Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, TL 200 said:

Kijk eens in windows naar de opties voor de powerknop. Die kun je verschillende dingen laten doen bij indrukken.

Hier staat hoe je dat doet: https://www.isunshare.com/windows-10/change-power-button-setting-in-windows-10.html

tap-power-options.png

Dat had ik natuurlijk ingesteld, anders kon ik hem zonder monitor niet uitzetten.

Maar uiteindelijk werkt alles weer zonder storingen. Een Intel driver voor TXI was kennelijk geüpdatet  terwijl dat niet de bedoeling was. Maar het bij de SBooster voeding geleverde stekkertje zorgde daarbij ook voor problemen.

54 minutes ago, Tubejack said:

Goed nieuws per 1 maart heb ik een baan bij het Zaanse Schans museum als technisch medewerker.  Ik ga a.s. dinsdag tekenen voor een contract van 1 jaar.   🙂

Lijkt me een leuke werkomgeving. Gefeliciteerd!

12 minutes ago, Hans van Liempd said:

Dat had ik natuurlijk ingesteld, anders kon ik hem zonder monitor niet uitzetten.

Dacht ook wel dat jij zo slim was, maar toch voor alle zekerheid heb ik dat linkje geplaatst. Fijn dat alles het weer doet.

Ik heb ruzie met Kodi, die wil niet doen wat hij moet: een zip-bestand uitpakken en installeren :mad2:.

Kodi ligt nu in de prullenbak:angry:. Ik kijk wel wanneer ik een nieuwe installatie doe.

1 hour ago, Tubejack said:

Goed nieuws per 1 maart heb ik een baan bij het Zaanse Schans museum als technisch medewerker.  Ik ga a.s. dinsdag tekenen voor een contract van 1 jaar.   🙂

Hartstikke mooi! Eindelijk gerechtigheid.

Hartstikke leuk Jack en niet de eerste dag voorstellen de technische dienst te reorganiseren 😀Ik ga gelijk eens opzoeken wat dat museum is.

Het verschil tussen een molen en een draaitafel is niet zo groot 😁

Edited by carl

15 minutes ago, mumsoft said:

Hartstikke mooi! Eindelijk gerechtigheid.

Het aardige was, dat ik vandaag nóg een telefoontje kreeg van een andere baan.  Als ik iets geleerd heb, de afgelopen weken is dat er mensen zijn die je graag willen helpen.  Niet zelf blijven aanmodderen. 

Toch  heb je er wel wat aan Jack. Ik was nogal met regelgeving bezig en we wilden graag zodanige regels van het rijk waar onze technische mensen goed mee konden werken. Dan probeer je goede mensen  in strategische werkgroepen te krijgen e.d. Met goede argumenten kom je dan vaak wel ver. Veel beter dan achteraf kritiek leveren.

Edited by carl

2 hours ago, carl said:

Toch  heb je er wel wat aan Jack. Ik was nogal met regelgeving bezig en we wilden graag zodanige regels van het rijk waar onze technische mensen goed mee konden werken. Dan probeer je goede mensen  in strategische werkgroepen te krijgen e.d. Met goede argumenten kom je dan vaak wel ver. Veel beter dan achteraf kritiek leveren.

Dat lijkt me prima Carl. Wat ik niet goed vind, is het vele gelobby rond kamer leden, wethouders, raadsleden etc. van allerlei bedrijven met belangen.  Een politicus moet objectief zijn. 

Edited by Tubejack

8 hours ago, leobus said:

Hebben we niet ergens een topic waar we het over dit soort zaken kunnen hebben. Kunnen we hier audiofiele zaken melden.s

Een relatie met audio is natuurlijk snel gemaakt Leo, ook daar wordt veel gelobbyd.  Dat doen we zelfs onbewust. Wat anders, ik vind audio veel te leuk,  er valt nog zoveel te doen en uit te zoeken. Dus  heb ik bewust voor een 4 daagse werk week gekozen en blijf minimaal 1 dag per week aan audio sleutelen.  Ik wil  mensen ook niet in de steek laten.  

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...