Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, Pjotr said:

Waarom zou je dat doen, je eigen platen opnemen? Voor onderweg of zo?

Dat is één van de mogelijkheden Pjotr. Of archivering van zeldzaam analoog materiaal, life uitzendingen op de radio.  Eigenlijk hetzelfde wat we deden, we vóór het digitale tijdperk.  

21 hours ago, audiofreak said:

Sorrij Carl, ik zie er totaal geen voordeel in. Ik vind het eigenlijk gewoon helemaal ruk. En teveel gedoe. Ik wil iets fysieke in mijn handen hebben. Zoals een boek of een lp. Lezen vanaf een scherm vind ik ook niks. Grote stukken tekst zoals een test of zo print ik ook uit om te lezen.

Het een, hoeft het ander, niet in de weg te staan. Het kan elkaar enorm versterken, als je er mee weet om te gaan. Ik lees ook liever gewoon een boek horizontaal op de bank. Muziekje op de achtergrond.  Verder zijn discussies over computers, (volgens mij) zinloos.  Met die moderne systemen van nu, kun je met elk wel iets goed werkend maken. Het maakt daarbij niet zoveel uit of het Linux, BSD of Windows is. Het ene is gratis en kost vooral tijd, het andere kost geld en minder tijd. 

Ik heb ook een paar lp albums van de Beatles op tape opgenomen.
Ik vind het leuk om die ook eens via de bandrecorder te horen.
Er zijn mensen die hun verzameling lp's digitaliseren om die te sparen.
Een kennis van mij heeft er een aantal op minidisk opgenomen ,die lp's zijn zeer goed opgenomen en zodoende blijven ze in perfecte staat en behouden ze hun waarde.

Dit is hem dan Technics SL-1210GR.  De speler heeft een minder DJ gehalte dan. b.v. de Pioneer PLX-1000, hij is eigenlijk vrij sober. Overal voel je kwaliteit. Het is met zorg gemaakt. Ik heb hem eerst eens goed waterpas gezet. De verdere set-up is een fluitje van een cent, met het bijbehorende overhang hulpstuk.  Voorlopig zit er een Nagaoka JT-322 in. Omdat ik die nog had liggen. Er zit een mooi stevig laag in en ook stemmen en het hoog is eigenlijk niks mee.  Het definitieve element weet ik nog niet. Deze Technics zie je regelmatig met een 2M black. Wie weet? 

SL1210GR.jpg 

• Members
58 minutes ago, Tubejack said:

Dit is hem dan Technics SL-1210GR. 

[...]

Wie weet? 

Zaterdag kun je hier zijn ''Grootvader'' komen beluisteren, met een Jelco arm en een vdH DDT II element...

IMG_1614.png

...deze tafel speelt serieus op een 5-6 duizend euro niveau, misschien nog wel hoger. Dat geeft soms best te denken.

Een paar leuke audiofiele uurtjes achter de rug.
Mijn zus en haar vriend kwamen bezoek en mijn vrouw trok mij uit de muziekkamer😁
Mijn zus wilde het wel eens even horen,nou dat even duurde even.
De vriend wilde ook luisteren en ze waren danig onder de indruk van hoe het speelde.
Ze vroeg ik iets van Chris Rea op wilde zetten ze heeft goede herinneringen aan hem, ze werd zelfs uigenodigd bij een sound check van hem waarna ze samen koffie zijn gaan drinken.
Het was bij een optreden van hem in Duitsland al lang geleden,in die tijd ging het niet zo goed met haar. Chris had te horen gekregen dat ze naar alle concerten van ging.
Het nummer werd The road to Hell en ze huilde tranen met tuiten,het was dus ook een beetje emotioneel maar ze genoot ervan.

Vanochtend ruim een 1,5 uur bezig geweest met een Denon DL-103, net zolang dat ik zo min mogelijk vervorming links als rechts had. Met het bijgeleverde hulpstuk om je cartridge in te stellen, stond hij in 5 minuten al heel aardig. Maar ja pielen, om het maximale er uit halen is leuk :rolleyes: Bij 50µm is de vervorming  0,3% bij 80 gaat het over de 1%. Dit is inclusief step-up trafo en buizen voorversterker. In werkelijkheid vervormd zo' n DL-103  minder.  Gemeten met Arta en Ortofon test LP

Ook even op  Vinyl Engine gekeken. De arm resonantie zit op 10Hz.  Het klinkt en werkt prachtig :)

Mooi Jack.
Experimenteren proberen testen,daar kun je goede resultaten mee behalen.

Ik was al zeer content met mijn set boven en dacht dat het niet beter kon.
Ik heb nu alleen een paar zelfbouw ls met hoorntweeters aan de set hangen en dat klinkt toch nog beter.
Een lp klinkt als een cd,het lijkt wel of alles geaccentureerd word,met name de kleine geluidjes hoor ik nu nog beter.
Het klinkt haarzuiver met een rotsvast stereobeeld.
Ik ga weer naar boven😁

3 hours ago, Groovy said:

Mooi Jack.
Experimenteren proberen testen,daar kun je goede resultaten mee behalen.

Ja leuk he experimenteren :) Ik heb weer nieuwe dingen ontdekt, die ik binnenkort zal delen.

Verder klinkt het hier magisch, die DL-103 had ik van een klant -inmiddels vriend- te leen.  Hij krijgt hem niet meer terug :biggrin: Heb een nieuwe besteld. 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...