Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

1 minute ago, carl said:

Mijn zoon heeft ze vaak gezien Roger, hij is er gek op.

Schiet me t volgende weer binnen. 

Een wat oudere radiopresentator heeft een jonge gast aan de telefoon. Het gaat over de toenmalig populaire house muziek. De presentator vroeg "wat vind je hier zo leuk aan?", Waarop de jongen antwoorde... wanneer die muziek speelt wordt ik helemaal gek. Waarop de presentator zei: "dan zijn we het daar in ieder geval over eens" . 😂

On 2/23/2019 at 2:43 PM, vintagemod said:

Potjr,ze ouwhoeren te veel ,er komt meer bij kijken,licht plateau,zwaar plateau,lichte motor,zware motor.

Met die meting in Roermond was ook een bezeikte boel,ene Met demper en de andere zonder demper er onder geplaats,en  Roger er tussen ik moet zwijgen,pure oplichting,het is hoe kan je de men’s  besodomietern,dat geld dadelijk ook op die workshop elementen In bouwen,de truck is hoe verkoop je het.

Wees gewoon eerlijk laat gewoon wat je kunt en doe niet zo moeilijk,klaar.

,aantal jaren geleden In Veldhoven een element kosten 1300 euro,s en de andere kostte 2900 euro,s,een paar maanden er voor Met dezelfde persoon het verschil was marginaal tussen beide elementen,In Veldhoven Kwam  die van 1300 euro,s uberhaupt niet mee,Met die van 2900 euro,s zelfde voorversterker zelfde draaitafel als voor een ,dat is voor mij top sport verkopen , hoe kan ik grote verschillen laten horen tussen die twee de verschillen marginaal zijn.

Ahum..... Laten er nou foto's van zijn gemaakt......:

Cock-Roermond-1.jpg

Cock-Roermond-2.jpg

Het kan natuurlijk best zo zijn, dat een element van 1300 beter of nagenoeg gelijk klinkt aan een van 2900. Duur is zeker niet per definitie beter dan minder kostbaar. De kunst is juist de topprodukten eruit te filteren. En daarvoor communiceren we hier toch? Dat bijvoorbeeld een AT 95e zo goed klinkt was bijvoorbeeld voor mij een openbaring. Vandaag nog bij mijn schoonzoon gehoord.

Kortom Wiel (en anderen) graag de hifi koopjes.

Edited by carl

Een supertweeter In elkaar gezet die ik lang geleden ontmanteld had.
Het kastje waar de andere inkomt staat te drogen.

Nou ja supertweeter klinkt leuk,Philips ad 0163 t8 tweeter 92 db.

12 hours ago, carl said:

Dat is inderdaad een leuk project Peter, maar klinkt het beter?

Daar hoop ik vandaag achter te komen.
Ik moet er nog een in elkaar zetten,dan ga ik luisteren.
Zo'n ding doet zachtjes mee,het zal mij benieuwen.
Leuk om te doen.

Vandaag mijn 1e werkdag in het Zaans Museum.  Er komt best veel op je af, het is best wel complex.  Ook veel leuke nieuwe collega's zo' n 95% is vrouwelijk . Gelukkig ben ik dat vrouwelijk schoon wel gewend.  :rolleyes: Audio hebben ze ook, helaas niet audiofiel.  Van zo' n 1e dag kun je niet zoveel zeggen. Ik weet het nog niet. Ik werd warm onthaald met bloemen. Wat ik ook merk, dat er ineens (lijkt wel) meer interesse is in vintage audio. Fijn, om ook daar mee te kunnen blijven sleutelen. :)  

40 minutes ago, carl said:

Wat doe je daar nu precies Jack. Lijkt allemaal meer mechanisch dan elektronisch of zie ik dat verkeerd?

Tegenwoordig willen mensen: " beleving" Er is dus veel elektronica in zo' n museum.  Maar wat ik doe? Ik weet nog niet precies, wat tot mijn takenpakket hoort. Maar het is heel divers zo' n beetje van alles, wat ik de afgelopen 45 jaar heb gedaan. 

Edited by Tubejack

Even goed bezig met het heraansluiten van de set beneden. Nu speel ik met de Thorens TD 160 met AT 95 E element en binnenkort komt er een betere naald op, de Auralic Aries Mini, de Quad 34 en de Quad 306. De 303 eindversterker klinkt eigenlijk wat beter, maar daar zit een storing in en ik vermoed dat het te maken heeft met gammele DIN  aansluitstekker. Klinkt eigenlijk best aardig met de Cabasse Galiotes. Medio April wordt het Nakamichi cassentendeck geserviced en dan ben ik weer compleet.

Edited by carl

Bezig met het opknappen van de topplate en de arm  van de l70.
 De lak van het kastje waar de supertweter in komt is nog niet helemaal uitgehard.

Vandaag door de rug gegaan bij het halen van een partij eiken meubelen, het naar boven slepen van een wasmachine en het naar beneden slepen van de oude. Wel erg audiofiel want die oude produceerde zo'n 135dB tijdens het centrifugeren. Aangezien die al minstens tien jaar was en ik er al twee keer een nieuwe pomp, een aandrijfriem en koolborstels had ingezet en de slang naar de pressostaat had schoongemaakt vond ik het nu wel genoeg, Lagers vervangen is een rotklus en toen eergisteren het verwarmingselement het opgaf hebben we de stekker er uitgetrokken. Hij roeste in vrede!

On 2/28/2019 at 8:35 PM, Groovy said:

Nou ja supertweeter klinkt leuk,Philips ad 0163 t8 tweeter 92 db

Ik had z'n broertje vroeger. Ik kocht een paar Chorales van Kef omdat ik de tweeters die erin zaten, de T27, in m'n zelfbouw transmissielijnen wilde. Ik had een Audax tweeter stuk. Toen de Chorales gebracht werden bleken er die Philips tweeters in te zitten en heb ik die maar een poos gebruikt. Vlak daarna kreeg ik de kans om de TL 200's te kopen en zijn de speakers uit m'n zelfbouw nog een hele poos in een VW Polo gebruikt. Hoedenplank gezaagd uit 32 mm meubelplaat, baffles uit de kasten van de Chorales gehaald, diepte van de kasten aangepast en onder de plank gemaakt. Speakers in de hoedenplank en echte Hifi in 't autootje.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...