Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, Groovy said:

Het zal wel niet het gewicht zijn dat bepaald of het een goede dt is of niet,maar ik houd ook wel van zware dt's en versterkers.

Geveerde sub-chassis spelers zoals de TD-2001 vind ik niet heel zwaar.  Maar het doet niets af van de kwaliteit. 

De TD 320 is toch al 11 kg. Met het plateau van 3,2kg eraf valt het tillen wel mee. Die TD 2001 moet toch zwaarder zijn (ander materiaal).

Edited by carl

Gisteren weer een audiofiele dag (nou ja: avond) gehad; waar anders dan bij Cock. Ik had in mijn platenkast een stapel mono's bij elkaar gezocht om bij hem te beluisteren, omdat ik zelf geen mono-element heb. Nu weet ik inmiddels wel hoe mono daar in Rotterdam klinkt (groots, dynamisch, ruimtelijk ... om maar wat te noemen), maar deze keer werd ik al weer positief verrast. Zó echt en moeiteloos, vooral stemmen met alle nuances in de klank: hier staat echt iemand moeiteloos in de kamer te zingen. Hoe dat kwam? Een experiment met de harmonizers, die bij nadere beschouwing een slag groter waren dan de vertrouwde kastjes. Een groter membraan, grotere magneten en meer vermogen zorgen voor een nog duidelijkere invloed op de echtheid (beleving) van de muziek, zowel op plaat als op cd. Terwijl de kleinere harmonizers – in elk geval bij Cock en bij mij thuis ook – al zo mooi hun werk doen, de grotere broer laat horen dat het nóg beter kan. Gewoon een keer gaan luisteren, dan weet je wat ik bedoel.

11 hours ago, Ove Rickland said:

Gisteren weer een audiofiele dag (nou ja: avond) gehad; waar anders dan bij Cock. Ik had in mijn platenkast een stapel mono's bij elkaar gezocht om bij hem te beluisteren, omdat ik zelf geen mono-element heb. Nu weet ik inmiddels wel hoe mono daar in Rotterdam klinkt (groots, dynamisch, ruimtelijk ... om maar wat te noemen), maar deze keer werd ik al weer positief verrast. Zó echt en moeiteloos, vooral stemmen met alle nuances in de klank: hier staat echt iemand moeiteloos in de kamer te zingen. Hoe dat kwam? Een experiment met de harmonizers, die bij nadere beschouwing een slag groter waren dan de vertrouwde kastjes. Een groter membraan, grotere magneten en meer vermogen zorgen voor een nog duidelijkere invloed op de echtheid (beleving) van de muziek, zowel op plaat als op cd. Terwijl de kleinere harmonizers – in elk geval bij Cock en bij mij thuis ook – al zo mooi hun werk doen, de grotere broer laat horen dat het nóg beter kan. Gewoon een keer gaan luisteren, dan weet je wat ik bedoel.

Met meer vermogen bedoel je een hogere gevoeligheid van de Harmonizers? Maar leuk om te lezen :rolleyes:. De stijgsnelheden worden daardoor nóg groter denk ik?

Het solderen is in ieder geval niet eenmalig geweest Peter. Net weer twee stekkertjes gesoldeerd voor mijn zoon. De angst dat het fout gaat is er nu wel van af. Ik ga eens een keer een kabel voor mezelf maken met wat duurdere pluggen. Misschien zelfs een audio component. 

Oh ja nog een vraagje. Ik check of alles goed zit met een vergrootglas. Daarna meet ik met een multimeter. Maar stel dat ik toch iets van een kortsluiting hebt gemaakt, zie je dat dan op de multimeter?

Ja, dat kun je met meten op het weerstand- of ohm bereik. Als het een doorverbinding moet zijn, b.v. tussen de pinnen van beide uiteinden van de kabel, dan moet je een zo laag mogelijke waarde meten. Al wordt onder de 1 ohm lastig te meten. Moet het juist geen verbinding maken, zoals tussen signaaldraad en massa, dan moet je juist een zo hoog mogelijke weerstand meten. Pas dan wel op dat je niet de weerstand tussen je vingers meet bij het vasthouden van de meetpennen :D Een wasknijper kan dan helpen om goed contact te maken bij Cinch plugjes zonder het vast te hoeven houden.

Edited by Pjotr

Verhip, die zit hier ook op (mijn Voltcraftje):

Meting en weergave van de elektrische grootheden binnen het bereik van de overspanningscategorie III (tot max. 250V t.o.v. aard-
potentiaal, volgens EN 61010-1) of lager
Meting van gelijk- en wisselspanning tot max. 250 V
Meting van gelijkstroom tot max. 200 mA
Meting van weerstanden tot 2000 kOhm
Diodetest
Batterijtest voor 9 en 1,5V-batterijen onder lastconditie
Rechthoek-signaalgenerator

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...