Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Yep, de muurwratjes van de Gigaset DECT handsets gerepareerd. Wilden niks meer doen. De Chinese elco's er in stonden bol en waren na 4 jaar al aan gort. Nieuwe wratjes zijn wel te koop a €15/stuk ex verzenden, mahjah na 4 jaar weer stuk? Voor een 1,5 euries per wratje nieuwe long life Panasonics er in en weer gaan. Nu hopelijk voor langer...  :)

1 hour ago, Pjotr said:

Dat is erg wisselend. Bowie kon het geen ruk schelen, Madonna zat er  bovenop! En Herbert Karajan was een regelrechte afmix-dictator :D En tegenwoordig doet iedereen het zelf, lijkt het wel... :unsure:

Toch heb ik Ziggy altijd een goed opgenomen album gevonden. Toen was hij waarschijnlijk nog niet zo verslaafd.

30 minutes ago, Pjotr said:

Yep, de muurwratjes van de Gigaset DECT handsets gerepareerd. Wilden niks meer doen. De Chinese elco's er in stonden bol en waren na 4 jaar al aan gort. Nieuwe wratjes zijn wel te koop a €15/stuk ex verzenden, mahjah na 4 jaar weer stuk? Voor een 1,5 euries per wratje nieuwe long life Panasonics er in en weer gaan. Nu hopelijk voor langer...  :)

Kijk 💪

Ja, het lijkt een beetje op voorgeprogrammeerde levensduur. Al is het wel bekend dat die Chinese SMPS-muurwratjes na een paar jaar het sowieso begeven. De meeste argeloze gebruikers zullen een nieuwe handsets kopen a raison van 50 - 80 euries/stuk. Handsets zelf zijn nog uitstekend!

Edited by Pjotr

Ik heb hier ook nog 2 Siemens Gigaset's liggen.  Niet kapot te krijgen. Alleen de oplaadbare batterijen moet je om de zoveel jaar vervangen.. Werkt prima met de meeste Fritzboxen. Ze liggen te verstoffen want ze werkte niet met de 7581. Wijzelf gebruiken Fritz fon's C5.    

Vandaag naast uitzoekwerk, iemand blij gemaakt met een mooie Philips tuner.  Hij vond dat beter klinken als streaming en internet radio. Kijk :)  

1 hour ago, Tubejack said:

Ik heb hier ook nog 2 Siemens Gigaset's liggen.  Niet kapot te krijgen. Alleen de oplaadbare batterijen moet je om de zoveel jaar vervangen.. Werkt prima met de meeste Fritzboxen. Ze liggen te verstoffen want ze werkte niet met de 7581. Wijzelf gebruiken Fritz fon's C5.    

Vandaag naast uitzoekwerk, iemand blij gemaakt met een mooie Philips tuner.  Hij vond dat beter klinken als streaming en internet radio. Kijk :)  

De Fritzfon vind ik nou niet echt een fijn ding en niet lekker werken. Hier was het bereik gewoon slecht i.c.m. de 7581. Die 7581 staat sowieso bekend om zijn problematische DECT. Ik heb hem 2x om moeten ruilen voordat VoIP sowieso er mee werkte! Je kunt trouwens wel probleemloos een Gigaset base station op de analoge lijn van de 7581 aansluiten (wel na 2x omruilen dus voordat het werkte). Ik gebruik die VoIP van de Fritzbox zelf al een tijdje niet meer en heb er een Gigaset N300A IP aan hangen.

[edit]

Verhip zie dat die N300A IP bij MKH een flink stuk goedkoper is... :o Wel refurbished... dat dan wel ;)

Edited by Pjotr

De Fritzbox 7581 is vanaf de 1e uitrol +/- november....december 2016 het stiefkindje van AVM zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=787&rowstart=0 met de laatste firmware werkt het wel aardig maar nog steeds niet 100% betrouwbaar. Gaat waarschijnlijk ook nooit worden omdat de support stopt.  Ik heb een eigen modem neergezet.  

De  Fritzfon C5's werken hier, daarentegen erg goed. Hebben een goed geluid, veel handige functies en een groot bereik. Hier 2 verdiepingen en in de voor en achter tuin. Welk type heb jij geprobeerd? 

Die Fritzboxen deden het hier ook niet ereg betrouwbaar, Telfort heeft die al lang geleden vervangen door Arcadyan's Experia Box V8. En die valt maar heel af en toe van zijn geloof. Maarre,,, DECT, Gigasets... gut, ik moest mijn geheugen pijnigen. Audio, hè.

Ik heb gisteren mijn nieuwe modem van Ziggo gekregen.Om 11 uur aangesloten en om half drie deed ie het al....

Ik had om kwart over elf al gebeld dat het zo lang duurde😃 moest er daar nog iets omgezet worden waardoor het wel snel zou gaan. Moest tussendoor even weg, heb hem maar laten zoeken en knipperen met al z'n lampjes. Om kwart over twee was hij nog bezig, weer gebeld, wilden ze een monteur sturen. Heb in overleg besloten de stroom er nog maar eens af te halen en opnieuw te starten. Toen deed ie het wel! Zonder monteur. En ZiggoGo doet het nog steeds niet. Is wel geblokkeerd voor Linux. Doet het trouwens ook niet op de smartphone van mijn dochter, werkt ook niet met Apple en Safari.

22 hours ago, Ove Rickland said:

In hoeverre hebben gerenommeerde/gearriveerde artiesten (de beginnelingen niet, dat snap ik nog wel) invloed gehad op de mix van hun lp's? Neem aan dat sommigen daar toch wel mee bezig waren of werd dat toch door de platenmaatschappij bepaald?

Hierover nog een aardige (1956):

" Hawkins had originally intended to record "I Put a Spell on You" as "a refined love song, a blues ballad". However, the producer (Arnold Maxin) "brought in ribs and chicken and got everybody drunk, and we came out with this weird version ... I don't even remember making the record. Before, I was just a normal blues singer. I was just Jay Hawkins. It all sort of just fell in place. I found out I could do more destroying a song and screaming it to death."

Hmmm, dat verhaal over Jay Hawkins doet me denken aan de eerste hit van Elvis Presley.

>> That`s All Right.<<

The rest is History...

Ook leuk is `t ontstaan van de >>Dub-stroming.<< uit Jamaica, waarin door `n foutje van `n technicus de vocalen per ongeluk werden weggelaten.

Heb me ook laten wijsmaken (makkelijk zat) dat door problemen met de mixingboard  van King Tubby eind jaren zestig de reeds opgenomen zang ineens verdwenen was

Heb lang geleden zelf ook iets dergelijks meegemaakt met `n discman die met `n kabeltje verbonden was met `n audioset.

Bleek de storing in de minijack van `t aansluitsnoer te zitten..

Maar goed…, mijn audiofiele dag vandaag (eigenlijk gisteren dus) bestond - na ruim `n maand van audio-stilte - uit `t draaien van muziek.

Het is `n goed idee om `ns `n poosje de set te laten voor wat tie is.

Dan kun je er wat afstand tot bewaren en luister je  daarna weer met frisse zin naar je muziek.

In dit geval was `t dus `n remaster van Ice Scream For Crows (Beefheart)

Lekker goedkoop exemplaar, want sinds de hype van `t vinyl en de rage van `t streamen zijn (remaster) cd`s voor `n prikkie  op `t internet of de diverse beurzen te vinden.

En met zo`n dedicated loopwerkje van Cambridge kan `t toch nog heel behoorlijk de kamer in denderen.

Turn up the Speakers..!  :biggrin:

4 hours ago, tito said:

want sinds de hype van `t vinyl en de rage van `t streamen zijn (remaster) cd`s voor `n prikkie  op `t internet of de diverse beurzen te vinden.

Stttttt  niet verder vertellen!🤐😂

Lekker aan het draaien in de luisterkamer.
Lou Reed, Walk on the Wild side klinkt op vinyl vind ik mooier klinken dan op Spotify.
Het klinkt voller met meer laag.
Volume gelijk gesteld met de db app.

Dat is natuurlijk geen vergelijk, of de zwarte schijf moet klinken als een heftig haardvuur.

Als je dan zo iets met elkaar vergelijkt komen er ook andere facetten bij om dat dan te vergelijken.

Spotify hoe je niet halverwege om te draaien, om maar eens wat te noemen, alhoewel ik zou het knap vinden als je dat voor elkaar krijgt😁

10 minutes ago, HansP said:

Dat is natuurlijk geen vergelijk, of de zwarte schijf moet klinken als een heftig haardvuur.

Als je dan zo iets met elkaar vergelijkt komen er ook andere facetten bij om dat dan te vergelijken.

Lp versus spotify vergelijken? Inderdaad Hans, dat kan ook niet. Net zoals je ook geen lp met een cd moet vergelijken. Of een lp met een tapeband. Omdat het allemaal andere losse mediums zijn met zoveel variabelen. Dat 'eeuwige' willen vergelijken is volgens mij ontstaan bij de komst van de cd speler in de jaren 80. De bekende discussie Analoog versus Digitaal is in die jaren 80 ontsproten, mede door de industrie zelf (Philips gebruikte dit om de cd speler te promoten) en de audio journalisten die het ook deden en beschreven in hun testen in die jaren. Ik heb het altijd tegen gesproken dat vergelijken. Waarom? Zoals ik al zei, het zijn andere verschillende mediums, cd/lp, streaming/lp/cd/tape enz enz. Ik heb nog nooit in een test/recensie in de 70 jaren dat het men dat vergelijken ook deed tussen Tape en lp of cassette en lp. Simpel, omdat men het in die jaren benaderde als iets los van elkaar.

8 minutes ago, Groovy said:

Welke facetten zijn dat zoal?
Ik luister en ervaar.

Zo als ik al zei, je kunt Spotify niet omdraaien en een plaat wel, ofte wel gebruiksgemak, en dan is er ook nog het feit dat je Spotify niet kunt vergelijken met een platenspeler, omdat je die niet zo makkelijk meeneemt op de fiets, wat dan wel weer mogelijk is met een telefoon/oordopjes, en een abonnementje.

Je vergelijkt dan ongelijk naar mijn idee.🤤

Tja, je vergelijkt niet alleen die media, maar onvermijdelijk ook de afspeelapparatuur. Bij een LP is het een draadje tot aan de voorversterker, dat, dacht ik, ook een vrij eenvoudig dingetje is (qua spulletjes), en dan komt wat al die media gebruiken, de versterker. Bij cd en spotify en al het digitale moet digitaal nog analoog worden, en dat vraagt een DAC(je). En dat alles zorgt óók voor verschil, en niet alleen meetbaar, vooral ook hoorbaar.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...