 november 2019 23 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik heb woensdagavond nog opgemerkt, wanneer je een warm geluid wilt, MIT kabels, afschermingen en netfilters moet gebruiken. Vandaar dat ik die niet heb. Ik hou wel van een beetje warmte Hans. Menselijke klank vind ik belangrijk. Bij Eva moet het nét op het randje zijn. Ik gebruik helemaal geen filters. Kabels zijn gewoon goed studio spul. @Leobus top. Een Arcam heb ik ook gehad, een fijn spelende versterker aangesloten op Translator Impact 50. Ik hoefde daar niets bijzonders voor te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 november 2019 Members Report Share Posted 8 november 2019 2 hours ago, carl said: [...] Marco geeft 14 december een thuisshow. Misschien een idee om twee of drie kabels daar te vergelijken waaronder MIT. Misschien zijn de nieuwe wel een stuk beter. Voor de goede orde, we gaan die dag GEEN vergelijk doen, al helemaal niet met kabels... De kans is trouwens groot dat ik die dag het hele boeltje met MIT aan elkaar knoop, ik zit er nu ook weer even mee te experimenteren: een Magnum M1 interconnect. Daar zit een schakelbare impedantie aanpassing in verwerkt waar mee je de uitgangs- en ingangsimpedantie tussen apparaten kunt matchen, dat werkt dus best lekker... Ben ook altijd wars geweest van al die “kabelonzin” hoor, maar blijkbaar werkt het soms dus gewoon wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 1 minute ago, Arden said: Ben ook altijd wars geweest van al die “kabelonzin” hoor, maar blijkbaar werkt het soms dus gewoon wel! Ik ben er ook van overtuigd dat het werkt. Werken in de zin van effect hebben. Het waarderen van een effect is, zoals hier en in de reacties op Leo's verwonderringen te lezen is, nogal persoonsgebonden. Kwestie van smaak. Zoals zo vaak.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2019 Author Report Share Posted 8 november 2019 Installeren van een DL-103 is makkelijk. Gewoon de DJ methode. De eerste minuten, is het net een nest met jonge spreeuwen. Een halve LP verder mooi laag. Na de 1e LP klinkt het al heel behoorlijk. Veel inspeel tijd heeft het m.i. niet nodig. Immers de DL-103 was voor de Japanse omroep bestemt. Dat moet snel goed spelen. Filmpje https://jbredero.home.xs4all.nl/PLX1000/IMG_2128.mov Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 Mooi hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 november 2019 Report Share Posted 8 november 2019 Leuk Jack. Ziet er mooi uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 november 2019 Author Report Share Posted 8 november 2019 17 minutes ago, Ivan10 said: Leuk Jack. Ziet er mooi uit. Het werkt ook fijn, je kunt de naald heel precies in de groef zetten. Lekker verder spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts