carl Posted 7 april 2018 Report Share Posted 7 april 2018 (edited) 1 hour ago, Tubejack said: Wat voor arm zit er ook alweer op jouw TD 320 Carl? TP 16. IV Jack. Roger was er heel duidelijk over dat ik niet de TP 90 moest kopen. In de tijd dat die draaitafel op de markt kwam deden ze er superdure elelementen in. Dat is trouwens een van de dingen die ik van Henk geleerd heb die nooit te beroerd was om met zeer goede elementen te demo-en. Edited 7 april 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 april 2018 Report Share Posted 7 april 2018 8 minutes ago, Pjotr said: Hebben die dan kinderen? Niet allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 april 2018 Author Report Share Posted 8 april 2018 (edited) 9 hours ago, TL 200 said: Vraag ik mij ineens af: Luisteren kinderen van audiofielen ook beter? Zolang je ook naar hun ideeën luistert en ook hun muziek af en toe draait. Zeker. Vanaf een jaar of 8...10 kun je soms al hele bijzondere gesprekken voeren. Uiteraard hebben ze ook, een bovengemiddelde audioset. Met Spotify dan ..... klinkt heel aardig Edited 8 april 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 april 2018 Author Report Share Posted 8 april 2018 9 hours ago, carl said: TP 16. IV Jack. Roger was er heel duidelijk over dat ik niet de TP 90 moest kopen. In de tijd dat die draaitafel op de markt kwam deden ze er superdure elelementen in. Dat is trouwens een van de dingen die ik van Henk geleerd heb die nooit te beroerd was om met zeer goede elementen te demo-en. Ok ik heb zo' n TP-90, nou niet de meest subtiele arm. Toch met een vintage Nagaoka JT-322 element en een speciaal aangepaste vintage buizen riaa met een ingang impedantie van 100KΩ klinkt het erg goed. Hmmm misschien nog maar wat meer aandacht geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 Ik ken de standaard TD2001 alleen met TP90. Het is op zich een goede arm maar wel erg zwaar. Je bent eigenlijk erg beperkt in de keuze van je element. Daarom ben ik er geen fan van. Een TP16MkIV is een ondergewaardeerde arm, omdat die niet zo fraai oogt. Maar die is m.i. beter dan bijvoorbeeld een Rega RB300. Nog erger, de TP50. Die heeft geen balanspunt en kiepert bij balanceren altijd naar achteren of naar voren. Dat vind ik niet handig, maar het is wel werkbaar. En die is weer erg licht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 (edited) 12 hours ago, TL 200 said: Vraag ik mij ineens af: Luisteren kinderen van audiofielen ook beter? Het is op zich een intrigerende vraag. I.d.d. naar wat zouden ze dan moet luisteren? En impliceert dat "ook" in die vraag dat audiofielen beter zouden luisteren dan andere h*m* sapiens soorten? De praktijk leert juist dat audiofielen heel eigenwijs zijn en eigenlijk helemaal nergens naar luisteren. * = o De forum editor blijkt niet van hoomoos gediend en wist ze automagisch Edited 8 april 2018 by Pjotr Discriminerende forum editor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 april 2018 Author Report Share Posted 8 april 2018 33 minutes ago, Sodejuu said: Ik ken de standaard TD2001 alleen met TP90. Het is op zich een goede arm maar wel erg zwaar. Je bent eigenlijk erg beperkt in de keuze van je element. Daarom ben ik er geen fan van. Een TP16MkIV is een ondergewaardeerde arm, omdat die niet zo fraai oogt. Maar die is m.i. beter dan bijvoorbeeld een Rega RB300. Die heb ik, een standaard TD-2001. Wist ik veel, toen ik die 2e hands kocht. Hij ziet er wel heel mooi uit. Maar even wat aandacht geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 21 minutes ago, Pjotr said: Het is op zich een intrigerende vraag. I.d.d. naar wat zouden ze dan moet luisteren? En impliceert dat "ook" in die vraag dat audiofielen beter zouden luisteren dan andere h*m* sapiens soorten? De praktijk leert juist dat audiofielen heel eigenwijs zijn en eigenlijk helemaal nergens naar luisteren. * = o De forum editor blijkt niet van hoomoos gediend en wist ze automagisch Die vraag kwam op toen ik een sjekkie draaide (ja ik rook, niet zo heel veel en alleen nog buiten) en de tekst op het pakje zag: "Kinderen van rokers gaan zelf vaak roken". Mijn dochters hebben i.i.g. wel heel wat muziek gehoord waar ze normaliter waarschijnlijk nooit mee in contact waren gekomen en weten hoe het behalve uit de i-foon ook kan klinken. Audiofielen luisteren wel maar trekken zich nergens wat van aan. En die forumeditor moet maar eens flink op z'n hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 59 minutes ago, Sodejuu said: Ik ken de standaard TD2001 alleen met TP90. Het is op zich een goede arm maar wel erg zwaar. Je bent eigenlijk erg beperkt in de keuze van je element. Daarom ben ik er geen fan van. Een TP16MkIV is een ondergewaardeerde arm, omdat die niet zo fraai oogt. Maar die is m.i. beter dan bijvoorbeeld een Rega RB300. Nog erger, de TP50. Die heeft geen balanspunt en kiepert bij balanceren altijd naar achteren of naar voren. Dat vind ik niet handig, maar het is wel werkbaar. En die is weer erg licht. Zou je denken? Geloof er niets van. Vind het zelf juist een fraai ogende arm. En wat betreft die TP50, doet ie dat ook met een element er in? Kan ik mij niet voorstellen. Maar goed, als je de naaldkracht met een apart wegertje instelt is het niet relevant lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 3 hours ago, Tubejack said: Zolang je ook naar hun ideeën luistert en ook hun muziek af en toe draait. Nou, de Kelly Family en Irene Moors en de Smurfen hebben hier vaak geklonken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 april 2018 Author Report Share Posted 8 april 2018 Hier de Spice Grils en andere, van die dametjes met allemaal ongeveer dezelfde stem en navelpiercing Maar naar longe en trance muziek konden ze uren luisteren. We wisselen nog steeds muziek uit. Niet alles vind ik goed en omgekeerd vinden ze dat ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 Ach ja, die kwamen hier ook voorbij die kruiden meisjes en Hanson natuurlijk. Maar nu ga ik de tuin in. Best wel lekker die Global Warming hier in Nederland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 Wordt het woordje hetero ook vernaggeld door die etter? Nee! Dan is het discriminatie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 (edited) Geen idee Marc, zou je zelf eens moeten proberen. Maar alle hetero sapiens zijn sowieso per definitie verschillend. Dit is wat ik er ooit over las: " The Hetero Sapiens is quite different, they are all different from each other. There are reports that there are in fact some Hetero Sapiens that don´t even exist and never existed in the first place, while other Hetero Sapiens are known to exist. In this case Hetero stands for different/other. Many argue that the nonexistant Hetero Sapiens are therefore obviously different from any existing Hetero Sapiens. However some (very strange people who have taken too many philosophy classes) challenge this on the basis of Kant's claim that existence is not a predicate. Consequently, the some of the non-existing Hetero Sapiens, if they existed, could similar to some existing Hetero Sapiens. But the existing Hetero Sapiens are also different from each other, one is like 5 meters tall, while other Hetero Sapiens are in fact monkeys. This is how big the differences are. " Edited 8 april 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 LOL Maar hetero, ik heb het nooit geprobeerd. Tenminste, niet echt. En als je dan niet eens bestaat lijkt het me reuze eng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 (edited) Pjotr, wat een heerlijk slap ge-ouwe-sexhostess op die Uncyclopedia, staat bij m'n bladwijzers. Edited 8 april 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 Even terug te komen op de TP 16 IV. Die heeft ruime instelmogelijlheden en ziet er in mijn ogen fraai uit. Hoe die klinkt is moeilijk vast te stellen want dan zou ik op de TD 320 een andere arm moeten uitproberen en dat kan helaas niet zonder de platenspeler te vernaggelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 Zo, het heeft even geduurd (een jaartje geloof ik), maar nu heb ik dan toch Tidal draaien in mijn set. Ik geloof dat een nieuwe arm op je draaitafel toch gemakkelijker is. Nu heb ik op het beeldscherm in de kamer twee mogelijke bronnen, en daarvoor heb ik een oud Vivanco schakelkastje van zolder gehaald. Die deed het alleen niet zo jofel. Opengemaakt, en het slappe veertje erin vervangen door een stevigere uit een balpen. Weer een stukje mogelijke rommel behoed voor een wis einde. En ik heb mijn hardware skills flink opgehaald. En wat ook fijn is, met de Raspberry kan ik nu ook de youtubes die hier langskomen gewoon draaien zonder koptelefoon, en meteen beoordelen of ik ze later nog eens wil horen of zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 1 hour ago, carl said: Even terug te komen op de TP 16 IV. Die heeft ruime instelmogelijlheden en ziet er in mijn ogen fraai uit. Hoe die klinkt is moeilijk vast te stellen want dan zou ik op de TD 320 een andere arm moeten uitproberen en dat kan helaas niet zonder de platenspeler te vernaggelen. Die TP16 is gewoon goed hoor, daar kun je zoveel verschillende elementen in kwijt dat je je daar niet druk om hoeft te maken. Klinken doet hij niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 april 2018 Report Share Posted 8 april 2018 10 minutes ago, mumsoft said: En wat ook fijn is, met de Raspberry kan ik nu ook de youtubes die hier langskomen gewoon draaien zonder koptelefoon, en meteen beoordelen of ik ze later nog eens wil horen of zien. Soms is het best wel handig om gewoon je PC met een HDMI kabel aan je TV te hangen en met een goeie USB DAC aan je set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 april 2018 Report Share Posted 9 april 2018 11 hours ago, vintagemod said: 200, vertel maar eens wat een goeie dac is . Mvg wol Die van mij is wel goed. Is van Sonic Unity, Encore Mdsd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 april 2018 Report Share Posted 9 april 2018 Ik heb mijn beste element(At occ5)in de mijn beste toonarm Micro-Seiki cf1 gezet ,en ik heb de indruk dat dat element nu nog wat beter klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 april 2018 Report Share Posted 9 april 2018 Mijn Dac is natuurlijk beter en natuurlijker (want gehakt). Inmiddels Kodi aan de praat op de Raspberry, en het geluid loopt over de Brooklyn dac. En een Tidal proef abonnement heb ik nu ook. Eens kijken wat dat brengt. De stroomvoorziening aangepakt, en nu is het echt geen gezicht meer, met allerlei verboden driewegstekkertjes. Wel fijn alles bijelkaar op één niet-audiofiel stekkerblok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 april 2018 Report Share Posted 9 april 2018 23 hours ago, TL 200 said: Soms is het best wel handig om gewoon je PC met een HDMI kabel aan je TV te hangen en met een goeie USB DAC aan je set. Ja dag! PC staat op zolder, TV staat beneden, USB-DAC staat in de set. Soms is het best handig een koptlefoon op te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 april 2018 Report Share Posted 9 april 2018 12 minutes ago, mumsoft said: Mijn Dac is natuurlijk beter en natuurlijker (want gehakt). Inmiddels Kodi aan de praat op de Raspberry, De mijne wordt ook nog wel gehakt vrees ik niet. Gefeliciteerd met Kodi. 13 minutes ago, mumsoft said: Ja dag! PC staat op zolder, TV staat beneden, USB-DAC staat in de set. Soms is het best handig een koptlefoon op te zetten. Of je gaat ergens halverwege op de trap zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts