robx Posted 30 augustus 2017 Report Share Posted 30 augustus 2017 nou .... je krijgt een pm ))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 augustus 2017 Report Share Posted 30 augustus 2017 9 minutes ago, Ivan10 said: Ok dank je, Mumsoft. Bill kan misschien naar mijn fotoverslag gaan over Sonore Audio onder reviews, voor meer achtergrondinformatie over Cock van der Weiden. Eh... reviews? Hierzo toch? https://sites.google.com/site/vinylivan/fabrikanten/sonore Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 augustus 2017 Report Share Posted 30 augustus 2017 2 minutes ago, mumsoft said: Eh... reviews? Hierzo toch? https://sites.google.com/site/vinylivan/fabrikanten/sonore Nee deze vanavond gepost: http://www.high-endforum.nl/topic/15153-sonore-audio-platenspeler-een-bezoek-aan-rotterdam/#comment-476250 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 augustus 2017 Report Share Posted 30 augustus 2017 Ok, nou, allebei interessant. Cock door de eeuwen heen, zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 augustus 2017 Report Share Posted 30 augustus 2017 dat ken niet, hij is pas 68 of zo. alleen kletst hij wel voor eeuwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 30 augustus 2017 Report Share Posted 30 augustus 2017 3 minutes ago, robx said: dat ken niet, hij is pas 68 of zo. alleen kletst hij wel voor eeuwen. Ja, Cock heeft veel te vertellen. Maar toen ik op de terugweg een beetje analiseerde wat er allemaal verteld was, kwam ik tot de conclusie dat toch minstens 80-90% voor mij leuke dan wel nuttige informatie opleverde. Dus geen gel::l om het gel::l. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 augustus 2017 Report Share Posted 30 augustus 2017 (edited) Ik ben nog niet bij Cock geweest, maar de mensen die ik ken vertrouw ik wel. Maar zover ik hem ken heeft hij alles in zijn set en eromheen tot het oneindige getweakt. In die zin lijkt het me wel moeilijk te copieren Edited 31 augustus 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 augustus 2017 Report Share Posted 30 augustus 2017 5 hours ago, Bill said: Ik test wel wat ik zelf wil op mijn manier. En mensen die liever onwetend willen zijn laat ik dus ook in hun waarde (ik wel). Het is alleen wel frappant dat dit zich alleen in de audiofiel wereld voor doet Bill, Ja, dat is frappant, of eigenlijk niet. D grap is denk ik vooral dat velen met apparatuur en soms zelfs met muziek bezig zijn en niet zoals b.v. een audio engineer met geluid. Ze kunnen absoluut niet het spectrum 'scannen' en duiden wat wat veroorzaakt, staan er vaak zelfs zeer afwijzend tegenover. Dat is eigenlijk heel jammer want ook luisteren kun je net zoals proeven leren. Er is zelfs software voor, die je muziek onbehandeld laat horen ne vervolgen behandeld. De vraag die dan gesteld wordt is wat was de verandering zodat je langzaam leert wat voor invloed een verandering in de frequentieband ten gevolge heeft. Een andere methode laat je met een parametrische EQ een tegen-correctie zoeken om e.a. zo in je geheugen te prenten. Zolang je niet kunt 'luisteren' kun je ook geen AB, AB-x of driehoeksvergelijk doen, wat natuurlijk precies in het straatje van het ongeoefende oor past. Overigens doet dit verschijnsel zich ook in de wijn-, whiskey- en bierwereld voor. Goedwillende recencenten met een zeer wollige en ondoorzichtig vocabulaire kakelen elkaar na, terwijl de professionele neuzen en tongen in hun gebied tot heel andere conclusies komen en ook heel anders met de materie om gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 Dat zou een verklaring kunnen zijn Seed7. Overigens, hier een mooi voorbeeld van zo'n oefen tool. https://www.bt-studio.nl/product/train-your-ears/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 Het promo filmpje bij dat pakket laat inderdaad precies zien/horen wat ik bedoel. Gewoon eens in een VST host prutsen met een rozeruis generator en een EQ verschaft al een heleboel inzicht (allemaal freeware, kost dus alleen aar wat tijd). Echt trainen is een ander verhaal, dat kost je denk ik minstens een kwartier tot een half uur per dag en in het begin meer. Ook een leuke met de VST methode voor luidsprekerontwikkelaars is om eens naar de verschillen in filtertypes te luisteren Chebbychef vs Bessel etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 13 hours ago, carl said: Ik ben nog niet bij Cock geweest, maar de mensen die ik ken vertrouw ik wel. Maar zover ik hem ken heeft hij alles in zijn set en eromheen tot het oneindige getweakt. In die lijkt het me wel moeilijk te copieren Hoeft ook niet, hij geeft wel tips om je eigen set te verbeteren. En sommige dingen kun je ook gewoon kopen. Daarnaast is en blijft het een beleving daar op die mooie bank te zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 15 hours ago, Pjotr said: Hoe dat zo? Je maakt mij nu wel nieuwsgierig. Zijn er dan wel mensen die merken dat hun wijn beter smaakt met een Suzie Wong tegel dan wel Gehakt tegel onder hun wijnglas of die een serie resonator in hun biefstuk steken? Dat moet haast wel dan. Dat zeg ik, dat soort lui bestaan niet... Er bestaan op geen enkel gebied echte liefhebbers die labootje gaan spelen met blindoeken op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 (edited) 51 minutes ago, thingman said: Dat zeg ik, dat soort lui bestaan niet... Er bestaan op geen enkel gebied echte liefhebbers die labootje gaan spelen met blindoeken op. Tsja en als ze het wel doen zijn het geen echte liefhebbers? Er bestaat in Nederland bijvoorbeeld een vereniging van bierkeurmeesters. Echte liefhebbers die 'blind' proeven, die blind een bier aan een bierstijl toewijzen en vervolgens volgens de bijbehorende stijlgids keuren. Het zelfde is/was er voor wijn. Maarja, daarvoor moet je kwaliteitskenmerken vastleggen en dat doet de echte liefhebber natuurlijk niet. Oh ja, hier een blog dat bijna volledig over driehoeksvergelijkingen tav zelf gebrouwen bier gaat. Ze doen het niet op de juiste wijze, maar toch. 'Blind'. Edited 31 augustus 2017 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 5 hours ago, Seed7 said: Tsja en als ze het wel doen zijn het geen echte liefhebbers? Er bestaat in Nederland bijvoorbeeld een vereniging van bierkeurmeesters. Echte liefhebbers die 'blind' proeven, die blind een bier aan een bierstijl toewijzen en vervolgens volgens de bijbehorende stijlgids keuren. Het zelfde is/was er voor wijn. Maarja, daarvoor moet je kwaliteitskenmerken vastleggen en dat doet de echte liefhebber natuurlijk niet. Oh ja, hier een blog dat bijna volledig over driehoeksvergelijkingen tav zelf gebrouwen bier gaat. Ze doen het niet op de juiste wijze, maar toch. 'Blind'. Da's net het punt: wat bij jou voor liefhebber kan doorgaan, zie ik meer als snob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 @Carl. Het is niet zozeer tweaken (daar ga ik zelf verder in met dingetjes van Stein Music, Kemp, Audiomagic (US), Bybee en zo). Het is meer ... zoveel mogelijk goed doen. Jee dat klinkt simpel ... blijkbaar erg relevant. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 39 minutes ago, thingman said: Da's net het punt: wat bij jou voor liefhebber kan doorgaan, zie ik meer als snob. Snobs, dat zijn die mannen die bazelen in wijnclubjes, met dure namen gooien en er de kelder van vol hebben en geen benul hebben van het product. Mooi wijnhuis, zuidhelling, interessant terroir. En dan denken dat de smaak van de wijn door de grond etc. gedicteerd wordt maar niet willen horen dat het juist de microbiologie tijdens de vergisting die smaak bepalend is. Met name de zeer milde invloed van de juiste Brettanomyces stammen, met de verkeerde stammen wordt het ze te heftig. Snobs zijn bazelaars, leuteraars, nitwits en na-praters, helaas ook al te talrijk in de audiofiele wereld. De mensen waar ik het over heb die zijn niet zo, die willen doorgronden hoe en waarom. Een groot verschil met snobs is dat ze niet passief zijn maar aktief zelf maken. Brouwen, druifjes snoeien, kaas maken, naar roze ruis luisteren, lekker koken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 (edited) Ik drink goede wijn, maar ben maar globaal in de tot stand koming van het produkt geïnteresseerd. En in hoeverre de grondsoort niet mede bepalend is voor de smaak? Bordeaux is toch moeilijk te overtreffen terwijl het dezelfde druiven zijn als in Zuid Amerika. Edited 31 augustus 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 31 augustus 2017 Report Share Posted 31 augustus 2017 (edited) 16 hours ago, Seed7 said: Snobs, dat zijn die mannen die bazelen in wijnclubjes, met dure namen gooien en er de kelder van vol hebben en geen benul hebben van het product. Mooi wijnhuis, zuidhelling, interessant terroir. En dan denken dat de smaak van de wijn door de grond etc. gedicteerd wordt maar niet willen horen dat het juist de microbiologie tijdens de vergisting die smaak bepalend is. Met name de zeer milde invloed van de juiste Brettanomyces stammen, met de verkeerde stammen wordt het ze te heftig. Snobs zijn bazelaars, leuteraars, nitwits en na-praters, helaas ook al te talrijk in de audiofiele wereld. De mensen waar ik het over heb die zijn niet zo, die willen doorgronden hoe en waarom. Een groot verschil met snobs is dat ze niet passief zijn maar aktief zelf maken. Brouwen, druifjes snoeien, kaas maken, naar roze ruis luisteren, lekker koken. Duidelijk! Edited 1 september 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 september 2017 Report Share Posted 1 september 2017 9 hours ago, carl said: goede wijn Vertel eens @carl, wat maakt een wijn goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 september 2017 Report Share Posted 1 september 2017 Wat die Bordeaux betreft moet ik Carl wel een beetje gelijk geven: Goed materiaal, goede omstandigheden en goed vakmanschap gebaseerd op een lange traditie. Kan weinig mis gaan, al gebeurt dat daar ook wel eens. Zegt natuurlijk verder niks over ander streken. 19 minutes ago, vintagemod said: Bilke en seedke volgens mij zijn jullie nog groen achter de oren,ik zou maar niet naar cock gaan ,daar is de inzicht in materie geluid voor jullie beide onbegrijpbaar ,dus het niveau is te hoog voor jullie twee, en over keurmeesters drank en hifi ,kan ik heel kort zijn ,allemaal geouwehoer,het is gewoon wat vindt jij zelf goed, geef een voorbeeld ,vv Pearl ,Nelson Pass word de hemel ingeprezen door idiote van hersenspoelen net of er geen andere vv bestaan, mvg leerling snob wooooolie kloek,kloek ,bootje moet ik nog kopen heb wel watervrees En Wolleke kan dan maar beter helemaal nergens meer naar gaan luisteren: Moriaantje zo zwart als roet Ging eens wandelen zonder hoed Maar de zon scheen op zijn bolletje Daarom droeg hij een parasolletje Parasolletje vloog in de lucht Parasolletje kwam nooit meer terug Toen hij thuis bij moeder kwam Kreeg hij een dikke boterham Maar die lustte hij niet meer Want zijn bolletje deed zo zeer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill Posted 1 september 2017 Report Share Posted 1 september 2017 On 30-8-2017 at 9:39 PM, Ivan10 said: Wie is Bill? Wie is Vintagemod een trol of gewoon een drol? Hafijn, Vintagemod denkt mij in ieder geval wel te kennen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 september 2017 Report Share Posted 1 september 2017 Anders dan Wol meent lijkt me een bezoek aan iemand die zulke dingen kan maken en er zo over kan vertellen voor iedereen weggelegd. Echt een middagje uit voor een muziekliefhebber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 september 2017 Report Share Posted 1 september 2017 Cock zal het best goed voor elkaar hebben en een bezoekje waard. Maar moet hij daarom nou op de audiofiele evenementenlijst dan wel monumentenlijst? En of ie daar zelf nou zo blij mee is? Betwijfel het.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 september 2017 Report Share Posted 1 september 2017 als ie het zat is horen we dat vast wel ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 september 2017 Report Share Posted 1 september 2017 (edited) 9 hours ago, Seed7 said: Vertel eens @carl, wat maakt een wijn goed? Met wijn is het eigenlijk net als geluid, je weet het als je het drinkt of hoort Seed Ik heb uitsluitend rode Bordeaux (van mezelf dan) in mijn wijnkelder. Die koop ik jaarlijks, laat ze een aantal jaren liggen en drink ze dan op basis van proefnotities. Wat ik zo mooi vind van Bordeaux is dat ik verschillende jaargangen heb van verschillende wijnen die weer subtiel van elkaar verschillen. Nooit hetzelfde, dit in tegenstelling tot nieuwe wijnlanden. Eigenlijk de enige goede andere rode wijn die ik ken Brunello de Montacelli (of zoiets). Die vind ik echter veel te duur. Goede witte wijn is weer makkelijker te krijgen. Die vind ik dus wel weer leuk om uit te proberen. Meestal kopen we in voor de zomer. Verder ben ik geen alcoholist want we drinken niet veel, maar wel altijd erg goed. Luisteraars die s'avonds komen, mogen meegenieten trouwens. Overigens mijn dochter en haar vriend gebruiken mijn kelder ook en hebben ook andere landen liggen. Ik krijg wel eens wat bewaarloon op basis waarvan ik nog niet op mijn "beleid" ben teruggekomen. Edited 1 september 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts