Tubejack Posted 10 november 2019 Author Report Share Posted 10 november 2019 6 hours ago, carl said: Je kunt vaak heel erg enthousiast zijn over de spullen waar je op dat moment mee bezig bent Jack (en dat waardeer ik ook). Zo was je zeer enthousiast over een Dual 1019. Nu heb ik die zelf ook in goede conditie en het element is ingesteld door Roger. Het is zeker de minste van de vijf draaitafels die ik hier langdurig in huis heb gehad. Bij een goede (!) draaitafel is uiteindelijk het element erg doorslaggevend volgens mij: de wet van Henk (Nijmeijer). En verder denk ik dat je wel over ontwerpprincipes kan discussiëren, maar dat het uiteindelijk over de implementatie daarvan gaat. En dat geldt zeker voor een draaitafel. Ik vind het leuk om de krenten uit de pap te halen Carl en begeef me daarbij aan de onderkant van de markt. Daar schrijf ik over omdat het voor iedereen haalbaar is. Als het objectief technisch gezien ook nog heel goed is, ben ik inderdaad enthousiast. Die Dual 1019 heb ik ook nog met een DL-110, een erg leuke draaitafel, die sommige pimpen tot een mega sound machine. De mijne behoeft helaas onderhoud, ik vermoed dat het tussen wiel versleten is. Of hij de minste is? Qua bediening zeker niet. Wat betreft elementen daar heb ik andere ervaringen mee. Het is ongelofelijk wat ook goedkopere exemplaren uit de groef weten te halen. Ik gebruik daarbij wel een voorversterker die dit kan laten horen. Verder ken ik ook de wet van Henk, dat je voor 5% verbetering soms 10x zoveel moet investeren. @audiofreak Duidelijk, Ik hoop toch dat ze op de een of andere manier ooit weer terug komen. Een aantal van hen, mis ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 november 2019 Report Share Posted 10 november 2019 Vlak maar niet uit wat je zèlf voor eigenschappen ergens inlegt. Daarom, als je iets met aandacht en liefde hebt bewerkt, beoordeel dan niet te snel over deszelfs eigenschappen. Er zit nog te veel van jezelf in. Vage praat, maar waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 november 2019 Author Report Share Posted 10 november 2019 9 minutes ago, mumsoft said: Vlak maar niet uit wat je zèlf voor eigenschappen ergens inlegt. Daarom, als je iets met aandacht en liefde hebt bewerkt, beoordeel dan niet te snel over deszelfs eigenschappen. Er zit nog te veel van jezelf in. Vage praat, maar waar. Dat klopt, ook de meeste kennis geef ik gratis weg. Mensen komen toch wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 november 2019 Report Share Posted 10 november 2019 (edited) Ik ben een groot voorstander van de onderkant van de markt hoor Jack en in die zin alle waardering. En ik ken bijvoorbeeld ook de AT 95 erg goed al klinkt die met een betere naald echt top. Toch als ik van de Thorens 320 overschakel op de Oracle combi is het verschil toch wel schokkend. Ik wijt dat voor een groot deel aan de Benz Ruby vs de Nagaoka MP 200. Oh ja Onno - ik denk toch dat het de crapple is geweest die de naam van Henk verkeerd heeft gespeld. Edited 10 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 november 2019 Author Report Share Posted 10 november 2019 9 minutes ago, carl said: Ik ben een groot voorstander van de onderkant van de markt hoor Jack en in die zin alle waardering. En ik ken bijvoorbeeld ook de AT 95 erg goed al klinkt die met een betere naald echt top. Toch als ik van de Thorens 320 overschakel op de Oracle combi is het verschil toch wel schokkend. Ik wijt dat voor een groot deel aan de Benz Ruby vs de Nagaoka MP 200. Oh ja Onno - ik denk toch dat het de crapple is geweest die de naam van Henk verkeerd heeft gespeld. 1) Het zou niet best zijn, al dat niet zo is. 2) Voor type fouten ben je zelf verantwoordelijk. "computer foutje" is zo jaren 90... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 november 2019 Report Share Posted 10 november 2019 (edited) Weet je Jack, sinds ik met pensioen ben bekommer ik me niet meer zo vaak over dergelijke foutjes. Als het serieus wordt heb ik een meelezer (zeg het haar niet ). Vroeger had ik trouwens altijd meelezers. Edited 10 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 november 2019 Report Share Posted 10 november 2019 (edited) 30 minutes ago, carl said: Weet je Jack, sinds ik met pensioen ben bekommer ik me niet meer zo vaak over dergelijke foutjes. Als het serieus wordt heb ik een meelezer (zeg het haar niet ). Vroeger had ik trouwens altijd meelezers. Kijk als je een recensie schrijft dan is het vrij normaal dat een ander het naleest en eventueel verbeterd. Maar een naam van een persoon of merknaam verkeerd spellen vind ik iets anders. Bovendien Carl zeg nou zelf, je hebt het veel vaker dan jezelf vermoedt. En geef Apple niet de schuld van iets wat jezelf intypt. Ik denk eerder bij jou een beetje last van een soort gemakzucht. Ikzelf ben ook niet feilloos met spelling of grammatica, dat weet ik als de beste. Mijn audiofiele dag bestond vandaag uit het luisteren naar de VWR ringen van Leobus. En welke kogel nu het beste is/was in mijn set. Het waren dus de stalen kogels en niet de Hematiet kogels. Edited 10 november 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 november 2019 Author Report Share Posted 10 november 2019 Ik heb nog geen audiofiele dag gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 november 2019 Report Share Posted 10 november 2019 Vanmiddag bij een vriend geluisterd naar een td 124 en een Garrard 301en een Rek o Kut die een 400mm draaischijf heeft en loeizwaar is. Allemaal in perfecte staat met mooie tonearmen en elementen,dat was genieten. Zijn oude lp's zijn ook allemaal in nieuwstaat,hij gaat zeer secuur om met zijn spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 november 2019 Report Share Posted 10 november 2019 (edited) Ik heb ongetwijfeld een soort blindheid bij het gebruik van moeilijke woorden en namen Onno. Het is zeker geen woordblindheid, het lijkt er meer op dat het verkeerd uit mijn hoofd komt.Toch heb ik veel schrijvend werk inclusief eindredactie gedaan. Dat leed er kennelijk niet onder. Maar het was bij Henk toch echt Apple Edited 10 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 november 2019 Report Share Posted 11 november 2019 10 hours ago, carl said: Ik heb ongetwijfeld een soort blindheid bij het gebruik van moeilijke woorden en namen Onno. Het is zeker geen woordblindheid, het lijkt er meer op dat het verkeerd uit mijn hoofd komt.Toch heb ik veel schrijvend werk inclusief eindredactie gedaan. Dat leed er kennelijk niet onder. Maar het was bij Henk toch echt Apple Ach ja natuurlijk. Pleit ook al niet voor een Apple als nieuwe PC Maar op een Apple draai hetzelfde Microsoft-Word als op een PC, dus maakt het eigenlijk allemaal ook weer niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 november 2019 Author Report Share Posted 11 november 2019 Carl gebruikt een iPad i.p.v. een PC . Testje.... type in Safari: "Henk Niemeijer". Op mijn iMac geen probleem, ff testen op mijn iPad inderdaad soms veranderd de spellingchecker het in Nijmeijer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 november 2019 Report Share Posted 11 november 2019 Op mijn I pad wordt het niet veranderd, maar wel rood onderstreept. Heb de verander functie kennelijk uit staan. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 november 2019 Report Share Posted 11 november 2019 Net als bij Appie H dus: ZELF op de kleintjes letten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 november 2019 Report Share Posted 11 november 2019 (edited) Kennelijk snapt men niet hoe de spellingcorrector werkt. Een spellingfout is altijd de fout van degene die het intypt. Typ je het wel goed in en de spellingcorrector verandert het en je controleert niet je ingetypte tekst, dan heb je het al eerder vaker verkeerd ingetypt. Wat je weer kan voorkomen door wel op te letten en het juist te veranderen in het goede woord, waardoor je je spellingcorrector hebt gecorrigeerd. Dan zal de volgende keer je spellingcorrector het wel goed doen. Zo werkt de spellingcorrector in Office. Edited 11 november 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 november 2019 Report Share Posted 11 november 2019 (edited) Carl zit op een iPad begrijp ik en dan tapt ie waarschijnlijk Safariaans. Edited 11 november 2019 by Pjotr Typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 11 november 2019 Report Share Posted 11 november 2019 5 hours ago, Tubejack said: Carl gebruikt een iPad i.p.v. een PC . Testje.... type in Safari: "Henk Niemeijer". Op mijn iMac geen probleem, ff testen op mijn iPad inderdaad soms veranderd de spellingchecker het in Nijmeijer. Tja, spelling. Het zijn eigenlijk de taalfouten die het meest irritant en verwijtbaar zijn. Lagere school kost De persoonsvorm richt zich naar het onderwerp de spellingchecker = onderwerp= 3e persoon enkelvoud. Dat geeft voor de persoonsvorm stam (verander) + t en dus niet: veranderd 5 hours ago, leobus said: Op mijn I pad wordt het niet veranderd, maar wel rood onderstreept. Heb de verander functie kennelijk uit staan. Groet, Leobus Zo kan en hoort het ook: het= onderwerp= 3e persoon enkelvoud wordt veranderd= het gezegde wordt= de persoonsvorm, dus stam (word) + t geeft wordt veranderd= voltooid deelwoord , de verleden tijd wordt gevormd door een d (veranderde) dus voltooid deelwoord met een d onderstreept (het gezegde is hier 'het wordt onderstreept') de verleden tijd is onderstreepte, dus het voltooid deelwoord met een t 1e persoon enkelvoud ik spel (stam) 2e persoon enkelvoud jij spelt (stam +t) maar wanneer het onderwerp achter de persoonsvorm komt is het spel jij en vervalt de t 3e persoon enkelvoud hij spelt 1e persoon meervoud wij spellen 2e persoon meervoud jullie spellen 3e persoon meervoud zij spellen Nu even oefenen met het werkwoord spelden Kan het niet laten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 november 2019 Author Report Share Posted 11 november 2019 1 hour ago, Kraus vonBentinck said: Kan het niet laten Heerlijk dit, dank je wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 november 2019 Report Share Posted 11 november 2019 (edited) Even voor de duidelijkheid: mijn I-pad is een soort van wandelende encyclopedie voor me en ik forum daar ook op. Dat gebeurt op alle plaatsen in huis en het liefst op de bank in de huiskamer. Als het wat serieuzer wordt zoals mailen en schrijven doe ik dat altijd achter mijn bureau. Daar zit ik meestal maar een maal per twee dagen en dan werk ik ook foutloos. Edited 11 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 november 2019 Author Report Share Posted 12 november 2019 10 hours ago, carl said: Even voor de duidelijkheid: mijn I-pad is een soort van wandelende encyclopedie voor me en ik forum daar ook op. Dat gebeurt op alle plaatsen in huis en het liefst op de bank in de huiskamer. Als het wat serieuzer wordt zoals mailen en schrijven doe ik dat altijd achter mijn bureau. Daar zit ik meestal maar een maal per twee dagen en dan werk ik ook foutloos. je hebt een PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 november 2019 Report Share Posted 12 november 2019 Gisteravond audiofiel Sint Maarten. Van nachtegaaltjes tot en met schorre kraaien, van alles komt voorbij. Vandaag zullen de meesten nog wel een beetje misselijk zijn van die rugtassen vol snoep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 november 2019 Report Share Posted 12 november 2019 17 hours ago, Kraus vonBentinck said: Kan het niet laten Gelukkig hoor je de meeste spelfouten niet, dat zou pas irritand zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 november 2019 Report Share Posted 12 november 2019 Ach, dan laat je zo’n irritand toch gewoon trekken en schaf je een implantaad aan. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 november 2019 Report Share Posted 12 november 2019 (edited) Taalfauten is hartstikker fleuk om te maaken. (laat de taalfleskundigen hiero maar es op los gaaaaan) O ja en om weer on-topic te komen. Mijn audiofiele dag bestond weer eens uit lekker naar de wekkerradio luisteren in bed. Edited 12 november 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 november 2019 Report Share Posted 12 november 2019 En je dan omdraaien, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts