Seed7 Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 Heb het even nagevraagd, de Pioneer heeft het chassis zoals dat van een Reloop 2000 met wat cosmetische veranderingen en het binnenwerk van een Reloop 6000. Arm is identiek. Kwaliteitscontrole is beter. Bron, een bouwer van DJ racks. Oude draden zijn helaas niet meer te doorzoeken, toen ik deze draaitafels hear ooit (een jaar of 8 geleden?) vermelde werd er wat lacherig over gedaan, op het Duitse AAA domweg afgebrand. Nu onder de naam Pioneer ineens niet meer aan te slepen, ook op het AAA niet. Ik had toen een Synq Xtreme ~350 Euro, merkloos bij Bax gingen er voor ca. 270.- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 Ach "lachers" ....... De kwaliteit controle lijkt me inderdaad goed. Geen enkele speling in de arm en hij ziet er echt prachtig afgewerkt uit. Maar welke DD zou jij dan nu kopen? Oja wel even eerlijk ...met een Denon DL-103 gaat de tracking met een TD-2001/TP90 nóg iets beter. Maar bij alletwee, bij 100µm viel er niets uit de bocht, wel is volgens mij de vervorming iets lager bij de TD-2001. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 Hai Jack. Ik zit eigenlijk op de lijn dat draaitafels mits goed gebouwd toch nagenoeg hetzelfde klinken. Geluidsmatige verschillen zitten meer in de arm/element combinatie. Ik heb indertijd de voor mij perfecte draaitafel gekocht: subchasis, snaar, combi verschillende materialen e.d. Dit nog los van het spectaculaire uiterlijk. Bij de andere drie draaitafels ben ik iets minder rationeel, ik heb ze eigenlijk voor de leut. Beetje als een oude auto. Tegen de tijd dat ik naar de audiohemel ga zijn ze schaarser en brengen ze hun geld wel op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 De Pioneer. Ik heb destijds die Synq gehad met het idee om het hele loopwerk in een ander chassis met verwisselbare armboards te bouwen en er een andere arm (Hadcock) op te zetten. Dat was me uiteindelijk te veel gedoe en de Sync weer weg gedaan omdat er toen geen onderdelen waren om in het bestaande chassis een andere arm te zetten. Die heb ik inmiddels wel een keer langs zien komen maar weet niet meer waar. De arm is m.i. het zwakke punt t.o.v. de rest van deze draaitafels, als je iets wilt, dan daar. Ik kan me er ook een mooie korte Jelco op voorstellen, met inderdaad die DL-103. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 Tssss, weer een bevestiging.... Ik zat nog steeds na te denken hoe ik Leo's verwonderringen onder de Sonos zou kunnen plaatsen. De onderkant is namelijk een béétje vreemd: Dus ga ik nu het rubber verwijderen, schroef er hout tegenaan zodat ik een plaatje heb dat op de Verwonderringen komt te liggen of ga ik het rubber laten zitten, daar het plaatje hout tegenaan en zodoende wellicht wat dynamiek kwijtraak? Die vraag popte dus nu op, maar de bevestiging bestaat uit het feit dat er eerst gelpads onder lagen en die heb ik even weggehaald. Ik had nog Masterbase liggen en heb die onder de 4 pootjes gelegd, mét het rubber ertussen natuurlijk. En guess what: één en al hardheid. harde s'sen en versmering van het laag. Dus weer snel de gelpads eronder.... Maar de vraag hierboven blijft staan: iemand ideeën? (de foto's vond ik ergens op internet, wel handig om te zien hoe het precies zit....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 3 minutes ago, Seed7 said: De arm is m.i. het zwakke punt t.o.v. de rest van deze draaitafels, als je iets wilt, dan daar. Ik kan me er ook een mooie korte Jelco op voorstellen, met inderdaad die DL-103. Het moet ergens vandaan komen in deze prijsklasse. De arm is inwendig gedempt met rubber en laat heel veel elementen toe. Als je een Jelco arm opzet, dan heb je gelijk weer een ander prijskaartje. Het moet wel low budget blijven. In de praktijk werkt de arm en lift erg fijn. Ik heb een extra shell gekocht, daar komt een Nagaoka MP-200 in. Sluit daar eens een Schitt Mani op aan en "let the music play" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 Bijzonder dat het AAA ook het nodige schrijft, ik wist dat helemaal niet. https://jbredero.home.xs4all.nl/PLX1000/IMG_2128.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 33 minutes ago, carl said: Hai Jack. Ik zit eigenlijk op de lijn dat draaitafels mits goed gebouwd toch nagenoeg hetzelfde klinken. Geluidsmatige verschillen zitten meer in de arm/element combinatie. Ik heb indertijd de voor mij perfecte draaitafel gekocht: subchasis, snaar, combi verschillende materialen e.d. Dit nog los van het spectaculaire uiterlijk. Bij de andere drie draaitafels ben ik iets minder rationeel, ik heb ze eigenlijk voor de leut. Beetje als een oude auto. Tegen de tijd dat ik naar de audiohemel ga zijn ze schaarser en brengen ze hun geld wel op. Ach die kids van mij, erven dan een paar ton. Wat ik leuk vind, is buiten de gebaande wegen te denken en doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 1 hour ago, Seed7 said: Nu onder de naam Pioneer ineens niet meer aan te slepen, ook op het AAA niet. Nog even over: "niet aan te slepen", dat lees je wel vaker op het moment dat iets:"ontdekt is" Zo krijg ik mail van mensen die nergens meer een van der Veen UL-40S2 versterker kunnen kopen. Tot zeg 2 ... 3 jaar terug werden ze zo weinig verkocht (hooguit 1 per maand) dat de ontwerper Menno van der Veen er geen brood meer in zag om een nieuwe batch te laten maken. Met de PLX1000 gaat het precies dezelfde kant op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 Het lijkt mij voor dat geld een degelijke dt te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 @René N. Eigenlijk zou je tussen de vier pootjes 4 ringen willen leggen. Dat geeft waarschijnlijk problemen met de beschikbare ruimte. Misschien kan ik wel één vierkante plaat maken met op de gewenste plekken de uitsparingen voor de kogels op het matje. Die plaat wordt dan wel wat groter dan het apparaat. Anders krijg je het matje niet vast genoeg gelijmd. Als je dat wat lijkt, heb ik wel de maten van die Sonos nodig. Zeg maar of je dat experiment aan wil gaan. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 1 hour ago, Tubejack said: Ach die kids van mij, erven dan een paar ton. Wat ik leuk vind, is buiten de gebaande wegen te denken en doen. Je moest eens weten Jack Ik heb trouwens eens op de MS stabiliser gegoogled. Geen review helaas, maar op E Bay worden ze aangeboden voor stevige prijzen. Af en toe is het een gekke wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 1 hour ago, leobus said: @René N. Eigenlijk zou je tussen de vier pootjes 4 ringen willen leggen. Dat geeft waarschijnlijk problemen met de beschikbare ruimte. Misschien kan ik wel één vierkante plaat maken met op de gewenste plekken de uitsparingen voor de kogels op het matje. Die plaat wordt dan wel wat groter dan het apparaat. Anders krijg je het matje niet vast genoeg gelijmd. Als je dat wat lijkt, heb ik wel de maten van die Sonos nodig. Zeg maar of je dat experiment aan wil gaan. Groet, Leobus Lijkt me leuk Leo, ik meet het even op en laat het je weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 30 minutes ago, carl said: Je moest eens weten Jack Ik heb trouwens eens op de MS stabiliser gegoogled. Geen review helaas, maar op E Bay worden ze aangeboden voor stevige prijzen. Af en toe is het een gekke wereld. Wat wel bijzonder is, dat blijkbaar de berichten in dit topic goed gelezen worden. Dingen die heel betaalbaar zijn, zijn soms al maanden uitverkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 2 hours ago, carl said: Ik zit eigenlijk op de lijn dat draaitafels mits goed gebouwd toch nagenoeg hetzelfde klinken. Geluidsmatige verschillen zitten meer in de arm/element combinatie. Ik denk dat je bedoelt: "alle draaitafels die (nagenoeg) hetzelfde zijn gebouwd klinken nagenoeg hetzelfde." Ik heb zelf vijf draaitafels gehad: een Thorens, twee modellen van Clearaudio, een Raven AC en nu als laatste een Sonore. Alle vijf met snaaraandrijving, maar anders gebouwd en uiteindelijk een enorm verschil: van prima naar goed naar beter naar best. Aan de meeste loopwerken is doorgaans nog veel te verbeteren voor wat betreft lager, plateau, motor en aandrijving. Heb ik ook in mijn omgeving gezien (en gehoord), bijvoorbeeld een Oracle of een Nottingham (beide goed gebouwd) met een betere motor en aandrijving speelden beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 3 hours ago, carl said: Hai Jack. Ik zit eigenlijk op de lijn dat draaitafels mits goed gebouwd toch nagenoeg hetzelfde klinken. Geluidsmatige verschillen zitten meer in de arm/element combinatie. Je zou ze dan met eenzelfde element A/B moeten vergelijken, maar wie doet dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 4 minutes ago, Tubejack said: @Ove Rickland Je zou ze dan met eenzelfde element A/B moeten vergelijken, maar wie doet dat? Ik (en nog twee anderen). In mijn geval heb ik met de Raven en de Sonore een tijd met dezelfde arm/element-combinatie gespeeld. En hetzelfde met de Oracle en Nottingham bij twee andere vrienden. Overal: dezelfde arm/element-combinatie op een ander (lees: beter) loopwerk en hetzelfde resultaat dat een beter loopwerk er wel degelijk toe doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 (edited) De eerste vraag is al wat een beter loopwerk is Cor. Je krijgt ze in ieder geval moeilijk te leen om uit te proberen voordat je ze koopt. Ik heb de Oracle gekocht op basis van het feit dat Michael Fremer hem uitmuntend had getest en dat Rob Wilms van de Hifiwinkel hem zelf ook had (en die heeft het nodige in huis gehad). In de winkel klonk hij natuurlijk erg goed op en met mij onbekende spullen. Ik doe hem in ieder geval niet meer weg - beetje een oude vriend geworden. Misschien komt er nog wel een keer een nieuw element, maar dan wil ik wel in de thuissituatie overtuigd worden. Misschien net wat andere klank dan mijn Benz Ruby Z wat afhankelijk van andere omstandigheden de ene keer beter uitvalt dan de ander. Overigens noem je Nottingham en Raven. Dat lijken wat overgedempte spelers zijn en dat zou inderdaad tot andere resultaten kunnen leiden. Ik denk dat als ik 10 centimeter bitumen onder mijn Oracle leg die ook wel iets anders zal klinken. In die zin heb je wel een punt. Toch blijf ik wel relativerend want alleen al een andere ondergrond leidde bij mij al tot klankverschillen. . Edited 26 november 2019 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 Heerlijk aan het luisteren - vrouw is aan het oppassen in Rotterdam. Morgen ondersteun ik haar en donderdag naar huis kijken in Rotterdam (voor dochter dan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 (edited) 22 minutes ago, carl said: De eerste vraag is al wat een beter loopwerk is. Da's niet zo moeilijk. Een beter loopwerk zorgt er voor dat de arm/element-combinatie meer informatie uit dezelfde groef haalt. En dat hoor je. Edited 26 november 2019 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 1 hour ago, Ove Rickland said: Da's niet zo moeilijk. Een beter loopwerk zorgt er voor dat de arm/element-combinatie meer informatie uit dezelfde groef haalt. En dat hoor je. Met een DL-103 in 2 verschillende draaitafels, meen ik iets verschil te horen, maar wat "beter" is? Kan ook zijn dat het element niet goed genoeg is om verschillen te kunnen horen? of het loopwerk.? of de arm? Kom eens op de koffie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 november 2019 Author Report Share Posted 26 november 2019 6 hours ago, René N. said: En guess what: één en al hardheid. harde s'sen en versmering van het laag. Dus weer snel de gelpads eronder.... Maar de vraag hierboven blijft staan: iemand ideeën? Harde SSSen en versmering uit digitale elektronica. Volgens mij is een van de oorzaken, bij elektronica waar de timing en fase niet precies kloppen. Guido Tent heeft hier veel onderzoek naar gedaan en producten op de markt gebracht. Sluit eens een betere dac aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2019 Report Share Posted 26 november 2019 Ach welnee. Gewoon vervorming t.g.v. brakke elektronica/spullen/oren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 @René N.Dus door gelpads onder de Sonos te plaatsen klinkt het beter. Maar met Masterbase er onder om micro trillingen af te voeren of te absorberen klinkt het slechter? En standaard zit er al een stuk rubber onder. Dus klaarblijkelijk dacht Sonos ook al in die trant. Ja, ben benieuwd wat de verwonderringen gaan doen, zowel met als zonder het rubber ertussen. Waar heb je de Sonos op aangesloten? Dit lijkt niet zo’n model inclusief ingebouwde luidspreker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 10 hours ago, Tubejack said: Harde SSSen en versmering uit digitale elektronica. Volgens mij is een van de oorzaken, bij elektronica waar de timing en fase niet precies kloppen. Guido Tent heeft hier veel onderzoek naar gedaan en producten op de markt gebracht. Sluit eens een betere dac aan. Laat ik nou de B-DAC hebben van..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts