Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

14 hours ago, Tubejack said:

.... Normaal gebruik ik daar Prefer MKG-18 voor. ...

Verder de MC-10 step-up trafo aangepast voor de DL-103 die in mijn VDV MCML05 voorversterker zit. Ik heb het idee dat die step-up nog iets meer details geeft t.o.v. de Denon AU-300LC.  

Verder de opstelling veranderd zodat ik met 2 draaitafels kan spelen en makkelijk kan schakelen tussen de TD-2001 met MP-200 en PS-6750 met DL-103.  Ze klinken en werken allebei erg goed.  De beste vind ik momenteel de TD-2001, lekker muziekaal :) 

Ik hoop dat je nog wat voorraad MGK-18 hebt, want die is niet meer leverbaar. Ik ben er onlangs achter gekomen dat Prefer al in 2012 gestopt is. Alles wat sinds die tijd te koop is, was nog voorraad bij de leverancier. Okaphone heeft 'm iig niet meer.

De Denon Step-up klinkt mooi, maar blinkt niet uit in detail. Ze zijn prima voor wat ze over het algemeen kosten., daarom heb ik die gesuggereerd. Ik gebruik zelf een Silk Audio MC220 step-up als ik die een keer nodig heb. Die klinkt ook beter dan de Denon, maar is ook een stuk duurder.

Ik dacht dat je de DL103 in de TP90 van de TD2001 had gezet?

19 minutes ago, Sodejuu said:

Ik hoop dat je nog wat voorraad MGK-18 hebt, want die is niet meer leverbaar. Ik ben er onlangs achter gekomen dat Prefer al in 2012 gestopt is. Alles wat sinds die tijd te koop is, was nog voorraad bij de leverancier. Okaphone heeft 'm iig niet meer.

De Denon Step-up klinkt mooi, maar blinkt niet uit in detail. Ze zijn prima voor wat ze over het algemeen kosten., daarom heb ik die gesuggereerd. Ik gebruik zelf een Silk Audio MC220 step-up als ik die een keer nodig heb. Die klinkt ook beter dan de Denon, maar is ook een stuk duurder.

Ik dacht dat je de DL103 in de TP90 van de TD2001 had gezet?

Ik heb even gekeken, nog een paar meter, doe ik niet weg..... ;)

Stomme dyslexie, heb ik weer 2 dingen omgedraaid  :lol: Inderdaad de DL-103 zit in de TD-2001 en speelt echt als een zonnetje. Het is verbazend hoeveel muziek dat ronde naaldje uit de groef weet te halen.  Ik heb niet het idee,  dat ik nou veel mis. Nu gebruik ik wel een versterker die eigenlijk wat te veel laat horen, dus samen goed. De MC-10 step-up heeft een +/- 1:12 verhouding en versterkt nét even wat meer.   Maar het element ziet een iets lagere impedantie. dan bij een 1:10 step-up.

Maar ook met de AU-300LC ben ik blij.  Prachtig met vintage :)

3 hours ago, vintagemod said:

Uitgang spanning te laag in Kodi ,hoe krijg ik de signaal spanning om hoog in Kodi.

Ik heb wel iets gezien dat je in stappen regelaar is, is dat gewoon een uitgebreide volume regelaar of is hoe groter de waarde hoe groter de versterking.

mvg wol

Weet niet. Wel dat het met een intern hifiberry-dacje prima is. Uit de analoge uitgang van de rasp zelf komt m.i. een wat zacht geluid. Met de hifiberry draai ik de volumeknop van de versterker minder ver uit dan bij de Humax.

Gisteren niets audiofiels maar wel erg leuk namelijk een vaarinstructie op een zeiljacht van 37 voet. Dat ging dan met name om in en uitvaren, bochtjes maken op nauw water en aanleggen aan de kant. Zeilen ophalen stond ook op het programma, de rest kunnen we zelf wel.  Morgen in ieder geval wel audio namelijk een concert van Graham Nash in het Amsterdamse bos. Ben benieuwd!

Ik dacht gisteren al, waar blijft Carl nou? Heb die mooie MGK-18 prefer kabel zuinig voor je bewaard, niets mee gedaan. Kun je denk ik voor een leuk bedrag verkopen. :)

3 hours ago, Tubejack said:

Tuurlijk wel :)

Nou ja, ik bedoelde, als systeembeheerder moet je maar afwachten met welke problemen je eindgebruikers op de proppen komen. Voor een set ben je zowel gebruiker als beheerder, en als laatste kun je wel eens een verkeerde stap zetten, waar je als gebruiker last van heb.

Ik dacht gisteren lekker snel even een SD-kaartje in te richten met een pas gevonden backup-app. Nou, dat ging ook heel goed, al moest ik bv de passwords handmatig goed zetten. En toen werkte alles naar behoren, alleen ging meneer om het half uur onderuit. Dus dan bel je de helpdesk :huh: . "Met Soft, zeg het eens, wat kan ik voor je doen, Mum?" "Mijn pc is gecrasht".

Nou ja, je kunt lang blijven zoeken, of het gewoon langzaam opnieuw doen. Zet je er meteen niet alles meer op, alleen het hoognodige. En dat ging ook redelijk vlot. Alleen lastig om uit een lijst met honderden add-ins bij die paar te komen die je moet hebben. Geen snelzoekmogelijkheid zo te zien. Concertradio, NPO, Uitzending gemist, en nog een paar. Alleen Tidal zit nog, de 'officiële' add-in is niet goed. Maar dat komt nog wel.

1 hour ago, mumsoft said:

Ik dacht gisteren al, waar blijft Carl nou? Heb die mooie MGK-18 prefer kabel zuinig voor je bewaard, niets mee gedaan. Kun je denk ik voor een leuk bedrag verkopen. :)

Nee hoor Marc, een beetje extra kabel kan geen kwaad. Beneden wil ik op dat gebied ook nog wat verbeteren. En je zou toch na de zomer een keer langskomen. Dan kan je hem mooi meenemen en anders kom ik hem nog wel een keer ophalen.

2 hours ago, mumsoft said:

Nou ja, ik bedoelde, als systeembeheerder moet je maar afwachten met welke problemen je eindgebruikers op de proppen komen. Voor een set ben je zowel gebruiker als beheerder, en als laatste kun je wel eens een verkeerde stap zetten, waar je als gebruiker last van heb.

Ik dacht gisteren lekker snel even een SD-kaartje in te richten met een pas gevonden backup-app. Nou, dat ging ook heel goed, al moest ik bv de passwords handmatig goed zetten. En toen werkte alles naar behoren, alleen ging meneer om het half uur onderuit. Dus dan bel je de helpdesk :huh: . "Met Soft, zeg het eens, wat kan ik voor je doen, Mum?" "Mijn pc is gecrasht".

Nou ja, je kunt lang blijven zoeken, of het gewoon langzaam opnieuw doen. Zet je er meteen niet alles meer op, alleen het hoognodige. En dat ging ook redelijk vlot. Alleen lastig om uit een lijst met honderden add-ins bij die paar te komen die je moet hebben. Geen snelzoekmogelijkheid zo te zien. Concertradio, NPO, Uitzending gemist, en nog een paar. Alleen Tidal zit nog, de 'officiële' add-in is niet goed. Maar dat komt nog wel.

Net weer de nodige iPhone en iMac problemen opgelost bij een kennis.  Haar iMac maakt nu met timemachine automatisch back-ups naar een NAS en die ga ik ook naar mijn NASen back-uppen en omgekeerd.  iPhone was wat hardnekkig, mail deed het niet...   Maar met geduld kom je ver. Verder een aantal snufjes/programmaatjes  aan de praat gekregen. Het is zo simpel om mensen blij te maken. ;)  

2 minutes ago, Tubejack said:

Net weer de nodige iPhone en iMac problemen opgelost bij een kennis.  Haar iMac maakt nu met timemachine automatisch back-ups naar een NAS en die ga ik ook naar mijn NASen back-uppen en omgekeerd.  iPhone was wat hardnekkig, mail deed het niet...   Maar met geduld kom je ver. Verder een aantal snufjes/programmaatjes  aan de praat gekregen. Het is zo simpel om mensen blij te maken;)  

Ja, eigenlijk zou er een "Mag ik even juichen" topic moeten zijn of komen...... :D

9 minutes ago, Pjotr said:

Ja, eigenlijk zou er een "Mag ik even juichen" topic moeten zijn of komen...... :D

Nou, dan heb ik wat voor een "Mag ik ff mekkeren" topic.

Gisteren te horen gekregen wat de reparatie van mijn voorversterker gaat kosten. Als de onderdelen uit Amerika moeten komen ben je de pineut. 200 dollar voor een trafo. 75 dollar verzendkosten. BTW en invoerrechten en daarna nog de kosten voor de eigenlijke reparatie. Samen 475 euro. Lekker dan.:wacko::angry:

Groet,

Leobus

43 minutes ago, Pjotr said:

Gewoon een oud vrouwtje helpen oversteken. Wordt jezelf hartstikke blij van!

50 minutes ago, Tubejack said:

Net weer de nodige iPhone en iMac problemen opgelost bij een kennis.  Haar iMac maakt nu met timemachine automatisch back-ups naar een NAS en die ga ik ook naar mijn NASen back-uppen en omgekeerd.  iPhone was wat hardnekkig, mail deed het niet...   Maar met geduld kom je ver. Verder een aantal snufjes/programmaatjes  aan de praat gekregen. Het is zo simpel om mensen blij te maken. ;)  

NPO zit onder de N van NPO, maar NPO Uitzending gemist zit onder de U van Uitzending. :huh: En dat in een lijst Video-add-ons met misschien wel duizend van die dingen. Van die dingen ja!

12 minutes ago, mumsoft said:

NPO zit onder de N van NPO, maar NPO Uitzending gemist zit onder de U van Uitzending. :huh: En dat in een lijst Video-add-ons met misschien wel duizend van die dingen. Van die dingen ja!

Dan toch maar oude vrouwtjes helpen oversteken?

2 hours ago, vintagemod said:

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=146911

Ik heb wat gevonden maar ik snap eer niks van ,bij nr 7 moet je kijken.

mvg wol

Hm, dat gaat over XBMC Frodo (old times revisited) in 2012. We zitten nu met Kodi Krypton versie nu. Bedoel je dit?:

Section 7. Reduced volume for PCM audio out compared with passthrough formats (Analog/SPDIF/HDMI)

There is a known problem with the XBMC GUI not reporting the correct volume setting, this can cause a problem where XBMC is handling PCM data.

In your Userdata folder open your guisettings.xml file and look for something like

<audio>
    <mute>false</mute>
    <fvolumelevel>1.000000</fvolumelevel>
</audio>

If fvolumelevel is anything other than 1.000000 then edit the xml file and change it to this value and save the xml.

Note - Passthrough formats such as DTS or DD are not affected as volume control cannot be applied to them, this problem only applies where audio is decoded to PCM from files such as MP3, FLAC. This issue also applies in the cause of transcoding for example DTS to DD, as the DTS track is 1st decoded to PCM before being encoded to DD.

Als jij daar last van hebt, moet je er dus 'even' naar ssh-en en kijken hoe het staat. Kan dat hier ook wel doen, maar dan moet ssh open gezet worden, dan weer met een commandline eropaf. En ik heb geen last.

Daarnet beneden Tidal2 er opgezet, niet via de backup/restore, die snapte ik niet, maar door de zip-file die ik nog op de pc had bewaard op een stikkie te zetten en die daarvanaf te installeren.

2 minutes ago, Pjotr said:

Dan toch maar oude vrouwtjes helpen oversteken?

Ben inmiddels op leeftijd en mag zelf wel eens geholpen worden. Nu nog iemand zoeken die dat wil doen.

1 hour ago, Pjotr said:

Mensen kopen of hebben de mooiste spulletjes. Maar owee als het niet goed werkt. Dan worden ze van het kastje naar de muur gestuurd;  Ook door professionele internet providers.  Gewoon rustig een paar uur, voor gaan zitten. Bakkie koffie? gezellig :) Gelijk even alle systemen de software updaten etc .  Radio luisteren via de TV?.  Dat kan toch via  de AUX poort van installatie B)  Volgens mij:  "een gat in de markt".    

32 minutes ago, mumsoft said:

Hallo, da's bijna net zo duur als een nieuwe, geloof ik. Komt vast door die Trump. :huh:

Ik heb mijn beslissing over al of niet repareren afgezet tegen de (geschatte; ik zie ze op diverse sites te koop.) huidige waarde. Die is nog wel minstens 4x de reparatiekosten. Dus toch maar laten repareren.

groet,

Leobus

10 minutes ago, mumsoft said:

Ben inmiddels op leeftijd en mag zelf wel eens geholpen worden. Nu nog iemand zoeken die dat wil doen.

Nu je het zo zegt, je hoort nooit iets over "Een oud mannetje geholpen met oversteken". I.d.d. pure discriminatie. Maar wat zeur je nou, mijn vader is paar maanden geleden 90 geworden en weer voor 5 jaar goedgekeurd voor zijn rijbewijs.

7 minutes ago, leobus said:

Ik heb mijn beslissing over al of niet repareren afgezet tegen de (geschatte; ik zie ze op diverse sites te koop.) huidige waarde. Die is nog wel minstens 4x de reparatiekosten. Dus toch maar laten repareren.

groet,

Leobus

Ja, dat lijkt mij dan het beste ook. Was even in de war met jouw dac, maar die is niet stuk. En ik keek nog in jouw setbeschrijving, maar vond daar alleen een open deur. ^_^

@Pjotr: tel je zegeningen.

6 hours ago, carl said:

Gisteren niets audiofiels maar wel erg leuk namelijk een vaarinstructie op een zeiljacht van 37 voet. Dat ging dan met name om in en uitvaren, bochtjes maken op nauw water en aanleggen aan de kant. Zeilen ophalen stond ook op het programma, de rest kunnen we zelf wel.  Morgen in ieder geval wel audio namelijk een concert van Graham Nash in het Amsterdamse bos. Ben benieuwd!

Ik ook. Niet dat ik er bij ben, maar ik zie net een album van Graham Nash voorbij komen in Tidal. Die is toch van Crosby, Stills, Nash and Young?

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...