carl Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 1 hour ago, Tubejack said: Wat ik fijn zou vinden, als je, je verstand eens gebruikt Carl. Wat je hier neerschrijft vind ik behoorlijk aanmatig, niet alleen voor mij, maar ook voor alle ander 55plussers die zonder werk zitten. Geld interesseert me geen snars. Zolang ik mijn rekeningen maar makkelijk kan betalen, dan voel ik me rijk. Ik heb verder alles en kan ik bijna alles zelf. Eerlijk gezegd heb ik dan medelijden met arme sloebers zoals jij, die blijkbaar dik in de slappe was zitten, maar toch altijd weer problemen hebben met geld en alles duur vinden. Was zeker niet vervelend bedoeld Jack. En omdat ik zelf die pensioen berekeningen heb gemaakt kon ik me niet voorstellen dat op zo'n jonge leeftijd met pensioen voor jou geen stevige financiele teruggang betekent terwijl je zelf eerder vertelde dat je met weinig genoegen moest nemen. Wat je met vroegpensioen feitelijk doet is het pensioen wat je later nodig hebt naast de AOW naar voren halen en AOW is geen vetpot. Op zich leek me dat niet logisch en ik vroeg me dus af waar dan jouw voordeel zit. En je mag best medelijden met me hebben, maar niet op het gebied van geld: "Spaarzaamheid en vlijt bouwen huizen als kastelen" is mijn geheim. Op geld laat ik me niet voorstaan. In die zin beoordeelt je me echt te hard en ik denk trouwens zonder meer dat je een verkeerd beeld van me hebt. Vanuit mijn achtergrond bekijk ik dingen vaak anders. En Robx van die juffrouw heb ik al veel gehoord. De naam kende ik helaas nog niet. Edited 8 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 18 hours ago, leobus said: Hier de hele avond muziek. Nou ja, lawaai eigenlijk. Op ca 5 km hier vandaan is een festival aan de gang en de wind staat deze kant op. Dat valt best mee, hier op zo'n 100 meter afstand al de hele avond piratenmuziek (Shantykoor) en coverbandjes in de muziekkoepel. TV kijken met de ondertitels aan, muziek luisteren hoef ik niet aan te beginnen dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 8 hours ago, vintagemod said: Iedereen aan de rasp ,kun je ook zeggen domme mensen gebruiken domme rasp. mvg wol Slimme mensen hebben een slimme Rasp. Kun je ook zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Hier was gisteravond op 500 m afstand 'westerpop' midden in de woonwijken. Wat een lading dom lawaai van uiterst ongetalenteerden. Ik ga massaal bezwaar organiseren tegen de volgende vergunningsverlening. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Succes Rob! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Als ik terug denk aan mijn strijd, na mijn ontslag, met al die instanties en hun niet capabele pauzenemers (dat werknemers noemen gaat me te ver) ben ik blij dat ze me afgekeurd hebben ondanks dat het financieel niet meevalt. Ik heb nu weer meer bloed dan adrenaline in m'n aderen. Afgekeurd wegens sterk anti-autoritair, nou ik kan je verzekeren dat ik zo gemaakt ben door hen. Ik ging vol goede moed het circus in maar ze hadden me snel naar de kl*ten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 28 minutes ago, carl said: Was zeker niet vervelend bedoeld Jack. En omdat ik zelf die pensioen berekeningen heb gemaakt kon ik me niet voorstellen dat op zo'n jonge leeftijd met pensioen voor jou geen stevige financiele teruggang betekent terwijl je zelf eerder vertelde dat je met weinig genoegen moest nemen. Op geld laat ik me niet voorstaan. In die zin beoordeelt je me echt te hard en ik denk trouwens zonder meer dat je een verkeerd beeld van me hebt. Vanuit mijn achtergrond bekijk ik dingen vaak anders. Het is simpel Carl, als je weinig gewent bent, heb je aan weinig genoeg. Op het moment dat ik 67 en 3maanden ben dan hebben we het zelfs royaal. Eigenlijk bizar dat je dan zoveel geld krijgt, terwijl je het dan eigenlijk veel minder nodig hebt. Nee ik kijk reikhalzend uit naar 61 en 5 maanden, dan ben ik vrij. Dat is onbetaalbaar. Ik werk al vanaf mijn 11..12e. Vanuit mijn ervaring ben ik ook gewent om dingen soms wel vanuit 6 verschillende standpunten te bekijken. Wat ik gewoon vervelend vind dat wij 55+ ers of 60+ers als lui, niet willen en kansloos aan de kant worden geschoven. Terwijl ik waarschijnlijk iedereen van dit forum met hardlopen er uitloop, regelmatig nieuwe dingen leer. en met dit warme weer soms om 6:00 6:30al aan het werk ben. Misschien moet ik toch maar de politiek in. Verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 4 minutes ago, Tubejack said: Misschien moet ik toch maar de politiek in. Ik spreek uit ervaring Jack; dat is pas echt frustrerend als je idealen hebt en niet voor het gewin gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 46 minutes ago, Tubejack said: Wat ik gewoon vervelend vind dat wij 55+ ers of 60+ers als lui, niet willen en kansloos aan de kant worden geschoven. Terwijl ik waarschijnlijk iedereen van dit forum met hardlopen er uitloop, regelmatig nieuwe dingen leer. en met dit warme weer soms om 6:00 6:30al aan het werk ben. Misschien moet ik toch maar de politiek in. Verder Ik vind 55 plus zeker niet lui Jack en volgens mij heb je energie te over. Op mijn werk hebben we eens iemand van 63 aangetrokken als handhaver milieu. Werd in het veld zeer serieus genomen. Was wel de man van een burgemeester Oh ja ik ben inderdaad zuinig, vandaar dat ik dingen vlug duur vind. Edited 8 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 45 minutes ago, TL 200 said: Ik spreek uit ervaring Jack; dat is pas echt frustrerend als je idealen hebt en niet voor het gewin gaat. Ik weet het, jaren in een OR gezeten met een heftige reorganisatie. Ik was daar als énige fel tegen. Maar als je naast de directie ook 5 OR collega's tegen je heb..... Op een gegeven ogenblik kies je: "het beste dat mogelijk is" Dat is gelukt Zo zal het in de politiek ook gaan. Ik weet nog goed wat mijn slogan was voor de verkiezingen. Dat ik niet meer kon beloven, dan mijn uiterste best te doen voor de mensen en het bedrijf. Ondanks shit, ook mooie tijden, veel meegemaakt en geleerd. Wat anders deel van de middag platen gedraaid. Heerlijk met dit warme weer, ventilator aan. De Thorens TD-2001 met DL-103 klinkt en werkt geweldig goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 36 minutes ago, carl said: Ik vind 55 plus zeker niet lui Jack en volgens mij heb je energie te over. Op mijn werk hebben we eens iemand van 63 aangetrokken als handhaver milieu. Werd in het veld zeer serieus genomen. Was wel de man van een burgemeester Oh ja ik ben inderdaad zuinig, vandaar dat ik dingen vlug duur vind. Die man heette vast: Jaques achternaam ben ik even kwijt. Over duur: Ik probeerde je de vorige keer al uit de tent te lokken maar je reageerde niet. Waarom wordt een Nagaoka MP-200 met een gemiddelde prijs van €449 door menig analoog liefhebber niet als heel duur gezien en een streamer van €500 wel! Kijk dàt snap ik nou niet. Edited 8 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Ik woon hier tegenover het bejaardenhuis. Nou, als die uit hun bol gaan! Verder wordt er van alles georganiseerd, soms zelfs in dit huis. Kan dat alleen maar toejuichen. En aan luidruchtige bootjes geen gebrek. Beetje leven in de brouwerij, mag best. Denk dat Wol er ook zo over denkt. Voor stilte moet je naar een eilandje in de Stille Oceaan. En niks zeggen dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) Nee het zijn geen twee dagen per jaar. In toenemende mate wordt de hele zomerperiode vergunning verleend voor 'feesten' en 'evenementen' in de omgeving, en in het centrum is het echt volledig lawaaiterreur in het weekeinde. Allemaal klerelawaai van ongetalenteerden die alleen mogen optreden omdat de overheid (lees linkse cultuurnivellering ambtenaren zonder smaak die die rotherrie ook komen bezoeken ) die rotherrie ook cultuur vindt. het is hoog tijd de meerderheid die stilte wil in plaats van rotherrie van domme lui met slechte installaties te respecteren. toegift: je hebt het hier dan over oorverdovend lawaai, zonder enige nuance, en de 'zang' lijkt het meest op grunge (één octaaf geloei van op hol geslagen zombies dus). Edited 8 juli 2018 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) ok toppie. en dan moet ik dus pestherrie van idioten waarderen ? het wordt tijd dat mensen zich verzetten tegen die ongetalenteerde lawaaiterreur. ga lekker in een afgesloten zaal je gehoor verknoeien, niet hier in de open lucht. weg met dat domme lawaai. Edited 8 juli 2018 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 1 hour ago, Tubejack said: Waarom wordt een Nagaoka MP-200 met een gemiddelde prijs van €449 door menig analoog liefhebber niet als heel duur gezien en een streamer van €500 wel! Kijk dàt snap ik nou niet. Bij elementen is sprake van techniek die niet echt meer vernieuwt Jack (duurzame investering dus) en zelf heb ik de neiging er dan makkelijker geld aan uit te geven dan een produkt dat zich nog steeds verbetert. Bovendien is de MP 200 een goed element ook in verhouding met de concurrentie. Ook kosten topelementen veel en veel meer. Maar een Auralic mini van 500 vind ik niet duur voor wat je krijgt. Misschien wel duur voor mensen als mijn zoon die gratis streamt met zijn computer. Het is natuurlijk ook iets als waar je prioriteit aan geeft. Edited 8 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 nee mijn buren klagen niet, met de enige buur die me ooit hoort (onder me) heb ik precieze afspraken over welke avonden zij weg is. dan kan het wat harder. Natuurlijk speelt er niks nu wegens ontplofte versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 43 minutes ago, robx said: het is hoog tijd de meerderheid die stilte wil in plaats van rotherrie van domme lui met slechte installaties te respecteren. Democratie is dat de meerderheid rekening houdt met de wensen van minderheden Robx. Verder ben ik het wel met je eens. Ik houd van ook van stilte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Interessante beschouwing Wol. Ik zit ook nog te denken over waarom dat ding nou telkens boem doet. En altijd links he (ik vertrouw mijn linker zelfbouwspeaker langzaam aan niet meer ook nog). @Carl: gerechtvaardigde wensen ..... Dit 'concert' was gratis. Dan denk ik ... niemand heeft wat over voor dat lawaai ook. subsidie herrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 16 minutes ago, carl said: Democratie is dat de meerderheid rekening houdt met de wensen van minderheden Ja, dat is de laatste 20 jaar wel die kant op gegaan qua politiek Maar het oorspronkelijke idee was toch echt andersom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 45 minutes ago, carl said: Bij elementen is sprake van techniek die niet echt meer vernieuwt Jack (duurzame investering dus) en zelf heb ik de neiging er dan makkelijker geld aan uit te geven dan een produkt dat zich nog steeds verbetert. Bovendien is de MP 200 een goed element ook in verhouding met de concurrentie. Ook kosten topelementen veel en veel meer. Maar een Auralic mini van 500 vind ik niet duur voor wat je krijgt. Misschien wel duur voor mensen als mijn zoon die gratis streamt met zijn computer. Het is natuurlijk ook iets als waar je prioriteit aan geeft. Ik zou dan juist zeggen: "techniek die niet meer vernieuwd, geen ontwikkelingskosten meer, veel grotere oplages dus omlaag die prijs." Maar helaas pick-up elementen zijn alleen maar duurder geworden en wat zit er nu in qua materiaal? Dat is toch geen enkele in verhouding met die Auralic mini, die bomvol electronica en hi-tech zit. Omgekeerd kan ook. Dat er mensen zijn met een streamer van €500 die niets begrijpen van analoge liefhebbers. €449 en dan heb ik nog een platenspeler nodig voordat er geluid uit komt. Dat denk ik zelf namelijk af en toe wel. Het verscheurd me soms die twee-strijd. Beide lijkt me een goede koop. Lastig Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Eens Pjotr (ow jee waar gaat de wereld naar toe dat wij het eens zijn haha) Afijn de mega lawaai liefhebbende intussen half dove minderheid mag best in een weiland gaan zitten zo ergens bij de verlengde a4 in plaats van een woonwijk in Delft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 (edited) 17 minutes ago, robx said: Afijn de mega lawaai liefhebbende intussen half dove minderheid mag best in een weiland gaan zitten zo ergens bij de verlengde a4 in plaats van een woonwijk in Delft. Misschien een idee om het aantal dagen, dat jij "herrie" ervaart te noteren. Stel dat, dat er 10 op jaarbasis zijn, dan is dat 3% van het aantal dagen en qua tijd waarschijnlijk 1% of minder. Mensen hier rond Schiphol ..... Als ik google op: pop popfestivals leiden, dan kom ik er maar eentje tegen.... De versterker is ontploft, zomers staat hier en daar een raam open en nu is alles: "herrie" Tja je wordt ouder papa Wanneer wordt die trouwens gemaakt? Edited 8 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 Goeie invalshoek Jack ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 juli 2018 Author Report Share Posted 8 juli 2018 Just now, robx said: Goeie invalshoek Jack ! Was nog niet klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2018 Report Share Posted 8 juli 2018 De ontplofte versterker maakte niet zoveel herrie dat het ''concert' geluid minder opviel. Wegens privé perikelen - ziekte - is alles vertraagd maar ik voel best voor restauratie (niet reparatie) van het ding. Gewoon ff objectief bezien : waarom zou dat stomme stuk ijzer niet spelend kunnen worden gehouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts