mumsoft Posted 29 april 2018 Report Share Posted 29 april 2018 2 hours ago, Hans van Liempd said: Regen? Hier vandaag 45 km gefietst en niet ėėn drup regen. Zitten nu buiten in de zon. N weekendje Kessel aan de Maas. Vanmorgen heeft het hier wel wat geregend. Hier de hele dag zowat. Maar troost je, er komt een flinke onweerszone aan met fiks wat stortbuien, speciaal voor het zuiden en oosten van Nederland. Ik ga dalijk Toine eens mailen, waar hij blijft met zijn zure opmerkingen. Maar, voor ik het vergeet: top! die 45 kilometer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 april 2018 Report Share Posted 29 april 2018 (edited) Nu wat lichte regen, Vannacht misschien wel wat heftigers. Voorlopig komen we er goed van af. Edited 29 april 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2018 Report Share Posted 30 april 2018 23 hours ago, mumsoft said: Maar nu is ook de muurwrat van de Raspberry daar gekomen, en dat zit me niet helemaal lekker. Kan beter, denk ik. Misschien een echte trafo, of POE, of, eens kijken of de Waka Waka er wat mee kan. Zonneenergie, dat lijkt me wel wat(t). Beetje puzzelen. Kijk hier eens Marc; https://volumio.org/product/ifi-ipower/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2018 Report Share Posted 30 april 2018 Daar schiet ik niks mee op, vrees ik. Bij de Raspberry zit al een muurwrat van element14.com met een micro USB B aansluiting. Met de Waka Waka was het toch geen succes, is te zwak. Het blijft behelpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 april 2018 Report Share Posted 30 april 2018 16 hours ago, mumsoft said: Hier de hele dag zowat. Maar troost je, er komt een flinke onweerszone aan met fiks wat stortbuien, speciaal voor het zuiden en oosten van Nederland. Ik ga dalijk Toine eens mailen, waar hij blijft met zijn zure opmerkingen. Maar, voor ik het vergeet: top! die 45 kilometer. Riep u? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 april 2018 Report Share Posted 30 april 2018 9 hours ago, mumsoft said: Daar schiet ik niks mee op, vrees ik. Bij de Raspberry zit al een muurwrat van element14.com met een micro USB B aansluiting. Met de Waka Waka was het toch geen succes, is te zwak. Het blijft behelpen. Die zonneceldingetjes leveren te weinig stroom denk ik. Er wordt 5 V 2,5 A voeding geadviseerd voor de Raspberry. Die 5 volt lukt wel met een zonnebankje maar die 2,5 ampère betwijfel ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2018 Report Share Posted 30 april 2018 Klopt, 2200 mA. Maar er zijn waka-waka's die veel meer leveren. Alleen heb ik die niet, en koop ik die ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 mei 2018 Report Share Posted 1 mei 2018 (edited) Zou het nog wat uitmaken als zo'n ding buiten in de zon ligt of achter glas op de vensterbank? Volgens mij doet een wakawaka maar 3,7 V en da's niet genoeg voor de Pi. Het is een powerbank hé, prima om je telefoon mee op te laden maar niet om als voeding te gebruiken. Kun je het stekkerblok waar je versterker e.d. op zit niet vervangen door een grotere? Edited 1 mei 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 1 mei 2018 Report Share Posted 1 mei 2018 Waarom koop je niet gewoon een leuke losse 5v voeding, Marc? Of gebruik die uit een oude Olive, zoals ik ook doe voor m'n eigen cheapstreamer. Fraaie voeding hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 mei 2018 Report Share Posted 1 mei 2018 Och, ik heb gewoon de meegeleverde muurwrat nu in gebruik. En daarbij wat TS. Is ok voorlopig. Mijn Olives laat ik ongemoeid, die zijn mij te dierbaar. De Waka Waka heb ik gewoon bij wijze van proef geprobeerd. Nu lijkt Tidal op zijn gat te liggen. Probeer wat Fairport Convention te draaien, maar dat stokt. Lijkt wel of-ie het niet kan vinden. Heb de plaat What we did on our holidays tevoorschijn gehaald, en zeg tegen Tidal: Kijk, hij staat daar. Ja, zegt Tidal, hij staat daar. Een roze krokodil vind je sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 mei 2018 Report Share Posted 1 mei 2018 Ja, Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 mei 2018 Report Share Posted 1 mei 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 mei 2018 Report Share Posted 1 mei 2018 (edited) Ja, ik ben mij er eentje. Ik heb mijzelf net met stomheid geslagen. Stond even buiten, zag dat het wat bewolkt was en om goed te zien hoe bewolkt het wel was deed ik de buitenlamp aan......... Tijd om naar bed te gaan. Edited 1 mei 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei 2018 Author Report Share Posted 3 mei 2018 (edited) We waren gisteren in de Schouwburg Het Park in Hoorn. Mooi theater, lekkere stoelen, prima akoestiek. QUEEN – A Night at the Theatre met Roel van Velzen & Leo Blokhuis. De zaal was uitverkocht. Roel van Velzen mag dan een klein zijn, maar hij staat wel zijn "mannetje". Ongelofelijk hoe die kan spelen en zingen. De rest van de band vonden we echt top. Stuk voor stuk ras artiesten. Leo Blokhuis praatte samen met Roel het programma aan elkaar en vertelde wat ze als puber met Queen hadden. Beide vanuit een heel ander perspectief. Er werd ook e.e.a. verteld over opnames, hoe b.v. de Bohemian Rhapsody tot stand is gekomen uit het geniale hoofd van Freddie Mercury. Soms werden en 15 of meer tracks bovenop elkaar gestapeld. Als je een leuke avond wil, is het een aanrader. Met een heldere boodschap, wees gewoon jezelf en doe waar je goed in bent, in de geest van Freddie Mercury. Edited 3 mei 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 Iets meer structuur Jack, dit is een concert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 (edited) 6 minutes ago, mumsoft said: Iets meer structuur Jack, dit is een concert. Voor structuurinformatie moet je ff tussen de regels lezen Marc... Edited 3 mei 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 (edited) Leo Blokhuis verteld mooie verhalen. Alweer een tijd geleden dat ik hem samen met zijn vrouw Ricky Coole in de schouwburg zag. Hij spit de oorsprong van een nummer uit en vervolgens zingt zijn vrouw het nummer. Hij vertelde o.a de geschiedenis zowel muzikaal en privé van het album Déjá vu hoe dat stand kwam. Crosby Stills Nash & Young. Edited 3 mei 2018 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei 2018 Author Report Share Posted 3 mei 2018 29 minutes ago, mumsoft said: Iets meer structuur Jack, dit is een concert. Ja dus??? Natuurlijk is dit een concert! http://www.vanvelzenmusic.com/theaterconcert-queen-a-night-at-the-theatre/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 Daar is een ander topic voor, dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei 2018 Author Report Share Posted 3 mei 2018 29 minutes ago, mumsoft said: Daar is een ander topic voor, dus. Ze zoeken nog een moderator Marc. Je lijkt me geknipt voor deze taak. Dan kun je gelijk je eigen proza, in het juiste topic zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 (edited) Psies! De ultieme audiofiele "live" ervaring. Het gevoel te hebben er werkelijk bij te zijn geweest! Hoezo het beste is al geweest? Edited 3 mei 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 Het beste moet hier nog komen, trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 36 minutes ago, mumsoft said: Het beste moet hier nog komen, trouwens. Heb je een brief gehad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei 2018 Author Report Share Posted 3 mei 2018 1 hour ago, Pjotr said: Psies! De ultieme audiofiele "live" ervaring. Het gevoel te hebben er werkelijk bij te zijn geweest! Hoezo het beste is al geweest? Vanochtend Queen Bohemian Rhapsody gedraaid en vergeleken. Echt dat intro, dat Leo en Roel gemaakt hadden van dit nummer en daarna het begin met het spel op de vleugel was live ontzettend goed. Kan ik niet uitleggen. Een feest voor je oren. Het geluid was ook niet overdreven hard. De oordoppen konden uit blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 mei 2018 Report Share Posted 3 mei 2018 1 hour ago, Pjotr said: Heb je een brief gehad? Nee, inzicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts