Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Als het goed is, heeft Cock van zijn leverancier een SDS (savety data sheet) meegeleverd gekregen. Zie hier een voorbeeld daarvan voor de grondstof, die voor het maken van nanotube garen gebruikt wordt.

http://raymor.com/wp-content/uploads/2014/10/MSDS-SWNT-RN-020.pdf

Een dergelijke SDS heb ik ooit meegeleverd aan de eerste gebruiker van carbonanotube garen voor audiotoepassing.;)

Groet,

Leobus

3 hours ago, leobus said:

Je redeneert even teveel vanuit je verleden met asbest.

groet,

Leobus

Mijn verleden als werkende Leo want ik ben druk bezig geweest met bodemverontreiniging waaronder stortplaatsen. Hier in NL wordt volgens mij inderdaad niet meer gestort op bijvoorbeeld asbest na. Dat is denk ik niet het geval in landen als Griekenland. Het gaat me dus niet om die paar kabels van Cock, maar meer over het materiaal als zodanig. Als je nieuwe materialen op de markt brengt dan moet je ook al aan het afvalstadium denken. Als dat gebeurt was zaten de oceanen niet volgens plastic en waren de Orca’s op bepaalde plaatsen niet onvruchtbaar (PCB). 

Edited by carl

15 minutes ago, carl said:

Mijn verleden als werkende Leo want ik ben druk bezig geweest met bodemverontreiniging waaronder stortplaatsen. Hier in NL wordt volgens mij inderdaad niet meer gestort op bijvoorbeeld asbest na. Dat is denk ik niet het geval in landen als Griekenland. Het gaat me dus niet om die paar kabels van Cock, maar meer over het materiaal als zodanig. Als je nieuwe materialen op de markt brengt dan moet je ook al aan het afvalstadium denken. Als dat gebeurt was zaten de oceanen niet volgens plastic en waren de Orca’s op bepaalde plaatsen niet onvruchtbaar (PCB). 

Klinkt helemaal niet VVD. 

1 hour ago, leobus said:

Als het goed is, heeft Cock van zijn leverancier een SDS (savety data sheet) meegeleverd gekregen. Zie hier een voorbeeld daarvan voor de grondstof, die voor het maken van nanotube garen gebruikt wordt.

http://raymor.com/wp-content/uploads/2014/10/MSDS-SWNT-RN-020.pdf

Een dergelijke SDS heb ik ooit meegeleverd aan de eerste gebruiker van carbonanotube garen voor audiotoepassing.;)

Groet,

Leobus

Ik heb de SDS even vluchtig bekeken en het is de NIKKEL in die stof die het (verdacht) carcinogeen maakt. En wat voor asbest geldt, geldt voor voor heel veel stoffen. Glas- en steenwol, Twaron, Kevlar etc. zelfs de veren van een vogel. Ik zag ooit op de Duitse TV dat aangetoond is dat kinderen met een kanarie of parkietje op de slaapkamer een veel grotere kans op (long-) hebben door het stof van de veren (hoorn) dan hen die dat niet hebben. Het gaat daarbij om de respirabele (in-adembare) deeltjes die diep in de longen kunnen doordringen. Die moeten dan qua afmetingen ook nog aan allerlei voorwaarden voldoen om in staat te zijn de celwanden te doorboren en uiteindelijk het DNA te beschadigen. Ik heb heel veel Twaron gemalen en ben wel eens een dag gemonitord met een pomp en filter op de borst. Heb toen ook wel m'n best gedaan om heel schoon te werken (niet dus) en zelfs toen zat ik ruim onder de toegestane waardes. Met ander woorden: als je van een koolstof kabel ziek word ligt het vast aan jezelf.

Edited by TL 200

6 hours ago, Sodejuu said:

Het probleem van de mens is dat ze iets uitvinden en dan gelijk met toepassen beginnen. Eventuele mankementen en tekortkomingen is een probleem voor later. En dan wordt ook nog aan symptoombestrijding gedaan ipv bronbestrijding.

Ben benieuwd wanneer WIFI en 4/5 G netwerken op de lijst van ziekteverwekkers komen te staan. In de US of A zijn de eerste 5G antennes al verplaatst omdat de aanwonenden, lees brandweerlieden in hun kazerne, vergingen van de hoofdpijn. 

En symptoombestrijding is twee keer aan iets verdienen dus dat aanpakken bij de bron zal wel niet zo'n vaart lopen. ;)

3 hours ago, mumsoft said:

Nieuw onderzoek is nodig. Gelukkig heeft niemand daar last van, of bedenkingen bij, toch?

Is het niet handig om je handelingen te registreren middels een filmopname of keylogger? Dan kun je even snel terugkijken wat je gedaan hebt toen het wel werkte.:P

Zeg Wol, heb je nou eens eindelijk in vijf volzinnen uitgelegd wat tijdsdomein en wat fasedomein is ? 

LUL JIJ ALLEEN MAAR WAT of kan je het ook nog eens fatsoenlijk in begrijpelijke volzinnen uitleggen ? Zowel volzinnen als begrijpelijk graag dan. 

Ik voorspel je met al je gelul : tijd en fase is gewoon hetzelfde. Kom nou eindelijk eens op joh. 

groet

irritant hoor, geen antwoorden. kan Wol nou eens eindelijk zijn hobby-kwebbel uitleggen.  

nou ik voorspel je : er komt geen begrijpelijke tekst, geen enkele leesbare of begrijpelijke tekst. alleen onsamenhangend gelul. 100% nutteloos gelul. he Wol?  

en niet suggereren dat wij het allemaal niet snappen he Wol? dat ligt dan ECHT aan je zelf. Je verrekt het wat systematisch meer uit te leggen van je gekwebbel. Ik ben dat zwakzinnige gelul echt helemaal zat. Bye Wol. 

Edited by robx
plop

50 minutes ago, robx said:

irritant hoor, geen antwoorden. kan Wol nou eens eindelijk zijn hobby-kwebbel uitleggen.  

nou ik voorspel je : er komt geen begrijpelijke tekst, geen enkele leesbare of begrijpelijke tekst. alleen onsamenhangend gelul. 100% nutteloos gelul. he Wol?  

en niet suggereren dat wij het allemaal niet snappen he Wol? dat ligt dan ECHT aan je zelf. Je verrekt het wat systematisch meer uit te leggen van je gekwebbel. Ik ben dat zwakzinnige gelul echt helemaal zat. Bye Wol. 

Ik heb hem al een tijdje geblokt en het is er daardoor voor mij een stuk rustiger op geworden B)

2 hours ago, TL 200 said:

Is het niet handig om je handelingen te registreren middels een filmopname of keylogger? Dan kun je even snel terugkijken wat je gedaan hebt toen het wel werkte.:P

Doe ik meestal. Nu werkte het gisteren wel, en vandaag niet, zonder dat ik iets gewijzigd had. Natuurlijk is er een oorzaak, maar die zie ik niet. Wel een oplossing, en dat is toch wat.

3 hours ago, Hans van Liempd said:

Klinkt helemaal niet VVD. 

Dat is wel grappig want  op mijn vakantie in Griekenland dachten ze dat ik extreem links was :o Ik vind alleen dat een land zijn zaakjes op orde moet hebben: de politiek moet er dus bijvoorbeeld voor zorgen dat de verdiencapaciteit van het land op orde is (dan noemen ze je VVD) maar aan de andere kant ook dat het milieu niet wordt verziekt (dan ben je weer Groen Links) en je gelooft of niet maar ik vind ook dat de zorg moet ook op orde zijn. 

22 minutes ago, carl said:

Dat is wel grappig want  op mijn vakantie in Griekenland dachten ze dat ik extreem links was :o ..............

Laat me raden: Je zeiljacht was korter dan 20m? :lol:

( Of je stuurboordlicht was stuk?)

Edited by Pjotr

3 hours ago, vintagemod said:

Ik kan je wel vertellen dat asbest de minst mooie dood is ,veel met mensen en dierbaren over gesproken .

mvg wol

Wol, ik weet er alles van. Mijn vader is aan asbestkanker overleden. Daarom: probeer zo veilig mogelijk te werken. Maar we stappen ook nog steeds in de auto ondanks dat er elk jaar honderden mensen in overlijden. Doe mij maar van die carbonanotube kabels. Ik let wel op wat ik er mee doe.

Groet,

Leobus

13 minutes ago, vintagemod said:

Meen jij dat stukje nano Carbon veel invloed geef op waar het signaal zich moet vermurwen door tiental andere geleiders materialen,is dit niet een beetje inbeelding,het is wat beter als Cock een complete versterker met nano tube maak daar zie ik meer mogelijk heden in en dan heeft die tenminste 15 jaar voorsprong,dan het plakken van nano Carbon kabel.

mvg wol 

Ja, ik meen dat dat stukje nanocarbon garen invloed heeft op de geluidskwaliteit. Ik herinner mij nog de gezichten van de luisteraars toen de allereerste carbonnano interlink getest werd. Die gasten wisten niet wat ze hoorden. Binnen 5 minuten werd de hele productieafdeling van het bedrijf opgetrommeld om ook te komen luisteren. Allemaal zwaar onder de indruk. Maar als jij denkt het beter te weten, zonder ook maar de minste ervaring........ Ga je gang hoor!

En ja, Cock past het ook toe in zijn eigen apparatuur.

Groet,

Leobus

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...