Pjotr Posted 13 november 2019 Report Share Posted 13 november 2019 9 hours ago, Tubejack said: Dat vind jij misschien. Ik niet. Mijn nieuwe draaitafel is ook heerlijk zwaar. Ja kunst. Wedden dat de klant zwaarder was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 november 2019 Author Report Share Posted 14 november 2019 9 hours ago, Pjotr said: Ja kunst. Wedden dat de klant zwaarder was? Vast. Maar de PLX-1000 is echt zwaarder dan mijn TD-2001. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 november 2019 Report Share Posted 14 november 2019 Het zal wel niet het gewicht zijn dat bepaald of het een goede dt is of niet,maar ik houd ook wel van zware dt's en versterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 november 2019 Report Share Posted 14 november 2019 Het “he man gevoel”. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 november 2019 Author Report Share Posted 14 november 2019 7 hours ago, Groovy said: Het zal wel niet het gewicht zijn dat bepaald of het een goede dt is of niet,maar ik houd ook wel van zware dt's en versterkers. Geveerde sub-chassis spelers zoals de TD-2001 vind ik niet heel zwaar. Maar het doet niets af van de kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 november 2019 Report Share Posted 14 november 2019 (edited) De TD 320 is toch al 11 kg. Met het plateau van 3,2kg eraf valt het tillen wel mee. Die TD 2001 moet toch zwaarder zijn (ander materiaal). Edited 14 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 november 2019 Author Report Share Posted 14 november 2019 Hmmm nee, lichter. https://www.vinylengine.com/library/thorens/td2001.shtml 10Kg. https://www.pioneerdj.com/nl-nl/product/turntable/plx-1000/black/specifications/#info 14,6Kg. Met een DL-103 klinkt de TD-2001 klinkt mooi vloeiend, iets warm. De PLX1000, met een DL-103 meer diepte en ruimte, iets meer neutraal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 november 2019 Report Share Posted 14 november 2019 Dat valt me weer mee Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 15 november 2019 Report Share Posted 15 november 2019 Gisteren weer een audiofiele dag (nou ja: avond) gehad; waar anders dan bij Cock. Ik had in mijn platenkast een stapel mono's bij elkaar gezocht om bij hem te beluisteren, omdat ik zelf geen mono-element heb. Nu weet ik inmiddels wel hoe mono daar in Rotterdam klinkt (groots, dynamisch, ruimtelijk ... om maar wat te noemen), maar deze keer werd ik al weer positief verrast. Zó echt en moeiteloos, vooral stemmen met alle nuances in de klank: hier staat echt iemand moeiteloos in de kamer te zingen. Hoe dat kwam? Een experiment met de harmonizers, die bij nadere beschouwing een slag groter waren dan de vertrouwde kastjes. Een groter membraan, grotere magneten en meer vermogen zorgen voor een nog duidelijkere invloed op de echtheid (beleving) van de muziek, zowel op plaat als op cd. Terwijl de kleinere harmonizers – in elk geval bij Cock en bij mij thuis ook – al zo mooi hun werk doen, de grotere broer laat horen dat het nóg beter kan. Gewoon een keer gaan luisteren, dan weet je wat ik bedoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 Mooi, dat gaat er vast weer een keer van komen. Nieuwe Harmonizers, goh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 1 hour ago, mumsoft said: Mooi, dat gaat er vast weer een keer van komen. Nieuwe Harmonizers, goh! Nee, denk het niet Marc (jij hebt er bovendien niks aan). Het is een experiment dat alleen in Rotterdam-Zuid blijft te beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 11 hours ago, Ove Rickland said: Gisteren weer een audiofiele dag (nou ja: avond) gehad; waar anders dan bij Cock. Ik had in mijn platenkast een stapel mono's bij elkaar gezocht om bij hem te beluisteren, omdat ik zelf geen mono-element heb. Nu weet ik inmiddels wel hoe mono daar in Rotterdam klinkt (groots, dynamisch, ruimtelijk ... om maar wat te noemen), maar deze keer werd ik al weer positief verrast. Zó echt en moeiteloos, vooral stemmen met alle nuances in de klank: hier staat echt iemand moeiteloos in de kamer te zingen. Hoe dat kwam? Een experiment met de harmonizers, die bij nadere beschouwing een slag groter waren dan de vertrouwde kastjes. Een groter membraan, grotere magneten en meer vermogen zorgen voor een nog duidelijkere invloed op de echtheid (beleving) van de muziek, zowel op plaat als op cd. Terwijl de kleinere harmonizers – in elk geval bij Cock en bij mij thuis ook – al zo mooi hun werk doen, de grotere broer laat horen dat het nóg beter kan. Gewoon een keer gaan luisteren, dan weet je wat ik bedoel. Met meer vermogen bedoel je een hogere gevoeligheid van de Harmonizers? Maar leuk om te lezen . De stijgsnelheden worden daardoor nóg groter denk ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 Wat moet ik me daar nu bij voorstellen Cor: zelfde unit in een grotere kast? Overigens wel interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 Heb na het lezen contact gehad met Cock enzoals Ove het al aangaf was dit een eenmalig experiment dat goed heeft uitgepakt. Jammer genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 Het audiofiele leven begint altijd met eenmalige experimenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 10 minutes ago, carl said: Het audiofiele leven begint altijd met eenmalige experimenten. Tja, je kunt er ook maar 1 keer mee beginnen. Of toch niet...........? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 Het solderen is in ieder geval niet eenmalig geweest Peter. Net weer twee stekkertjes gesoldeerd voor mijn zoon. De angst dat het fout gaat is er nu wel van af. Ik ga eens een keer een kabel voor mezelf maken met wat duurdere pluggen. Misschien zelfs een audio component. Oh ja nog een vraagje. Ik check of alles goed zit met een vergrootglas. Daarna meet ik met een multimeter. Maar stel dat ik toch iets van een kortsluiting hebt gemaakt, zie je dat dan op de multimeter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 (edited) Ja, dat kun je met meten op het weerstand- of ohm bereik. Als het een doorverbinding moet zijn, b.v. tussen de pinnen van beide uiteinden van de kabel, dan moet je een zo laag mogelijke waarde meten. Al wordt onder de 1 ohm lastig te meten. Moet het juist geen verbinding maken, zoals tussen signaaldraad en massa, dan moet je juist een zo hoog mogelijke weerstand meten. Pas dan wel op dat je niet de weerstand tussen je vingers meet bij het vasthouden van de meetpennen Een wasknijper kan dan helpen om goed contact te maken bij Cinch plugjes zonder het vast te hoeven houden. Edited 16 november 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 november 2019 Report Share Posted 16 november 2019 Weer wat geleerd, bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 november 2019 Report Share Posted 18 november 2019 Je kunt ook de diode testfunctie op je multimeter gebruiken om op sluiting te testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 november 2019 Report Share Posted 18 november 2019 Verhip, die zit hier ook op (mijn Voltcraftje): Meting en weergave van de elektrische grootheden binnen het bereik van de overspanningscategorie III (tot max. 250V t.o.v. aard- potentiaal, volgens EN 61010-1) of lager Meting van gelijk- en wisselspanning tot max. 250 V Meting van gelijkstroom tot max. 200 mA Meting van weerstanden tot 2000 kOhmDiodetest Batterijtest voor 9 en 1,5V-batterijen onder lastconditie Rechthoek-signaalgenerator Link to comment Share on other sites More sharing options...
vogel Posted 18 november 2019 Report Share Posted 18 november 2019 Mumsoft, blijf van die rechthoek-signaal generator af !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 november 2019 Author Report Share Posted 18 november 2019 Hmm past niet... Dan maar zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 november 2019 Report Share Posted 18 november 2019 2 hours ago, vogel said: Mumsoft, blijf van die rechthoek-signaal generator af !! Waarom? NB ik gebruik die niet hoor. Maar waarom??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 november 2019 Report Share Posted 18 november 2019 28 minutes ago, Tubejack said: Hmm past niet... Dan maar zo Je kunt ook gaten zagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts