Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

12 hours ago, Tubejack said:

Hoe kun je nu wetten maken en controleren zonder inhoudelijke kennis.?  Er moet m.i. veel meer kennis komen in de 2e kamer dat scheelt een boel gelobby van allerlei belanghebbende en adviesbureau's die stapels dikke nota's schrijven die uiteindelijk onder in een la verdwijnen. 

Een loodgieter zonder inhoudelijke kennis zal gauw werkloos worden....

De bedoeling is natuurlijk dat bijvoorbeeld in de tweede kamer mensen zitten die in staat zijn heel veel informatie te vragen en te verwerken en er ook nog zinnige conclusies uit kunnen trekken. Wat zei Louis van Gaal nu weer: een goed paard is nog geen goede ruiter. 

23 minutes ago, carl said:

De bedoeling is natuurlijk dat bijvoorbeeld in de tweede kamer mensen zitten die in staat zijn heel veel informatie te vragen en te verwerken en er ook nog zinnige conclusies uit kunnen trekken. Wat zei Louis van Gaal nu weer: een goed paard is nog geen goede ruiter. 

Nee Carl, politici staat zover weg van gewone mensen dat zeker 60% daar geen vertrouwen meer in heeft.  Het zijn niet de minste mensen. Hier b.v. een stuk van Johan Remkes https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2198568-wel-vertrouwen-in-politiek-niet-in-politici.html

Iets vragen is één, iets doen ....   

'Als je je burgers verliest, dan houdt de democratie op te bestaan' Herman Tjeenk Willink https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2195436-als-je-je-burgers-verliest-dan-houdt-de-democratie-op-te-bestaan.html

@vintagemod  Over het algemeen gaat het prima met Nederland, we behoren tot de meest gelukkige mensen.  Maar het kan gewoon beter.

Edited by Tubejack

4 minutes ago, vintagemod said:

Een kamer lid hoort  gewoon een dag in de week de boer op moet gaan wat er speelt in dit land,en niet alleen tijdens de verkiezingen.

Sommige gaan echt wel "de boer op"  

012024-Carola-Schouten.jpg

Edited by Tubejack

geen stress .... je kan rustig aanzien hoe de boel langzaam aan ontploft.  We hebben niet de laatste revolutie of opstand gehad (het zou vreemd zijn als je dat denkt) en de boel destabiliseert zo snel dat je geen 10 jaar meer hoeft te wachten op onstabiliteit in de westerse 'democratieen'. Tussen haakjes want het is geen democratie wat we hier hebben. 

Dus watch and enjoy. 

20 hours ago, carl said:

Natuurlijk Jack, het punt is alleen dat niemand een glazen bol heeft en dat het altijd alleen maar inschatting is.

"Politiek is ook burgers overtuigen door het voeren van het inhoudelijke debat en door het ontwikkelen van een visie over waar het met Nederland op langere termijn heen moet."

Sorry Tubejack: het moet even.

Werd er maar eens in de Kamer een inhoudelijk debat gevoerd, anders dan het afdraaien van vooraf bepaalde (partij)standpunten. Ik heb nog nooit meegemaakt (ik geef toe: heb niet alle kamerdebatten gevolgd) dat er eens een kamerlid reageert op een argument van een ander kamerlid met: "Ja, nu u het zegt: daar heeft u een punt, heb ik niet zo aan gedacht. Ik stel mijn mening bij." Nee, het zijn altijd van die 'debatten' bedoeld om de ander vliegen af te vangen, in een kwalijk daglicht te stellen en het eigen gelijk te verheffen. Dat noem ik niet debatteren. Ik wil weten hoe een kamerlid (of een partij) tot zijn afweging komt, wat waren volgens hem/haar de argumenten of invalshoeken pro en wat de argumenten contra en welke weging van de voors en tegens hebben geleid tot het uiteindelijke standpunt. Kijk daar leer je tenminste nog wat van.

Edited by Ove Rickland

1 hour ago, Ove Rickland said:

Werd er maar eens in de Kamer een inhoudelijk debat gevoerd, anders dan het afdraaien van vooraf bepaalde (partij)standpunten. Ik heb nog nooit meegemaakt (ik geef toe: heb niet alle kamerdebatten gevolgd) ..... 

Ik denk dat als je naar een vergadering van een commissie Landbouw, Economie (enn er zijn er nog veel meer), dat je je zou verbazen hoe inhoudelijk het er aan toe gaat en dat ze elkaar daar veel minder vliegen afvangen. Dat zijn dezelfde mensen die in de tweede kamer zitten, alleen zijn het geen lijsttrekkers en is er geen camera bij 😀

En mensen als Jack en Wiel kunnen wel veel klagen, maar hebben ze ooit wel eens het verslag van een behandeling van een wetsontwerp of beantwoording van kamervragen gelezen. Zeer hoog niveau met echt inhoudelijke opmerkingen, beleidsmatige dilimma’s e.d. Ook bij mijn beleidsterrein (waar ik erg veel verstand van had) kwam ik toch wel dingen tegen waarvan ik dacht “daar heb ik niet aan gedacht”.  Dus Jack zoek eens een onderwerp wat je interesseert en lees een verslag van een Kamercommissie en herhaal dan nog maar eens wat je boven zegt. 

Edited by carl

1 hour ago, carl said:

En mensen als Jack en Wiel kunnen wel veel klagen, maar hebben ze ooit wel eens het verslag van een behandeling van een wetsontwerp of beantwoording van kamervragen gelezen. 

Zeker wel, vele zelfs, die met de publieke en commerciële omroepen te maken hebben. Ook dingen zoals de zogenaamde: "slimme energie meter".  Zelfs topmensen geven aan dat het niet goed gaat.  Als je dat niet eens ziet, stel ik voor dat je de stront uit je ogen weghaalt. Over stront, ik zie liever mensen als Carla Schouten, ook al is het niet mijn partij. Die vrouw heeft tenminste "ballen".

"Beleid" hou toch op met dat gezwam. We hebben politici nodig met visie, die een duidelijke koers uitzetten.  

Edited by Tubejack

17 minutes ago, Tubejack said:

We hebben politici nodig met visie, die een duidelijke koers uitzetten. 

Nog een beetje olie op het vuur en dan stop ik er mee: De koers wordt helemaal niet door politici uitgezet maar door multinationals, grote bankiers, Bilderberger groep etc.

Tenminste dat heb ik wel eens gelezen op van die subversieve sites. Vandaar dat ik zo paranoia ben qua browsergeschiedenis en zo.^_^ 

1 hour ago, Tubejack said:

"Beleid" hou toch op met dat gezwam. We hebben politici nodig met visie, die een duidelijke koers uitzetten.  

Trump, Erdogan, Hitler 😀 voldoen wel aan die definitie. De sterke man die de zaken is meestal geen oplossing. 

Edited by carl

29 minutes ago, TL 200 said:

Nog een beetje olie op het vuur en dan stop ik er mee: De koers wordt helemaal niet door politici uitgezet maar door multinationals, grote bankiers, Bilderberger groep etc.

Het werkt allemaal een beetje op elkaar in vermoed ik TL. Niet verschrikkelijk anders als bijvoorbeeld bij het bestuur van een sportclub. 

22 minutes ago, carl said:

Trump, Erdogan, Hitler 😀 voldoen wel aan die definitie. De sterke man die de zaken is meestal geen oplossing. 

Die zijn/was megalomaan. 

Verder in het off-topic café?

Edited by TL 200

13 minutes ago, carl said:

Het werkt allemaal een beetje op elkaar in vermoed ik TL.

Om het onderwerp hier met een kwinkslag af te sluiten: Dat klopt, mijn rij-instructeur zei 35 jaar geleden al dat alles met elkaar in verband staat.

"Als ze een haar uit je kont trekken springt er een traan in je ogen"

Misschien vallen we wel voor dezelfde mensen Jack.  Ik ben wel een beetje voorzichtig met mensen die solo een sterke koers willen uitzetten. Dit nog los van het feit dat we in dit land hopeloos verdeeld zijn over alles en nog wat. De vaardigheid zit meer in het samenbrengen.

Edited by carl

3 hours ago, thingman said:

Ja, hou gewoon eens op met dat gezwam en gezwatel... 

Je hebt volkomen gelijk. 3 dingen probeer ik te vermijden, gedoe over politiek, geld en vrouwen. Maar soms...  :wacko:   Weet jij wel wat audiofiels thingman? :)  Zit momenteel "noodgedwongen" achter de pc omdat mijn kat gisteren geopereerd is aan een gezwel in zijn staart.  Hij miauwt als een gek omdat hij niet naar buiten mag. Was heel bang, dus ik ben vannacht maar bij hem gebleven. Weinig slaap en halve kamer verbouwd. Katten kruipen weg of zoeken een hoge plek.  Ik mocht hem net pijnstillers geven. Eindelijk is hij rustig en ligt op de bank. Verder maak ik van de nood een deugd door aan mijn site te werken. 3 maanden stage zit erop en heeft helaas geen baan opgeleverd. Zoals het er nu naar uitziet, ga ik weer per 1-2 voor mezelf werken. Maar dat kan zomaar weer anders worden. Ik pluk de dag, de radio en de buizen staan aan :)

Edited by Tubejack

Ik vind dat Wiel het wel goed ziet. Ik vind Sharon Dijksma een echte goede bestuurder. Toch merkwaardig dat sommige bestuurders zelden in de problemen komt.

Jack is een goede vent en dat zie je hoe hij met zijn kat omgaat.

En Toine breng eens iets aufiofiels in, je weet er meer dan genoeg van.

28 minutes ago, carl said:

En Toine breng eens iets aufiofiels in, je weet er meer dan genoeg van.

Het is de moeite niet meer, om enkele uiteenlopende redenen tegelijk:

Als ik iets in zou brengen over mijn laatste decennium aan persoonlijke en gedeelde audio ervaringen duurt het geen 10 minuten voordat Hans van L en/of Pjotr zich hardop afvragen of het hier nog wel over iets anders kan gaan dan Van der Heide. Dat in de eerste plaats. Het kwam vorige week weer eens voorbij...

In de tweede plaats is er hier een Limburgse vlaai actief die elke opmerking over Van der Heide met zinloze trollerij belachelijk probeert te maken. In combinatie met reden 1 verhindert dit de uitnodigende sfeer die vereist is om mijn audiofiele ervaringen hier te delen.

In de derde plaats zijn er ook andere plekken waar ik wel over mijn audiofiele bevindingen vrij van gedachten kan wisselen, en dat ook gewoon doe als er iets toe te voegen is.

In de vierde plaats is dit forum verworden tot een Muppetshow. Geen verwijt maar een vaststelling. Het aantal steeds terugkerende typetjes is vrij gering en alles is daardoor erg voorspelbaar, herkenbaar en tegelijk ook weinigzeggend geworden. Zodanig dat alle (gespreks)dynamiek en verrassing gaandeweg is weggesleten of weggelopen.

In de vijfde plaats post ik van tijd tot tijd wel degelijk toevoegingen die mijn ervaringen weerspiegelen, maar die vinden geen voedingsbodem, dankzij 1, 2 en 4 hierboven.

Dus.

Tenslotte: de eigenaar heeft te kennen gegeven de tent te willen overdoen of sluiten. De fut is er uit.

Edited by thingman

Het gaat uiteindelijk om het delen van ervaringen Toine . Of die ervaringen nu van een van de Heide adept of juist een tegenstander daarvan komt, ik lees het altijd met plezier. Het leukste zijn goedkope oplossingen want dan kan je zelf aan de gang en valt er geen buil aan. Ik zou het verder erg jammer vinden als dit forum ophoudt te bestaan. Erg leuke mensen.

Edited by carl

van der Heide was briljant. Die kennis heb ik helaas niet, (althans niet meer kennis dan ergens gepubliceerd is.)  Maar bij alles wat ik maak, zit eenzelfde gedachte. Zoveel mogelijk: "structuur" door techniek en materiaalkeuze.  Wat een ander daar van vind (zelfs vdH adepten) zal me echt worst zijn. Zolang de mensen er maar plezier van hebben.  

De vorige eigenaar van dit forum, heeft het gewoon te druk met zijn werk.  Anderen pakken het weer op.  Meer input over analoog, lijkt me welkom.  Ook in 2019 gewoon weer verder. :)

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...