Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

10 hours ago, Hans van Liempd said:

Wat leuk... hoe gaat het met hem? Kinderen langzamerhand het huis uit?

Ik had Henk wel eens ontmoet bij de Audioselectief show. Ik heb zijn Ayre voorversterker bij hem opgehaald. Roger heeft het kleinere model en zat al langer te vlassen op het grotere model. Het ging verder prima met Henk en zijn vrouw en de kinderen woonden nog thuis. Oh ja hij had een paar Finals te koop - die had hij overgenomen van de andere Henk. Als je nog iemand weet?

Edited by carl

Gisteren naar een concert  geweest van Her Majesty.
Hun nieuwe show heet Marakesh en dat is een muzikale reis door de jaren heen van Crosby Stills Nash & Young.
Die mannen hebben heel mooie muziek gemaakt op hoog niveau.
Het was genieten.

On 26-5-2018 at 9:51 AM, Groovy said:

Gisteren naar een concert  geweest van Her Majesty.
Hun nieuwe show heet Marakesh en dat is een muzikale reis door de jaren heen van Crosby Stills Nash & Young.
Die mannen hebben heel mooie muziek gemaakt op hoog niveau.
Het was genieten.

Gut, ben net toe aan cd nr 7 uit de Victoria-doos (Tomás Luis de Victoria), daar spelen ze ook op: His Majestys Sagbutts and Cornetts, samen met Schola Antiqua en Ensemble plus Ultra. Ook toevallig. ;)

Ik wilde vanmiddag beginnen met de luisterzolder maar het is me te warm daar. Moet er nog wat planken van de muur halen en twee kasten en een bureau naar de eerste verdieping verplaatsen. Ik kijk  morgenvroeg wel weer.

6 hours ago, mumsoft said:

Gut, ben net toe aan cd nr 7 uit de Victoria-doos (Tomás Luis de Victoria), daar spelen ze ook op: His Majestys Sagbutts and Cornetts, samen met Schola Antiqua en Ensemble plus Ultra. Ook toevallig. ;)

Als de muziek maar naar je zin is:)

On 27-5-2018 at 5:44 PM, mumsoft said:

Om er te werken zal het vast te warm zijn, maar het is te hopen dat je er wel lekker kan luisteren, ook bij deze temperaturen.

Heel stil zitten is er wel uit te houden hoor maar ben er vandaag aan het werk niet geweest. Echt niet om uit te houden, 27 graden in de woonkamer, buiten rond de 33.:( Het begint nu te waaien hier, krijgen zo een buitje denk ik........

Edited by TL 200

Na een heerlijke bui, begint het af te koelen. Was ruim 28C in de woonkamer nu 25,6 :) Buizen hele dag niet aangehad :( te warm. 

Edited by Tubejack

Gisteren weer een audiofiele avond bij de AVMN. Wel weer een bijzondere avond, want we zaten voor het eerst op een nieuwe lokatie. De oude is binnenkort niet meer beschikbaar, dus deze werd getest. Daarbij werd ook het backup systeem van de vereniging getest. Soms valt een demo op het laatste moment weg en heb je wat nodig. Dat is bij de AVMN een setje aktieve speakers van Adam. De Adam Artist 5 speaker(tje)s. Op deze avond werden die aangestuurd door, door leden meegebrachte, voorversterkers en een Marantz (type weet ik ff niet meer) CD speler. Eerst werden de Adams aangestuurd door een Mark Levinson CD speler met ingebouwde voortrap. Als interlink de Carbo nano tube kabels van Van Den Hul. Dat klonk al best aardig voor zulke kleine speakers. Voor mij wat aan de droge kant. Vervolgens mocht de Marantz zijn werk doen met een Audio Research voorversterker en voor mij onbekende kabels. Dat vond ik al lekkerder klinken. Toch wat buizeninvloed. Daarna mocht ikzelf met mijn Modwright voorversterker opdraven. Alle bekabeling van Sonore, behalve de voeding van de CD speler. Voor mij niet echt veel verschil met de vorige combinatie. Klonk gewoon lekker. Tot slot werd er een AudioNote zelfbouw voorversterker aangesloten. Nu een van de Hul (type onbekend, maar hij was geel) interlink tussen de Vv en de Adams. Voor mij was dit de best klinkende combinatie. Moet wel gezegd dat nu de speakers wat verder uit elkaar gezet konden worden omdat de gebruikte interlinks dat nu toe lieten. Alle andere demos waren met ca 1m interlinks.

Overigens verschilden de meningen zoals gebruikelijk wel weer. Maar het was weer een leuke avond.

Groet,

Leobus

Deze testplaat is binnen.  Als het wat minder warm is, wil ik zelf de instelling van mijn draaitafels controleren.  Er staat hier ook een TD-160 waar een Nagaoka MP-150 in zit.  Het fijn afstellen valt niet mee,  maar ja fietsen leer je ook niet in één dag :D

gd239068.jpg

1 hour ago, carl said:

Wat vindt jij van die Nano Tubes Leo. Cock komt ook met zoiets en vindt ze nog beter dan zijn eigen kabels.

Ik heb ze (De van den Hul versie) al een paar keer kunnen vergelijken met koperen kabels op dezelfde set en met dezelfde muziek. In alle gevallen vond ik de CNT kabel beter. Natuurlijker, beter doortekend en absoluut stressvrij. In het vergelijk van gisteren kan ik geen oordeel geven omdat de hele set teveel veranderd werd bij elke demo. Helaas is die VDH kabel voor mij onbetaalbaar en bovendien gebalanceerd, waar ik niks mee kan.

Groet,

Leobus

P.S.

Google eens op "carbo nano tube yarns" en kijk eens wie die garens (mede) ontwikkeld hebben. Als je dan weet waar ik gewerkt heb................ En audiofiel ben.......... En wist dat VDH wat met gewone koolstof deed........

Edited by leobus

10 hours ago, leobus said:

Gisteren weer een audiofiele avond bij de AVMN. Wel weer een bijzondere avond, want we zaten voor het eerst op een nieuwe lokatie. De oude is binnenkort niet meer beschikbaar, dus deze werd getest. Daarbij werd ook het backup systeem van de vereniging getest. Soms valt een demo op het laatste moment weg en heb je wat nodig. Dat is bij de AVMN een setje aktieve speakers van Adam. De Adam Artist 5 speaker(tje)s. Op deze avond werden die aangestuurd door, door leden meegebrachte, voorversterkers en een Marantz (type weet ik ff niet meer) CD speler. Eerst werden de Adams aangestuurd door een Mark Levinson CD speler met ingebouwde voortrap. Als interlink de Carbo nano tube kabels van Van Den Hul. Dat klonk al best aardig voor zulke kleine speakers. Voor mij wat aan de droge kant. Vervolgens mocht de Marantz zijn werk doen met een Audio Research voorversterker en voor mij onbekende kabels. Dat vond ik al lekkerder klinken. Toch wat buizeninvloed. Daarna mocht ikzelf met mijn Modwright voorversterker opdraven. Alle bekabeling van Sonore, behalve de voeding van de CD speler. Voor mij niet echt veel verschil met de vorige combinatie. Klonk gewoon lekker. Tot slot werd er een AudioNote zelfbouw voorversterker aangesloten. Nu een van de Hul (type onbekend, maar hij was geel) interlink tussen de Vv en de Adams. Voor mij was dit de best klinkende combinatie. Moet wel gezegd dat nu de speakers wat verder uit elkaar gezet konden worden omdat de gebruikte interlinks dat nu toe lieten. Alle andere demos waren met ca 1m interlinks.

Overigens verschilden de meningen zoals gebruikelijk wel weer. Maar het was weer een leuke avond.

Groet,

Leobus

Was zeker een leuke avond.

Was i.d.d. een leuke avond. Eerlijk gezegd vond ik alle variaties/combinaties even goed. Vond eigenlijk de gedraaide muziek bepalender: Eva Cassidy live en Yello o.a. Voor Yello misten de Adams toch het onderste octaaf. Verder zijn het fantastische speakertjes die veel groter klinken dan ze er uit zien. Misschien lag het ook wel aan de akoestiek van de nieuwe ruimte, die gewoon van zichzelf behoorlijk goed was vond ik, lekker ontspannen en dan is Eva helemaal in haar element. Misschien is die akoestiek wel te goed/prettig om kritisch te kunnen vergelijken. Jammer dat ik wegens andere verplichtingen eerder weg moest.

Edited by Pjotr

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...