Tubejack Posted 12 november 2019 Author Report Share Posted 12 november 2019 Bezig met een bijzonder versterkertje. Vandaag het chassis op maat gemaakt zodat een ALPS potmeter past en alle schakelaars /knoppen schoongemaakt. Hij is ooit van de man van Mumsoft geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 november 2019 Report Share Posted 12 november 2019 (edited) Eh, die Pioneer? Die eerst even bij Hansko heeft gestaan? Edited 12 november 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 november 2019 Author Report Share Posted 12 november 2019 4 minutes ago, mumsoft said: Eh, die Pioneer? Die eerst even bij Hansko heeft gestaan? Ja, daar gaat hij weer naar terug hoor. Ik heb net heel mooie duurzame onderdelen besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 november 2019 Report Share Posted 12 november 2019 Mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 Hij krijgt een tweede leven. De potmeter ging, ondanks schoonmaken, steeds meer kraken en een kanaal viel steeds weg. Tijd dus voor een opknapbeurt. Dit wordt door Jack grondig aangepakt. Ik schat in dat de Pioneer er nog veel beter van wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 november 2019 Author Report Share Posted 13 november 2019 18 minutes ago, hansko said: Hij krijgt een tweede leven. De potmeter ging, ondanks schoonmaken, steeds meer kraken en een kanaal viel steeds weg. Tijd dus voor een opknapbeurt. Dit wordt door Jack grondig aangepakt. Ik schat in dat de Pioneer er nog veel beter van wordt. Ik heb net het sub chassis weer in elkaar geschroefd. Even wachten op onderdelen. Bij alles van Pioneer, dat ik zelf in mijn handen heb gehad, straalt klasse af. Ik ben echt fan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 Ja, blijf het jammer vinden dat mijn eigen Pioneer SA 500A (met het houten randje) het toch heeft moeten afleggen tegen de tand des tijds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 november 2019 Author Report Share Posted 13 november 2019 23 minutes ago, mumsoft said: Ja, blijf het jammer vinden dat mijn eigen Pioneer SA 500A (met het houten randje) het toch heeft moeten afleggen tegen de tand des tijds. Die kom je heel af en toe, -samen met de bijpassende tuner TX-500- in goede optische toestand tegen. Technisch is een ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 O? Ik meen dat de tuimelknopjes gebroken waren, die plastic dingen, en dat die ook nergens te krijgen waren. Kijk, hier heb je hem: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 november 2019 Author Report Share Posted 13 november 2019 1 hour ago, mumsoft said: O? Ik meen dat de tuimelknopjes gebroken waren, die plastic dingen, en dat die ook nergens te krijgen waren. Kijk, hier heb je hem: Dat kan, plastic wordt op een gegeven ogenblik hard en breekbaar. Bij de wat nieuwe modellen zijn die van aluminium. Ik vermoed zelfs, dat ze wel passen. De zilverkleurige plaatjes rolde nog wel een af van de knoppen. Kwestie van goed vastlijmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 Ja, ook dat, van die knopjes. Heb zelfs nog zo'n dopje liggen. Doet me een beetje denken aan het autootje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 1 hour ago, Tubejack said: Die kom je heel af en toe, -samen met de bijpassende tuner TX-500- in goede optische toestand tegen. Technisch is een ander verhaal. Zijn in de jaren '70 veel verkocht. Technisch waren ze niet top en ook niet slecht. Beetje standaard ding voor een standaard prijs met een wattje of 10 aan de uitgang. Die dekseltjes van de knoppen vielen er i.d.d. standaard allemaal af na een jaar of 10. Beetje Bisonkit en het zat weer weet ik nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 De consumentengids gaf er een hoge waardering aan, dat zal aan het succes wel hebben bijgedragen. De opvolger die TJ nu onderhanden heeft is beter gebouwd. Ben benieuwd wat Hansko er straks van vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 (edited) Mijn eerste versterker - op mijn studentenkamer ( prima ding met alles erop en eraan). Edited 13 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 (edited) Ja, was een redelijk compleet ding samen met de tuner. Zag je toen i.d.d. veel op de wat betere studentenkamer Vaak ook met Pioneer boksen! Die eigenlijk weer niet zo best waren met die papieren tweetertjes. En er was ook nog een bijpassende DT bij om het compleet te maken. Edited 13 november 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 (edited) Ik had daarnaast Marantz boxen met zo'n JBL frontje. Toen we gingen verhuizen heb ik dat zeer goedkoop verkocht aan een vriend wiens vriendin hem had verlaten met meename van de stereo Kunnen we misschien wel een topic over openen: "wat gebeurt er na de scheiding met de stereo set? " Edited 13 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 Daarom moet je twee sets hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 11 minutes ago, Groovy said: Daarom moet je twee sets hebben Meestal is het "die luidsprekers er uit of ik er uit". dat ze die na een scheiding mee willen nemen is dus onwaarschijnlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 Zij durft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 november 2019 Author Report Share Posted 13 november 2019 Kwam nog een leuk filmpje tegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 november 2019 Author Report Share Posted 13 november 2019 Ook een audiofiele dag. Dit is een van de laatste tweaks in mijn pre-amp. Ik gebruik heb liefst zo min mogelijk condensatoren. Maar als je ze toch nodig hebt. Dan maar goede. Audio Note koperfolie in olie. Ze zijn zwaar een groot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 18 minutes ago, Tubejack said: ...................................................... Ze zijn zwaar een groot Steampunk? Terwijl je ze vanuit de "Less is more filosofie" het liefst zo klein mogelijk wilt hebben. Hoe zit dat dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 november 2019 Author Report Share Posted 13 november 2019 1 hour ago, Pjotr said: Steampunk? Terwijl je ze vanuit de "Less is more filosofie" het liefst zo klein mogelijk wilt hebben. Hoe zit dat dan? Qua aantal zo min mogelijk serie condensatoren.... In de digitale weg van dac, voorversterker, eindversterker zitten er totaal 2. in de analoge 2 meer voor phono/RIAA. Ze zijn 1uF en 60mm bij 35mm en 170gram zwaar. Ik heb nóg grotere Russische teflon condensatoren liggen en die zijn maar 0,33uF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 22 minutes ago, Tubejack said: Qua aantal zo min mogelijk serie condensatoren.... In de digitale weg van dac, voorversterker, eindversterker zitten er totaal 2. in de analoge 2 meer voor phono/RIAA. Ze zijn 1uF en 60mm bij 35mm en 170gram zwaar. Ik heb nóg grotere Russische teflon condensatoren liggen en die zijn maar 0,33uF. Ja hallo, "Less is more" is niet alleen aantallen maar ook de grootte en gewicht van het spul. Ga je mooi de mist in als je het aantal moleculen per condensator gaat tellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 november 2019 Author Report Share Posted 13 november 2019 9 hours ago, Pjotr said: Ja hallo, "Less is more" is niet alleen aantallen maar ook de grootte en gewicht van het spul. Dat vind jij misschien. Ik niet. Mijn nieuwe draaitafel is ook heerlijk zwaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts