leobus Posted 1 juli 2018 Report Share Posted 1 juli 2018 9 minutes ago, carl said: Dat is eigenlijk ook mijn ervaring Peter. En dat personeelstekort zit juist bij het hoger personeel hoor Jack. Ik weet niet hoe het er bij de ambtenaren aan toe gaat, maar bij ons (in de industrie) draaide de tent toch vooral op de HBO ers. Zij sturen de uitvoerders aan en hielden het hoger personeel in de realiteit. Over het algemeen hebben ze ook meer praktische kennis. Maar wel met het halve salaris naar huis gaan tov het hoger personeel. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juli 2018 Report Share Posted 1 juli 2018 (edited) Bij de hogere overheid (rijk maar ook provincie) is het uitvoerend personeel juist universitair of HBO geschoold. Je moet je dergelijke organisaties voorstellen als een grote container uitvoerders met daarboven wat leiding en daar onder wat ondersteuning. Die uitvoering als wetgeving en zware vergunningverlening is overigens zeer hoogwaardig met politiek afbreukrisico. Mijn idee is dat het lager personeel meer verdient dan in het bedrijfsleven, hoger personeel minder en het middenpersoneel vergelijkbaar. Het meeste personeel zit dus tussen de 50 en 70 max. Bij diensten als belasting en Rijkswaterstaat zal dat inderdaad anders liggen. Hoger onderwijs is wel vergelijkbaar. Het merendeel van het personeel bestaat uit leraren met vergelijkbare salarissen. Probleem is daar dat het langer duurt voordat je aan je max zit. Hoewel tegenwoordig ? Edited 1 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 1 juli 2018 Report Share Posted 1 juli 2018 Zijn we nu al met zo weinig dat we alles in 1 topic kunnen bespreken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juli 2018 Report Share Posted 1 juli 2018 (edited) 16 minutes ago, Paulebappie said: Zijn we nu al met zo weinig dat we alles in 1 topic kunnen bespreken? Heb ik een jaar geleden al gezegd met de update van de software: 1 algemeen topic is wel genoeg Eigenlijk is dit geen forum maar een soort van Twitter. Edited 1 juli 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juli 2018 Report Share Posted 1 juli 2018 Toch is die discussie over de naaldvormen wel weer interessant. En ik heb onlangs van Peter weer het verschil geleerd over het laaggedrag van een ESL ten opzichte van een dynamische spreker. Het is hier eigenlijk een virtuele kroeg waar mensen zitten die met audio bezig zijn en zich laten verleiden over andere zaken te discusieren. Ik pik nog steeds wel wat op, vandaar dat ik graag terugkom. En een aanvaring moet af en toe kunnen als we er maar uit willen komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juli 2018 Author Report Share Posted 1 juli 2018 Ik denk wat er achter het naaldje komt net zo belangrijk is Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juli 2018 Report Share Posted 1 juli 2018 Dat denk ik ook Jack, maar als je bij MM ‘ s naar de prijs van vervangingsnaalden kijkt lijkt het geld daar toch met name in te zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 juli 2018 Report Share Posted 1 juli 2018 Mwah, beetje zoals met printers zonder de inkt gaat het niet werken. Dus de inkt is prijzig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 7 hours ago, carl said: Dat denk ik ook Jack, maar als je bij MM ‘ s naar de prijs van vervangingsnaalden kijkt lijkt het geld daar toch met name in te zitten. Ik doel niet zo zeer op geld. Wurst Case Scenario. Bij MC ===> veel versterking ===> details weg. Bij MM ===> zwaardere ophanging, dikkere spoelen ===> details weg. Wat is nu beter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 1 hour ago, Tubejack said: Ik doel niet zo zeer op geld. Wurst Case Scenario. Bij MC ===> veel versterking ===> details weg. Bij MM ===> zwaardere ophanging, dikkere spoelen ===> details weg. Wat is nu beter? Fatsoenlijke phonopre gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 1 minute ago, Hans van Liempd said: Fatsoenlijke phonopre gebruiken. Wat is "fatsoenlijk?" Die PH1 is een prima ding, zelf mee gespeeld. Maar wie zegt dat er niet stiekem details verdwijnen? Is dat ooit wel eens onderzocht? Is er ooit iemand die signalen die direct uit het pick-up element komen, met elkaar vergeleek.? En hoe weet je dan dat er niets verloren gaat? Niemand weet dat... Wat anders op de voorpagina van het NHD: "verdeling van inkomen eerlijk" Nederland heeft de eerlijkste inkomstenverdeling in Europa. Dat meldt Ifo een Duits instituut voor economisch onderzoek .... Is dat ook weer opgelost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 (edited) Dubbel Edited 2 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 (edited) Het is maar zeer de vraag of de stereotype beschrijvingen van MM en MC nog wel kloppen. Het is wel zo dat MM ‘s veelal veel goedkoper zijn en de duurdere types nauwelijks op de markt te verkrijgen.Hoewel er wel leuke elementen van bijvoorbeeld Soundsmith (B&O kloon), Grado en Nagaoka te krijgen zijn. Voordeel van MM is/was een lagere tipmassa en een praktischer uitgangsniveau. Ook in de praktijk net iets meer body volgens mij. Edited 2 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 3 hours ago, Tubejack said: Maar wie zegt dat er niet stiekem details verdwijnen? Is dat ooit wel eens onderzocht? Is er ooit iemand die signalen die direct uit het pick-up element komen, met elkaar vergeleek.? En hoe weet je dan dat er niets verloren gaat? Niemand weet dat... @Jack. Wanneer je het idee hebt dat er details zijn verdwenen, lijkt me dat er in het phono-signaalpad toch iets niet in orde is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 Het is hier een dubbeltje op zijn kant! Gisteren die twee rasps van functie verwisseld, nu Volumio dus in de huiskamer, daarop als add-in Kodi voor het journaal en andere Nederlandse zenders, en natuurlijk een boel radiostations, al kan Volumio daar zelf ook prima mee omgaan. Die opstelling had ik dus eerst in mijn luisterkamer, gekoppeld aan de Brooklyn DAC via USB. Ging prima, al moest ik de Brooklyn na het opstarten wel zelf ook herstarten, anders was het geluid via Kodi niet om aan te horen. Maar nu in de huiskamer, geen Brooklyn DAC, wel een intern Hifiberry DAC-kaartje. Niks aan de hand, zou je denken. En inderdaad, Volumio is best genegen een fraai geluid over de hifiberry te laten horen. Maar Kodi niet. Ziet de Hifiberry helegaar niet! Volumio heeft een mooie interface, en je kunt er goed de add-ins mee instellen. Voor Kodi staat geregeld dat-ie de DAC niet gebruikt. Aha... Dus hup, aanzetten, opslaan. Proberen. Hm, nee, toch niet... Nog eens kijken, hij staat weer uit! Jakkie! Aanzetten, sukkel, áán zeg ik je. Maar niks hoor. En wat gek, want met de Brooklyn deed-ie het wèl. Wat een geëtter met die dingetjes, hè. Is nog eens wat anders dan naaldvormen en geldzaken. Maar, de oplossing is er ook, online, in de fora. Er zit een foutje in de installatie van de Kodi add-in, en met éen regeltje los je dat op. sudo mv /data/plugins/miscellanea/kodi/UIconfig.json /data/plugins/miscellanea/kodi/UIConfig.json (Zoek de verschillen) En ja, nou wil Kodi best dat dacje gebruiken, en is het probleem opgelost. Tussendoor vond ik ook nog uit dat je Kodi met een web-interface kunt bedienen, standaard via de 8080 poort, dus bv (volumio-ip):8080 in de adresregel. Omdat jullie het alsmaar over naalden en zo hebben, dit speciaal voor forumlid TL 200. Sorry voor de interruptie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 (edited) 1 hour ago, Ove Rickland said: @Jack. Wanneer je het idee hebt dat er details zijn verdwenen, lijkt me dat er in het phono-signaalpad toch iets niet in orde is. Dat zou inderdaad kunnen. Ove. Maar het volgende is misschien iets te ver doorgedacht. Hoe weet je nu, dat die details er wél waren op het moment dat het kleine signaal van het pick-up element de phono-trap in gaat? Dan moet je op zijn minst een referentie hebben. Maar hoe goed is die referentie dan weer? en wie bepaald dat? Het lijkt er op dat je die referentie lat oneindig hoog kun leggen. Daarna, zou je de vraag nóg moeilijker kunnen maken. Eigenlijk weet ik nog niet wat pick-up elementen precies doen. Natuurlijk weet en ken ik de verschillende principes, maar wat gebeurt er nu echt? Edited 2 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 1 hour ago, carl said: Het is maar zeer de vraag of de stereotype beschrijvingen van MM en MC nog wel kloppen. Het is wel zo dat MM ‘s veelal veel goedkoper zijn en de duurdere types nauwelijks op de markt te verkrijgen.Hoewel er wel leuke elementen van bijvoorbeeld Soundsmith (B&O kloon), Grado en Nagaoka te krijgen zijn. Voordeel van MM is/was een lagere tipmassa en een praktischer uitgangsniveau. Ook in de praktijk net iets meer body volgens mij. Ik ga ruimte maken, zodat er 2 draaitafels in de woonkamer kunnen staan. Een MC en een MM. Binnenkort een review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 1 hour ago, mumsoft said: sudo mv /data/plugins/miscellanea/kodi/UIconfig.json /data/plugins/miscellanea/kodi/UIConfig.json (Zoek de verschillen) C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 1 hour ago, Tubejack said: Ik ga ruimte maken, zodat er 2 draaitafels in de woonkamer kunnen staan. Een MC en een MM. Binnenkort een review Leuk bedacht en het houdt je van de straat, maar eigenlijk is dit appels met peren vergelijken. Het enige dat overeenkomt is dat het allebei fruit is, maar daarna houdt het op. Het zou hout snijden als je een element zou vinden dat zowel als MM als ook als MC uitgebracht is, zodat naaldvorm, cantilever en spoelen gelijk zijn. Bovendien zal het een high output MC moeten zijn, zodat eigen impedantie een kleinere rol speelt. Een zinniger vergelijk zou een low output MC met een high output MC vergelijken. Dan weet je dat alles gelijk is behalve de massa van de spoel (en daarma ook de eigen impedantie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 36 minutes ago, Sodejuu said: Leuk bedacht en het houdt je van de straat, maar eigenlijk is dit appels met peren vergelijken. Mmmmja 2 dezelfde 1 LO en de andere Hi. Is inderdaad een veel kleiner verschil. En dan moet het ook nog in dezelfde arm een draaitafel. Maar niet iedereen eet hetzelfde fruit. Niet iedereen vind hetzelfde mooi. Kom er met een week op terug, wanneer ik duidelijke metingen en vakantie heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 7 hours ago, Tubejack said: Wat is "fatsoenlijk?" Die PH1 is een prima ding, zelf mee gespeeld. Maar wie zegt dat er niet stiekem details verdwijnen? Is dat ooit wel eens onderzocht? Is er ooit iemand die signalen die direct uit het pick-up element komen, met elkaar vergeleek.? En hoe weet je dan dat er niets verloren gaat? Niemand weet dat... Heb je dat voor MM dan wel onderzocht? Die laat meer detail horen stond in je berichtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 43 minutes ago, Hans van Liempd said: Heb je dat voor MM dan wel onderzocht? Die laat meer detail horen stond in je berichtje. Waar staat dat Hans? Ik kan je even niet volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 (edited) Ik zou het denk ik toch eerst zoeken in de phonoversterking/aanpassing Jack. Misschien is de denkbeeldige treble knop wat te veel uitgezet door de instelling. Edited 2 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Author Report Share Posted 2 juli 2018 De phono versterking is hier transistoren, fet's, buizen of opamp's of een combinatie daarvan. Maar wellicht is mijn vraag, te lastig te begrijpen. Ik kom er volgende week met plaatjes op terug, dan wordt e.e.a. vanzelf duidelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 (edited) 12 hours ago, Tubejack said: Ik doel niet zo zeer op geld. Wurst Case Scenario. Bij MC ===> veel versterking ===> details weg. Bij MM ===> zwaardere ophanging, dikkere spoelen ===> details weg. Wat is nu beter? Deze Jack.., maar verkeerd gelezen. Bij MC lijkt het me wél makkelijker om mbv een fatsoenlijke versterker de detail te behouden. Edited 2 juli 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts