Groovy Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 https://www.whathifi.com/kef/q350/review Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 (edited) De kefjes van Cock zijn nergens anders te horen. Dus uitspraken daarover of vergelijkingen ergens anders mee, als je ze niet gehoord hebt? Niet ter zake doende. Dus bv uit die bespreking op Whathifi: Quote Against Lack some punch and drive Not best at low volumes Edited 6 september 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Ik plaatste de link ter info voor Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Ja, sorry, was wat onduidelijk. Ik bedoelde alleen maar dat wat je erover leest of ergens anders gehoord hebt niet opgaat voor die Kefjes van Cock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Dank @Groovy ! Het zijn dus andere KEF luidsprekermodellen, die @vintagemod aka Wol aanduidt. Wat ik begrijp van Cock zijn de KEF LS50 van hem volledig gestript en gemodificeerd. Als Wol het een keer aandurft Rotterdam te bezoeken kan hij zelf vragen stellen. Of hij de antwoorden dan geloofd of zijn oren is een tweede. Het is en blijft een mooie ervaring. En of het je my-fi geluid is blijft altijd een persoonlijke keuze. :-) ik zal ons bolletje Wol niet verder voeden @mumsoft ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Gisteren weer eens een echt audiofiele dag gehad. Er was hier iemand met een paar prachtig gemaakte HDMI kabels. Deze zijn speciaal voor het transport van het digitale i2s signaal tussen PC en DAC gemaakt. Om dat eens te vergelijken met mijn el cheapo HDMI kabeltje van €5 leek me wel de moeite. Ook al omdat je leest dat het i2s signaal zich moeilijk laat transporteren. Ik zal beginnen met het resultaat... Het el cheapo kabeltje blijft. Was er dan geen verschil hoorbaar...? Zeker wel. Iets wat ik eerder met een ander i2s kabel vergelijk ook al gehoord had. Het lijkt er op dat de kortste kabel het geluid het transparanter en met de meeste dynamiek doorgeeft. De iets langere en veel dikkere kabel deed ook veel goed. Meer rust, en tegelijk ook erg natuurlijk klinkend. Maar zoals gezegd, met wel iets minder transparantie en dynamiek. De langste kabel en erg dure kabel klonk eigenlijk best wel saai. Meer om een boek bij te lezen zeg maar. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de dikke langere kabels verkiezen boven mijn 5€ kabeltje. Zeker wanneer er muziek met wat vervorming of oversturing wordt gespeeld en voor die scherpte allergisch zijn. Voor mij is de dynamiek en transparantie doorslaggevend. Eva Cassidy b.v. speel ik dan maar niet. Toch wel bijzonder, dat zo'n digitaal kabeltje zo veel kan uitmaken. Ik kan me ook helemaal niet voorstellen hoe dergelijke verschillen kunnen ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Ik wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 6 hours ago, mumsoft said: De kefjes van Cock zijn nergens anders te horen. Dus uitspraken daarover of vergelijkingen ergens anders mee, als je ze niet gehoord hebt? Niet ter zake doende. Dus bv uit die bespreking op Whathifi: Wel een eer voor Cock om besproken te worden door Whathifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 september 2017 Author Report Share Posted 6 september 2017 3 hours ago, Hans van Liempd said: Eva Cassidy b.v. speel ik dan maar niet. Klaas kon precies haar intonatie volgen. Mooi dat je me weer even terug doet denken aan Klaas. [....} Eva Cassidy: "Eva By Heart" In een ander draadje wordt gediscussieerd over "dynamiek". Eva Cassidy is m.i. typisch een voorbeeld van een zangeres die - hoewel ze interpretatief geweldige kwaliteiten had - over een heel bescheiden dynamiek beschikte. Ze "kneep" als ze luid wilde klinken... je hoorde prima wat haar bedoeling was en daar ging je in gedachten wel in mee... maar erg veel luider (in deebees, dus) werd het toch niet. Daarom moet Eva Cassidy niet luider worden afgespeeld dan op "natuurlijk niveau": het niveau waarop een lief meisje met een gitaar ècht zou klinken, in je kamer. Eva by Heart is het debuutalbum van Eva Cassidy, uitgegeven in 1997. Het is het eerste studio-album dat werd uitgegeven na haar dood in 1996. Ze was maar 33 jaar. Een veronachtzaamde melanoom werd haar noodlottig. Mij greep, met die tragische afloop in gedachten, vooral het slotnummer aan: "How Can I Keep From Singing?", met de slotregels: (...) The peace of Christ makes fresh my heart, A fountain ever springing; All things are mine since I am his - How can I keep from singing? [....] Via zijn beste versterker, een Leak [...] In het kader van herontdekking van oudjes/vertrouwdjes via de gerenoveerde Leak Stereo 70: "Live at Blues Alley" van Eva Cassidy (1996). Het was allemaal weer geweldig! Zowel muzikaal als wat de registratie betreft. "Nieuwe details" gehoord: in kleine tingeltjes en tangeltjes, maar ook in slam & wham! Toch vroeg ik me op een bepaald ogenblik af: "Dat had zo'n meissie toch niet nódig?" Ik bedoel: die nagalm op haar stem. Alléén op haar stem. Geen echo, hoor: dàt gelukkig nu ook weer niet. Maar wel een wat overdreven uitsterftijd. Was me via al die andere versterkers niet opgevallen. Die opgekalefaterde Leak is toch wel erg precies, hoor. Van dat héle precieze, weet je wel?[...] [....] Als je eens gaat luisteren bij Tubejack, let dan vooral goed op bij "Stormy Monday" van Eva Cassidy (CD: "Live at Blues Alley"). (Je hoeft hem niet te vragen die track op te zetten, want dat doet hij uit zichzelf al. ) Het aardige van die opname is, dat het blues is met heel weinig vervorming en een heel behoorlijke dynamiek. [....] http://www.high-endforum.nl/search/?&q="Eva Cassidy'&author=spido Een tijdlang heeft hij nog getwijfeld tussen deze versterker en een Leak Stereo 60 buizen versterker [...] Waarom zou ik een versterker bouwen, als ik Leak Stereo 60 / Varislope 2 en ook nog een paar Stereo 70 versterkers heb? Beter kan niet, Wol, mits in combinatie met de juiste luidsprekers. Bedenk, overigens, dat jij zelf ooit werd gebouwd zonder cursus. En toch is dat prachtig gelukt, nietwaar? http://www.high-endforum.nl/search/?&q='leak"&author=spido Hij hoefde niet meer te kiezen, in zijn woonkamer een Stereo 70 en Sound Stones 30 In zijn atelier een Stereo 60 en Sound Stones 20. Beide klonken prachtig. Het was verbluffend dat zo' n klein versterkertje met gemak de Sound Stones 30 aanstuurde (voeding was wel iets dikker) Meer heb je eigenlijk niet nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Dat het bij Cock geweldig klinkt geloof ik zeker. Wat ik eigenlijk niet begrijp of hij nu de apparatuur zodanig getuned heeft dat ze in zijn ruimte optimaal klinkt of dat bijvoorbeeld de LS overal heel erg goed klinken. In het tweede geval zou Cock/Sonore eigenlijk een modificatie van de KEF moeten leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 september 2017 Author Report Share Posted 6 september 2017 Dat doet hij toch al Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 In de vorm van Harmonizers ja, maar ik geloof niet in de vorm van gemodificeerde Kefjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 (edited) Hij vertelde me wel een keer dat hij een filter had ontwikkeld. Dat kon als ik me goed herinner ook op andere LS worden toegepast. Of hij het voor anderen levert? Toch wel jammer Cock lijkt me wel iemand die een monitor op de markt zou kunnen zetten. Edited 6 september 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 september 2017 Author Report Share Posted 6 september 2017 4 minutes ago, mumsoft said: In de vorm van Harmonizers ja, maar ik geloof niet in de vorm van gemodificeerde Kefjes. Het is zo simpel: Marc/mumsoft/Carl ..... Gewoon even vragen. Als ik me niet vergis heeft hij dat voor minstens één forumlid gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Ik heb bij Cock natuurlijk niet alleen naar gemodificeerde Kefjes + harmonizer zitten luisteren. Er is daar ook nog de rest van de set die mee doet. En dat moet ook wel op hoog niveau staan om te realiseren wat ik daar hoorde. Dit was niet een set die erg goed klonk, dit was een set die een zeer realistische, bijna live, belevenis neerzette. Bij de bijeenkomst waar we ooit interlinks vergeken, kwam daar al iets van naar voren. Twee weken geleden ook een deel van die ervaring bij het luisteren bij RobX toen we voedingskabels vergeleken. Ongetwijfeld leveren voorversterker en eindversterker en de gemodificeerde CD speler ook hun bijdrage. En als je al die effecten optelt kom je tot wat er bij Cock te horen is. En dat is bizar realistisch. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 (edited) Dat vragen ga ik zeker doen Jack. En Leo het blijft voor mij de vraag of hij zijn set nu specifiek op zijn akoustiek heeft afgestemd. Delen schijnen ook daarbuiten te functioneren hoewel de Harmonizers bij mij niets (positiefs) deden. Edited 6 september 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 (edited) 1 hour ago, carl said: foutje bij quoten... Edited 6 september 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 (edited) 1 hour ago, carl said: Dat het bij Cock geweldig klinkt geloof ik zeker. Wat ik eigenlijk niet begrijp of hij nu de apparatuur zodanig getuned heeft dat ze in zijn ruimte optimaal klinkt of dat bijvoorbeeld de LS overal heel erg goed klinken. In het tweede geval zou Cock/Sonore eigenlijk een modificatie van de KEF moeten leveren. Elke echt goed klinkende set zal, zelfs in dezelfde ruimte, al minder goed presteren op elke andere plek in die ruimte. (Of het moet zijn dat je je huiswerk niet goed gedaan hebt, dan zijn er misschien nog betere plekken en omstandigheden te vinden...). Een puik geluid is dus niet zomaar overdraagbaar door de apparatuur maar gewoon ergens anders meer te zetten, Carl. Dat leek me wel tamelijk vanzelfsprekend en onvermijdelijk... Edited 6 september 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Er is in de kamer van Cock weinig aan akoestiek gedaan. Alleen wat noppenschuim achter de speakers op de zijwanden. Volgens mij speelt deze set ook op andere plekken perfect. Er zijn Cock en Arnold ideeën consequent toegepast. Dat levert volgens mij dit fenomeen op. Dus geen setaanpassing op zijn ruimte. Maar in een andere ruimte zal het ongetwijfeld iets anders klinken, maar dat realistische karakter lijkt mij inherent aan de set. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 september 2017 Report Share Posted 6 september 2017 Dat je veel gehoord heb weten we wel Wiel. Maar je bent wel mij iets te vlug in oordelen van sets die je zelf niet hebt gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 september 2017 Report Share Posted 7 september 2017 Cock levert op verzoek ook de gemodificeerde Kef LS50. Ruud heeft ook een paar LS50 die door Cock onder handen zijn genomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 september 2017 Report Share Posted 7 september 2017 10 hours ago, leobus said: Er is in de kamer van Cock weinig aan akoestiek gedaan. Alleen wat noppenschuim achter de speakers op de zijwanden. Volgens mij speelt deze set ook op andere plekken perfect. Er zijn Cock en Arnold ideeën consequent toegepast. Dat levert volgens mij dit fenomeen op. Dus geen setaanpassing op zijn ruimte. Maar in een andere ruimte zal het ongetwijfeld iets anders klinken, maar dat realistische karakter lijkt mij inherent aan de set. Groet, Leobus Ik had het hier zelf niet over akoestiek, Leo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 september 2017 Report Share Posted 7 september 2017 Het allemaal zo volgend in alle verslaggeving kom je er niet onderuit dat Cock zijn persoonlijke aanwezigheid een dominante factor in het geheel is. En Cock's postuur kennende, moet deze ook onmiskenbaar van invloed op de akoestiek zijn. Tis uniek, blijft uniek.............. daar bestaat geen kopie van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 7 september 2017 Report Share Posted 7 september 2017 30 minutes ago, thingman said: Ik had het hier zelf niet over akoestiek, Leo... Nee, jij niet, maar Carl had daar wel een vraag over. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 september 2017 Report Share Posted 7 september 2017 Onlangs hoorde ik de Kef ls50 bij een audiozaak dat kon mij wel bekoren. Ze klinken groter dan ze zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts