Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

11 minutes ago, mumsoft said:

Nee, het is erkennen dat we allemaal afwijken van elkaar, om te beginnen qua luisteren, ondergaan, meemaken.

Het ligt ten grondslag aan dat eeuwige gekissebis, dat geneuzel, dat elkaar niet serieus nemen op audiofora, en dat audiofora er in soorten en maten zijn. Sommige topics, vooral als het gaat om onmeetbare zaken, zijn erg geschikt om elkaar de kop in te slaan. Scheiden die handel, vechtersbazen uit elkaar houden. Dat is goed scheidsrechteren c.q. modereren.

Elkaar in waarde laten is wel zo fijn.
Kritiek geven mag,maar wel op een fatsoenlijke manier vind ik.

15 minutes ago, Groovy said:

Onderdelen op een andere manier inzetten dan gebruikelijk om zo een ontwerp beter maken vind ik ook baanbrekend.
Je hoeft niet het wiel opnieuw uit te vinden.

Mee eens Peter. 

Verder denk ik dat mensen het gelukkig niet met elkaar eens hoeven te zijn. En waarom zou dat niet met behoud van relatie kunnen ?

Edited by carl

8 hours ago, carl said:

Verder denk ik dat mensen het gelukkig niet met elkaar eens hoeven te zijn. 

Mensen, die het niet met mij eens zijn.....lekker belangrijk :P  Vandaag heerlijk 21 km genordic de noordroute, morgen de zuidroute en dan zit Egmond er weer op.*

Ik had laatst een heel hardnekkige reparatie van een Yamaha tuner wat ik ook deed, dat ding bleef kraken.Een ander reparatie bedrijf had zich er al op stukgebeten... Op een gegeven ogenblik alle transistors en diodes vervangen. Ze hadden allemaal het:  "zwarte pootjes"  syndroom.  Nog kraakjes, bleek toch dat ik 2 diodes was vergeten in de voeding. Wat denk je? "kraakvrij"  Dus ik blij (want ik dacht al een aantal keer eerder dat de problemen weg waren....) Zet ik hem 's morgens aan geen stereo.....  grrrrr.  Wat bleek,  het was die dag net  's nachts gaan vriezen waardoor het 's avonds echt maar 15C was (normaal koelt het hier bijna nooit zover af) en voordat het weer 18C is.   Lang verhaal kort, bij oude instel potmeters varieert kennelijk de weerstand veel.  

Blijkbaar moeten af en toe dit soort  zaken overkomen. Net, als je af en toe mensen met een heel andere mening tegenkomt.  Bij een andere Yamaha tuner waar ook alle silicium was vervangen precies dezelfde problemen. koud geen stereo en bij normale kamer temperaturen gewoon spelen.  Met 5 minuten gerepareerd.   ;)

* Besloten niet te gaan, het ging vandaag heerlijk, maar nu ik op de bank zit voel ik mijn knie :(

Edited by Tubejack

3 hours ago, carl said:

Verder denk ik dat mensen het gelukkig niet met elkaar eens hoeven te zijn. En waarom zou dat niet met behoud van relatie kunnen ?

En als je nou gewoon uitspreekt dat je het niet met elkaar eens bent kan dat een relatie ook nog verbeteren. Dan staat dat meningsverschil er niet meer tussen.

4 hours ago, Groovy said:

Leuk, er zit een buizenversterker met Siemens ecl86 buizen en een Brima buis uit Engeland ingebouwd in de plint van de L70

Zeker leuk. Waarschijnlijk een 2x....+/- 3 watt versterkertje. Een ECL 86 is een leuke buis. Er zit een triode in die als voorversterker kan dienen en een penthode voor de out-put. Die  Brimar buis is waarschijnlijk een gelijkrichter ala EZ80/81. 

Edited by Tubejack
typo

6 minutes ago, Tubejack said:

Zeker leuk. Waarschijnlijk een 2x....+/- 3 watt versterkertje. Een ECL 86 is een leuke buis. Er zit een triode in die als voorversterker kan dienen en een penthode voor de out-put. Die  Brimar buis is waarschijnlijk een gelijkrichter ala EZ80/81. 

Dank, leuk om te weten.🙂

20 minutes ago, vintagemod said:

Ik heb ene ecl 86 in pentode in 3 watt en de andere  In half wat triode,die heb ik op een speaker lopen op 96 db,de buizen tuner heb ik ook nog.wel in mono,mooi spul.

Een Lenco buizen tuner?

Gisteren een wat verdrietige audiofiele dag gehad. Een goede audiovriend is n.l. overleden en nu moet geïnventariseerd worden wat hij in de loop der jaren aan audiospullen heeft verzameld. Ongelofelijk. We hebben nog niet alles gehad, maar zitten nu op:

10 sets luidsprekers

10 versterkers (voor- eind- geïntegreerd)

24 bronnen, waarvan 5 squeezeboxen.

6 compactsystemen zoals geïntegreerde minisets en bluetoothspeakers.

ca. 10 iPods en andere mp3 spelers

een hoop klein spul zoals lineaire voedingen, microfoons en hoofdtelefoons.

Werkelijk onvoorstelbaar wat er ligt en staat. Soms absolute high-end, soms vintage en soms mid-fi. Ik ben bezig alle spullen in een spreadsheet te zetten. Straks komt alles in de verkoop. 

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...