Groovy Posted 10 maart 2019 Report Share Posted 10 maart 2019 2 hours ago, carl said: Zeg Peter, begrijp ik het goed dat jij de naald kapot hebt van je 95e. Dan kan je die van mij wel hebben natuurlijk (kosteloos). Die is nog zeer goed. Stuur maar even je adres. Hola Carl,erg vriendelijk van je Daar zeg ik geen nee tegen. Ik geef je mijn adres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 maart 2019 Report Share Posted 10 maart 2019 3 hours ago, carl said: Carl is ziek en zit naar de radio te luisteren. Heeft wel even de platenspeler op zolder verplaatst vanwege de storm. Beterschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 maart 2019 Report Share Posted 10 maart 2019 8 hours ago, TL 200 said: Ik las daar laatst nog een artikel over. Hoe je optimaal van stereo kunt genieten, daar stond o.a. iets over je stoel ( lage rugleuning) en niks tussen de speakers en je luisterplek. Dus geen salontafel o.i.d. Zal eens zien of dat weer kan vinden en dan de link plaatsen. Bij mij staat er een lamp tussen. ( ), is dat ook erg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 maart 2019 Report Share Posted 10 maart 2019 Nee, dat is beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 maart 2019 Report Share Posted 10 maart 2019 Bij mij staat er een lamp op een tafeltje tussen. Is dat dan erg? Het is wel een tafeltje met een houten blad. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 maart 2019 Report Share Posted 10 maart 2019 2 hours ago, René N. said: Bij mij staat er een lamp tussen. ( ), is dat ook erg? 2 hours ago, leobus said: Bij mij staat er een lamp op een tafeltje tussen. Is dat dan erg? Het is wel een tafeltje met een houten blad. Groet, Leobus Als die lamp net zo goed werkt als het gehakt (zonder lamp) hier, dan moet dat helemaal goed komen. Maar stiekem weten jullie dat al lang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 (edited) Gisteren bij wijze van experiment de Fonera de hele nacht laten aan staan. Het dingetje verzorgt de verbinding van de set beneden met de modem boven, via wifi. De rasp beneden is daarmee met ethernet verbonden. Resultaat: een directe respons als ik de radio aanzet. Helemaal fijn, en kost iets van 0,0 à 0,1 Watt. Nou hadden we dit weekend de klimaatmars, waaraan ik vanwege het klimaat niet meegedaan heb. Het regende, jakkie! Dus om die 0,0 of 0,1 Watt te compenseren (ruim!) een ander kastje dat maar liefst 0,7 Watt vreet en continu aan staat, nu eens uitgezet samen met de set. Het stelt niks voor, maar ik zie meer pijnpunten. En ik ken mensen die hun hele set dag en nacht op stoom houden. Edited 12 maart 2019 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 Hoeveel stroom zou zo'n forum nou consumeren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 Och, ik weet wel dat mijn gaskachels veel en veel meer energie slurpen dan alle setjes hier in huis bij elkaar, inclusief waterkokers, lampen, pc's, opladers. Maar het is ook leuk om aan het kraantje te draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 (edited) 1 minute ago, mumsoft said: Maar het is ook leuk om aan het kraantje te draaien. Is je waterleiding al hersteld? Hier is de lekkende syphon inmiddels vervangen. Edited 12 maart 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 De "loodgieter" is bezig. Mooi oud beroep, zou uitgestorven zijn als er echt lood werd gegoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 5 minutes ago, mumsoft said: Mooi oud beroep, zou uitgestorven zijn als er echt lood werd gegoten. Wij wellicht ook als we water uit die loden pijpen zouden blijven drinken. Het stapelt zich op in het lichaam en tast o.a. de slimmigheid aan. Acute loodvergiftigindg is nog erger. Kwam veel voor bij cowboys en nog meer bij indianen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 Er liggen in dit stokoude huis nog een boel loden pijpen, en wat ze nu aan het vervangen/overbruggen zijn is zo'n loden pijp. Die is voor de stortbak van de wc, en is kennelijk niet vervangen toen hier koper in huis kwam. Ook in de douche op mijn verdieping zie ik een afgeknepen loden pijpje uit de muur komen. Levert nog wat geld op als de boel instort? In mijn jeugd was dat wel wat, als je dat naar de lorrenboer bracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 6 hours ago, mumsoft said: Gisteren bij wijze van experiment de Fonera de hele nacht laten aan staan. Het dingetje verzorgt de verbinding van de set beneden met de modem boven, via wifi. De rasp beneden is daarmee met ethernet verbonden. Resultaat: een directe respons als ik de radio aanzet. Helemaal fijn, en kost iets van 0,0 à 0,1 Watt. Dus om die 0,0 of 0,1 Watt te compenseren (ruim!) een ander kastje dat maar liefst 0,7 Watt vreet en continu aan staat, nu eens uitgezet samen met de set. Zeg Marc overdrijf je niet een beetje. De laatste keer vond ik je wat uiterlijk betreft ook wat ascetisch uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 Vandaag wat audioapparatuur naar de milieustraat gebracht. Van de 28 bronapparaten, bleken er 6 onherstelbaar kapot. En het waren ook nog allemaal Philips/Marantz apparaten. Waaronder het topstuk... De SACD1000. Wat een rommel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 (edited) Toch heb ik de laatste tijd nogal wat Philips LP’s gehoord en die zijn allemaal uitmuntend zowel wat betreft uitvoering, opname en persing. Wat mijn audiodag betreft heb ik vandaag een boekje van Jan de Kruijf gelezen uit 1977. De inzichten zijn toch wel behoorlijk veranderd. De Kruijf vindt bijvoorbeeld een Direct Drive het summun (hoewel een Technics 1000 R ?). Platenborstels e.d. komen er bij mij ook niet op. Het meeste bevreemdde mij de idee dat een eliptische naald de groef meer beschadigt dan een conische. Edited 12 maart 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 4 hours ago, carl said: Zeg Marc overdrijf je niet een beetje. De laatste keer vond ik je wat uiterlijk betreft ook wat ascetisch uitzien. Nou, ik ben bepaald geen asceet, en alles is relatief. Ik ben natuurlijk ook geen Bourgondiër, een schuinsmarcheerder of een lapzwans. Minimaliseren van mijn voetafdruk, qua energiegebruik, vind ik ook gewoon leuk. Dat wel binnen de beperkingen van dit huis, met zijn gaskachels en geringe isolatie. Als je niet oppast, heb je snel allerlei apparaten standaard aan staan, voor het gemak, om dat het nu eenmaal zo is, omdat er geen schakelaar op zit, of omdat je hem domweg vergeten bent. Dat laatste geldt bv voor de twee Schumann resonatoren hier, die ik uit het zicht (dus uit het hart) had weggemoffeld, en ook altijd aan staan. Ze verbruiken ook vrijwel niks. Eentje staat nu standaard uit. En de FON standaard aan, met DD-WRT erop, die nodig geupdate moet worden trouwens. De laatste keer was 10 jaar geleden. Hoe ging dat ook alweer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 12 maart 2019 Report Share Posted 12 maart 2019 https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/op-pad-met-guido-tichelman-opnameleider-van-klassieke-muziek-de-kunst-van-klanktechnici-is-om-de-ruimte-te-vangen-~b368b44b/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Mooi verslag Eric! Daar wordt weer eens goed duidelijk dat een goede registratie niet simpelweg een sublimatie van de werkelijkheid is maar een artistiek totaalproduct. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Mooi artikel in de Volkskrant, Kraus. Dank voor het delen ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Ook bij delen van de popmuziek zou het weer veel natuurlijker kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Bedankt voor de naald Carl, die komt van pas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 (edited) Ik maakte me al zorgen dat hij niet was aangekomen Peter. Edited 13 maart 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 maart 2019 Report Share Posted 13 maart 2019 Vanmiddag werd het bezorgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2019 Report Share Posted 14 maart 2019 Soms duurt zoiets lang. Net als die mooie, warme zomer, maar voor je het weet, is die mooie zomer alweer voorbij. (Kent u dat liedje?) Laten we niet op de zaken vooruit lopen, ik had vandaag zo'n akkefietje. De Fonera, in een oude schoenendoos gevonden, deed hier zijn fijne werk, uur na uur. Ik zette hem aan en uit met een schakelaartje in het netsnoer. Na meting kwam ik erachter dat-ie nauwelijks 0,1 Watt vrat. En ik vond ook dat hij nogal lang over deed om verbinding maken, via wifi met de router boven. Dus dan maar niet meer uitschakelen? In de afgelopen testperiode stond-ie al wat dagen prima ononderbroken te werken. Maar vanochtend zette ik hem oudergewoonte per ongeluk weer uit, en besloot daarop dat schakelaartje te elimineren. Niet zo moeilijk, stekkerdoosjes zat zonder zo'n knipschakelaar. Aangesloten, aangezet (in het stopcontact gedaan), en gaan met die banaan? Ja, dat had je gedacht. De Fonera gaf geen sjoege meer. Drie ledjes, een voor power, en die knipperde als een zenuwachtig oud wijf. Maf, ik had hem al bijna een half jaar in gebruik, aan- en uitgezet, de laatste 3 dagen constant, nooit geen probleem, maar nu ineens wel? Losgehaald, in een ander stopcontact, knipper-knipper-knipper. Multimetertje tevoorschijn gehaald. Zou de voeding stuk zijn? Nee, een nette 7,5 Volt komt eruit. Dus is de Fonera zelf stuk? Jakkes! Op internet zoeken, hoe heet zo'n ding, wifi-extender, versterker (nee), eigenlijk is het een wifi-antenne op afstand. Maar de schavuit had het wel door dat het baasje hem bijna had opgegeven, en besloot zijn vervelende spelletje te staken. Want ik keek opzij, en zag dat het powerledje plotseling weer voluit brandde. Zomaar. Ik geloofde mijn ogen niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts