Tubejack Posted 12 februari 2019 Author Report Share Posted 12 februari 2019 (edited) 1 hour ago, Pjotr said: Mooi verhaal Jack. Ik zoek een baantje voor: "erbij" Pjotr. Niets bijzonders. We hebben weinig nodig. Dat van het arbeid tekort klopt. 10 jaar terug was ik 50; Niemand zag me staan. Nu zijn blijkbaar de rollen omgedraaid. Zolang het duurt natuurlijk, afwachten maar Edited 12 februari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 februari 2019 Author Report Share Posted 12 februari 2019 25 minutes ago, René N. said: Geeft toch niet? Dan kunnen we de verschillen eens goed ondergaan en herkennen Zat niet het grootste verschil in het pick-up element Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2019 Report Share Posted 12 februari 2019 (edited) Idd Jack, als je aan het eind van de dag tevreden naar bed kunt gaan heb je een mooi leven en hou je het lang vol, sure! Het is mooi als je met weinig tot niets tevreden kunt zijn. Zo ben ik en mijn vrouw ook opgevoed. Mijn pa wordt in mei 92, is weer goedgekeurd voor zijn rijbewijs en hoeft zich financieel geen zorgen te maken. Hij kan zelf hulp in de huishouding betalen gelukkig en daardoor geheel zelfstandig blijven. Buurman was eind 30 en kwam in zijn vak niet meer aan de bak. Heeft 3 opgroeiende kinderen... dan valt het echt niet mee. Edited 12 februari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 februari 2019 Author Report Share Posted 12 februari 2019 (edited) 2 hours ago, Pjotr said: Buurman was eind 30 en kwam in zijn vak niet meer aan de bak. Heeft 3 opgroeiende kinderen... dan valt het echt niet mee. Dat is verschrikkelijk. Ik had vandaag een heel goed gesprek. Even afwachten nog Edited 12 februari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 februari 2019 Report Share Posted 12 februari 2019 4 hours ago, Pjotr said: Mooi verhaal Jack. Maar zoiets is tijdelijk. Dat werkt zo lang er een arbeidstekort is zoals nu. En je alleen werkt om inkomen te vergaren. 4 jaar geleden was dat wel anders. Mijn buurman is elektricien. 6 jaar geleden ontslagen bij helemaal niet zo'n slechte baas om economische reden. Via een uitzendbureau kon hij karren gaan duwen op de bloemenveiling en afgeblaft worden door een voorman die nauwelijks Nederlands sprak. Hij had geluk. Uiteindelijk uit noodzaak ZZP'er geworden en voor zichzelf begonnen als all round klusser. Werkt nu weer voor een baas als elektricien voor een best salaris zoals nooit tevoren. Maar voor hoe lang? Daar durft ie niet over na te denken en gelijk heeft ie. "omdat loyaliteit werkt". Ja, ja, alleen als je niet op een dubbeltje hoeft te kijken. Het is een luxe, anders geldt "het recht van de sterkste/hardte" Er zijn genoeg mensen die tot aan het pensioen door kunnen werken en ik ken er behoorlijk veel. Helaas is dat niet bij iedereen het geval. Ik ken trouwens verschillende bouwvakkers die in de crisis noodgedwongen ZZP er geworden zijn en nu goud geld verdienen. Hebben allemaal een broertje dood aan uitkeringen voor anderen te betalen. Vinden mij allemaal veel te genuanceerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2019 Report Share Posted 12 februari 2019 (edited) Eh Carl, aan betalen hebben we allemaal een broertje dood. Maar wil je a.u.b. mijn post niet misbruiken om jouw kennissenkring te verontschuldigen. Bedankt alvast... Edited 12 februari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 februari 2019 Report Share Posted 12 februari 2019 (edited) Je interpreteert me te negatief Peter. Ik ben me zeer bewust dat ik bij de overheid en mijn vrouw bij het onderwijs nagenoeg een arbeidsgarantie voor het leven hadden en dat was een grote luxe. Werkloosheid zie ik in de eerste plaats als verspilling van talent. Maar een elektricien die lang werkeloos is, kan ik me in Nijmegen bijna niet voorstellen. In het westen zou dat best anders kunnen zijn. Edited 12 februari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2019 Report Share Posted 12 februari 2019 (edited) Nu niet nee, hij verdient nu dan ook gelukkig weer een goed salaris. Heeft ie ook wel nodig om de schade in te halen. 6 jaar geleden was dat wel anders, ook in Nijmegen. Carl je hebt echt geen flauw benul wat een emotionele impact zoiets heeft als het je overkomt. Nog afgezien van de financiële. Misbruik het dan niet om jouw punt te maken. Edited 12 februari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 februari 2019 Report Share Posted 12 februari 2019 (edited) Dat snap ik echt wel Peter. In Nederland zitten we sociaal zo dicht bij elkaar dat we in de kennissenkring eigenlijk alles wel tegenkomen van bijstandsmoeder, werkloze tot miljonair. En eigenlijk niemand die echt te ver ging al zullen we allemaal wel een beetje de grenzen zoeken. We hebben zelf geluk gehad, al zit er wel iets in de Ajax “wijsheid” dat je geluk ook een beetje afdwingt. Hoewel voor een vriendin van mijn vrouw met zo’n vreselijke spierziekte is dat absoluut onmogelijk. Edited 12 februari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 februari 2019 Author Report Share Posted 12 februari 2019 Is er nog audio nieuws Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 februari 2019 Report Share Posted 12 februari 2019 Daar heb je gelijk in Jack. Na 6 maanden is mijn dochter terug uit China. Ik probeer nu haar persing van Nirvana op LP te ruilen voor mijn persing die ik onlangs gekocht heb. Op haar Dual 1219 hoor je het verschil toch niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2019 Report Share Posted 12 februari 2019 Vandaag een audiofiele prutsdag gehad. De kap van de Thorens gepolijst, de rand van het plateau geborsteld, de console bijgekleurd en de rest schoongemaakt. Helaas bleek de cantilever verbogen en de riem uitgerekt. Die zijn onderweg. Uiteindelijk dus een in bijna nieuwstaat draaitafel. En geheel in originele staat. Als tweede een fatsoenlijke 5V ingang voor de SSD op m'n muziek pc gemaakt. En daarna wou hij niet meer werken. Er bleek een miniscuul korreltje soldeertin op het moederbord terecht te zijn gekomen. Weggehaald en hij doet 't gelukkig weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 februari 2019 Author Report Share Posted 12 februari 2019 (edited) 1 hour ago, carl said: Daar heb je gelijk in Jack. Na 6 maanden is mijn dochter terug uit China. Ik probeer nu haar persing van Nirvana op LP te ruilen voor mijn persing die ik onlangs gekocht heb. Op haar Dual 1219 hoor je het verschil toch niet. Carl, wat voor element zit in die 1219?. Ik heb een Denon DL-110 in een 1019 en dat aangesloten op een heel goede pre met Fet's of zo .... nou Mijn audiofiele "prutsdag" was een heel mooie Accuphase T-107 http://accuphase.com/cat/t-107en.pdf. Morgen een Sony STS730ES http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyes/STS730ES/STS730ES.html en daarna 2 x Philips FT-880. @Hans van Liempd Edited 12 februari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 (edited) In die 1219 zit een Philips 401 element Jack (ben ik bijna zeker van). NOS want hij was alleen voor een recensie voor Luister gebruikt. In mijn 1019 zit een AT 95. Mijn zoon heeft de naald gekregen vandaar dat ik de naald van de AT 95 van mijn Thorens wil overzetten en daar weer een betere naald in. Blij dat Hans weer met platenspelers bezig is Edited 13 februari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 3 minutes ago, carl said: Blij dat Hans weer met platenspelers bezig is Om hem op een nette manier te kunnen verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 13 hours ago, Hans van Liempd said: Er bleek een miniscuul korreltje soldeertin op het moederbord terecht te zijn gekomen. Weggehaald en hij doet 't gelukkig weer. Da's mazzel, voor hetzelfde geld veroorzaakt zo'n korreltje een kortsluiting die wel de hele boel kapotmaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 februari 2019 Author Report Share Posted 13 februari 2019 2 hours ago, carl said: In die 1219 zit een Philips 401 element Jack (ben ik bijna zeker van). NOS want hij was alleen voor een recensie voor Luister gebruikt. In mijn 1019 zit een AT 95. Mijn zoon heeft de naald gekregen vandaar dat ik de naald van de AT 95 van mijn Thorens wil overzetten en daar weer een betere naald in. Blij dat Hans weer met platenspelers bezig is Niet een idee om je kinderen een beter pick-up element te geven? Is m.i. toch een stukje opvoeding Of geven ze er niet om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 9 minutes ago, TL 200 said: Da's mazzel, voor hetzelfde geld veroorzaakt zo'n korreltje een kortsluiting die wel de hele boel kapotmaakt. Toch werkt het nog niet helemaal OK. Ik ben gewend om de PC zonder monitor te gebruiken, dus aan wanneer ik er de spanning op zet en uit met de powerknop op de PC. Wanneer ik dat nu doe, komt een blauw scherm (er hangt natuurlijk wél een monitor aan) met dat er wat mis gaat en Windows opnieuw gestart wordt. Wanneer ik hem met het menu uitzet gaat alles ok. Ik denk dat dit aan een update ligt die Windows gisteren heeft uitgevoerd. En vandaag komt er weer een nieuwe versie van Windows 10 (1809) binnen. Computers... Het is altijd wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 Win10 heeft nogal wat issues met updates, lees ik geregeld. Ik krijg nog steeds elke dag nieuwtjes van AG Connect (AG: AtomatiseringsGids), die daar melding van maakt. Ik heb noodgedwongen ook een harde schijf met Win10 (legaal), maar alleen voor noodgevallen. Die loopt ook aardig achter wat die updates aangaat. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 1 hour ago, Tubejack said: Niet een idee om je kinderen een beter pick-up element te geven? Is m.i. toch een stukje opvoeding Of geven ze er niet om? Ik heb hem beneden uitgeprobeerd naast de Thorens TD 160 met AT 95. Daar viel hij niet door de mand hoor Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 Iemand vroeg me naar mijn ervaringen met de Oracle. Toevallig stuitte ik op deze draaitafel van win Laboratories https://www.google.nl/search?q=win+labatories+turntable&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=j6LtsMabm88-RM%3A%2CJpMjfq4YTxHl5M%2C_&usg=AI4_-kTNqY5AGWGE4X7BCcs4CHQxAQ8fIA&sa=X Niets is origineel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 februari 2019 Author Report Share Posted 13 februari 2019 (edited) 21 minutes ago, carl said: Ik heb hem beneden uitgeprobeerd naast de Thorens TD 160 met AT 95. Daar viel hij niet door de mand hoor Jack. Eh tja.... GP-401 of AT-95..... Waarom geen high-output MC ? b.v. Dynavector DV10x5 MC als dat past. Je kinderen gun je toch het beste? Edited 13 februari 2019 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 (edited) Zoals het er nu uitziek komt er een nieuwe naald in de AT 95 Jack. Roger heeft er goede ervaringen mee. Vergeet niet dat elementen als van Linn en Clearaudio gemodificeerde AT zijn. En die Dynavector is behoorlijk duur hoor. Mijn beste platen staan op zolder en daar staan de Delphi en de TD 320. Edited 13 februari 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 februari 2019 Report Share Posted 13 februari 2019 (edited) 4 hours ago, Hans van Liempd said: Ik ben gewend om de PC zonder monitor te gebruiken, dus aan wanneer ik er de spanning op zet en uit met de powerknop Kijk eens in windows naar de opties voor de powerknop. Die kun je verschillende dingen laten doen bij indrukken. Hier staat hoe je dat doet: https://www.isunshare.com/windows-10/change-power-button-setting-in-windows-10.html Edited 13 februari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 februari 2019 Author Report Share Posted 13 februari 2019 9 minutes ago, carl said: Zoals het er nu uitziek komt er een nieuwe naald in de AT 95 Jack. Roger heeft er goede ervaringen mee. Vergeet niet dat elementen als van Linn en Clearaudio gemodificeerde AT zijn. En die Dynavector is behoorlijk duur hoor. Zie het nu, had deze review gelezen; Over het hoofd gezien dat die uit 2003 was https://www.stereophile.com/phonocartridges/947/index.html. inderdaad flink duurder geworden Laatst nog een AT-95 voor een klant gekocht, heel leuk voor het geld. Wat me opviel dat dat element volgens mij vervangen wordt door de AUDIO TECHNICA AT VM95 serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts