Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Ben benieuwd. Ik vind het zat als-ie geripte dvd's afspeelt, en geripte cd's zal ook wel geen probleem zijn. Maar ik hang er geen optische drive aan, als je dat bedoelt. Een USB-stikkie, en misschien een van mijn media-schijfjes, al ben ik daar huiverig voor. Mijn vorige mediaspeler, die Robx nu heeft, wist die te vernachelen.

Edited by mumsoft

Ik was dus wel van plan een optische drive aan te sluiten maar die werd niet herkent. Even gegoogled en naar blijkt moet je dan wel Linux o.i.d. installeren en een plug-in installeren die niet van Volumio zelf afkomstig is en nog in de ontwikkelfase zit. Dat doe ik maar niet. Met DVD's had ik met enkelen het probleem dat alleen het menu afgespeeld kon worden met de PC (kopieerbeveiliging o.i.d.?) en de VLC-player. Met Kodi (op de PC) doen ze het wel dus ook daar geen noodzaak om dit met de Rasp te doen.

Je kunt trouwens de SD-kaart met Volumio ook gebruiken als opslag voor muziek. Ik weet alleen nog niet hoeveel Mb's je moet reserveren voor Volumio. 

Ik had gisteren een audiofiele dag.  Was bij de Synology beurs in Utrecht.  https://event.synology.com/nl-nl/Synology_2019 Synology gebruik ik o.a. voor al mijn beeld en geluid data en natuurlijk mijn website draait erop.  Werkelijk zorgeloze producten, net als mijn iMac :) Ik heb de afgelopen 5 jaar één of 2x een probleempje gehad. Binnen 24uur had ik al antwoord uit Taiwan en het werd remote opgelost.  B)  

Edited by Tubejack

Ja, die jongens van Synology zijn goed bezig. Doen er alles aan om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken en daar slagen zij goed in! Heb hier een DS115 staan van ze, puur alleen voor back-up. Kost nog geen 100 euries (zonder schijf) en is een full fledged NAS. Enige wat ik aan mis is een scheduled power on/off. Dat moet dan maar met de hand.

Marc is inmiddels weer naar Leiden en de Harmonizers bleven op leen achter. Lijken het toch beter te doen dan indertijd die van Roger. Inmiddels is er toch wel wat verbetert aan de set en de ruimte. Dat zou de oorzaak kunnen zijn dat ze het nu wel doen. Toch zijn die luisterbezoeken bij elkaar wel erg aardig.

Edited by carl

10 hours ago, mumsoft said:

Of het zijn die kabeltjes van Cock met het vleugje ts. Het toefje slagroom dat vrijwel elke set beter laat smaken.

Ik heb nog geen kabeltje van Cock, Marc. Doe het met Kimber PBJ en een Chrystal phono kabel. De volgende keer dat ik bij Cock ben zal ik wel eens vragen of ik wat kabel mag overnemen voor een DIY interlink.

Harmonizers moet je parallel aan de bestaande luidsprekers aansluiten. Dat gaat het gemakkelijkste als er vanzelf al aansluitpunten op de speakers zitten. Bij Carl zijn het vier aansluitingen waarin pluggen kunnen, maar ook de kale draad kun je erin vastzetten. Zulke heb ik ook. Ik had thuis de kale draadjes erop vastgeklemd, Carl had nog wat plugjes liggen. De harmonizers moeten zelf met pluggen worden aangesloten. Ik had de kabeltjes - van Cock, heus echt wel van Cock - meegenomen, waar aan een kant al pluggen zaten. Het zijn die dunne met glasomhulde zeer fijne draadjes, die Cock had voorzien van soldeereindjes. Daar heb ik met mijn neus bovenop gestaan.

Maar ik ben ik, en dus heb ik die mooie, witte kabeltjes voorzien van dun snot, waardoor ze een prachtige lichtbruine kleur kregen. Aan de Harmonizers zelf heb ik niks gedaan.

Dat is wel zo makkelijk.
Eens kijken of ik Cock zover kan krijgen dat hij ze meeneemt als hij bij mij komt.
Dat zit in de pen maar hij heeft het erg druk heb ik vernomen.
Dit gezegd hebbend ik heb er geen poen voor :wub: .
Ik weet niet of mijn set snel genoeg is om ze te laten zingen,maar dat horen we dan wel,of niet :)

Vandaag heb ik dit ding eens in elkaar gezet:

20181025_211938_zpsspfz6ti8.jpg

Een bluetooth onvanger met versterker ingebouwd. Het ding werkt ook nog eens. Gelijk rechtstreeks vanaf je smartphone naar dat ding streamen :D
En met de knoppen kun je ook nog eens je phone bedienen (wat eigenlijk onzinnig is, maar het werkt).
Klankmatig is het niet bijzonder, maar ook niet slecht en het ding stuurt zonder problemen mijn test-Jamo Cornet 60 aan via een 12V/5.2A voeding.

Net Onno aan de telefoon en Puresound gaat dit weekend weer online. Roger en Onno moeten het maar vertellen wat er aan de hand is, maar kennelijk is sprake geweest van een iets kleins.

17 hours ago, Sodejuu said:

Vandaag heb ik dit ding eens in elkaar gezet:

20181025_211938_zpsspfz6ti8.jpg

Een bluetooth onvanger met versterker ingebouwd. Het ding werkt ook nog eens. Gelijk rechtstreeks vanaf je smartphone naar dat ding streamen :D
En met de knoppen kun je ook nog eens je phone bedienen (wat eigenlijk onzinnig is, maar het werkt).
Klankmatig is het niet bijzonder, maar ook niet slecht en het ding stuurt zonder problemen mijn test-Jamo Cornet 60 aan via een 12V/5.2A voeding.

Leuk ding, Een paar leuke luidsprekertjes er aan en spelen maar. Zit er ook een analoge ingang op? Dan zou het iets zijn voor bij de computer. Dat klinkt wellicht beter dan die PC speakertjes.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...