Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

On 22-9-2018 at 5:21 PM, Tubejack said:

He wat een mazzel. :) Ik heb daarvoor een overspanning beveiliging in de meterkast, maar ja als hij direct inslaat ben je evengoed de Sjaak.

Wat anders, niemand naar de X FI ? :huh:

Ja ik ben net thuis gekomen van een Xfi bezoek. 

Weer mooie dingen gehoord en ben samen met carl op gelopen 

Aan het einde nog een verassende mooie monitor gehoord. 

Verder bij silvercore nog mooie dingen gehoord. 

En leuk om te zien dat vd hul een opvolger gevonden heeft die tijdens de show een element heeft gebouwd dat ptima klonk. 

28 minutes ago, leobus said:

Jack!!!!  Carl luistert niet naar je. Dus dat sparen wordt ook niks. :)

Groet,

Leobus

Dag Leobus,  weet ik :) Een van de 2 meest interessante merken van de X Fi lijkt me Zanden, wat maken die mooie versterkers zeg :wub:  En twee Metrum Acoustics met Onyx DAC.  Toen ik voor het laatst op de X Fi werd er helaas niet mee gedemonstreerd.  Een misser van jewelste :(

Edited by Tubejack

13 hours ago, Tubejack said:

Dat wordt flink sparen Carl :o

Maak je geen zorgen Jack, ik ben nog opgevoed in een tijd dat ze adviseerden dat als je een auto wilde kopen je er twee moest kunnen betalen. In ieder geval dat advies heb ik ter harte genomen (en dat heeft me geen windeieren opgeleverd) :)  Maar even serieus, ik sta altijd open voor advies nog sterker mijn werkend leven bestond uit het het vragen van adviezen. De kunst is die “adviezen” (altijd mv) zodanig te vertalen dat het voor jezelf werkbaar is. Dus als je me adviseert een DAC van 8000 euro te kopen omdat die veel beter zou klinken dan eentje van 500 euro wil ik dat zelf wel effen horen, vraag ik me af of ik ooit wel een echte “streamer” wordt en zit ik me af te vragen of ik voor dat geld niet liever na mijn dochter in China ga (dat China zal trouwens wel voor veel minder kunnen hoop ik anders gaat mijn vrouw maar alleen).

Edited by carl

1 hour ago, carl said:

Maak je geen zorgen Jack, ik ben nog opgevoed in een tijd dat ze adviseerden dat als je een auto wilde kopen je er twee moest kunnen betalen. In ieder geval dat advies heb ik ter harte genomen (en dat heeft me geen windeieren opgeleverd) :)  Maar even serieus, ik sta altijd open voor advies nog sterker mijn werkend leven bestond uit het het vragen van adviezen. De kunst is die “adviezen” (altijd mv) zodanig te vertalen dat het voor jezelf werkbaar is. Dus als je me adviseert een DAC van 8000 euro te kopen omdat die veel beter zou klinken dan eentje van 500 euro wil ik dat zelf wel effen horen, vraag ik me af of ik ooit wel een echte “streamer” wordt en zit ik me af te vragen of ik voor dat geld niet liever na mijn dochter in China ga (dat China zal trouwens wel voor veel minder kunnen hoop ik anders gaat mijn vrouw maar alleen).

Ik heb het topic weer even terug gelezen. Ik heb nergens "geadviseerd" dat je een DAC van €8000,- MOET kopen. Wel geadviseerd om eens naar een echt goede dac te luisteren en dat net als bij analoog er grote verschillen zijn. Je hoeft er alleen maar naar te luisteren, meer niet.  Dat is toch niet zo' n opgave?  Verder blijkt ook nu weer uit je tekst dat je niets met streaming etc hebt.  Prima dat moet iedereen voor zich zelf weten.  Maar het is inmiddels wel een heel serieus medium.  Prutsen met een streamertje van €500 is leuk en dat doe ik ook, maar meer ook niet. Het is precies hetzelfde verhaal als ik tegen jou zeg dat een Thorens TD-160 net zo goed klinkt als een Oracle en een Benz Ruby.   

Dat gelooft toch ook niemand? :huh: 

Edited by Tubejack
typo

Ja, dank. Ben geloof ik beetje eenkennig aan het worden. Als het geen add-in voor Kodi is, hoeft het voor mij niet. Ik houd wel van wat verwarring, maar het moet niet te gek worden, dwz de knoop moet altijd ontwarbaar zijn.

TJ beweert m.i. terecht dat Primephonic er alleen voor appppple is.  Maar niet getreurd, er gloort hoop aan de horizon: https://primephonichelp.zendesk.com/hc/en-us/articles/360007227071-App-availability-on-Android

Nou, dat is alvast wat. Nu nog als add-in onder Kodi, net als Spotify en Tidal (en Qobuz?), dan praten we verder.

47 minutes ago, Tubejack said:

Wat je verder met je geld doet en dat eeuwig gezeur erom, interesseert me niet ;)

Jij begint toch het eerst over geld te praten als je het hebt over moeten sparen voor LS van 20.000 Jack. Om als ik daar op reageer me te verwijten dat ik zeur over geld vind ik dan weer echt raar. En ik vind het ook raar om mij te verwijten dat ik nooit naar adviezen luister. Als ik in  mijn  leven alle adviezen had overgenomen zonder  ze te wegen - ik moet er niet over denken.

Edited by carl

8 minutes ago, carl said:

Jij begint toch het eerst over geld te praten als je het hebt over moeten sparen voor LS van 20.000 Jack. Om als ik daar op reageer me te verwijten dat ik zeur over geld vind ik dan weer echt raar. En ik vind het ook raar om mij te verwijten dat ik nooit naar adviezen luister. 

Zie je wel Carl, dat je niet leest. Ik hou er over op.  We zitten duidelijk niet op een lijn.  Ik wens je het beste. ;)   

Edited by Tubejack

36 minutes ago, carl said:

Jij begint toch het eerst over geld te praten als je het hebt over moeten sparen voor LS van 20.000 Jack. Om als ik daar op reageer me te verwijten dat ik zeur over geld vind ik dan weer echt raar. En ik vind het ook raar om mij te verwijten dat ik nooit naar adviezen luister. Als ik in  mijn  leven alle adviezen had overgenomen zonder  ze te wegen - ik moet er niet over denken.

Waldorf & Stetler...

1 hour ago, TL 200 said:

Misschien is dit wat voor de classical music fans onder ons https://www.idagio.com/. Je kunt het in ieder geval 2 weken gratis proberen.

Is net zoiets lijkt me. Maar bedankt voor de link, ik houd het in de gaten. En Carl en TJ: niet ruziën s.v.p.

3 hours ago, mumsoft said:

Is net zoiets lijkt me. Maar bedankt voor de link, ik houd het in de gaten. En Carl en TJ: niet ruziën s.v.p.

Deze heeft vlgs. mij wel veel zoekfuncties. 

quote van de site:

Unlike other streaming services, we organize music by work not track. Compare all recordings of your favourite work, browse different interpretations, and find the latest albums.

In bestelling http://www.speakerscornerrecords.com/products/details/723/albert-king-born-under-a-bad-sign  Een aanschaf van voor de vakantie is "Another Autumn" van Ranny Sinclair. Daarnaast de laatste maanden wat oude LP's gekregen van mijn zoon!  Ik koop niet al te veel, maar toch zeker twee nieuwe LP's per maand dus los van tweede hands. 

Ik maak kennis met "nieuwe" muziek via streaming bijvoorbeeld onlangs muziek van Sunny War "Worthless" (erg goed) en "With the Sun" en Brooke Annibale "The simple Fear". Via Streaming heb ik teruggevonden  Alan Price  (oud Animals) met "Lucky Man". En dan zie je gelijk mijn interesse  voor streaming want sinds ik stream zoek ik vaak muziek  op via audiobladen e.d.  Voor mij is het grote voordeel van streaming, het ontdekken van nieuwe muziek. Mijn liefde zal streaming geluidsmatig inderdaad niet vlug worden.Een echtscheiding met vinyl zoals Hans zit er niet in :D  En ik beloof je mijn ervaring te geven bij een dure DAC. en ik laat me altijd overtuigen.

Verder ben ik nog steeds bezig met nieuwe apparatuur, maar dan moet het echt beter klinken dan wat ik heb.De laatste aankopen waren de Benz Ruby S, de Pass Kloon en een Chrystal Phono kabel. Dat is niet helemaal waar want ik heb zojuist nog een apparaatje gekocht in Engeland om de snaar op mijn Oracle te zetten (rotwerk). Daarnaast heb ik nog een Kenwood 6550 (dat is een buis) draaitafel en daarbij een 10 inch Jelco arm gekocht. Uitvoerig Hear advies gevraagd en uiteindelijk maar naar Roger geluisterd (doe ik vaak). Advisering zie ik eigenlijk als hulpmiddel om te komen tot een beslissing. 

Voor Jack (met titel is niets bedoeld)

Edited by carl

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...