Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Heel vervelend, Jack. Jammer dat het zo gelopen is.

Toch een paar opmerkingen nu ik het hele verhaal zo eens doorgelezen heb.

- Je hebt je er vol enthousiasme ingestort maar wel met je eigen ideeën wat een helpdesk is. Jij wilt graag klanten zo goed mogelijk helpen maar is dat ook de bedoeling van de baas? Die beschouwt de helpdesk waarschijnlijk als een vervelende kostenpost, een noodzakelijk kwaad dat zo min mogelijk beslag moet leggen op de financiën. Liever geen personeel maar een virtuele assistent. Zo'n computerbedrijf kijkt alleen naar de aandeelhouders en de klanten komen op de laatste plaats. Zolang ze niet massaal weglopen is het al lang best. En uiteindelijk is het de baas die betaalt en dus bepaalt. De klant is waarschijnlijk doltevreden als je een hele ochtend bezig bent om zijn probleem op te lossen maar de baas staat er tandenknarsend bij.

- Je hebt weinig gedaan aan zelfbescherming en je verheugd op collega's, lekker fietsen naar je werk en de waardering van tevreden klanten en je voorgesteld hoe leuk het is om weer een baan te hebben. Schitterende instelling maar dan lijkt het net of je leven zonder baan niet zo veel voorstelt. Iedereen hier weet wel dat het anders is doch je hebt je zelf wel wat afhankelijk gemaakt van succes. "Falen" wordt zo veel te zwaar en te persoonlijk. Een beetje cynisme  en wat afstand bewaren kan nooit kwaad

-  dat je na twee dagen al verbeterpunten ziet? Ja dat kan natuurlijk maar dat is toch een zekere zelfoverschatting. Je kunt immers onmogelijk nog weten hoe de totale gang van zaken is en je bent niet aangenomen om te verbeteren maar simpelweg om aan de verwachtingen van de werkgever te voldoen. Als je dat na een half jaartje nog denkt is de kans groter dat je gelijk hebt.

Bij een klein bedrijf ligt dat allemaal heel anders maar bij een reus als Xs4all ben je een radertje dat vooral niks anders moet doen dan meedraaien. Je betekent weinig voor de baas en dus mag je de baas ook niet te veel laten betekenen voor jou.

Ik reken er op dat je bovenstaande niet zult opvatten als kritiek en leest in de geest waarin het geschreven is. Duidelijk lijkt mij wel dat de sympathie van ieder hier bij jou ligt, dat is voor mij ook het geval. Ik zou ook liever iemand als jij aan de telefoon van een helpdesk hebben maar misschien is de wereld niet zo vriendelijk. Om bij de muziek te blijven: 'Midnight Cowboy'

Where hustle's the name of the game and nice guys get washed away like the snow and the rain.

Sterkte en gewoon verder gaan met het leven waar je zoveel plezier aan beleefde.

Edited by Kraus vonBentinck
spelfout

7 hours ago, Pjotr said:

Psies! Je kunt er beter niet al te veel bij stil staan, de karavaan trekt verder. Heel veel succes Jack!

Het is altijd goed om je af te vragen wat je beter kan doen de volgende keer.

39 minutes ago, carl said:

Het is altijd goed om je af te vragen wat je beter kan doen de volgende keer.

Dat is erg beperkt en daar kun je maar beter niet al te veel energie in stoppen als je al wat meer van de wereld hebt gezien. Je bent wie je bent en de ander lust jou of lust een andere kandidaat meer. Keuzes worden in deze voor meer dan 90% gevoelsmatig gemaakt. De competenties zullen het niet zijn, die heb je al als je persoonlijk uitgenodigd wordt.

1 hour ago, Pjotr said:

Dat is erg beperkt en daar kun je maar beter niet al te veel energie in stoppen als je al wat meer van de wereld hebt gezien. 

Ik evalueerde altijd belangrijke gesprekken/acties vanuit de idee of ik het beter had kunnen inzetten. Van te voren probeerde ik me ook altijd voor te stellen hoe de andere kant kon inzetten en ik daar weer op kon reageren. Niet dat er veel tijd in ging zitten hoor. Nooit de idee gehad dat dit nutteloos was. 

Edited by carl

Vandaag heb ik mijn luisterruimte weer spic en span. Komt ook wat opslagcapaciteit voor LP’s bij. Mijn vrouw is daarnaast bezig met het opruimen van al haar oude schoolspullen. De eerste stap voor recycling is hier in volle gang. 

20 hours ago, Pjotr said:

Dat is erg beperkt en daar kun je maar beter niet al te veel energie in stoppen als je al wat meer van de wereld hebt gezien. Je bent wie je bent en de ander lust jou of lust een andere kandidaat meer. Keuzes worden in deze voor meer dan 90% gevoelsmatig gemaakt. De competenties zullen het niet zijn, die heb je al als je persoonlijk uitgenodigd wordt.

Ik heb altijd gedacht dat competenties niet zozeer in briefwoorden, maar juist in de praktijk van alledag worden (aan)getoond!

"the world has changed..." ;)

Edited by thingman

Er zijn natuurlijke verschillende competenties Toine. De puur technische competenties en de meer persoonlijke competenties. Het is maar waar op geselecteerd wordt en dat weet je niet van te voren. In  die zin blijft het roulette.

Edited by carl

Ik heb een audiofiel weekend achter de rug. Als eerste heb ik vrijdag een Schiit Vali Mini ingeblikt. Ik had blikken laten maken met opdruk, maar de maatvoering is net anders dan wat ik nodig had. Ik had een Niveablik van 250ml en die opgemeten (93x45mm). Toen blikken besteld die volgens de site dezelfde afmetingen hadden. Natuurlijk gelijk laten bedrukken met mijn logo.

20180907_150614%20Large_zpsmooqeejn.jpg

20180907_150904_zpsr85mw0oz.jpg

Vrijdagmorgen werden ze afgeleverd. Zijn die dingen net een paar milimeter smaller. Natuurlijk heb ik de leverancier gebeld. Zij konden er niks aan doen want de maten klopten. Na nameten klopt het idd, als je maar weet waar ze hebben gemeten. Natuurlijk de buitenkant, maar dat had ik ook. Maar ik heb de bodem opgemeten en zij hebben de gerolde rand van het deksel gemeten. Het blik is ook iets hoger. Nu passen die Vali Mini's niet in mijn blikken. Jammer, volgend doel voor die blikken zoeken.
Vervolgens heb ik de creme uit het nivea blik in een van mijn blikken gedaan en de Vali in het Nivea blik gedaan.

20180907_150711%20Large_zpslmyml1zk.jpg

IMG-20180908-WA0000_zpsd3wx3sbi.jpegIMG-20180908-WA0002_zpsidqgmzn0.jpeg

Zaterdag heb ik weer een Pass Pearl kloon afgebouwd. Ik heb wat moeten foetelen, want er hoort per kanaal een 2SK389 in te zitten, maar die zijn niet meer te krijgen. Ik had weer Chinese besteld, maar die neppers werken niet. Ik heb ze uitgelegd dat het niet goed zit en waar ik het aan kan meten waarom ze fout zijn. Het respons was positief en ze gingen mee in mijn verhaal. Ze hadden echter nog nooit klachte gehad over die dignen, maar nu weten ze waar ze op moeten letten. normaal bestaat een 2SK389 uit 2 stuks 2SK170. Het is dus een dubbele FET met 7 pootjes. Die zijn dus retour en als ze daar aakomen, krijg ik mijn centen terug (hoop ik). Ik heb iig de portokosten voor het retourneren al ontvangen.
Ik heb in de kloon de 2SK389 vervangen door 2 gematchte 2SK170. Morgen ga ik 'm testen.

20180909_110235_zps0t0shbxz.jpg

20180909_110250_zpsq3lmqobd.jpg

Vervolgens vandaag foto's gemaakt van wat spullen die weg mogen (Luxman M12, C12, T14 en Musical Fidelity M3i). En omdat ik hulp had van Stijn (vroeger bekend als s_k op dit forum), mijn apparatuur uit het rek gehaald, het zaakje gepoest, interlinks naar de eindtrap gewisseld (Nirvana SX van 50cm vervangen door eigen brouwsel op basis van de oude Cock draad), voorversterker geruild (Ayre K-3 eruit, Ayre K-1 erin), contacten schoon gemaakt en stof eraf geveegd. De rest weer aangesloten en draaien maar. Bleek de voorversterker niet aan te gaan. Voeding uit elkaar gehaald en gecontroleerd. Geen fout te vinden. daarna het zaakje weer uit elkaar gehaald, open geschroefd en op sap gezet. nog niks. De spanning op de phonotrap en ingangsboard waren OK, maar niks op het front werkte. Bleek een stekkertje van een flatcable die het frontpanel met het achterpaneel verbindt los in de footer te zitten. Die weer goed erin gedrukt en toen ging alls aan. 
Voorversterker weer terug gezet. De rest van de apparatuur erop en spelen. Resultaat, geen geluid vanaf de platenspeler. Dat was snel opgelost, want de armkabel zat er niet in (duh!).
Plaat opgelegd en luisteren. Het klonk nergens naar. Het toerental was veel te laag. Met moeite was 25rpm te halen. Op de 45rpm stand haalde ik net 33,9rpm. Vervolgens de voeding eruit gehaald, gemeten, maar daar was niks zinnigs van te maken. Voeding weer terug gezet en nu draait de motor helemaal niet meer. Waarschijnlijk is de Transrotor Fein kapot. Als dat niet het geval is, is de motor naar z'n grootje. Ik kon deoriginele muurwrat zo snel niet vinden, want die lag niet op de plek waar die zou moeten liggen, dus geen platen kunnen draaien. De phonopre van de preamp werkt iig wel, want we hebben kunne horen dat ie op 25rpm speelde.

Dan toch maar even de CD speler getest. Dat ging goed en ook de steamer werkte in een keer (dat lukt anders nooit). Onder de streep kan ik wel muziek luisteren en morgen zet ik mijn Thorens waarschijnlijk in de set en zal de Fatbob ff aan de kant moeten. Ik zal dan ook de Ifi iPhono moeten gebruiken of mijn Pass kloon, al weet ik niet waar ik die neer zou moet zetten, maar ik wil wel plaatjes kunnen draaien.

(foto's van de set volgen wel een keer)

Edited by Sodejuu

6 hours ago, thingman said:

Ik heb altijd gedacht dat competenties niet zozeer in briefwoorden, maar juist in de praktijk van alledag worden (aan)getoond!

"the world has changed..." ;)

In technische beroepen ligt dat wat eenduidiger. Daar dien je een goed omschreven vak te beheersen. Doe je dat dan kun je dat ook goed onder woorden brengen. Of iemand dat doet of niet haal je heel snel uit een brief. Uiteraard check je dat nader af in een opvolgend gesprek. Wordt het daarin niet in 5 - 10 minuten duidelijk dan heeft verder praten weinig zin.

2 hours ago, Sodejuu said:

Ik heb een audiofiel weekend achter de rug. Als eerste heb ik vrijdag een Schiit Vali Mini ingeblikt. Ik had blikken laten maken met opdruk, maar de maatvoering is net anders dan wat ik nodig had. Ik had een Niveablik van 250ml en die opgemeten (93x45mm). Toen blikken besteld die volgens de site dezelfde afmetingen hadden. Natuurlijk gelijk laten bedrukken met mijn logo.

20180907_150614%20Large_zpsmooqeejn.jpg

20180907_150904_zpsr85mw0oz.jpg

Vrijdagmorgen werden ze afgeleverd. Zijn die dingen net een paar milimeter smaller. Natuurlijk heb ik de leverancier gebeld. Zij konden er niks aan doen want de maten klopten. Na nameten klopt het idd, als je maar weet waar ze hebben gemeten. Natuurlijk de buitenkant, maar dat had ik ook. Maar ik heb de bodem opgemeten en zij hebben de gerolde rand van het deksel gemeten. Het blik is ook iets hoger. Nu passen die Vali Mini's niet in mijn blikken. Jammer, volgend doel voor die blikken zoeken.
Vervolgens heb ik de creme uit het nivea blik in een van mijn blikken gedaan en de Vali in het Nivea blik gedaan.

20180907_150711%20Large_zpslmyml1zk.jpg

IMG-20180908-WA0000_zpsd3wx3sbi.jpegIMG-20180908-WA0002_zpsidqgmzn0.jpeg

Zaterdag heb ik weer een Pass Pearl kloon afgebouwd. Ik heb wat moeten foetelen, want er hoort per kanaal een 2SK389 in te zitten, maar die zijn niet meer te krijgen. Ik had weer Chinese besteld, maar die neppers werken niet. Ik heb ze uitgelegd dat het niet goed zit en waar ik het aan kan meten waarom ze fout zijn. Het respons was positief en ze gingen mee in mijn verhaal. Ze hadden echter nog nooit klachte gehad over die dignen, maar nu weten ze waar ze op moeten letten. normaal bestaat een 2SK389 uit 2 stuks 2SK170. Het is dus een dubbele FET met 7 pootjes. Die zijn dus retour en als ze daar aakomen, krijg ik mijn centen terug (hoop ik). Ik heb iig de portokosten voor het retourneren al ontvangen.
Ik heb in de kloon de 2SK389 vervangen door 2 gematchte 2SK170. Morgen ga ik 'm testen.

20180909_110235_zps0t0shbxz.jpg

20180909_110250_zpsq3lmqobd.jpg

Vervolgens vandaag foto's gemaakt van wat spullen die weg mogen (Luxman M12, C12, T14 en Musical Fidelity M3i). En omdat ik hulp had van Stijn (vroeger bekend als s_k op dit forum), mijn apparatuur uit het rek gehaald, het zaakje gepoest, interlinks naar de eindtrap gewisseld (Nirvana SX van 50cm vervangen door eigen brouwsel op basis van de oude Cock draad), voorversterker geruild (Ayre K-3 eruit, Ayre K-1 erin), contacten schoon gemaakt en stof eraf geveegd. De rest weer aangesloten en draaien maar. Bleek de voorversterker niet aan te gaan. Voeding uit elkaar gehaald en gecontroleerd. Geen fout te vinden. daarna het zaakje weer uit elkaar gehaald, open geschroefd en op sap gezet. nog niks. De spanning op de phonotrap en ingangsboard waren OK, maar niks op het front werkte. Bleek een stekkertje van een flatcable die het frontpanel met het achterpaneel verbindt los in de footer te zitten. Die weer goed erin gedrukt en toen ging alls aan. 
Voorversterker weer terug gezet. De rest van de apparatuur erop en spelen. Resultaat, geen geluid vanaf de platenspeler. Dat was snel opgelost, want de armkabel zat er niet in (duh!).
Plaat opgelegd en luisteren. Het klonk nergens naar. Het toerental was veel te laag. Met moeite was 25rpm te halen. Op de 45rpm stand haalde ik net 33,9rpm. Vervolgens de voeding eruit gehaald, gemeten, maar daar was niks zinnigs van te maken. Voeding weer terug gezet en nu draait de motor helemaal niet meer. Waarschijnlijk is de Transrotor Fein kapot. Als dat niet het geval is, is de motor naar z'n grootje. Ik kon deoriginele muurwrat zo snel niet vinden, want die lag niet op de plek waar die zou moeten liggen, dus geen platen kunnen draaien. De phonopre van de preamp werkt iig wel, want we hebben kunne horen dat ie op 25rpm speelde.

Dan toch maar even de CD speler getest. Dat ging goed en ook de steamer werkte in een keer (dat lukt anders nooit). Onder de streep kan ik wel muziek luisteren en morgen zet ik mijn Thorens waarschijnlijk in de set en zal de Fatbob ff aan de kant moeten. Ik zal dan ook de Ifi iPhono moeten gebruiken of mijn Pass kloon, al weet ik niet waar ik die neer zou moet zetten, maar ik wil wel plaatjes kunnen draaien.

(foto's van de set volgen wel een keer)

Dat is een heel fiel dagje geweest

Wat jammer dat de headphone amp niet in het huisje wil.

lijkt me een leuk ding als ik de website zo zie.

Ome Henk had dus terecht gemeld dat de K 1 wat gebreken had. Gelukkig vallen ze wel mee. Moet wel een leuk audiofiel dagje zijn geweest ^_^

En laten we hier met zijn allen Roger maar even helpen met het zoeken naar een functie voor die blikken. Ik zelf wil er wel een van hem overnemen voor de opslag van een audiofiel accessoire. 

Edited by carl

Alles is opgelost, op de bestemming voor de blikken na, maar dat gaat ook nog wel lukken. Het enige wat niet goed is aan de Ayre K-1 is de zekeringhouder. Die moet ik nog eens vervangen, maar verder werkt alles, nu de kabel weer goed in de header zit.

De platenspeler draait ook weer. Ik kreeg van Nick Spier van Monitor Audio Nederland de tip om de voeding van de platenspeler te resetten en ook te horen hoe dat moest. Dat gedaan en nu draait het weer op de juiste toeren. Eerste indruk, de Ayre K-1 speelt toch nog mooier dan mijn K-3. Hij is ook iets sprankelender en dat mocht ook wel.

1 hour ago, Sodejuu said:

Alles is opgelost, op de bestemming voor de blikken na, maar dat gaat ook nog wel lukken. Het enige wat niet goed is aan de Ayre K-1 is de zekeringhouder. Die moet ik nog eens vervangen, maar verder werkt alles, nu de kabel weer goed in de header zit.

De platenspeler draait ook weer. Ik kreeg van Nick Spier van Monitor Audio Nederland de tip om de voeding van de platenspeler te resetten en ook te horen hoe dat moest. Dat gedaan en nu draait het weer op de juiste toeren. Eerste indruk, de Ayre K-1 speelt toch nog mooier dan mijn K-3. Hij is ook iets sprankelender en dat mocht ook wel.

Een voeding van een DT restten ??? :unsure:  Nou ja het blijkt te helpen. Mooi dat ie het weer doet  :)

Edited by Pjotr

4 hours ago, carl said:

Mooi zo Roger en wij gaan op het forum proberen een oplossing voor de blikken te zoeken. Kijken hoe creatief we hier zijn :P Hoeveel heb je er?

Voor alle "stralingscorrectors" (kristallen, TS, ringen en generatoren enz.) zijn ze ongeschikt vanwege het afschermende effect.

Misschien als voetje voor zo'n audiolamp. 

@Pjort,
De Transrotor Fein voeding heeft een Atmel µproc erin zitten. Die kan wel eens de draad kwijt raken naar blijkt. De nieuwe Konstant Studio en M1 etc. zijn gewonen Wienbrug oscillatoren,. Daar kan weinig mee mis gaan. De µproc van de Fein helaas dus wel. En het vervelende is is dat de M1 ook nog beter klinkt dan de Fein. Ik heb de Fein nu eenmaal, dan ga ik op dit moment geen geld uitgeven voor een M1.

Ik heb 24 blikjes. Een heb ik gebruikt om de inhoud van het Nivea blikje in te doen. Nu kan ik nog wel 23 Nivea blikjes kopen en dat goedje in mijn blikjes doen en als audiosmeersel à la Peter Belt te verkopen, maar dat ga ik zeker niet doen. Ik vind wel een toepassing. Desnoods bedenk ik een product wat ik in mijn toko kan verkopen en doe dat in zo'n blikje. Maar ideeën zijn welkom. 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...