carl Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 11 hours ago, Tubejack said: In de praktijk zet je de meeste elementen op 1,7... 1,8 gram tegen een DL-103 op 2.2...2,5 gram. Met een ronde naald vind ik dat wel erg veel Jack. Nogmaals een naald die beter in de groef past heeft met dezelfde instelling veel en veel minder slijtage. Laat je dochter maar eens met naaldhakken over het parket lopen. Echt ander resultaat dan met gymschoenen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Juist, die naaldhakken hoor je, die gympies niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 februari 2019 Author Report Share Posted 8 februari 2019 (edited) 41 minutes ago, carl said: Met een ronde naald vind ik dat wel erg veel Jack. Nogmaals een naald die beter in de groef past heeft met dezelfde instelling veel en veel minder slijtage. Laat je dochter maar eens met naaldhakken over het parket lopen. Echt ander resultaat dan met gymschoenen De aanbevolen naald kracht, staat gewoon in de handleiding. Niet iets, om je niet druk over te maken. https://tubejack.nl/2018/07/26/denon-dl-103-en-thorens-td-2001/ In ons vorige huis hadden we net nieuw marmoleum Langzamerhand vind ik de TD-2001/DL-103 beter klinken dan PS-6750/MP200. Edited 8 februari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 3 hours ago, Tubejack said: Mooi René Hier nog een leuk stukje https://audio-creative.nl/recensie-2/ptp-audio-solid-12-platenspeler/3/ Ikzelf hou de DL-103 voorlopig origineel. Het klinkt al erg goed en heeft een mooie ronde sound. Details laat ik aan de phono trap over. Ja, ik ben er écht blij mee.... De phono trap is nog wel een dingetje, ik heb er nog steeds een brom in zitten. Ik ga er vanuit dat het daaraan ligt trouwens..... Wellicht dar er daar nog eens een andere voor moet komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 februari 2019 Author Report Share Posted 8 februari 2019 1 hour ago, vintagemod said: Zo iets kun je ook los kopen,welk matriaal wil je hebben. Niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 23 hours ago, René N. said: Deze heb ik: Een Thomas Schick gemodde DL103 met volgens mij deze naald: Retip with Sapphire cantilever, Micro Ridge diamond tip Op een 12" van dezelfde maker...... En wanneer mag de pleister er af? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Ik zal blij zijn als ik morgen weer digitale muziek van via de rasp kan horen. Hier is iets niet goed gegaan na de installatie van linux op m'n pc. Ik kon windows niet meer opstarten en hoe ik het voor elkaar heb gekregen zal ik wel nooit weten maar linux heeft heeft m'n hele harde schijf geformatteerd en nu moet ik wel met linux verder. Ik begin er een beetje aan te wennen, mede dankzij het linux-mint forum en tips van ene Pjotr aldaar heb ik heel wat info gevonden. Ik krijg er zowaar een beetje plezier aan. Het kost alleen erg veel tijd e.e.a. naar mijn hand te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 16 minutes ago, TL 200 said: En wanneer mag de pleister er af? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 februari 2019 Author Report Share Posted 8 februari 2019 26 minutes ago, vintagemod said: Daar om snap ik niet dat ze met die onzinnige flauwekul begonnen zijn. Ik heb het hier net een artikel gepubliceerd. Waar iets staat over de dunne behuizing. Kennelijk heeft zo' n DL-103 zoveel potentie dat de firma ZU omgebouwde versies heeft tot $799. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Ik heb zelf ook nogal wat 103 plannen gehad. Er zijn erg veel bedrijven die ze modificeren. Ook wel gelezen dat je dat beter niet kon doen op de tip na. Het was overigens wel iemand die dat verkocht En Jack ik geloof gelijk dat je nu meer uit je 2001 haalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 februari 2019 Author Report Share Posted 9 februari 2019 7 hours ago, carl said: Ik heb zelf ook nogal wat 103 plannen gehad. Er zijn erg veel bedrijven die ze modificeren. Ook wel gelezen dat je dat beter niet kon doen op de tip na. Het was overigens wel iemand die dat verkocht En Jack ik geloof gelijk dat je nu meer uit je 2001 haalt. Plannen heb ik voorlopig niet, gewoon lekker spelen. Zo' n snaar aangedreven TD-2001 draait heerlijk soepel rond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 8 hours ago, Tubejack said: Plannen heb ik voorlopig niet, gewoon lekker spelen. Zo' n snaar aangedreven TD-2001 draait heerlijk soepel rond. Niks leuker dan plannen Jack, maar met een Benz Ruby Z, een Nagaoka MP 200 en een AT 97e ben ik redelijk tevreden. Hoewel binnenkort komt er op de AT een nieuwe naald, denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 (edited) On 1/22/2019 at 8:29 PM, audiovorden said: Inmiddels heb ik mijn kistje met een paar kilo mineralen binnen. Sterker nog, ik heb er zelf twee. Ik bedoel natuurlijk mijn grounding- of aardingsbox. Het is een wijnkistje gevuld met bergkristallen en enkele koperen strips die contact maken met een aansluitterminal. Je kan de grounding box aansluiten op 1 of meerdere audioapparaten. Ik blijf mij erover verbazen dat zoiets invloed heeft op het geluid. Maar ik profiteer er maar van. Met dank aan Peter de Bruyn van AD. Voor een impressie van hoe zoiets er uit ziet verwijs ik naar het YouTube linkje van Wol. Ook op website van Akiko audio en Nordost/QRT is meer info te vinden over de werking en aansluiting van een grounding box en/of of conditioner. Even een update over mijn 2 aardingsboxen. Ik heb er eentje aangesloten op de coax-ingang van mijn PF DAC en de andere op de randaarde van het stekkerblok dat ik gebruik. Hierdoor kwam ik erachter dat de randaarde aansluiting ook contact maakt met de behuizing van mijn phonoversterker en van mijn DAC. En ook met de afscherming van de chinchstekkers (uitgangen) van beide apparaten. Nooit geweten. In ieder geval klinkt het in deze configuratie erg fraai. Edited 9 februari 2019 by audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 februari 2019 Author Report Share Posted 9 februari 2019 59 minutes ago, carl said: Niks leuker dan plannen Jack, maar met een Benz Ruby Z, een Nagaoka MP 200 en een AT 97e ben ik redelijk tevreden. Hoewel binnenkort komt er op de AT een nieuwe naald, denk ik. Plannen maken is inderdaad heel leuk, maar het is ook leuk als je plan werkt. Ik ga vanavond lekker platen draaien. Mijn vrouw is een avond op stap. Ik heb nu 3 spelers die het aardig doen. Dus rust in de tent. Wat ik veel leuker vind, is (nieuw) vinyl scoren. Welke LP is nou een "must have?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 2 hours ago, carl said: Niks leuker dan plannen Jack, maar met een Benz Ruby Z, een Nagaoka MP 200 en een AT 97e ben ik redelijk tevreden. Hoewel binnenkort komt er op de AT een nieuwe naald, denk ik. Wat voor een naald Carl. Misschien ook iets voor mij aangezien ik de mijne gemold heb,de naald haakte in mijn vest Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 Wat doet een element nu in de buurt van je vest Peter? Roger heeft naalden voor de A 97 e en die zijn volgens mij van een duurder type AT. Ik zie Roger helaas volgende week niet op de audioclub want daar wilde ik er een afspraak over maken. Mijn dochter is namelijk terug na 6 maanden China. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 3 hours ago, audiovorden said: Even een update over mijn 2 aardingsboxen. Ik heb er eentje aangesloten op de coax-ingang van mijn PF DAC en de andere op de randaarde van het stekkerblok dat ik gebruik. Hierdoor kwam ik erachter dat de randaarde aansluiting ook contact maakt met de behuizing van mijn phonoversterker en van mijn DAC. En ook met de afscherming van de chinchstekkers (uitgangen) van beide apparaten. Nooit geweten. In ieder geval klinkt het in deze configuratie erg fraai. Hoeveel kost nu zoiets globaal vanuit de gedachte dat ik wel een wijndoos heb. Moet je er trouwens een voor drie flessen hebben of voor twaalf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 4 hours ago, audiovorden said: Het is een wijnkistje gevuld met bergkristallen Moet je die kristallen ook zo af en toe regeneren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 1 hour ago, carl said: Wat doet een element nu in de buurt van je vest Peter? Roger heeft naalden voor de A 97 e en die zijn volgens mij van een duurder type AT. Ik zie Roger helaas volgende week niet op de audioclub want daar wilde ik er een afspraak over maken. Mijn dochter is namelijk terug na 6 maanden China. Ik wilde wisselen van element,niet goed opgelet. Gelukkig is een orginele naald niet zo duur e26 dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 10 februari 2019 Report Share Posted 10 februari 2019 (edited) 14 hours ago, TL 200 said: Moet je die kristallen ook zo af en toe regeneren? Dat zou zo maar kunnen. Regenereren lijkt me niet zo ingewikkeld. Maar je kan ook de kristallen vervangen. De kosten vallen erg mee. Voorlopig doen ze het nog. Alhoewel er zit geen groen ledje op dat brandt zolang ze het nog doen. Edited 10 februari 2019 by audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 10 februari 2019 Report Share Posted 10 februari 2019 13 hours ago, carl said: Hoeveel kost nu zoiets globaal vanuit de gedachte dat ik wel een wijndoos heb. Moet je er trouwens een voor drie flessen hebben of voor twaalf? Wat heb je nodig. Een wijndoos, een paar kg bergkristallen, een paar koperen strips, een terminal en een of meerdere snoertjes met een klemmetje. Dus de kosten vallen erg mee. Ik heb hem niet zelf gemaakt, maar laten doen door een goede audiovriend . Die vind het leuk om zoiets in elkaar te zetten en had de benodigde onderdelen op voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 februari 2019 Report Share Posted 10 februari 2019 (edited) 13 hours ago, Groovy said: Ik wilde wisselen van element,niet goed opgelet. Gelukkig is een orginele naald niet zo duur e26 dacht ik. Neem de types die Carl noemt niet serieus. Hij gooit altijd alles door elkaar, waardoor het zelden klopt en iedereen verward raakt. Ik heb hem al zo vaak gezegd dat ie nauwkeurig(er) moet zijn in zijn beschrijvingen en typeaanduidingen. Blijkbaar gaat dat er bij hem niet in. Het werkt iig erg storend voor mij. Het gaat om de hyper elliptic naald voor een AT95 Edited 10 februari 2019 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 februari 2019 Report Share Posted 10 februari 2019 Carl toch Dank Sodejuu,ik ga eens googelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 februari 2019 Report Share Posted 10 februari 2019 (edited) 2 hours ago, audiovorden said: Wat heb je nodig. Een wijndoos, een paar kg bergkristallen, een paar koperen strips, een terminal en een of meerdere snoertjes met een klemmetje. Dus de kosten vallen erg mee. Ik heb hem niet zelf gemaakt, maar laten doen door een goede audiovriend . Die vind het leuk om zoiets in elkaar te zetten en had de benodigde onderdelen op voorraad. Dat is stevig een houten wijndoos - voor 1 fles neem ik aan - bij je set geheel gevuld met bergkristallen bij je hifi. En dan heb je een soort aarding van je hifi installatie. En is dat naast de normale aarding van het huis? Heeft iemand het al eens op een platenspeler geprobeerd? Wel cool hoor. Dat regenereren van stenen heb ik niet gedaan. Wel over gelezen. De werking van de stenen kan minder worden in je huis en als je deze in een doos begraafd worden ze weer juist geladen of verdwijnt de ‘verontreiniging’. Kun je een foto posten @audiovorden hoe het er uitziet en aangesloten wordt? Edited 10 februari 2019 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 10 februari 2019 Report Share Posted 10 februari 2019 1 hour ago, Ivan10 said: Dat is stevig een houten wijndoos - voor 1 fles neem ik aan - bij je set geheel gevuld met bergkristallen bij je hifi. En dan heb je een soort aarding van je hifi installatie. En is dat naast de normale aarding van het huis? Heeft iemand het al eens op een platenspeler geprobeerd? Wel cool hoor. Dat regenereren van stenen heb ik niet gedaan. Wel over gelezen. De werking van de stenen kan minder worden in je huis en als je deze in een doos begraafd worden ze weer juist geladen of verdwijnt de ‘verontreiniging’. Kun je een foto posten @audiovorden hoe het er uitziet en aangesloten wordt? Ik weet niet hoe je hier snel een foto plaatst. Maar een wijnkistje is ook niet zo fotogeniek. Qua aansluiten heb je verschillende keuzes. Aan de randaarde en/of rechtstreeks op een RCA-plug van een apparaat naar keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts