Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Regen? Hier vandaag 45 km gefietst en niet ėėn drup regen. Zitten nu buiten in de zon. N weekendje Kessel aan de Maas. Vanmorgen heeft het hier wel wat geregend.

Hier de hele dag zowat. Maar troost je, er komt een flinke onweerszone aan met fiks wat stortbuien, speciaal voor het zuiden en oosten van Nederland. :P Ik ga dalijk Toine eens mailen, waar hij blijft met zijn zure opmerkingen. ;) Maar, voor ik het vergeet: top! die 45 kilometer.

23 hours ago, mumsoft said:

Maar nu is ook de muurwrat van de Raspberry daar gekomen, en dat zit me niet helemaal lekker. Kan beter, denk ik. Misschien een echte trafo, of POE, of, eens kijken of de Waka Waka er wat mee kan. Zonneenergie, dat lijkt me wel wat(t). :) Beetje puzzelen.

Kijk hier eens Marc; https://volumio.org/product/ifi-ipower/ 

Daar schiet ik niks mee op, vrees ik. Bij de Raspberry zit al een muurwrat van element14.com met een micro USB B aansluiting. Met de Waka Waka was het toch geen succes, is te zwak. Het blijft behelpen. :huh:

16 hours ago, mumsoft said:

Hier de hele dag zowat. Maar troost je, er komt een flinke onweerszone aan met fiks wat stortbuien, speciaal voor het zuiden en oosten van Nederland. :P Ik ga dalijk Toine eens mailen, waar hij blijft met zijn zure opmerkingen. ;) Maar, voor ik het vergeet: top! die 45 kilometer.

Riep u? :)

9 hours ago, mumsoft said:

Daar schiet ik niks mee op, vrees ik. Bij de Raspberry zit al een muurwrat van element14.com met een micro USB B aansluiting. Met de Waka Waka was het toch geen succes, is te zwak. Het blijft behelpen. :huh:

Die zonneceldingetjes leveren te weinig stroom denk ik. Er wordt 5 V  2,5 A voeding geadviseerd voor de Raspberry. Die 5 volt lukt wel met een zonnebankje maar die 2,5 ampère betwijfel ik.

Zou het nog wat uitmaken als zo'n ding buiten in de zon ligt of achter glas op de vensterbank?  Volgens mij doet een wakawaka maar 3,7 V en da's niet genoeg voor de Pi. Het is een powerbank hé, prima om je telefoon mee op te laden maar niet om als voeding te gebruiken. Kun je het stekkerblok waar  je versterker e.d. op zit niet vervangen door een grotere?

Edited by TL 200

Och, ik heb gewoon de meegeleverde muurwrat nu in gebruik. En daarbij wat TS. Is ok voorlopig. Mijn Olives laat ik ongemoeid, die zijn mij te dierbaar. De Waka Waka heb ik gewoon bij wijze van proef geprobeerd.

Nu lijkt Tidal op zijn gat te liggen. Probeer wat Fairport Convention te draaien, maar dat stokt. Lijkt wel of-ie het niet kan vinden. Heb de plaat What we did on our holidays tevoorschijn gehaald, en zeg tegen Tidal: Kijk, hij staat daar. Ja, zegt Tidal, hij staat daar.

Een roze krokodil vind je sneller. :D

Ja, ik ben mij er eentje. Ik heb mijzelf net met stomheid geslagen:wacko:.

Stond even buiten, zag dat het wat bewolkt was en om goed te zien hoe bewolkt het wel was deed ik de buitenlamp aan.........

Tijd om naar bed te gaan. 

Edited by TL 200

We waren gisteren in de Schouwburg Het Park in Hoorn.  Mooi theater, lekkere stoelen,  prima akoestiek. QUEEN – A Night at the Theatre met Roel van Velzen & Leo Blokhuis. De zaal was uitverkocht.  Roel van Velzen mag dan een klein zijn, maar hij staat wel zijn "mannetje". Ongelofelijk hoe die kan spelen en zingen.  De rest van de band vonden we echt top. Stuk voor stuk ras artiesten. Leo Blokhuis praatte samen met Roel het programma aan elkaar en vertelde wat ze als puber met Queen hadden. Beide vanuit een heel ander perspectief. Er werd ook e.e.a. verteld over opnames, hoe b.v. de Bohemian Rhapsody tot stand is gekomen uit het geniale hoofd van Freddie Mercury. Soms werden en 15 of meer tracks bovenop elkaar gestapeld.

Als je een leuke avond wil, is het een aanrader.  Met een heldere boodschap, wees gewoon jezelf en doe waar je goed in bent, in de geest van Freddie Mercury. :)

Edited by Tubejack

Leo Blokhuis verteld mooie verhalen.
Alweer een tijd geleden dat ik hem samen met zijn vrouw Ricky Coole in de schouwburg zag.
Hij spit de oorsprong van een nummer uit en vervolgens zingt zijn vrouw het nummer.
Hij vertelde o.a de geschiedenis zowel muzikaal en privé van  het album Déjá vu hoe dat stand kwam.
Crosby Stills Nash & Young.

Edited by Groovy

1 hour ago, Pjotr said:

Psies! De ultieme audiofiele "live" ervaring. Het gevoel te hebben er werkelijk bij te zijn geweest! Hoezo het beste is al geweest? ^_^

Vanochtend Queen Bohemian Rhapsody gedraaid en vergeleken. Echt dat intro, dat Leo en Roel gemaakt hadden van dit nummer en daarna het begin met het spel op de vleugel was live ontzettend goed. Kan ik niet uitleggen.  Een feest voor je oren.  Het geluid was ook niet overdreven hard.  De oordoppen konden uit blijven. :) 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...