Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Ja, Jobs en Bose hadden dat marketinggevoel wel gemeen. Overigens heeft Jobs ook vele missers bedacht hoor. Wat ze ook gemeen hadden is dat anderen het eigenlijke werk voor ze deden maar daarvoor niet de revenuen kregen die hen eigenlijk toe kwam.

Haha. Jobs is mijn 'grote voorbeeld', hij heeft keer op keer laten zien dat je stinkend rijk wordt door vooral veel legaal te jatten. Het enige interessante dat hij gedaan heeft was Next, uiteraard een gefaald project. Hadden ze bij appel niet mach en freebsd 'gejat' (OSX) dan was het einde oefening geweest.

5 hours ago, carl said:

Ik kan me nog herinneren dat Ellie en ik in een café in Gent zaten tijdens de huwelijksreis ( Onze toenmalige oppas paste een weekend op tegen een gereduceerd bedrag en we zijn nog steeds goede vrienden). Het regende en was koud en in het café bier en sixties music. Dat indirecte geluid klonk in die situatie echt goed. De slechte reputatie van Bose is gebaseerd op de thuissituatie, maar kennelijk geschikt voor een kroeg.

haha, het was je huwelijksreis. Ja dan klinkt alles mooi. Net zoals het bier dan ook veel lekkerder smaakt. Net getrouwd en zo lekkker in die roes. Ik herken het wel. Ik had zoiets in Griekenland op mijn huwelijksreis in 1991. Kon ik enorm genieten van de plastic boxjes. 
In de kroegen waar ik kwam had men Whaferdale of B&W of Celestion of JBL als speakers. Dat geluid kon ik pruimen. De kroegen waar men Bose had hangen kwam ik gewoon niet. Dat was zo vermoeiend dat geluid.

47 minutes ago, Seed7 said:

Haha. Jobs is mijn 'grote voorbeeld', hij heeft keer op keer laten zien dat je stinkend rijk wordt door vooral veel legaal te jatten. Het enige interessante dat hij gedaan heeft was Next, uiteraard een gefaald project. Hadden ze bij appel niet mach en freebsd 'gejat' (OSX) dan was het einde oefening geweest.

Dat intellectueel beschermen is best lastig. En wie is nu echt origineel. Er is nog steeds discussie wie de boekdrukkunst heeft uitgevonden. Vaak worden dingen ook tegelijk bedacht. Net alsof de samenleving er dan aan toe is. Jobs heb ik hoger dan Bose. Zijn bedrijf heeft voor de i pad gezorgd waar ik nu aan werk.

Het heeft niets met beschermen te maken Carl, zowel Mach als FreeBSD hebben een open source licentie die eenieder de vrijheid geeft om er mee te doen en te laten wat die wil. Facebook bestaat ook alleen maar dankzij een open internet met open standaarden en open source licenties, maar doet er wel alles aan om alles binnen hun eigen silo te houden. Zeer gelijksoortig met apple.

42 minutes ago, audiofreak said:

Dat geluid kon ik pruimen. De kroegen waar men Bose had hangen kwam ik gewoon niet. Dat was zo vermoeiend dat geluid.

Ik heb erg goede herinneringen aan 901's en een groep mede studenten, waarmee ik jaren lang, na een best heftige management opleiding  mee op trok. Af en toe gingen we stappen in Amsterdam en o.a. naar de Tree Sisters. Daar draaien ze met 901' s  Naast de vaasjes bier (die prima smaakte), klonk het heel behoorlijk. Wat ik me verder  kan herinneren waren een of meerdere tape recorders die voor de sfeer draaide.  Toen al....

Als ik ze kwijt kon,  zou ik ze morgen kopen. Gewoon voor de fun.  https://audio-creative.nl/recensie-2/bose-901-mk-vi-luidsprekers/

Oja die pakjes melk vind ik niks.....

1 hour ago, carl said:

Dat intellectueel beschermen is best lastig. En wie is nu echt origineel. Er is nog steeds discussie wie de boekdrukkunst heeft uitgevonden. Vaak worden dingen ook tegelijk bedacht. Net alsof de samenleving er dan aan toe is. Jobs heb ik hoger dan Bose. Zijn bedrijf heeft voor de i pad gezorgd waar ik nu aan werk.

Maar over wie het eerst de muis en Windows bij Xerox gejat heeft bestaat geen misverstand. Overigens Jobs kon al geen maat houden maar het huidige Apple?

https://nieuwspaal.nl/apple-onthult-iphone-xxxxl/

Edited by Pjotr

1 hour ago, Pjotr said:

Xerox

Oh ja, die hebben als eersten 'gejat'. Nou ja, de medewerkers van ARC aangenomen voor hun 'skunk works'.
Overigens, het merendeel van het originele mac os is door microsoft geschreven, die hadden al honderden programmeurs in dienst en Jobs&co niet.

Vanmiddag vrienden op de lunch gehad. Hij is een vaste luistervriend en omdat het niet geapprecieerd zou worden dat we naar boven gingen toch maar de TD 160.1 aangezet. Gekocht voor 50 gulden en er toen een Sumiko element op laten zetten na een beurt. Heb er weinig mee gespeeld want het klonk niet echt goed. Daarna een keer de morormodificatie van Hanze laten doen inclusief nieuwe kabels en een Denon 160 element laten plaatsen. Dat klonk al heel wat beter. Toch denk ik dat een nieuwe plint en een nieuwe naald voor de AT 95  beiden gekocht bij Roger, de platenspeler het klankmatige nog wel het meest goed heeft gedaan. Vivaldi Stabat Mater op l’oiseau Lire klonk wel erg fraai bijvoorbeeld. 
Een paar dagen geleden heb ik bij een luistervriend nog naar een TD 125 met een SME 12 incher en AT 95 e geluisterd. Die Thorensen klinken toch wel erg goed allemaal. 

Edited by carl

De gepimpte L70 klinkt icm de Yamaha c4 en M2 heel lekker in mijn luisterkamer.
Ik denk dat de toegepaste demping precies goed is.

Edited by Groovy

Ik heb gisteren een timmerman op bezoek gehad die een rioolleiding moest isoleren. Dat gebeurde met Merfolood een tamelijk zware en flexibel leidingisolatie van Merford. In het materiaal is loodvervanger verwerkt en heeft een groot dempend vermogen.. Kortom wat ik over heb, wordt gebruikt voor experimentele doeleinden 😀 Voetjes en een brommende voeding. Andere suggesties?

Ik zie geen EMT........behalve in de Avatar. Overigens ben ik nu ook met een Philips GP-412 element aan het draaien. Was een bijvangst bij een andere aankoop (gebroken cantilever). Toch maar eens een naaldje gekocht en zonder verwachting gaan draaien. Ben er best van onder de indruk. Maakt de hobby overigens wel opeens een stuk betaalbaarder.

De Emt 938 staat in de huiskamerset.
Ik ben ook wel gecharmeerd van de  GP 412 , en die is ook nog te upgraden met een betere naald.  Een gp 422 zou ik er wel bij willen hebben die zal nog beter klinken
Ze zijn nog betaalbaar.

En alweer een fijne audiofiele dag gehad samen een kennis die kwam luisteren.
Zijn woorden over de set boven,het klinkt erg goed het klinkt Jerry achtig.
Dat compliment heb ik natuurlijk in mijn zak gestoken🙂
Aan luisteren van de set in de huiskamer zijn we niet toegekomen.

Het is dus een kwestie van een GP 422 kopen en er een nieuwe naald indoen Peter. Ziet er leuk uit jouw set boven!

• PS die Philips werd gemaakt door Nagaoka 😁
Edited by carl

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...