Bloom Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 Ik zit momenteel in mijn bureelruimte met Celestion 3 bookshelfs aangestuurd door een Muse M50 klasse D versterkertje. De bron is mijn pc. Klinkt ook heel erg fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2019 Author Report Share Posted 23 november 2019 Die "kleintjes" worden (gelukkig) vaak over het hoofd gezien. Maar voor een 2x10watt versterkertje, vermogen zat in deze combinatie. Ik denk dat deze set in menig woonkamer een opmerkelijk goed geluid zal geven. De versterker is gereviseerd met de allerbeste onderdelen.  Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 Ik geloof dat ik weet wie hier heel gelukkig mee gaat worden. En die Celestion 3 spiekertjes staan hier altijd boven mijn hoofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 (edited) Zoals jullie weten heb ik drie draaitafels in topconditie  en ze worden alle drie gebruikt: de Oracle en de TD 320 boven op de luisterzolder en de TD 160 in de huiskamer. Nu hebben alle drie de draaitafels een duidelijk andere opbouw maar het zijn wel subchasis spelers. Dus ik wilde al langer een massa loopwerk. Roger vertelde me onlangs dat zijn vriend Stein een Micro Seiki BL 51 had gekocht en er erg enthousiast over was. Uiteindelijk vond ik er een op marktplaats. Dus ik vrijdag naar Hilversum waar na veel bellen en kloppen opengedaan werd door een dame die met veel temperament (Joegoslavisch) haar man belde en zich erover beklaagde dat hij er niet was. Uiteindelijk kwam hij ander half uur later ! Ik heb nog even een paar dingen gecheckt en nog wat afgedongen en hem vervolgens gekocht. Hij zag er goed uit hoewel er onder  het plateau wat krassen zaten (zie je dus niet). Ik heb er een origineel platengewicht bij. De arm is een goedkopere Micro Seiki MA 200, maar die wordt vervangen door een Micro Seiki  707. Roger heeft inmiddels ervaring via Stein en ik moet nog even goed met hem overleggen maar in principe komt er een Dynavector In (advies is overigens altijd welkom). En dan nog besluiten waar de BL 51 komt: op zolder of beneden.  Edited 23 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 Ah,weer een dt erbij. Geen verkeerde denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 (edited) Bedankt Peter. Het is natuurlijk allemaal jouw schuld  Had je me die mooie arm maar niet moeten verkopen.  Ik heb hem nu helemaal in de was gedaan en her aluminium gepoetst. Ziet er echt als een plaatje uit. Doet denken aan een gepolitoerde piano. Net het platengewicht gewogen: 916 gram ! Edited 23 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 Just now, carl said: Bedankt Peter. Het is natuurlijk allemaal jouw schuld. Had je me die mooie arm maar niet moeten verkopen. Â Ik heb hem nu helemaal in de was gedaan en her aluminium gepoetst. Ziet er echt als een plaatje uit. Doet denken aan een gepolitoerde piano. Net het platengewicht gewogen: 916 gram. Je weet toch wel dat als je daar aan begint dat je dat iedere week moet herhalen om het ook mooi te houden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 Zal weer het plateaugewicht moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 Nee hoor Marc het is echt een platengewicht. En het enige wat ik nog mis, is een koperen platen mat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 (edited) 2 hours ago, carl said: Dus ik vrijdag naar Hilversum Fijne vent ben je. En dan niet even langs mij komen. Shame on you !!  Edited 23 november 2019 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 27 minutes ago, carl said: Bedankt Peter. Het is natuurlijk allemaal jouw schuld  Had je me die mooie arm maar niet moeten verkopen.  Ik heb hem nu helemaal in de was gedaan en her aluminium gepoetst. Ziet er echt als een plaatje uit. Doet denken aan een gepolitoerde piano. Net het platengewicht gewogen: 916 gram ! Ik wil daar best schuldig aan zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 24 minutes ago, carl said: Nee hoor Marc het is echt een platengewicht. En het enige wat ik nog mis, is een koperen platen mat. Ken wel de betere platen van 180 gram. Maar van 916 gram ??? 5 op elkaar of zo? Wat bedoel je hier nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 (edited) 17 minutes ago, audiofreak said: Fijne vent ben je. En dan niet even langs mij komen. Shame on you !!  Het was op de Prinsenstraat Onno en volgens mij is dat niet ver van je. Maar ik had een etensafspraak om half zeven. Ik wilde graag op tijd zijn want een vriend heeft verkering met een bijna buurmeisje van jongs af aan. Dat ging zelfs boven jou! Maar we spreken wat af. Edited 23 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 7 minutes ago, Pjotr said: Ken wel de betere platen van 180 gram. Maar van 916 gram ??? 5 op elkaar of zo? Wat bedoel je hier nu? Platenpuck is een andere naam Peter. Maar om het plateau van 2,8 kilo wat te verzwaren kon je ook noch een koperen mat krijgen. Maar neem van me aan die Stein die gaat er wel achter aan en ik dus meeliften Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 1 minute ago, carl said: Platenpuck is een andere naam Peter. Maar om het plateau van 2,8 kilo wat te verzwaren kon je ook noch een koperen mat krijgen. Maar neem van me aan die Stein die gaat er wel achter aan en ik dus meeliften Ah, een platenpuck! Duidelijk, zeg dat dan meteen! Ik snapte er ook niks van eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 De Micro-Seiki cu180 coppermat. Â Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 Je weet weer meer als ik Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 29 minutes ago, Groovy said: De Micro-Seiki cu180 coppermat.  https://www.hifishark.com/model/micro-seiki-cu-180 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 9 minutes ago, carl said: Je weet weer meer als ik Peter. Ja sorry, maar als je het over "het platengewicht" hebt dan is dat voor mij toch echt het gewicht van platen, dus hoeveel ze wegen. Niet aan wat je bovenop je platen zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 november 2019 Report Share Posted 23 november 2019 44 minutes ago, carl said: Het was op de Prinsenstraat Onno en volgens mij is dat niet ver van je. Maar ik had een etensafspraak om half zeven. Ik wilde graag op tijd zijn want een vriend heeft verkering met een bijna buurmeisje van jongs af aan. Dat ging zelfs boven jou! Maar we spreken wat af. Een bijna buurmeisje? Bijna? Buurmeisje of geen buurmeisje, maar een bijna......dat kan niet. Prinsenstraat in Hilversum. Ja, die weet ik wel. Heb ik nog gelapt in het verleden. Mooie oude woningen jaren 30 bouw. Wel jammer overigens, want dat had ik je gelijk iets meegegeven voor onze vriend Sodejuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 24 november 2019 Report Share Posted 24 november 2019 Het is denk ik net geen meisje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 november 2019 Author Report Share Posted 24 november 2019 9 hours ago, carl said: Platenpuck is een andere naam Peter. Maar om het plateau van 2,8 kilo wat te verzwaren kon je ook noch een koperen mat krijgen. Maar neem van me aan die Stein die gaat er wel achter aan en ik dus meeliften Wat is het voordeel van zo' n koperen mat? 2e hands kost zoiets €600 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 november 2019 Report Share Posted 24 november 2019 10 hours ago, audiofreak said: https://www.hifishark.com/model/micro-seiki-cu-180 Ik heb er een gehad,ja gekregen en weer afgegeven. Ik vond het niet beter klinken,daarbij was de mat ooit gepoetst en daar was hij niet mooier door geworden. Zoveel geld zou ik er ook niet aan besteden. Â Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 november 2019 Report Share Posted 24 november 2019 10 hours ago, audiofreak said: Een bijna buurmeisje? Bijna? Buurmeisje of geen buurmeisje, maar een bijna......dat kan niet. Prinsenstraat in Hilversum. Ja, die weet ik wel. Heb ik nog gelapt in het verleden. Mooie oude woningen jaren 30 bouw. Wel jammer overigens, want dat had ik je gelijk iets meegegeven voor onze vriend Sodejuu. Dan kom ik wel binnenkort langs Onno. Dan neem ik wel voor Roger mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 november 2019 Report Share Posted 24 november 2019 1 hour ago, Tubejack said: Wat is het voordeel van zo' n koperen mat? 2e hands kost zoiets €600 Dat die zwaarder is en de vliegwielwerking beter wordt Jack. Nottingham Analoque heeft ook verzwaarde matten in de aanbieding. Ik ga overigens eerst de draaitafel optuigen en dan zie ik wel weer. Audio Creative heeft trouwens ook zo’n koperen mat in de aanbieding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts